Wagenpark in Nederland

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: Wagenpark in Nederland

Bericht door Robin Hartog » 03 mar 2011, 16:47

spykerboy schreef: en verder.... 150 euro voor een avondje stappen? DAMN weet je wel niet hoeveel tanken benzine je lekker kan leegrijden op landweggetjes ervoor ofzo? ik weet wel wat ik zou doen (als ik me roze pasje heb)
Tsja, 65 euro voor een kaartje ten eerste. En aangezien zo'n feestje van 10:00h tot 07:00h duurt, gaat er nog veel drank doorheen ook. En eten ook. En dan nog de trein/bus-reis. Reken maar uit. :mrgreen:

Maargoed, landweggetjes heb ik hier sowieso (bijna) niet. :bag:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 mar 2011, 16:51

Spykerboy, voor die 150 euro ga je wel de hele nacht door.. In hetzelfde tijdsbestek(zeg 1 zondag landweggetjes knallen) kan ik er ook voor 150€ aan benzine doorjagen.. Met de huidige prijzen nog wel meer dan dat.

Maargoed.. Onder normale omstandigheden geef ik per week +/- 100€ aan stappen, uit eten e.d. uit. Daarvoor moet ik dan wel met de trein naar school, met de auto zou me 15 min schelen maar dat weeg niet op tegen de kosten, 10-15€/dag.

Heb klasgenoten gehad die echt overal op besparen, niet uitgaan, weinig sociale dingen doen om maar een Dikke Bmw (520i oid) te kunnen rijden.. Snap dat echt niet.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 mar 2011, 16:58

Niels v D schreef: Heb klasgenoten gehad die echt overal op besparen, niet uitgaan, weinig sociale dingen doen om maar een Dikke Bmw (520i oid) te kunnen rijden.. Snap dat echt niet.
Precies.

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 mar 2011, 17:02

Snap grotendeels niet dat mensen het niet kunnen, zelfs willen, snappen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 mar 2011, 17:03

Xave30 schreef:Snap grotendeels niet dat mensen het niet kunnen, zelfs willen, snappen.
Nouja, ik snap het wel, maar toch ook weer niet. ;)

[/vaagheid]

Xave30

Bericht door Xave30 » 03 mar 2011, 17:05

:D Robin H.

Living above one's means. Het bestaat eenmaal.

(meer vaagheid)
Laatst gewijzigd door Xave30 op 03 mar 2011, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 03 mar 2011, 17:14

spykerboy schreef:
Niels v D schreef:Heb klasgenoten gehad die echt overal op besparen, niet uitgaan, weinig sociale dingen doen om maar een Dikke Bmw (520i oid) te kunnen rijden.. Snap dat echt niet.
laat ik nou net zoiemand zijn die precies dat doet!
Dit icm met jouw argumenten over de patsfactor van een auto...

Niet df maar pf.

RJay

Bericht door RJay » 03 mar 2011, 18:15

Mwoah, ben zelf ook niet zo van dat uitgaan, slechte muziek, smerig bier, mensen zie ik genoeg als ik rond ga dus daar is 't ook niet voor nodig.

Blijft 't mooi over voor de racewagen :mrgreen: Gaat 't geld tenminste naar iets -echt- snels ipv een 2 liter 6 in lijntje.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 mar 2011, 18:18

Mijn buurman heeft een zitzak als bank. Dat is handig omdat die zitzak gelijk zijn buitenmeubel is in de zomer en handig omdat hij nu een Porsche 997 Carrera S kan rijden. Alleen dan weer niet als het sneeuwt want winterbanden kosten een godsvermogen.

RJay

Bericht door RJay » 03 mar 2011, 18:19

RutgerK schreef:Mijn buurman heeft een zitzak als bank. Dat is handig omdat die zitzak gelijk zijn buitenmeubel is in de zomer en handig omdat hij nu een Porsche 997 Carrera S kan rijden. Alleen dan weer niet als het sneeuwt want winterbanden kosten een godsvermogen.
Een mede-coureur die als daily een ferrari 550 rijdt gaat klagen over de prijs van de slicks voor z'n race-maserati. :roll: Tsjaaaa.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 mar 2011, 18:22

Geld kan je maar één keer uitgeven...
Als je het dan doet moet je denk ik alles in de juiste proporties doen.
Heb altijd auto gereden, maar ging ook stappen. Hoort bij het proces van ouder worden...

steve smith

Bericht door steve smith » 03 mar 2011, 19:43

VLA schreef:
Tom schreef:
VLA schreef: Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Precies...
Alleen tegenwoordig niet meer bij auto's. En de mensen die meer uitgeven doen dat liever aan een merkje want dat is status. Liever een VAG met Audi logo en schrale motor. Zag laatst iets over een Lexus hatchback die heel populair is, een veredelde Toyota Auris hybride... tja.

En ik doel ook niet op mensen die naast een goedkope file-auto iets leuks kopen, dat is een keuze die je uit liefhebberij maakt! Hoe die liefhebberij eruit ziet doet er ook niet toe, de jongens bij de McDonalds met plastic fantastic auto's zijn op hun manier ook liefhebber en komen na een paar jaar ook tot andere inzichten (zeker als ze ouder zijn en meer te besteden hebben).
Hahaha, ja status is ook wat. Zo ken ik iemand die een Porsche Boxter 2.7 (zo een met rond de 200 pk, traag hok) had gekocht, om mee te patsen. Dat ding werd eruit gereden door de gemiddelde Golf GTI, maar dat boeide hem niet, want hij had wel een Porsche sleutelhanger die hij uiteraard overal op tafel gooide. :bag:
Je bedoelt waarschijnlijk een 2.5. Heb als vervangende auto ooit een Boxster 2,7 op 16" meegekregen bij Pon, terwijl het buiten een graad of 3 was. Dak natuurlijk gewoon open gemikt, was een van de leukste STRAAT auto's waar ik ooit mee gereden heb. Vlot genoeg, glijdt bij normale snelheden en stuurt super, ook op slecht asfalt. Wring maar eens zo'n ding uit, je zult versteld staan. 228ps/1275kg/super onderstel/weinig rubber. Prima toch?

Shakes

Bericht door Shakes » 03 mar 2011, 20:15

Hoezo,

je moet zelf weten wat je met je knaken doet toch?

N.

HSR

Bericht door HSR » 03 mar 2011, 20:39

RutgerK schreef:Mijn buurman heeft een zitzak als bank. Dat is handig omdat die zitzak gelijk zijn buitenmeubel is in de zomer en handig omdat hij nu een Porsche 997 Carrera S kan rijden. Alleen dan weer niet als het sneeuwt want winterbanden kosten een godsvermogen.
Jouw buurman heet toevallig Tom? :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2011, 20:40

HSR schreef:
Jouw buurman heet toevallig Tom? :D

LOL...... :roflol:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 mar 2011, 20:40

spykerboy schreef:en shjit jullie zullen me nu allemaal stuk voor stuk een rare lozer vinden... :P
Nee, hoor...
[kijkt in zijn profiel]
... een kind! :D

Blijf dat nog lekker, ouder worden is helemaal niet leuk!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2011, 20:42

Shakes schreef:Hoezo,

je moet zelf weten wat je met je knaken doet toch?

N.
:thumbup:

VLA

Bericht door VLA » 03 mar 2011, 20:42

steve smith schreef: Je bedoelt waarschijnlijk een 2.5. Heb als vervangende auto ooit een Boxster 2,7 op 16" meegekregen bij Pon, terwijl het buiten een graad of 3 was. Dak natuurlijk gewoon open gemikt, was een van de leukste STRAAT auto's waar ik ooit mee gereden heb. Vlot genoeg, glijdt bij normale snelheden en stuurt super, ook op slecht asfalt. Wring maar eens zo'n ding uit, je zult versteld staan. 228ps/1275kg/super onderstel/weinig rubber. Prima toch?
Ja sorry het was inderdaad een 2.5 met 204 pk... ding was niet bepaald snel ofzo. Hoe dan ook, het was zeker geen verkeerde wagen, maar in mijn ogen niet echt Porsche waardig. Snelheid boeide hem niet, het ging hem er alleen om dat er een Porsche logo op zat. :bag:

Alex_BMW

Bericht door Alex_BMW » 03 mar 2011, 21:40

De ene jeugd is de andere niet...hier op het ''platteland'' zijn er een hoop die die vanaf 16 jaar aan het werk zijn (waaronder getekende) en naast het sparen en nuchter omgaan met de centen ook een leuke auto kopen. dit is voor mij mn hobby en een beetje voldoening voor mn werk waar ik 40 tot 60 uur in de week mee bezig ben ..
Nu de andere kant van dit topic.. een maat van me die ook redelijke interesse in auto's heeft is sinds kort ook aan het werk gaan en heeft zijn golf 3 ingeruild voor een toyota aygo omdat die wat netters wou gaan rijden.. ik kan het nu regelmatig aanhoren dat die geld overhoud aan die auto omdat zijn kilometervergoeding meer is dat die auto kost... dan ben je net 21 en dan denk ik bij mezelf: Waar houd dit op? :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 03 mar 2011, 22:21

Shit, grap al gemaakt :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 03 mar 2011, 22:26

RJay schreef:
Een mede-coureur die als daily een ferrari 550 rijdt gaat klagen over de prijs van de slicks voor z'n race-maserati. :roll: Tsjaaaa.
Er wordt hier genoeg op het forum geklaagd over belastingen, maar eigenlijk niets te klagen hebben, zoiets? :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 mar 2011, 23:12

Ach ik heb 2 auto's. 1 uit 2006 en 1 uit 1982. Die uit 1982 is redelijk slecht, maar de km's die ik daarin heb gemaakt heb ik 10 keer meer van genoten dan in het nieuwe hok. Als ik met de Colt rijdt, rij ik veel voorzichtiger omdat ik bang ben dat er deuken ed. in komen aangezien dat ding voor iemand van mijn leeftijd best duur was. De Golf kostte niet zoveel en dan maakt een deukje meer of minder ook niet uit, zolang het maar rijdt. Alleen de jeugd van tegenwoordig heeft geen zin om in zo'n oud hok te gaan rijden en willen allemaal zo nieuw mogelijk rijden. Maar dat kunnen ze niet betalen, dus dan maar de eerste jaren dat ze het rijbewijs bezitten in de auto's van de ouders rijden en daarmee patsen.
En tot het moment dat autorijden pas echt onbetaalbaar wordt blijf ik lekker autorijden (zodra het weer mag), want ik ben er gewoon aan verslaafd.

jaydee

Bericht door jaydee » 04 mar 2011, 11:31

Riceaux schreef:Ach ik heb 2 auto's. 1 uit 2006 en 1 uit 1982. Die uit 1982 is redelijk slecht, maar de km's die ik daarin heb gemaakt heb ik 10 keer meer van genoten dan in het nieuwe hok. Als ik met de Colt rijdt, rij ik veel voorzichtiger omdat ik bang ben dat er deuken ed. in komen aangezien dat ding voor iemand van mijn leeftijd best duur was. De Golf kostte niet zoveel en dan maakt een deukje meer of minder ook niet uit, zolang het maar rijdt. Alleen de jeugd van tegenwoordig heeft geen zin om in zo'n oud hok te gaan rijden en willen allemaal zo nieuw mogelijk rijden. Maar dat kunnen ze niet betalen, dus dan maar de eerste jaren dat ze het rijbewijs bezitten in de auto's van de ouders rijden en daarmee patsen.
En tot het moment dat autorijden pas echt onbetaalbaar wordt blijf ik lekker autorijden (zodra het weer mag), want ik ben er gewoon aan verslaafd.
Wat houd jij er voor rijstijl op na dat je bij ieder ritje bang bent voor deuken of daar juist niks om geeft? :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mar 2011, 11:39

jaydee schreef:
Riceaux schreef:Ach ik heb 2 auto's. 1 uit 2006 en 1 uit 1982. Die uit 1982 is redelijk slecht, maar de km's die ik daarin heb gemaakt heb ik 10 keer meer van genoten dan in het nieuwe hok. Als ik met de Colt rijdt, rij ik veel voorzichtiger omdat ik bang ben dat er deuken ed. in komen aangezien dat ding voor iemand van mijn leeftijd best duur was. De Golf kostte niet zoveel en dan maakt een deukje meer of minder ook niet uit, zolang het maar rijdt. Alleen de jeugd van tegenwoordig heeft geen zin om in zo'n oud hok te gaan rijden en willen allemaal zo nieuw mogelijk rijden. Maar dat kunnen ze niet betalen, dus dan maar de eerste jaren dat ze het rijbewijs bezitten in de auto's van de ouders rijden en daarmee patsen.
Wat houd jij er voor rijstijl op na dat je bij ieder ritje bang bent voor deuken of daar juist niks om geeft? :mrgreen:
Hou maar op... :mrgreen: :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 mar 2011, 11:42

Alex_BMW schreef: Nu de andere kant van dit topic.. een maat van me die ook redelijke interesse in auto's heeft is sinds kort ook aan het werk gaan en heeft zijn golf 3 ingeruild voor een toyota aygo omdat die wat netters wou gaan rijden.. ik kan het nu regelmatig aanhoren dat die geld overhoud aan die auto omdat zijn kilometervergoeding meer is dat die auto kost... dan ben je net 21 en dan denk ik bij mezelf: Waar houd dit op? :bag:
Ik snap dat wel, dat is zijn DF. Nieuwe auto onder de kont en geld overhouden ik heb daar meer begrip voor dan iemand die een paar honderd euro per maand kwijt is aan bijtelling op zijn lease auto.

Plaats reactie