Frits: E39 M5 nr 2
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Re: Frits: E39 M5 nr 2
Goh, dat is al heel lang geleden dat die Sachs koppeling erin gegaan is, dat was nog in mijn vorige M5, nog voordat wij onze zaak hadden. Ik denk niet dat dat abnormaal duur was hoor.
Maar in combinatie met het origineel vliegwiel, was dat heel moeilijk rijden. Het was nochtans een nieuw (origineel) vliegwiel. Ofwel is die koppeling niet tegoei gemonteerd geweest. Nu, met dat licht, enkel, vliegwiel, kan je daar heel smooth mee vertrekken, niks gedaver, niks geschok. En je moet HEEL hard duwen op de koppelingspedaal. Maar echt heel hard. Eens je dat gewend bent, is dat geen probleem, maar in 't begin is dat echt wennen. En als ik even moet wachten aan een rood licht of zo, dan zet ik hem regelmatig in vrij, zodat die linkse voet wat kan rusten.
We hebben ook het stuk flexibel van de leiding naar het koppelingspompje, vervangen door een staalomvlochten stuk. Dat voelt, euh, ja, 'beter'. Da's een upgrade waarvoor de motor eruit moet. En ja, die is er bij mij een paar keer uit geweest, met die miserie met de vorige blok.
Ivm die nokkenassen: buiten dat dremelen is er nog wel ergens een puntje wat niet voor elke home-mechanic weggelegd is. De vanossen moeten eraf, en moeten achteraf weer met een special tool teruggezet worden. Buiten dat de nokkenassen in de juiste positie moeten staan, moeten die 2 vanos tandwielen ook in de juiste positie staan, anders maak je veel brokken als de motor de eerste keer gestart wordt.
Maar in combinatie met het origineel vliegwiel, was dat heel moeilijk rijden. Het was nochtans een nieuw (origineel) vliegwiel. Ofwel is die koppeling niet tegoei gemonteerd geweest. Nu, met dat licht, enkel, vliegwiel, kan je daar heel smooth mee vertrekken, niks gedaver, niks geschok. En je moet HEEL hard duwen op de koppelingspedaal. Maar echt heel hard. Eens je dat gewend bent, is dat geen probleem, maar in 't begin is dat echt wennen. En als ik even moet wachten aan een rood licht of zo, dan zet ik hem regelmatig in vrij, zodat die linkse voet wat kan rusten.
We hebben ook het stuk flexibel van de leiding naar het koppelingspompje, vervangen door een staalomvlochten stuk. Dat voelt, euh, ja, 'beter'. Da's een upgrade waarvoor de motor eruit moet. En ja, die is er bij mij een paar keer uit geweest, met die miserie met de vorige blok.
Ivm die nokkenassen: buiten dat dremelen is er nog wel ergens een puntje wat niet voor elke home-mechanic weggelegd is. De vanossen moeten eraf, en moeten achteraf weer met een special tool teruggezet worden. Buiten dat de nokkenassen in de juiste positie moeten staan, moeten die 2 vanos tandwielen ook in de juiste positie staan, anders maak je veel brokken als de motor de eerste keer gestart wordt.
- Knot
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Frits: E39 M5 nr 2
Klinkt als een upgrade waar een hoop tijd in is gegaan, waar niet zoveel mensen je zullen volgen. Zoals je het beschreven hebt met aanvulling van Tijs dat het echte beest wel wakker is geworden in de S62 hierdoor!
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Re: Frits: E39 M5 nr 2
We hebben nog 1 klant waarvoor we ook die nokkenassen gestoken hebben. Wel, eigelijk was die klant eerst, en na een ritje in die auto, moest ik dat ook hebben
Maar in totaal hebben we ze dus 3 keer gestoken, vermits mijn eerste motor in de soep gedraaid is.

Maar in totaal hebben we ze dus 3 keer gestoken, vermits mijn eerste motor in de soep gedraaid is.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Frits: E39 M5 nr 2
Aah, zit de Frits hier ook al...
Het blijft een enorm dikke wagen, hoe staat het met de Ringer!

Het blijft een enorm dikke wagen, hoe staat het met de Ringer!

- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Re: Frits: E39 M5 nr 2
Aan de Ringer wordt eigelijk ook niet veel meer veranderd. Beide wagens zijn nu ongeveer zoals ik ze wou hebben. Buiten wat onderhoud, en hier en daar een herstelling, gebeurt daar niks meer aan.
Vorige week nog eens naar de Ring geweest met de M3, en hij deed het weer redelijk goed.
Vorige week nog eens naar de Ring geweest met de M3, en hij deed het weer redelijk goed.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:10
Re: Frits: E39 M5 nr 2
ik wil ook wel zo van die nokken in mijn m5 
kan je zo zonder probs door de controle met die bmw performance remmen?
de achterste remmen zijn dezelfde als van een e46 m3 zeker? en de voorste?

kan je zo zonder probs door de controle met die bmw performance remmen?
de achterste remmen zijn dezelfde als van een e46 m3 zeker? en de voorste?
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Frits: E39 M5 nr 2
FF de foto's teruggekeken maar MY GOD! dit is echt een vreselijk dikke sjaak hoor........ 

- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Re: Frits: E39 M5 nr 2
Auto geraakt volledig in deze staat door de technische controle. Enkel de spacers vooraan moeten eraf.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Frits: E39 M5 nr 2
Erg mooie auto. Vraagje, waar heb je dat gave alcantara stuurtje vandaan. Bij zo'n duitse bekleder via ebay.de??
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Re: Frits: E39 M5 nr 2
Intussen zit er een ander stuurtje in. Ik heb een standaard stuurtje op Ebay gekocht, en dat heb ik binnengebracht bij Autobekleding De Geet in Bilzen (België). Ik heb het stuur dikker laten maken, en dan laten bekleden in Alcantara. Was een dikke 200 euro dacht ik.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Frits: E39 M5 nr 2
Oke, das niet erg veel geld. is dat met zo'n ruil systeem of ben je je stuurtje gewoon een poosje kwijt?
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Re: Frits: E39 M5 nr 2
Daarom had ik een extra stuur gekocht. Je bent je stuur gewoon een tijdje kwijt...
Je koopt op Ebay een mooi stuurtje aan een mooie prijs. Je monteert dat stuurtje, en brengt je eigen afgeleefde stuur binnen om te bekleden. Als dat klaar is, wissel je weer, en gaat dat andere stuurtje weer op Ebay, en klaar.
Je koopt op Ebay een mooi stuurtje aan een mooie prijs. Je monteert dat stuurtje, en brengt je eigen afgeleefde stuur binnen om te bekleden. Als dat klaar is, wissel je weer, en gaat dat andere stuurtje weer op Ebay, en klaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ivo-b en 1 gast