Porsche discussie, het houdt nooit op…….
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Porsche discussie, het houdt nooit op…….
http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php ... ?item=2309" onclick="window.open(this.href);return false;
- 911-lover
Re: Porsche discussie, het houdt nooit op…….
Ach ja ....
Leven en laten leven hé
Alleen moet die man van de platgeslagen Keververhaal (zoals zovelen maar blijven rondvertellen) misschien eens niet zo wereldvreemd zijn en de geschiedenisboeken er eens bijhalen .
Leven en laten leven hé

Alleen moet die man van de platgeslagen Keververhaal (zoals zovelen maar blijven rondvertellen) misschien eens niet zo wereldvreemd zijn en de geschiedenisboeken er eens bijhalen .
-
Als je het interessant wil maken moet je enige toelichting geven Romo. Ik ga niet zomaar op elke link klikken.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ruben schreef:Als je het interessant wil maken moet je enige toelichting geven Romo. Ik ga niet zomaar op elke link klikken.
Ja, met die NSFW links zul je wel geen moeite hebben……………….

- JP
Tsja, da's zo'n twijfelachtig argument. Als je 'm niet kan betalen, mag je er geen mening over hebben.Bas van Werven schreef:mensen die kritiek hebben, die begrijpen het niet......omdat ze ''m zelf niet kunnen rijden
btw; hij begon wel al vantevoren te vertellen dat hij bij de bank dwars was gaan liggen om een 997 te kunnen kopen....

-
Ach,
ik denk dat er voor zowel Porsche alsook Aston Martin argumenten zijn, is maar wat je wilt..
Porsche: duitse gründlichkeit en efficiëntie gecombineerd met superieure rijeigenschappen, voor de man die van echt sturen houdt op bochtige wegen
Aston M: prachtig design/luxe/klasse uitstraling, machtige motoren/geluid, maar engelse "degelijkheid" en kan kwa stuureigenschappen een Porsche niet evenaren, voor de man die in stijl en luxe snel lange afstanden wil rijden
ik denk dat er voor zowel Porsche alsook Aston Martin argumenten zijn, is maar wat je wilt..
Porsche: duitse gründlichkeit en efficiëntie gecombineerd met superieure rijeigenschappen, voor de man die van echt sturen houdt op bochtige wegen
Aston M: prachtig design/luxe/klasse uitstraling, machtige motoren/geluid, maar engelse "degelijkheid" en kan kwa stuureigenschappen een Porsche niet evenaren, voor de man die in stijl en luxe snel lange afstanden wil rijden
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik dacht dat die Porsche dikkop ook wel enigszins een 'fan'kan zijn van Aston. Maar neen...
Althans ik ben best Porsche liefhebber: 917, 956, 906, 959, 964RS, CGT, Ruf CTR, 997GT3/2 RS en de nieuwe 918(!!!), maar Aston is ook skitterend! Eigenlijk nog veel skitterender dan wat dan ook buiten bepaalde Lambos en Ferraris.
En 't platte keververhaal is in de basis dus gewoon waar, zeg ik als kenner van het merk. En 'n GT3 997 is géén 997 C4 of 934 Turbo uit 1977 natuurlijk.
Anyway ik vind 't prima en kan beide niet betalen plus met JP eens hierboven.
Althans ik ben best Porsche liefhebber: 917, 956, 906, 959, 964RS, CGT, Ruf CTR, 997GT3/2 RS en de nieuwe 918(!!!), maar Aston is ook skitterend! Eigenlijk nog veel skitterender dan wat dan ook buiten bepaalde Lambos en Ferraris.
En 't platte keververhaal is in de basis dus gewoon waar, zeg ik als kenner van het merk. En 'n GT3 997 is géén 997 C4 of 934 Turbo uit 1977 natuurlijk.
Anyway ik vind 't prima en kan beide niet betalen plus met JP eens hierboven.

Laatst gewijzigd door Robin op 19 feb 2011, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik ben er helemaal snel klaar mee.
Standaard 911 rijdt als een boot. Veel onderstuur. Sportiviteit????
Bij porsche koop je een GT3 of RS. Andere types doen me weinig misschien een boxter S of Cayman. Maar een standaard 911 vindt ik persoonlijk niks en daarvoor dwars liggen bij een bank al helemaal niet.
Aston martin prachtige vormen. Een klassieker om mooi boulevard te showen. Niet een auto om maximaal rijplezier te hebben op de grens dan gaat het zeker stuk. Niks voor dre.
Standaard 911 rijdt als een boot. Veel onderstuur. Sportiviteit????
Bij porsche koop je een GT3 of RS. Andere types doen me weinig misschien een boxter S of Cayman. Maar een standaard 911 vindt ik persoonlijk niks en daarvoor dwars liggen bij een bank al helemaal niet.
Aston martin prachtige vormen. Een klassieker om mooi boulevard te showen. Niet een auto om maximaal rijplezier te hebben op de grens dan gaat het zeker stuk. Niks voor dre.
-
De 997 C2 S die ik 3 jaar geleden reed vond ik bovengemiddeld veel onderstuur hebben, voor de rest puike kar. Maar dát viel me op en tegen inderdaad.
- Snipe
Ik ben ook niet zo'n Porsche-liefhebber, maar als je Carlo Brantsen zo hoort.... Je snapt direct waarom Carros, waarvan hij hoofdredacteur is, zo'n kutblad is. Zijn voornaamste argumenten om geen Porsche te kopen zijn dat je niet bij je vrienden kunt patsen met een veredelde Kever en dat diezelfde vrienden niet op de achterbank kunnen gaan zitten te kaarten als je ze een rondje meeneemt.
Wat voor treurige sukkel ben je dan? Het begint ermee dat je kennelijk een auto koopt om met een zwierige zwaai de sleutels op de bar te gooien van je Gooise dorpscafé, maar daar komt nog eens overheen dat die vrienden waarop je zo dolgraag indruk wilt maken met je veredelde Kever dusdanige autoliefhebbers zijn dat ze op de achterbank gaan zitten te klaverjassen. Dan kun je ze beter meenemen in de trein, daar staan de stoelen tegenover elkaar en heb je nog meer ruimte ook.
http://www.driving-fun.com/1-1382/tv/Po ... ckday.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dit filmpje ziet, lul je niet meer over een Aston Martin. Zelfs als je dit met een Aston Martin zou doen, komen je vrienden wagenziek en kotsend van de achterbank. Daar zijn sportauto's voor gemaakt, niet voor de doeleinden die Brantsen kennelijk in gedachten heeft.
Next.
Wat voor treurige sukkel ben je dan? Het begint ermee dat je kennelijk een auto koopt om met een zwierige zwaai de sleutels op de bar te gooien van je Gooise dorpscafé, maar daar komt nog eens overheen dat die vrienden waarop je zo dolgraag indruk wilt maken met je veredelde Kever dusdanige autoliefhebbers zijn dat ze op de achterbank gaan zitten te klaverjassen. Dan kun je ze beter meenemen in de trein, daar staan de stoelen tegenover elkaar en heb je nog meer ruimte ook.
http://www.driving-fun.com/1-1382/tv/Po ... ckday.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dit filmpje ziet, lul je niet meer over een Aston Martin. Zelfs als je dit met een Aston Martin zou doen, komen je vrienden wagenziek en kotsend van de achterbank. Daar zijn sportauto's voor gemaakt, niet voor de doeleinden die Brantsen kennelijk in gedachten heeft.
Next.
-
Snipe kort door de bocht, dan AM ook 

-
Robin dat is een prodrive aston martin heeft niks te maken met een auto die je zo uit de showroom kan kopen.
-
serieus joh?.Andre schreef:Robin dat is een prodrive aston martin heeft niks te maken met een auto die je zo uit de showroom kan kopen.

- Hielke
Jezelf zoals die Carlo autojournalist noemen en dan de essentie van Porsche niet snappen. Aaaaiii.
Wat is dat trouwens, de nationale autoshow?
Wat is dat trouwens, de nationale autoshow?
-
Wat is dan 'de essentie van Porsche' Hielke, bestaat dat? Of is dat 'n (997)GT3? Of ook 'n Panamera of 'n V6 VAG TDI in 'n Cayenne?Hielke schreef:Jezelf zoals die Carlo autojournalist noemen en dan de essentie van Porsche niet snappen. Aaaaiii.
Of was het ergens loop jaren '30 dat AH om 'n auto voor 't volk vroeg, Ferdi die tekende, met aardig wat passengerspace en vergat dat er ook nog 'n motor in moest? Dan maar achter de achteras.

DISCLAIMER: Kevers vind ik prachtig en bepaalde Elfers ook.

- Hielke
Jij snapt het dus ook niet Robin 

- Snipe
http://www.bnr.nl/autoshow" onclick="window.open(this.href);return false;Hielke schreef:Wat is dat trouwens, de nationale autoshow?
-
That makes two....Shake handsHielke schreef:Jij snapt het dus ook niet Robin

Nee Hielke wat is dat?'De Essentie van Porsche'
Ik zal 'n voorzet geven: De essentie van Porsche anno nu is feitelijk de Cayenne die zo goed verkocht/verkoopt dat Porsche nog bestaansrecht heeft. Anders was 't raar afgelopen met de Zuffenhausers...
We kunnen dat jammer vinden, maar ook de realiteit onder ogen zien en blij zijn dat met Cayenne money prachtproducten als de 997GT3/RS GT2RS en 918 gebouwd kunnen worden

-
+1Hielke schreef:Jezelf zoals die Carlo autojournalist noemen en dan de essentie van Porsche niet snappen. Aaaaiii.
Ik snap ook niet dat mensen zo'n gigantisch grote afkeur hebben voor sommige auto's. Als autoliefhebber is alles met genoeg cilinders, een gaaf geluid en sportief rijgedrag al gaaf? Voor mij wel, of er nou AM, Porsche, Ferrari of Corvette op staat. Zeg maar auto's waarbij je zelf je raampje omlaag doet als ze voorbij komen om er even van te genieten. Het enige is dat ik binnen zo'n rijtje wel weer een voorkeur en sommige auto's zou ik zelf niet kopen als ik het geld had (zo heb ik weinig met AM.. vind ze mooi en ze klinken gaaf maar zou ze niet zelf kopen).
Die ene gast loopt alleen over z'n vrienden en indruk maken te lullen. Dan heb je het ook niet begrijpen.
- Snipe
Je vergeet de Panamera.
- GTRene
@Robin, dat kwam toch ook een beetje vanwege de foute aankoop oid dat ze VW wilden kopen? (of wat was dat)
daarvoor was het een supergezond bedrijf, niet alleen vanwege de SUV of Panamera...al helpen die wel in aantallen
je moet of klein blijven denk ik, of heel groot worden?
ik hou wel van die kleine auto bedrijven (fabrieken)
daarvoor was het een supergezond bedrijf, niet alleen vanwege de SUV of Panamera...al helpen die wel in aantallen

je moet of klein blijven denk ik, of heel groot worden?
ik hou wel van die kleine auto bedrijven (fabrieken)

-
Snipe schreef:Je vergeet de Panamera.
Ik wilde het Hielke niet te moeilijk maken met 'n woord dat ie niet door z'n strot kan krijgen

Maar je hebt gelijk.
- Sperdy
Porsches zien er doorgaans niet uit maar ze zijn natuurlijk als stuurmansautos lichtjaren beter dan een gemiddeld AM. Die Carros meneer lult echt maar wat. Best wel shocking inderdaad dat hij niet de moeite neemt om zich serieus te verdiepen in beide(!) merken. Want dan weet hij dat een AM helemaal NIET comformtabel is. Zelfs keihard is. Posche doet het ook op dat punt veel beter. Dus Carros? NEXT >> .. maar dat is oud nieuws.
- Snipe
De essentie van Porsche is sowieso moeilijk te benoemen natuurlijk. De verkoop bestaat voor zo'n tachtig procent uit Cayennes en Panamera's. Die overige twintig procent bestaat dan uit wat geinige coupés en cabriootjes, waarvan sommige het predikaat sportwagen verdienen.
Op zich is het wel een knappe marketingstunt dat Porsche desondanks als sportwagenmerk wordt gezien. In feite is het net zoiets als Toyota een sportwagenmerk noemen omdat ze de Lexus LFA bouwen, maar toch vindt iedereen Toyota een suf merk voor hybridefappers en Porsche een geil sportwagenmerk. Of je nou Porsche-fanboy bent of niet, je kunt niet anders dan toegeven dat dat een knappe prestatie is.
Op zich is het wel een knappe marketingstunt dat Porsche desondanks als sportwagenmerk wordt gezien. In feite is het net zoiets als Toyota een sportwagenmerk noemen omdat ze de Lexus LFA bouwen, maar toch vindt iedereen Toyota een suf merk voor hybridefappers en Porsche een geil sportwagenmerk. Of je nou Porsche-fanboy bent of niet, je kunt niet anders dan toegeven dat dat een knappe prestatie is.
-
Goed verhaal Perry.
Anyway ook wat Tom zegt. IK vind mezelf ook algemeen autoliefhebber(vaak van 't apartere spul he natuurlijk) . Je kunt EN Porsche adept zijn EN Aston freak at the same time. Ik geef toe dat ik dat ook ben(van bepaalde Porker modellen en qua looks van ongeveer ALLES van AM op 'n paar na, en ik heb 't niet over 't rijden, maar in 't algemeen. )
Ik heb maar in 2 Astons mogen rijden in de decenia en dan denk je door de emotie niet aan comfort whatever, en 1 daarvan kwam ook nog uit 1961: alsof je Queen Elizabeth II een dikke veeg geeft en daar dan nog blij van wordt ook.
)
Anyway ook wat Tom zegt. IK vind mezelf ook algemeen autoliefhebber(vaak van 't apartere spul he natuurlijk) . Je kunt EN Porsche adept zijn EN Aston freak at the same time. Ik geef toe dat ik dat ook ben(van bepaalde Porker modellen en qua looks van ongeveer ALLES van AM op 'n paar na, en ik heb 't niet over 't rijden, maar in 't algemeen. )
Ik heb maar in 2 Astons mogen rijden in de decenia en dan denk je door de emotie niet aan comfort whatever, en 1 daarvan kwam ook nog uit 1961: alsof je Queen Elizabeth II een dikke veeg geeft en daar dan nog blij van wordt ook.