Heb me ondertussen al dikwijls afgevraagd waarom ik toch niet 1.5 jaar geleden die 997S heb gekocht...
For the record: ik zweer dat ik minstens 5 tevreden zal zijn en niet afgunstig naar GT3's zla kijken

Mwoh, ben ik het niet helemaal mee eens. Je moet alleen wel bereid zijn een buitenproportioneel deel van je inkomen/vermogen eraan te spenderen. Dat is een keuze.Dexter schreef:Is het nu niet gewoon zo dat je auto's in het topsegment alleen maar zou moeten rijden als je niet hoeft na te denken over de kosten van verzekering, onderhoud, brandstof enz. enz. ?
Kortom, als je als ondernemer meer verdient dan je op kan maken zeg maar?
Met alle respect voor alle aanwezigen hier, maar ik geloof dat er niet gesproken zou hoeven te worden over die kosten en afschrijving en wat al dies meer zij, als je enkele tientallen miljoenen op je bankrekening hebt staan.
En anders is het gewoon heel verstandig om te doen wat Andre zegt....je vingers van dat soort auto's aflaten.
Zeker in Nederland waar de belastingwetgeving zodanig is geperfectioneerd dat de prijs van zo'n auto 2 keer over de kop gaat.
Volgens mij kun je beter die 997S ook maar overslaan.Rico v Velzen schreef:kris schreef:Daarom ook juist lang genieten van die 997, want daarna word het moeilijk of je moet echt heel diep in de buidel tastenkris schreef: Qua vervangers van m'n wagens, gebruik ik altijd de "stepping stone" theorie, langzaamaan opbouwen tot een hoogtepunt...
van 320D --> 2.8Z3Coupe --> 993 --> GTT --> M3 --> 997S --> ???
De beste post die ik tot nu toe van je gelezen heb op dit forumAndre schreef:Klopt maar is die 6 serie nu je er aan gewend bent niet een blok aan je been financieel.
Kijk als alles nieuw is ben je geil en vindt je het mooi en zie je de nadelen niet meer. Maar na gewenning zie je de maandelijkse kosten wel elke keer komen.
Een golden oldie van mijn pa.
Het hebben van de zaak is einde van vermaak.
En dat heb ik ook ondervonden. Keek altijd uit naar een M3. Nou eindelijk had ik er een. Na 3 maanden was ik er aan gewend is het gewoon een stuk blik waarvan de emotie al verdwenen was als sneeuw voor de zon. Daar stond ie in de garage. Een dagje ring ga je zonde vinden. Driftdagen mooi maar op weg naar huis had je er een kut gevoel over. Dus toen ging ik eens nadenken. Er staat hier een auto voor 80k plus die sneller afschrijft dan dat je je geld kan verdienen. Verzekering die moeilijk doen met klasse 5 gps alarm en giga premies. Een auto waarmee je eigenlijk niet kan doen wat je er graag mee wilt doen. Je durft de vrouw er ook niet weg te laten rijden wetende dat die alle stoepranden in het centrum gaat raken. Ging ook niet graag naar de zaak met die auto.
Je denkt dat je altijd maar moet doorgroeien groter huis dikkere auto etc etc. Maar soms is het goed om maar even terug te gaan naar de basis. En eens even te relativeren.
Hoe vreemd het ook klinkt de 130i biedt me meer fun dan dat de m3 me ooit heeft gegeven. Dat heeft dus niet alleen met de auto te maken. Maar met de whole package zoals je boven kan lezen.
Het kan best zijn dat kris dat ook krijgt met zijn porker. Lekker een hele dag op spa knallen. Banden kaal Remmen kaal onverzekerd op spa en dan ga je eens nadenken hoe zonde het allemaal is. En dat je een beetje aan het roulette spelen bent met 100k plus. Misschien heb je poen zat en denk je daar niet meer over na. Maar owee als je er wel over moet nadenken. Dan kan het maar zo zijn dat ie uiteindelijk meer in de garage staat en dat je er geen trackdays meer mee doet driften door het zand sneeuw zoals op dat filmpje kris. Tja dan kan je zondags een stukje cruisen is dat het allemaal waard dan.
Ik wil genieten van het rijden met de auto en een te dure auto is niet meer genieten voor mij.
Zelfde geld voor racen. Ik zou net zoveel fun in de 130i cup als in de GT3 cup hebben op het moment als je het zelf moet betalen. Als iemand anders het feestje betaald of je bent multi miljoenair spelen die zaken niet en dan pak je gewoon de dikste duurste etc.
HANZ06 schreef:Daniel,
Ik ben het helemaal met je eens.
Voor mij geld het zelfde en natuurlijk kan je als je naar de kosten kijkt wel eens over je bolletje aaien.
Maar ik ben geloof ik gelukkig als ik in mijn auto zit met een big smile en dan kan dat geld me ineens minder schelen.
Dat gevoel had ik ook in mijn wrx ,dus is het niet aan de auto gerelateerd.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niks zeggen.
Dat zelfde heb ik ook met mensen die een koi karper van een paar duizend kopen.
Als ze ermee gelukkig zijn vind ik het best![]()
Grtz,Hans
Kev vrijdag effe langs RS motors om die gt3 te testrijden?lancerevoclub.org schreef:Ook even voor de records, ik ben heus wel aan het meelezen, maar ik weet niet of het verstandig is dat ik er mij ook in werp..
Misschien morgen
Ik zit zelf in decision time dus ook ik wil de juiste keuze maken...
Ach ja, je hebt volkomen gelijk denk ik. Die bedragen en afschrijving, dat gaat nergens meer over.Andre schreef:Wouter ik was serieus van plan een 2e hands GT3 RS te kopen, omdat ik qua package de auto vindt die op mijn lijf is geschreven en dat blijft zo.
Maar dan jagen die gedachten die hierboven staan sneller door mijn hoofd dan de pk s van de porsche. En dan kan ik mijzelf heel goed beschermen en het uiteindelijk niet te doen.
yep yep dré...Andre schreef:
Het kan best zijn dat kris dat ook krijgt met zijn porker. Lekker een hele dag op spa knallen. Banden kaal Remmen kaal onverzekerd op spa en dan ga je eens nadenken hoe zonde het allemaal is. En dat je een beetje aan het roulette spelen bent met 100k plus. Misschien heb je poen zat en denk je daar niet meer over na. Maar owee als je er wel over moet nadenken. Dan kan het maar zo zijn dat ie uiteindelijk meer in de garage staat en dat je er geen trackdays meer mee doet driften door het zand sneeuw zoals op dat filmpje kris. Tja dan kan je zondags een stukje cruisen is dat het allemaal waard dan.
Ik wil genieten van het rijden met de auto en een te dure auto is niet meer genieten voor mij.
.
heheheMaik schreef:Kris, goede keuze! De paar km die ik met een 997S gereden heb heeft veel indruk op mij gemaakt. De ultieme dagelijkse racer! Die motor is zooooo lekker![]()
Voor de rest is de bediening heerlijk soepel en vanzelfsprekend, wat een klein beetje de puurheid uit autorijden haalt (in lijn met Tom z'n verhaal een paar pagina's terug...), maar dat heet vooruitgang geloof ik![]()
Voor de rest zijn hier een paar mensen die harstikke hun best doen om een bmw voor hunzelf goed te praten 8) , maar ik zou wel weten welke ik zou nemen (als ik het zou kunnen betalen...)