steve smith schreef:jacobt schreef:Martin van der Zwaard schreef:Wat kan een forum toch handig zijn soms.
Ik heb inmiddels de info die ik nodig had van Perry gehad en weet even voldoende.
Blijft wel een super gave auto zo'n E34 M5.
Ik ben benieuwd naar de info, hoe staat deze m5 ervoor?
Waar zit die 6k aan onderhoud in?
Ik volg de discussies over de e34 m5 natuurlijk altijd met meer dan gemiddelde interrese omdat ik zelf natuurlijk vreslijk aan de beurt ben geweest met de m5.
Dit kwam ook omdat ik niet gelijk naar een goeie specialist ben gegaan, en ook met kleine ingrepen de auto op de been wou houden. Tja en dat gaat niet als je er een hebt gekocht met slecht onderhoud.
Oorzaak was gewoon dat ik een e34 m5 heb gekocht zonder aantoonbaar onderhoud bij een specialist.
Ik ben er van overtuigd dat als een e34 m5 wordt onderhouden zoals bmw het voorschrijft de auto echt niet zo duur is als waar iedereen bang voor is. Helaas lees je alleen veel horror verhalen.
Omdat de autos ouder worden en relatief goedkoper ( de slecht onderhouden versies), gaan het petjes volk erin rijden en blijft serieus onderhoud achterwege. Volgens mij beginnen daar de problemen.
Na een komplete uitbouw van de motor en complete revisie is het een allemaal opgeloist en een heerlijke wagen.
Sorry dat ik het zeg, maar toen ondergetekende en Raymond W je daar op wezen toen je er aan begon wist je het beter en wuifde je tips weg alsof we uit ons nek stonden te kletsen. Vind het jammer om te lezen dat je alsnog de boot in bent gegaan, maar dat heb je echt over jezelf afgeroepen.
Hoi Steve, ik ga de berichten er niet op na zoeken en je zult ongetwijfeld gelijk hebben, wrijf het er nog even in

, gelukkig is het alweer een tijdje geleden

.
Alles beter weten en tips weg wuifen weet ik niet, ik zal het ongetwijfeld mee hebben genomen in de overweging. Toch behoor ik nu niet tot de groep die de e34 m5 iedereen afraad, in tegen deel.
Ik ervaar hem echt als een super auto, en zal nooit heel hard klagen omdat ik het van te voren al gehoord had dat het vreselijk tegen kan vallen qua euro's ( misschien wel dankzij jou bijdrage)). Een gewaarschuwd mens..........................
Ik heb een geluk, de tegen slagen die kwamen kon ik opvangen .
Elke hobby/sportauto kost geld, rij momenteel een 911 erbij, tja die heeft vandaag ook een jaar beurt gehad
Wat ik alleen in bovenstaande post wil aangeven is misschien wel hetzelfde als wat jullie mij probeerde wijs te maken, koop een met aantoonbare historie. Goed bedoeld, en geen klaagzang over de e34 m5 en alle eventuele kosten. Als er nu ergens iets te lezen is over de e34 m5 gaat het 9 van de 10 keer over de kosten, daar doe je de auto te kort mee.
De opmerking van Steve is wel terecht, dat de onderhoudskosten (mits achterstallig) hoger zijn dan de aanschaf van de meest aangeboden e34 m5's. Je zier ook zelden een e34 m5 die wel helemaal correct is, dan is de prijs ook gelijk heel anders.
Voor nog meer leedvermaak over mijn gemaakt kosten en wat leuke plaatjes voor de liefhebbers:
http://www.e34.nl/board/viewtopic.php?t ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Klinkt misschien te eigenwijs, ik ben toch blij dat ik de auto heb gekocht en zeker zoals hij er nu bij staat is het gewoon super. Gemaakte kosten zijn inmiddels al weer vergeten en de komende jaren is het genieten geblazen
