Ongevallen en Snelheidsmeters.
- Downforce Hans
Ongevallen en Snelheidsmeters.
Ik lees net een stukje over een ongeluk waarbij mensen de snelheidsmeter op 148 km per uur stond.
Wat ik me af vraag is of dit dus daadwerkelijk de snelheid is geweest ten tijde van het ongeval want dit wordt volgens mij vaak wel aangenomen.
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat de wijzer zo`n slinger krijgt dat hij op wat voor een snelheid dan ook vast kan komen te staan in de snelheidsmeter.
Ben benieuwd wat jullie daar van vinden en misschien dat Macboy zoiets in de praktijk heeft meegemaakt en kan vertellen hoe de rechtelijke macht hier mee omgaat.
Grtz,Hanz06
Wat ik me af vraag is of dit dus daadwerkelijk de snelheid is geweest ten tijde van het ongeval want dit wordt volgens mij vaak wel aangenomen.
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat de wijzer zo`n slinger krijgt dat hij op wat voor een snelheid dan ook vast kan komen te staan in de snelheidsmeter.
Ben benieuwd wat jullie daar van vinden en misschien dat Macboy zoiets in de praktijk heeft meegemaakt en kan vertellen hoe de rechtelijke macht hier mee omgaat.
Grtz,Hanz06
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Ongevallen en Snelheidsmeters.
Je hebt je Corvette plat gereden en nu staat die meter op 335 km p/u en heb je geen idee hoe je je daar uit moet lullen?

- GTRene
-
Metchu
partyondude schreef:Je hebt je Corvette plat gereden en nu staat die meter op 335 km p/u en heb je geen idee hoe je je daar uit moet lullen?
- GTRene
hier probeert ie uit te leggen dat ie echt niet harder reed dan toegestaan
http://www.break.com/index/creepy-dog-h ... -bark.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.break.com/index/creepy-dog-h ... -bark.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- JP
De Europese Unie wil vanaf 2013 het toch verplicht maken dat elke nieuwe auto een blackbox krijgt, die invoeren en gegevens vanaf 30 seconden voor en 15 seconden na een botsing vastleggen.
- GTRene
der gaat dus nogal wat gebeuren in 2013...
de blackbox neem ik aan alleen voor nwe voertuigen af fabriek...
ik rijd toch liever niet in iets splinternieuws
voor mij hoef ik ook niet zo'n ding, NL is zo klein, daarbij loop je overal wel een risico, thats life.
de blackbox neem ik aan alleen voor nwe voertuigen af fabriek...
ik rijd toch liever niet in iets splinternieuws
voor mij hoef ik ook niet zo'n ding, NL is zo klein, daarbij loop je overal wel een risico, thats life.
- wim breman
De overheid neemt (steeld ) graag de Bpm, Co2 tax en BTW in ontvangt maar gaat grotendeels bepalen hoe je met je eigendom om dient te gaan dus heb niet de illusie dat je zelf mag uitmaken wat je doet.
Die blackbox zal wel weer voor allerlei ander doeleinden geschikt zijn, snelheidsmeting, bijtelling enz.
Het word niet leuker in Nederland........
Het volgend item zal wel een snelheidsbegrenzer worden.
Die blackbox zal wel weer voor allerlei ander doeleinden geschikt zijn, snelheidsmeting, bijtelling enz.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
'What we are now not doing, but perhaps should be doing, is buying NOW what car we actually want'
Dit met het oog op de exploderende bpm/co2tax/blackboxen etc. etc.
Dit met het oog op de exploderende bpm/co2tax/blackboxen etc. etc.
- Maus335i
Noord-Korea likt zn vingers af bij de communistische plannetjes die hier met enige regelmaat ingevoerd worden. Alles draait om het controleren van de burger onder de noemer veiligheid en milieu. Het wachten is tot iemand er daadwerkelijk misbruik van gaat maken..... nee we hebben verdomd weinig geleerd van de tweede wereldoorlog. Vingerafdrukken in paspoort vastleggen en alles doorgeven aan Justitie is er nog zoeen.wim breman schreef:De overheid neemt (steeld ) graag de Bpm, Co2 tax en BTW in ontvangt maar gaat grotendeels bepalen hoe je met je eigendom om dient te gaan dus heb niet de illusie dat je zelf mag uitmaken wat je doet.
Iedereen kan op zn klompen aanvoeloen wat er gaat gebeuren met zon black box in de auto. De bedenker overigens ook, de plannen liggen allemaal al klaar.
-
Tom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stasi" onclick="window.open(this.href);return false; maar dan geautomatiseerd.
- wjn
Nou ja, er zijn ook voordelen van de falende overheid. OV wordt heel langzaam aan gratis gemaakt dmv. invoering OV-chipkaart.
On-Topic, een teller die nog op 148km/h staat oid is toch geen bewijs op zich. Hoogstens een indicatie om goed verder te zoeken, bijv. (ontbreken van) remsporen, omvang van de schade, etc. om een meer precieze vaststelling van de toedracht te doen.
On-Topic, een teller die nog op 148km/h staat oid is toch geen bewijs op zich. Hoogstens een indicatie om goed verder te zoeken, bijv. (ontbreken van) remsporen, omvang van de schade, etc. om een meer precieze vaststelling van de toedracht te doen.
- @iko
+1partyondude schreef:Je hebt je Corvette plat gereden en nu staat die meter op 48 km p/u en heb je geen idee hoe je je daar uit moet lullen?
- Sjoerd MP BMW
Whaaaat!?JP schreef:De Europese Unie wil vanaf 2013 het toch verplicht maken dat elke nieuwe auto een blackbox krijgt, die invoeren en gegevens vanaf 30 seconden voor en 15 seconden na een botsing vastleggen.
GTRene schreef:de blackbox neem ik aan alleen voor nwe voertuigen af fabriek...
ik rijd toch liever niet in iets splinternieuws![]()
- Downforce Hans
Ben jij niet die jongen met die blauwe beemer die altijd iedereen in de weg rijdt en een zus heeft, die veel sneller is wat je niet echt lekker zitAiko schreef:+1partyondude schreef:Je hebt je Corvette plat gereden en nu staat die meter op 48 km p/u en heb je geen idee hoe je je daar uit moet lullen?
- GTRene
- Stéphane
Amerikaanse auto's hebben dit al. Het heet Event Data Recorder (EDR). Zo is bijvoorbeeld die idioot die vorig jaar met zijn pick-up (F150 of zoiets) op een auto ingereden is met die EDR als bewijs veroordeeld:
http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieu ... ck-uptruck" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n EDR zit dus waarschijnlijk ook in de Corvette,.
http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieu ... ck-uptruck" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n EDR zit dus waarschijnlijk ook in de Corvette,.
- PD power
Moet eerlijk zeggen dat ik er in dit geval niet zoveel moeite mee heb, zo'n bakbeest is gewoon een moordwapen, als bestuurder van zo'n ding heb je in principe dezelfde verantwoordelijkheid als een vrachtwagen of bus chauffeur.
- Macboy
Ik heb er geen ervaring mee, maar lijkt me gewoon simpel zaakje van bewijs/tegenbewijs.
Door verzekeraar wordt gesteld en bewezen dat je te hard hebt gereden, namelijk 145. Dan ben jij vervolgens aan zet om tegenbewijs te leveren. Als dat lukt, mag de wederpartij weer en als dat niet lukt dan hang je.
Door verzekeraar wordt gesteld en bewezen dat je te hard hebt gereden, namelijk 145. Dan ben jij vervolgens aan zet om tegenbewijs te leveren. Als dat lukt, mag de wederpartij weer en als dat niet lukt dan hang je.
-
allen
Dan zou je er overigens nooit problemen mee hebben. Een Alto is ook een moordwapen als je per ongeluk iemand raakt op het zebrapad. Een brommer ook nog wel.PD power schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik er in dit geval niet zoveel moeite mee heb, zo'n bakbeest is gewoon een moordwapen, als bestuurder van zo'n ding heb je in principe dezelfde verantwoordelijkheid als een vrachtwagen of bus chauffeur.
- GTRene
yup, en als je lekker relaxed geheel veilig hoog en droog in je flatje op de bijlmer zit kan het ook gevaarlijk zijn...
wat dat betrefd, thats life too...
ze moeten niet al het leven uit dingen halen, te ver gaan met veiligheid zodat je niet eens meer voielt wat leven is bijwijze van
wat dat betrefd, thats life too...
ze moeten niet al het leven uit dingen halen, te ver gaan met veiligheid zodat je niet eens meer voielt wat leven is bijwijze van
- wim breman
Alleen heeft dit niks meer met veiligheid te maken maar regelrechte controle, bemoeizucht en desnoods als het ze uitkomt nog goed voor het milieu.
Milieu klinkt altijd goed als het ze uitkomt.
Jullie weten allemaal wat metaalmoeheid betekend.....................nou, ik krijg langszamerhand last van milieumoeiheid.
Milieu klinkt altijd goed als het ze uitkomt.
Jullie weten allemaal wat metaalmoeheid betekend.....................nou, ik krijg langszamerhand last van milieumoeiheid.
Laatst gewijzigd door wim breman op 07 mar 2011, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- daNpy
Ik denk niet dat hard te maken is dat een snelheidsmeter die op een bepaalde stand staat de daadwerkelijk gereden snelheid is.Macboy schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar lijkt me gewoon simpel zaakje van bewijs/tegenbewijs.
Wie zegt dat de meter geeikt is? Wie zegt dat hij niet door de klap verschoven is? Etc.
- SteV6
Als je wielen los gekomen zijn terwijl je poot nog op het gas stond slaat de meter ook flink uit ... Moet je wel een koprol maken tijdens je ongeluk, of over een sloot springen 
Regelmatig kom je op fora die discussie tegen. Een tijd terug ook op het Duitse Speedsterforum waarbij iemand tegen de 240km/h gereden zou hebben bij het uit de bocht vliegen, omdat de tellernaald daar was blijven hangen. Maar op dat stuk weg was het (zelfs met compressorombouw) niet mogelijk om zo'n snelheid te halen. Bleek uiteindelijk wel iets te hard te hebben gereden, maar door het loskomen in de 5e versnelling blok in de toerenbegrenzer.
Stephan
Regelmatig kom je op fora die discussie tegen. Een tijd terug ook op het Duitse Speedsterforum waarbij iemand tegen de 240km/h gereden zou hebben bij het uit de bocht vliegen, omdat de tellernaald daar was blijven hangen. Maar op dat stuk weg was het (zelfs met compressorombouw) niet mogelijk om zo'n snelheid te halen. Bleek uiteindelijk wel iets te hard te hebben gereden, maar door het loskomen in de 5e versnelling blok in de toerenbegrenzer.
Stephan
- PD power
Voor de duidelijkheid, ik had het over het onderstaande geval.allen schreef:Dan zou je er overigens nooit problemen mee hebben. Een Alto is ook een moordwapen als je per ongeluk iemand raakt op het zebrapad. Een brommer ook nog wel.PD power schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik er in dit geval niet zoveel moeite mee heb, zo'n bakbeest is gewoon een moordwapen, als bestuurder van zo'n ding heb je in principe dezelfde verantwoordelijkheid als een vrachtwagen of bus chauffeur.
http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieu ... ck-uptruck