Het zou best geweest kunnen zijn dat er een 3.15 S diff onder heb gezeten, kan ik nog wel ff nakijken. ff in mijn voorraad diff's snuffelen, er zit nu een 4.10 onder want ik krijg geen 6500kg met 50km/h over de baan.Christoph schreef:Sjef schreef:Kort diff zeker niet. Geloof dat het een origineel 3.0 m3 diff (3.15) was (Chris! geef nou eens uitsluitsel!)
Heb er zelf ook mee gereden en wat Shakes zegt kan ik me voorstellen. Voor mij voelde de auto eerst ook niet echt snel aan. Totdat je kijkt wat voor stappen je maakt in het bovenste toerenbereik. Onderin is de auto niet echt supersnel.
Deed bij mij toch denken aan een andere nokkenstok en/of een licht vliegwiel. Stationaire loop is echter weer heel rustig
Weet eigenlijk niet meer of het een 3.15 was, goeie vraag... Maybe dat ik ergens nog een foto er van heb. Ik heb hem trouwens zelf niet terug verkocht aan Sander.
Verder weet ik net zo veel als jou aan de hand van wat ik kon zien aan de buitenkant. Bak weet ik ook dat het een 328i/M3 bak is toen ik de hardy schijf moest vervangen. Wat voor koppelingsset heb je gehaald? Motor is gewoon lastig te controleren. Standaard vliegwiel had ik ook al verwacht, aangezien hij erg rustig is stationair en onderin ja.
Er zat een 325i bak achter want ik ben met dat vliegwiel en met mijn vliegwiel die ik nog had leggen van een 328i E46 bak naar Biesheuvel gegaan wat er voor mogelijkheden waren en zijn qua maten tot de conclusie gekomen dat ik het beste een 328i platen pakket en een drukgroep kon aanschaffen want die was een stukje groter en zwaarder uitgevoerd, er zit nu een sinter platen pakket in met een zwaarder drukgroep, dus de koppeling zal niet zo snel meer gaan slippen (mits dat de vrouw niet rijd

Ik had gehoopt dat jij meer zou weten wat voor blok erin zou leggen of wat ermee is gedaan, in het service boekje staat wel geschreven met pen dat er een ander blok ingezet is, was dat ook al toen jij hem in je bezit had of is dat gewoon later er door iemand ingezet ?
Volgens mij, als ik alles zo eens leest, dan heeft "de banaan" al heel wat eigenaren gehad, is er dan niemand die uitsluitsel kan geven wat er in het verleden is gebeurd met het karretje ?
Diegene die hem ooit onder handen heeft genomen is er wel serieus mee bezig geweest, daar kwam ik wel achter toen ik aan het demonteren begon van de overbodige onderdelen, zag er ook allemaal netjes uit.