Loe and the porsche

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
kris

Bericht door kris » 14 feb 2007, 15:10

Nagel op de Kop Rico :)

Heb me ondertussen al dikwijls afgevraagd waarom ik toch niet 1.5 jaar geleden die 997S heb gekocht...

For the record: ik zweer dat ik minstens 5 tevreden zal zijn en niet afgunstig naar GT3's zla kijken :lol: :lol:

Daniel

Bericht door Daniel » 14 feb 2007, 16:15

Dexter schreef:Is het nu niet gewoon zo dat je auto's in het topsegment alleen maar zou moeten rijden als je niet hoeft na te denken over de kosten van verzekering, onderhoud, brandstof enz. enz. ?
Kortom, als je als ondernemer meer verdient dan je op kan maken zeg maar?

Met alle respect voor alle aanwezigen hier, maar ik geloof dat er niet gesproken zou hoeven te worden over die kosten en afschrijving en wat al dies meer zij, als je enkele tientallen miljoenen op je bankrekening hebt staan.
En anders is het gewoon heel verstandig om te doen wat Andre zegt....je vingers van dat soort auto's aflaten.
Zeker in Nederland waar de belastingwetgeving zodanig is geperfectioneerd dat de prijs van zo'n auto 2 keer over de kop gaat.
Mwoh, ben ik het niet helemaal mee eens. Je moet alleen wel bereid zijn een buitenproportioneel deel van je inkomen/vermogen eraan te spenderen. Dat is een keuze.

Met 30 miljoen op de bank maakt het weinig uit of je een Golf van 30k koopt of een Ferrari van 3 ton. Het is 0,1% of 1% van je vermogen. Of je nu 99 of 99,9% overhoudt voor andere zaken boeit bar weinig. Met een miljoen is het 3% of 33%...en tussen 97% overhouden en 67% zit wél een stevig verschil.

In het laatste geval spelen rationele overwegingen dus zeker een rol, maar als dat het offer is wat je moet brengen om een droom waar te maken, dan moet je dat zelf maar weten.

Ik mag niet klagen maar die 6-serie was een aardige hap uit mijn budget en de maandelijkse kosten kan ik ook niet erg gelukkig van worden. Maar ja, ik wilde nu eenmaal perse zo'n auto hebben, dus dan leer je daarmee leven. Maar veel gekker had ik het ook niet willen maken, een Ferrari, Porsche of AM was zwaar over de grens gegaan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 feb 2007, 16:54

Rico v Velzen schreef:
kris schreef:
kris schreef: Qua vervangers van m'n wagens, gebruik ik altijd de "stepping stone" theorie, langzaamaan opbouwen tot een hoogtepunt... :)
van 320D --> 2.8Z3Coupe --> 993 --> GTT --> M3 --> 997S --> ???
Daarom ook juist lang genieten van die 997, want daarna word het moeilijk of je moet echt heel diep in de buidel tasten
Volgens mij kun je beter die 997S ook maar overslaan.
Daarachter staan al weer vraagtekens.
Teken aan de wand als je daar al mee bezig bent :wink:
Die 997S is het dus ook NET niet...

Andre

Bericht door Andre » 14 feb 2007, 16:59

Klopt maar is die 6 serie nu je er aan gewend bent niet een blok aan je been financieel.

Kijk als alles nieuw is ben je geil en vindt je het mooi en zie je de nadelen niet meer. Maar na gewenning zie je de maandelijkse kosten wel elke keer komen.

Een golden oldie van mijn pa.

Het hebben van de zaak is einde van vermaak.

En dat heb ik ook ondervonden. Keek altijd uit naar een M3. Nou eindelijk had ik er een. Na 3 maanden was ik er aan gewend is het gewoon een stuk blik waarvan de emotie al verdwenen was als sneeuw voor de zon. Daar stond ie in de garage. Een dagje ring ga je zonde vinden. Driftdagen mooi maar op weg naar huis had je er een kut gevoel over. Dus toen ging ik eens nadenken. Er staat hier een auto voor 80k plus die sneller afschrijft dan dat je je geld kan verdienen. Verzekering die moeilijk doen met klasse 5 gps alarm en giga premies. Een auto waarmee je eigenlijk niet kan doen wat je er graag mee wilt doen. Je durft de vrouw er ook niet weg te laten rijden wetende dat die alle stoepranden in het centrum gaat raken. Ging ook niet graag naar de zaak met die auto.

Je denkt dat je altijd maar moet doorgroeien groter huis dikkere auto etc etc. Maar soms is het goed om maar even terug te gaan naar de basis. En eens even te relativeren.

Hoe vreemd het ook klinkt de 130i biedt me meer fun dan dat de m3 me ooit heeft gegeven. Dat heeft dus niet alleen met de auto te maken. Maar met de whole package zoals je boven kan lezen.

Het kan best zijn dat kris dat ook krijgt met zijn porker. Lekker een hele dag op spa knallen. Banden kaal Remmen kaal onverzekerd op spa en dan ga je eens nadenken hoe zonde het allemaal is. En dat je een beetje aan het roulette spelen bent met 100k plus. Misschien heb je poen zat en denk je daar niet meer over na. Maar owee als je er wel over moet nadenken. Dan kan het maar zo zijn dat ie uiteindelijk meer in de garage staat en dat je er geen trackdays meer mee doet driften door het zand sneeuw zoals op dat filmpje kris. Tja dan kan je zondags een stukje cruisen is dat het allemaal waard dan.

Ik wil genieten van het rijden met de auto en een te dure auto is niet meer genieten voor mij.

Zelfde geld voor racen. Ik zou net zoveel fun in de 130i cup als in de GT3 cup hebben op het moment als je het zelf moet betalen. Als iemand anders het feestje betaald of je bent multi miljoenair spelen die zaken niet en dan pak je gewoon de dikste duurste etc.
Laatst gewijzigd door Andre op 14 feb 2007, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 feb 2007, 17:01

Daniel,

Ik ben het helemaal met je eens.
Voor mij geld het zelfde en natuurlijk kan je als je naar de kosten kijkt wel eens over je bolletje aaien.
Maar ik ben geloof ik gelukkig als ik in mijn auto zit met een big smile en dan kan dat geld me ineens minder schelen.
Dat gevoel had ik ook in mijn wrx ,dus is het niet aan de auto gerelateerd.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niks zeggen.
Dat zelfde heb ik ook met mensen die een koi karper van een paar duizend kopen.
Als ze ermee gelukkig zijn vind ik het best :wink:

Grtz,Hans

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 feb 2007, 17:09

Andre schreef:Klopt maar is die 6 serie nu je er aan gewend bent niet een blok aan je been financieel.

Kijk als alles nieuw is ben je geil en vindt je het mooi en zie je de nadelen niet meer. Maar na gewenning zie je de maandelijkse kosten wel elke keer komen.

Een golden oldie van mijn pa.

Het hebben van de zaak is einde van vermaak.

En dat heb ik ook ondervonden. Keek altijd uit naar een M3. Nou eindelijk had ik er een. Na 3 maanden was ik er aan gewend is het gewoon een stuk blik waarvan de emotie al verdwenen was als sneeuw voor de zon. Daar stond ie in de garage. Een dagje ring ga je zonde vinden. Driftdagen mooi maar op weg naar huis had je er een kut gevoel over. Dus toen ging ik eens nadenken. Er staat hier een auto voor 80k plus die sneller afschrijft dan dat je je geld kan verdienen. Verzekering die moeilijk doen met klasse 5 gps alarm en giga premies. Een auto waarmee je eigenlijk niet kan doen wat je er graag mee wilt doen. Je durft de vrouw er ook niet weg te laten rijden wetende dat die alle stoepranden in het centrum gaat raken. Ging ook niet graag naar de zaak met die auto.

Je denkt dat je altijd maar moet doorgroeien groter huis dikkere auto etc etc. Maar soms is het goed om maar even terug te gaan naar de basis. En eens even te relativeren.

Hoe vreemd het ook klinkt de 130i biedt me meer fun dan dat de m3 me ooit heeft gegeven. Dat heeft dus niet alleen met de auto te maken. Maar met de whole package zoals je boven kan lezen.

Het kan best zijn dat kris dat ook krijgt met zijn porker. Lekker een hele dag op spa knallen. Banden kaal Remmen kaal onverzekerd op spa en dan ga je eens nadenken hoe zonde het allemaal is. En dat je een beetje aan het roulette spelen bent met 100k plus. Misschien heb je poen zat en denk je daar niet meer over na. Maar owee als je er wel over moet nadenken. Dan kan het maar zo zijn dat ie uiteindelijk meer in de garage staat en dat je er geen trackdays meer mee doet driften door het zand sneeuw zoals op dat filmpje kris. Tja dan kan je zondags een stukje cruisen is dat het allemaal waard dan.

Ik wil genieten van het rijden met de auto en een te dure auto is niet meer genieten voor mij.

Zelfde geld voor racen. Ik zou net zoveel fun in de 130i cup als in de GT3 cup hebben op het moment als je het zelf moet betalen. Als iemand anders het feestje betaald of je bent multi miljoenair spelen die zaken niet en dan pak je gewoon de dikste duurste etc.
De beste post die ik tot nu toe van je gelezen heb op dit forum :D , naast al dat standaard GT3 blabla gelul. :twisted: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2007, 17:12

HANZ06 schreef:Daniel,

Ik ben het helemaal met je eens.
Voor mij geld het zelfde en natuurlijk kan je als je naar de kosten kijkt wel eens over je bolletje aaien.
Maar ik ben geloof ik gelukkig als ik in mijn auto zit met een big smile en dan kan dat geld me ineens minder schelen.
Dat gevoel had ik ook in mijn wrx ,dus is het niet aan de auto gerelateerd.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niks zeggen.
Dat zelfde heb ik ook met mensen die een koi karper van een paar duizend kopen.
Als ze ermee gelukkig zijn vind ik het best :wink:

Grtz,Hans

Hans mooie post, dat is namelijk wat telt, ik heb nu kleine 10 maanden de M3 en elke keer dat ik er weer in stap, denk ik YES. Het gevoel dat ik hem gisteren voor het eerst kreeg is nog net zo aanwezig als de 2e dag.

Mijn geluk is dat ik niet extreem de auto hoeft te gebruiken om er van te genieten. Dat neemt niet weg dat ik de auto wel gebruik waarvoor die gemaakt is. Misbruiken doe ik niet (dus geen launch control sessies of doughnuts), echt driften ook niet omdat ik te bang ben om dikke schade te rijden, maar buiten dat om, op de leuke weggetjes binnendoor is elk ritje 1 groot feest. Het heeft allemaal veel geld gekost, maar voor mij is de auto elke stuiver waard geweest.

Zo zie je maar weer dat iedereen een auto op zijn eigen manier kan beleven.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 14 feb 2007, 17:15

Ook even voor de records, ik ben heus wel aan het meelezen, maar ik weet niet of het verstandig is dat ik er mij ook in werp..
Misschien morgen ;)

Ik zit zelf in decision time dus ook ik wil de juiste keuze maken...

Tom

Bericht door Tom » 14 feb 2007, 17:15

Andre,

Helemaal met je eens.
Maar dat is ook het verschil tussen jou en anderen. Jij bent echt iemand van de racerij, af en toe driften, echt 100% uit de auto halen wat erin zit. Dat lukt jou ook als één van de weinigen hier.

Daniël heeft z'n 645Ci met een heel ander doel gekocht. Meer voor de heb, genieten van kwaliteit/materialen, wetende dat ie veel power heeft en af en toe flink doortrekken. En het waarmaken van een soort jongensdroom. Dan is het een stuk gemakkelijker rekenen of het je waard is.
Ik zelf ook.. houd wel van doorrijden en soms een normaal rondje Ring, maar geniet op een hele andere manier van een auto dat jij.

Dat valt een stuk beter goed te praten dan met een M3 van 80k driften/gooien/smijten dre/knot style ;)

Andre

Bericht door Andre » 14 feb 2007, 17:18

Wouter ik was serieus van plan een 2e hands GT3 RS te kopen, omdat ik qua package de auto vindt die op mijn lijf is geschreven en dat blijft zo.

Maar dan jagen die gedachten die hierboven staan sneller door mijn hoofd dan de pk s van de porsche. En dan kan ik mijzelf heel goed beschermen en het uiteindelijk niet te doen.

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2007, 17:20

1 ding weet ik voor mezelf eigenlijk al wel, na zo'n M3 zal er voor mij eigenlijks niks zijn wat het kan overtreffen, Ja Porsche mischien maar ik wil geen Porsche rijden, Porsche is ook een life style keuze, en Porsche past gewoon niet bij me.

En in de BMW hoek blijvend zal er komende jaren heel mischien iets komen wat mijn begeerte weer zal oproepen, namelijk een M2 achtig iets, maar eerst moet ie er maar eens komen en ten tweede moet die auto me ook zodanig aanspreken dat ik mijn huidige M3 zal vergeten.

Je moet nu er van genieten want de toekomst is voor ons liefhebbers somber.

Verzekeringmaatschappijen beginnen straks jongere bestuurders te verplichten om GPS blackboxen in de auto te plaatsen, zulke proeven slagen altijd, Justitie/overheid kijkt handenwrijvend toe.. Echt ik zweer het je binnen 10 jaar zitten we allemaal in een auto met een black box die automatisch al onze bekeuringen/overtredingen doorsturen.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 14 feb 2007, 17:22

Ik vrees dat je gelijk hebt Rico.

Goh, wat zal het druk worden op het circuit!

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2007, 17:28

Ja staan we daar in de file.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 14 feb 2007, 17:32

Ik denk dat er heel wat mensen er dan genoeg van zullen hebben en de moeite niet gaan doen om nog veel geld uit te geven, of naar circuit te gaan.

Volgens mij moeten we er nu nog van profiteren nu het nog kan.
Eventueel nu eens een minder rationele keuze maken en genieten, later kan het misschien niet meer..

Trouwens niet iedereen wil op circuit, maar wil net plezier hebben op leuke b-weggetjes. Daar zit tenminste nog uitdaging in.
Circuit is telkens dezelfde ervaring, b-weggetjes brengen telkens iets nieuws!

Andre

Bericht door Andre » 14 feb 2007, 17:36

Dat gaat ook perfect hier op die b weggetjes met 2 wielen door het gras 2 wielen op het asfalt.

filip Dehond

Bericht door filip Dehond » 14 feb 2007, 18:01

lancerevoclub.org schreef:Ook even voor de records, ik ben heus wel aan het meelezen, maar ik weet niet of het verstandig is dat ik er mij ook in werp..
Misschien morgen ;)

Ik zit zelf in decision time dus ook ik wil de juiste keuze maken...
Kev vrijdag effe langs RS motors om die gt3 te testrijden?

stook stook :)

Joep

Bericht door Joep » 14 feb 2007, 18:15

Denk dat het allemaal wel meevalt qua somberheid...

Ten eerste is er gewoon een grote groep autoliefhebbers in NL. Zie de groei van dit forum afgelopen jaar, zie de kijcijfers van TG, zie het aantal nieuwe autotijdschrijften het laatste jaar dat nog steeds stand houdt. Ook heb je nu zo'n 4 NL autoprogrammas, vroeger wast toch alleen de Heilige Koe?? (Gaat nu even over kwantiteit ipv kwaliteit :wink: )
De regelgeving zal niet snel verstrengt worden, eerder versoepelt.

IMO probleem is, is dat de autos van tegenwoordig ZO'N snelheidspotentieel hebben, de gemiddelde SUF trekt in gvd 8 sec naar de 100...dan lijkt 120 gewoon heel snel een slakkengangetje. En al die veiligheidscontroles...als iedereen 10 jaar geleden rustig had gereden was het gewoon niet nodig geweest....ze doen het echt niet voor niks. Ik vind het dus een beetje makkelijk om de overheid de schuld te geven van het plezier bederven (Ja, ik weet dat het nu makkelijk praten is...maar er mag best op een wat genuanceerdere manier gekeken worden naar het bederf van plezier op autogebied).

''En verder, als je wilt genieten moet je het nu doen blablabla''...hmm nu wordt erin het algemeen vooral gekeken naar gewicht/puurheid/PK-Gewicht ratio, dat wordt gerelateerd aan driving-fun. Maar toen BMW van de 2002Tii als 'roadracer' overstapte naar een E30 M3 als 'roadracer' leverde ze qua puurheid toch ook heel wat in. En toen ze in een keer een 2002 Turbo gingen maken...''Wa hej ik nou nodetsju driedubbelkes aan miene neus hange?? Ene Beejemwee-watermolen?? (Vrij vertaald de verbazing over de BMW 2002 Turbo uit dit geval een Duits tijdschrift) en nu worden juist de E30 M3 als de 2002 Turbo geroemd om hun puurheid...hetzelfde geldt voor een Porsche 993 RS was ook gewoon een 300kg zwaarder als de 2.7 RS...en ja die 993 wordt ook geroemd om zn puurheid.

Het lijkt mss wel allemaal minder leuk te worden, maar zolang ze het ESP maar uitschakelbaar houden is er nog veel, heel veel leuks op autogebied te beleven...ook in de toekomst 8)

Ik zie het niet zo somber in, kijk ook maar naar wat er in de jaren 2003/2004 aan nieuwe modellen is afgeleverd...
Wat zouden ze eind '90 jaren gezegd hebben??
''Hmm nu genieten nu het nog kan, binnekort wordt dat onmogelijk met al die boten'' :P

Dus kom op, niet zo treurig :P

Joep

Daniel

Bericht door Daniel » 14 feb 2007, 18:43

Ach ja inderdaad, ik lees nu een boek van Jeremy Clarkson met daarin een aantal columns uit midden jaren negentig...en somber dat die man is: Bugatti failliet, Viper RT/10 uit productie, Lambo maakte rommel, geen opvolger voor de Jaguar XJ220, over Aston hoefden we het helemaal niet te hebben. McLaren F1 dan nog als uitzondering...het 'einde' van de supercar. Tsja :) dat viel nogal mee.

Terug ontopic: zo'n 997S, ik zou er wel eentje willen. Alles klopt gewoon aan die auto. 911 Turbo natuurlijk nog beter, zeker in een donkere kleur met die dikke wielen. Maar kopen...veel te duur (voor mij) en om te rijden al helemaal. Voor dat geld zit ik liever 3x per jaar op een tropisch eiland :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 feb 2007, 19:04

Andre schreef:Wouter ik was serieus van plan een 2e hands GT3 RS te kopen, omdat ik qua package de auto vindt die op mijn lijf is geschreven en dat blijft zo.

Maar dan jagen die gedachten die hierboven staan sneller door mijn hoofd dan de pk s van de porsche. En dan kan ik mijzelf heel goed beschermen en het uiteindelijk niet te doen.
Ach ja, je hebt volkomen gelijk denk ik. Die bedragen en afschrijving, dat gaat nergens meer over.

Maar wie weet verkoop je de kartbaan over een paar jaar voor een dikke prijs en zijn de mogelijkheden er wel. Een GT3RS van nu zal dan ook wel een stuk goedkoper zijn. 8)

Tegen die tijd hou ik me aanbevolen voor een ritje. :D

Elmar

Bericht door Elmar » 14 feb 2007, 20:14

Daniel schreef:...Viper RT/10 uit productie...
Ik weet nog wel een mooie te koop hoor, Daniel. :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 14 feb 2007, 20:49

Veel te gevaarlijk voor mij :P Ik heb de hulpmiddeltjes wel nodig :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 14 feb 2007, 21:29

@ Andre, hulde. Precies zoals ik het zie.

Maik

Bericht door Maik » 14 feb 2007, 22:00

Kris, goede keuze! De paar km die ik met een 997S gereden heb heeft veel indruk op mij gemaakt. De ultieme dagelijkse racer! Die motor is zooooo lekker :)
Voor de rest is de bediening heerlijk soepel en vanzelfsprekend, wat een klein beetje de puurheid uit autorijden haalt (in lijn met Tom z'n verhaal een paar pagina's terug...), maar dat heet vooruitgang geloof ik :wink:

Voor de rest zijn hier een paar mensen die harstikke hun best doen om een bmw voor hunzelf goed te praten 8) , maar ik zou wel weten welke ik zou nemen (als ik het zou kunnen betalen...) :)

kris

Bericht door kris » 14 feb 2007, 23:29

Andre schreef:

.
yep yep dré...

daar vrees ik dus eerlijk gezegd ook voor... :roll:

kev, je weet wat je moet kiezen eh :)

ubie, zwijg aub :)

kris

Bericht door kris » 14 feb 2007, 23:35

Maik schreef:Kris, goede keuze! De paar km die ik met een 997S gereden heb heeft veel indruk op mij gemaakt. De ultieme dagelijkse racer! Die motor is zooooo lekker :)
Voor de rest is de bediening heerlijk soepel en vanzelfsprekend, wat een klein beetje de puurheid uit autorijden haalt (in lijn met Tom z'n verhaal een paar pagina's terug...), maar dat heet vooruitgang geloof ik :wink:

Voor de rest zijn hier een paar mensen die harstikke hun best doen om een bmw voor hunzelf goed te praten 8) , maar ik zou wel weten welke ik zou nemen (als ik het zou kunnen betalen...) :)
hehehe :)

voila eindelijk een gelijkgezinde :)

Plaats reactie