Maar nogmaals de vraag , waar haal jij de cijfers vandaan dat Porsche 80% of meer van zijn wagenproductie Cayennes en Panamera's zijn

Een premium geldgenerator voor investeerders.Brava schreef:Dus voor de Cayenne was Porsche een sportwagenmerk. Wat is Porsche dan na de Cayenne?
Productiecijfers over het fiscale jaar 2009/2010 zijn als volgt:Snipe schreef:Van Porsche, al moet ik erbij zeggen dat dat wel de cijfers voor hun belangrijkste markten zijn en niet wereldwijd (die zijn nog niet bekendgemaakt).
Je kunt hem mooi vinden of niet, maar het is wel een succes voor Porsche.RVV schreef:Wel knap dat ze in een segment waar ze voorheen nooit aanwezig waren 21,14% van hun verkochte auto's hebben afgezet.
Inderdaad!911-lover schreef:Die 80% zijn er dus net geen 60 .
Ik heb naar kalenderjaar 2010 gekeken toen voor een aantal markten, omdat de levering van de Panamera nog niet lekker op gang was in het begin van dat fiscale jaar. Amerika, het Midden-Oosten en China zijn nogal gestegen. Het beeld is misschien ook wat vertekend omdat de 911 op z'n laatste benen loopt. Tenminste, dat zou ik me zo voor kunnen stellen.Mark Nauta schreef:Productiecijfers over het fiscale jaar 2009/2010
Inderdaad. Een sportwagen zou je kunnen ontleden als een wagen om mee te sporten.Snipe schreef:Dat hele begrip sportwagen is overrated. Who cares?
Snoepfabrikant911-lover schreef:Maar een chocoladefabrikant die eerst decenia aan een stuk enkel chocolade gemaakt heeft en de laatste jaren (om leefbaar te blijven) dan ook maar drop erbij gaat doen ,dan blijft het bedrijf voor iedereen nog steeds een chocoladefabrikant . Natuurlijk wordt de drop geen chocolade genoemd , maar de chocolade blijft ook nog steeds chocolade en geen drop (al zouden ze meer drop dan chocolade gaan fabriceren).
Nope, snelle cruisers of snelle gezinsbakken; hoe hard je er ook mee kan hoeken.Hielke schreef:Even voor de goede orde,
Een 130i, M3, M5, M6, Mboot of whatever M, het zijn net als een Punto spaardiesel allemaal geen sportauto's.
Sjoerd MP BMW schreef:Nope, snelle cruisers of snelle gezinsbakken; hoe hard je er ook mee kan hoeken.Hielke schreef:Even voor de goede orde,
Een 130i, M3, M5, M6, Mboot of whatever M, het zijn net als een Punto spaardiesel allemaal geen sportauto's.
Z4 (M) is wel een sportwagen.
X5 M en X6 M zijn gewoon hele snelle mastodonten.
Dan zou ik weer kunnen denken aan bijv. een Mitsubishi EVO.JP schreef:Een auto die ook snel is in een bocht en niet alleen op een recht stuk, dat lijkt mij een sportwagen
Een Mits Evo beantwoordt aan geen van de drie primaire criteria.Hielke schreef:Wat definieert een sportauto:
1. Tweezitter
2. Laag zwaartepunt
3. RWD
Voorbeelden: MX5, Smart Roadster, Elise, 911, 458.
Het is zo simpel.
Een Lamborghini Murcielago en McLaren F1 dus ook niet (zoals al gezegd).Hielke schreef:Een Mits Evo beantwoordt aan geen van de drie primaire criteria.Hielke schreef:Wat definieert een sportauto:
1. Tweezitter
2. Laag zwaartepunt
3. RWD
Voorbeelden: MX5, Smart Roadster, Elise, 911, 458.
Het is zo simpel.
Ik zeg niet dat iemand een sportauto moet kopen.Snipe schreef:Een auto kopen omdat anderen dat een sportauto noemen is eigenlijk net zoiets als een Aston Martin kopen omdat je vrienden achterin zo lekker kunnen kaarten.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], krentenbol, mauritsklein, MParallel, Zed240 en 8 gasten