Ex. E36 Sander Spoolder gespot ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Leen 330

Re: Ex. E36 Sander Spoolder gespot ?

Bericht door Leen 330 » 20 feb 2011, 18:56

Christoph schreef:
Sjef schreef:Kort diff zeker niet. Geloof dat het een origineel 3.0 m3 diff (3.15) was (Chris! geef nou eens uitsluitsel! ;))

Heb er zelf ook mee gereden en wat Shakes zegt kan ik me voorstellen. Voor mij voelde de auto eerst ook niet echt snel aan. Totdat je kijkt wat voor stappen je maakt in het bovenste toerenbereik. Onderin is de auto niet echt supersnel.

Deed bij mij toch denken aan een andere nokkenstok en/of een licht vliegwiel. Stationaire loop is echter weer heel rustig

Weet eigenlijk niet meer of het een 3.15 was, goeie vraag... Maybe dat ik ergens nog een foto er van heb. Ik heb hem trouwens zelf niet terug verkocht aan Sander.

Verder weet ik net zo veel als jou aan de hand van wat ik kon zien aan de buitenkant. Bak weet ik ook dat het een 328i/M3 bak is toen ik de hardy schijf moest vervangen. Wat voor koppelingsset heb je gehaald? Motor is gewoon lastig te controleren. Standaard vliegwiel had ik ook al verwacht, aangezien hij erg rustig is stationair en onderin ja.
Het zou best geweest kunnen zijn dat er een 3.15 S diff onder heb gezeten, kan ik nog wel ff nakijken. ff in mijn voorraad diff's snuffelen, er zit nu een 4.10 onder want ik krijg geen 6500kg met 50km/h over de baan.
Er zat een 325i bak achter want ik ben met dat vliegwiel en met mijn vliegwiel die ik nog had leggen van een 328i E46 bak naar Biesheuvel gegaan wat er voor mogelijkheden waren en zijn qua maten tot de conclusie gekomen dat ik het beste een 328i platen pakket en een drukgroep kon aanschaffen want die was een stukje groter en zwaarder uitgevoerd, er zit nu een sinter platen pakket in met een zwaarder drukgroep, dus de koppeling zal niet zo snel meer gaan slippen (mits dat de vrouw niet rijd :df: want die heeft soms last van een zware linker voet haha).
Ik had gehoopt dat jij meer zou weten wat voor blok erin zou leggen of wat ermee is gedaan, in het service boekje staat wel geschreven met pen dat er een ander blok ingezet is, was dat ook al toen jij hem in je bezit had of is dat gewoon later er door iemand ingezet ?
Volgens mij, als ik alles zo eens leest, dan heeft "de banaan" al heel wat eigenaren gehad, is er dan niemand die uitsluitsel kan geven wat er in het verleden is gebeurd met het karretje ?
Diegene die hem ooit onder handen heeft genomen is er wel serieus mee bezig geweest, daar kwam ik wel achter toen ik aan het demonteren begon van de overbodige onderdelen, zag er ook allemaal netjes uit.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 20 feb 2011, 21:49

Volgens mij had Sander de auto uit Duitsland gehaald... zou hier ergens in "Mijn Auto" nog moeten staan denk ik.

Leen 330

Bericht door Leen 330 » 20 feb 2011, 22:41

MartijnGizmo schreef:Volgens mij had Sander de auto uit Duitsland gehaald... zou hier ergens in "Mijn Auto" nog moeten staan denk ik.
Ben ff druk aan het zoeken geweest in "mijn auto" maar kwam helaas niets tegen over de auto.
Toch bedankt.

Raar, "de banaan" :banaan: heeft heel veel eigenaren gehad en heel veel mensen kenne de auto, maar niemand weet precies hoe het zit met het torretje :nah: .

steve smith

Bericht door steve smith » 21 feb 2011, 01:05

Tja. Ik denk dat er een hoop onduidelijkheid is omdat qua prietpraat "Meneer de Uil" van de Fabeltjeskrant af en toe nog wat van Sander kon leren. Niemand weet hoe het met die auto zit omdat niemand weet wat op waarheid berust en wat uit Sander's duim gezogen is, dus zal men niet happig zijn e.e.a. te herhalen.

Verder kan je hier lang of kort over praten, maar een standaard auto is het niet. Als het daadwerkelijk een Alpina B3 met WAP chassisnummer is zou het daarvoor door kunnen gaan, naar mijn weten is het dat niet, en is het gewoon een opgedirkte 325i. Dus wat je in een standaard klasse te zoeken hebt? Mijns inziens niks. Maar dat wist je ook al toen je een 325i inschreef in de standaardklasse waarvan je wist dat er een 3.0 in zat.

Oh en doe Gert op de sleep de groeten van me. Grappig om een oud-collega op je foto's te zien!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 feb 2011, 01:29

MartijnGizmo schreef:Volgens mij had Sander de auto uit Duitsland gehaald... zou hier ergens in "Mijn Auto" nog moeten staan denk ik.
Volgens mij stond het apparaat toen gewoon op marktplaats te koop :hmmm:

Verder met Steve eens. Met het doel om in de standaard klasse te rijden is deze discussie absoluut overbodig :wink:

Leen 330

Bericht door Leen 330 » 22 feb 2011, 21:41

steve smith schreef:Tja. Ik denk dat er een hoop onduidelijkheid is omdat qua prietpraat "Meneer de Uil" van de Fabeltjeskrant af en toe nog wat van Sander kon leren. Niemand weet hoe het met die auto zit omdat niemand weet wat op waarheid berust en wat uit Sander's duim gezogen is, dus zal men niet happig zijn e.e.a. te herhalen.

Verder kan je hier lang of kort over praten, maar een standaard auto is het niet. Als het daadwerkelijk een Alpina B3 met WAP chassisnummer is zou het daarvoor door kunnen gaan, naar mijn weten is het dat niet, en is het gewoon een opgedirkte 325i. Dus wat je in een standaard klasse te zoeken hebt? Mijns inziens niks. Maar dat wist je ook al toen je een 325i inschreef in de standaardklasse waarvan je wist dat er een 3.0 in zat.

Oh en doe Gert op de sleep de groeten van me. Grappig om een oud-collega op je foto's te zien!
Haha, nu ik al deze reacties leest, krijg ik inderdaad steeds meer de indruk dat het allemaal meer een verhaal uit de kattegorie " de fabeltjeskrant" is van dhr. Sander.
Maar ik hoop toch dat er iemand is die er het weet hoe hij in elkaar zit, of wat het is.
Ik heb Sander vorige week nog een paar keer proberen te bellen maar hij nam niet op, ik denk hij heeft mijn nummer heeft opgeslagen en me niet meer wil spreken :whistle: , hij kan ook op vakantie zijn natuurlijk dus ik ga het van de week gewoon weer proberen.

Ik heb mezelf niet ingeschreven met een 325i maar met een Alpina B3, die is standaard (fabriek) geleverd en het is tot 3.0 liter (meer inhoud mag je niet hebben in de standaard klasse).

Gert is sinds een maand of 2 niet meer actief bij de stichting, hij was er de afgelopen 2 jaar al niet veel meer bij (alleen bij noodgevallen), hij deed alleen de boekhouding nog een beetje maar nu heeftie besloten er helemaal mee te stoppen, jammer hoor, Gert is een toffe peer, maar :shithappens: .

Werk je toevallig bij Reedijk dan ?
Laatst gewijzigd door Leen 330 op 22 feb 2011, 21:54, 4 keer totaal gewijzigd.

Leen 330

Bericht door Leen 330 » 22 feb 2011, 21:47

Niels schreef:
Volgens mij stond het apparaat toen gewoon op marktplaats te koop :hmmm:

Verder met Steve eens. Met het doel om in de standaard klasse te rijden is deze discussie absoluut overbodig :wink:
Klopt, ik heb hem vorig jaar van Sander via Marktplaats gekocht.
Ik had het fijn gevonden als iemand het mij had kunnen vertellen, want het is ook handig als je onderdelen wil / moet wisselen of vervangen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 feb 2011, 21:57

Fabeltjeskrant is er idd niets bij maar aan de andere kant zit er wel behoorlijk wat meer vermogen in is wel gebleken. Mocht je erachter zijn, laat het ook ons ff weten :thumbup:

Peric

Bericht door Peric » 23 feb 2011, 21:45

Leen 330 schreef:Ik had het fijn gevonden als iemand het mij had kunnen vertellen, want het is ook handig als je onderdelen wil / moet wisselen of vervangen.
Alles wat op de motor zit is standaard 325i denk ik. Dus denk dat je met onderdelen niet zo gauw een probleem zult hebben.
Mocht er iets aan de binnenkant kapot gaan weet je nu dat het geen standaard 325i is.. :)

Plaats reactie