Powerflex

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Elmar

Re: Powerflex

Bericht door Elmar » 13 jan 2009, 22:55

gtreneee, voor er in gezien wil worden, er is een verschil tussen mijn (klassieker in wording) Viper en jouw "Sjonnie verneukte" ZZZ///M Coupheee... :angel:
Nog wat scams gehad de laatste tijd? :bag:

Maar ik schrijf niet dat ik de auto weg wil doen, ik ga er niet meer het circuit mee op.

Metchu

Bericht door Metchu » 13 jan 2009, 22:59

LOL :roflol:

Tristan

Bericht door Tristan » 13 jan 2009, 23:00

Elmar schreef: en jouw "Sjonnie verneukte" ZZZ///M Coupheee... :angel:
:roflol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 jan 2009, 23:21

:mrgreen:

@iko

Bericht door @iko » 14 jan 2009, 12:02

Elmar schreef:gtreneee, voor er in gezien wil worden, er is een verschil tussen mijn (klassieker in wording) Viper en jouw "Sjonnie verneukte" ZZZ///M Coupheee... :angel:
Nog wat scams gehad de laatste tijd? :bag:

Maar ik schrijf niet dat ik de auto weg wil doen, ik ga er niet meer het circuit mee op.
Hij gaat hem inzetten als boodschappen auto.
En Rene, zoals je weet, is hij populair in parkeergarages van supermarkten :D

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jan 2009, 17:15

http://videos.streetfire.net/vidiac.swf ... 5c0122761f" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

Elmar

Huh?

Bericht door Elmar » 14 jan 2009, 18:17

Het spijt me Gtrene, kan er niet om lachen....

ik kan de link niet openenen (=schrijffout, maar heb het ook meerdere keren geprobeerd. :wink: ).

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jan 2009, 19:31

bij mij doet hij wel, maar had er ook wat uit verwijderd...ff kijken misschien deze>>

http://videos.streetfire.net/video/TV-c ... 201193.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

yep :banaan: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jul 2009, 10:50

Zit er serieus om te denken mijn Z3 compleet in powerflex te steken....kost wel wat :shocking: denk 4x zo duur als standaard rubbers...

Maar hebben ze niet de stabilisatorstang linken? zoals nr 5 op deze foto anders moet ik die nieuw bestellen bij BMW,
trouwens rubbertje 2 kost maar 2,75- euro terwijl de powerflex bijna 10x zo veel kost :lol: (21.40,-euro per stuk)

Afbeelding

en hier de rubbers 3 en 8 door powerflex

Afbeelding

aan de voorkant de rubbers 6 en 20? dan heb ik ze wel dacht ik? en nr 17 moet ik dan weer via BMW

Afbeelding

Afbeelding

alleen al de powerflex rubbers paars kosten dan 355,-euro :shocking:
dan komen de BMW dingen nog zo'n 65,-euro voor de voorlinks van de stabilisator stang en 30,-euro voor de achter linkjes...

grofweg totaal zo'n 450,-euro aan onderdelen....en dan moet dat er nog onder....kost wel wat, maar denk ook helemaal bij mijn doorgezakte rubbers achter, dat het behoorlijk wat verschil maakt...

Denk via Biesheuvel...heb al een mail verstuurd net met vraag of zij ook monteren...en of anders iemand weten die echt goed is en met beleid werkt...hier in de omgeving Almelo. :roll:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 jul 2009, 17:36

Als die rubbers die nu op je auto zitten nog goed zijn zou ik ze lekker laten zitten Rene, beetje zonde van je geld dan IMHO :)

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jul 2009, 18:08

Bert ///M3 schreef:Als die rubbers die nu op je auto zitten nog goed zijn zou ik ze lekker laten zitten Rene, beetje zonde van je geld dan IMHO :)
Klopt, maar denk dat ze veeld te slap zijn geworden, vooral achter het subframe...het diff kon ook zover doorzakken en omdat het diff vast zit aan het chassis aan de linkerkant (uit het midden dus en niet verdeeld) trekt ie daar de auto in de veer...helemaal dus met die slappe subframe rubbers...
Ik dacht al hoe komt het...een monteur van het uitlijncentrum had wel iets met een bandenlichter kracht gezet onder draagarm e.d. maar dat doet natuurlijk niet veel en lijkt het oke, maar het subframe is natuurlijk moeilijk in beweging te krijgen als er al kracht op rust met een bandenlichter :lol: dus denk (kan bijna niet anders) dat het daar zit..het grootste.

Vandaag al alle andere niet powerflex delen nieuw besteld bij dealer, zelfs alle bouten en moeren :lol: en houders en beugels en sluitringen en 4 eindstangen wat aan de stabilisatorstang zit enz...zal al met al max 200,-euro extra kosten? maar wil op dat niet bezuinigen, dan is alles goed en wat dat betrefd en gaat weer vele jaren mee...

De powerflex rubbers rondom kost zo'n 355,-euro....maar dan moet het er nog in :lol: :bag: denk dat de zaken van de stabilisatorstangen e.d. ik zelf wel kan, en de rest wil ik uitbesteden aan iemand met ervaring en verstand van (niet de dealer dus :wink: dat durf ik ni meer)

Mooiste/beste zou natuurlijk zijn het diff met die 2 ophangingen links en rechts en 2 steunen aan de carros zoals die Amerikaan doet :thumbup: maja das ook zowat :lol:

de meesten daar krijgen last van het diffpunt dat die dus daar teveel trekt als de subframe rubbers verzwakken...eigenlijk had men S54 M coupe hetzelfde probleem, maar iets minder (was ook nieuwer)

zoals hier, veel beter...krachten op chassis beter verdeeld enz enz

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=775" onclick="window.open(this.href);return false;

trouwens wat lastig...mijn achter stabi is 19.5 (zal wel 19 bestellen zijn) en voor is 24.5(zal wel 24 bestellen zijn) echter bij Z3 op de site van Biesheuvel staat geen 19...het nr van alles kleiner is bv PFR5-308-18 volgens hun, maar op de powerflex UK site staat daar PFR5-3605-18 en die ziet er ook anders uit (beide zijn in ook 19 te bestellen onder de E36) maar denk dat ik de UK site oficiele maar aan moet houden toch?

onedrstaand de bijde uitvoeringen in 19mm de 2de staat op de officiele site van powerflex UK

Afbeelding

Afbeelding

thnx...en ow...weet iemand een gode powerflex monteur/garage bij Almelo in de buurt? of doet biesheuvel dat ook...

Denny

Bericht door Denny » 08 jul 2009, 10:57

Ik heb mijn auto voorzien van Polyrace bussen. Zijn heel erg hard. Ze hebben ook polysport bussen en die zijn vergelijkbaar met de powerflex paars zeggen ze. Grote voordeel hiervan vond ik dat er geen 15€ per rubber aan merknaam gevraagd wordt.

Heb ze uit engeland gehaalt bij rallydesign. Goede ervaringen mee.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 28 feb 2011, 12:11

Zaterdag de M3 opgehaald bij Vlasblom, deze heeft er zwarte Powerflex draagarmrubbers erin gezet. Ook de rubberen topmounts zijn vervangen aan de achterzijde deze waren ook echt op en kapot.

Ontzettend blij dat de achterkant weer strak en soepel is. De auto is ook in de drift weer meer controleerbaar dan voorheen met name de kontra drift is veel makkelijker op te vangen.

Ook tijdens vol accelereren geen gezwabber meer.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 28 feb 2011, 12:44

Ik wil ook eens bij Paul langs met de M3, het mag mij allemaal wel wat strakker maar ik weet nog niet precies hoe ik dat kan bereiken zonder teveel comfort in te leveren.

Over het driften gesproken, wat heb je op de achteras liggen? Ik heb echt bakken grip met de 245/40/17 SC3tjes en de grens ligt behoorlijk ver weg (wat een verschil met de speelse compact).

Mathieu

Bericht door Mathieu » 28 feb 2011, 12:54

Bridgestone RE050a's

Plaats reactie