Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Wouter81 » 26 jan 2011, 08:57

Ach valt mee, zelfs de hoofdsteunen achter hebben het overleefd. :)

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FrankS » 26 jan 2011, 09:06

Die ene voorvelg mist wat spaken... kniesoor die daar op let ;)

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FreudeamFahren » 26 jan 2011, 22:38

*klik* Manhart strikes again. 707 pk, 900 nm... Betekent dat ze een X5M/X6M zonder torretje hebben staan :-)

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Xave30 » 26 jan 2011, 22:45

FreudeamFahren schreef:*klik* Manhart strikes again. 707 pk, 900 nm... Betekent dat ze een X5M/X6M zonder torretje hebben staan :-)
:shock:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Macboy » 27 jan 2011, 15:36

Wat een ding zeg :shock:

Die uitlaten zijn echt geweldig en met DKG automaat.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FreudeamFahren » 27 jan 2011, 16:01

DKG? Die verzin jij er dan bij. Zit de reguliere automaat achter die ook in de X5M / X6M zit :wink:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door steve smith » 27 jan 2011, 16:33

FreudeamFahren schreef: Betekent dat ze een X5M/X6M zonder torretje hebben staan :-)
Onzin.

Manhart is een van de gecertificeerde BMW dumphuizen voor voorproductie en nulserie onderdelen. Dat is hoe ze altijd zo snel aan de nieuwste bijzondere onderdelen komen. Alleen niet zeuren als ze toch niet geheel conform spec blijken te zijn.....
Laatst gewijzigd door steve smith op 27 jan 2011, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FreudeamFahren » 27 jan 2011, 16:35

Was meer een pseudo grappige verwijzing naar de donor van het blok dan dat ik nu bedoel dat er feitelijk een kaal getrokken X5 of X6 staat. Vandaar de smiley. Maar goed. Jij hebt dus mindere ervaring met ze?

Gebruikersavatar
Aerschtuner
Berichten: 401
Lid geworden op: 18 dec 2010, 17:13
Locatie: Noord-Brabant

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Aerschtuner » 28 jan 2011, 15:20

Binnenkort een gezellig start/stop systeempje erop.... :bag:
One of the first models in the US to have BMW’s Stop-Start system, is the M3. Why would we do this on such a fire-breathing machine? Because if we can demonstrate you can save fuel in an M3 without compromising the excitement one single bit, why not?! We see technologies that enable this level of driver engagement playing a greater role in the future. This is not unlike what we’ve already seen on the safety side, where the risk of injury or ejection in a crash is greatly reduced by the simple act of buckling your seatbelt.
Voorlopig USA only lijkt het, maar het zou logisch zijn als ze dat doortrekken naar Europa, toch?

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Thijs-v-d-H » 28 jan 2011, 22:28

Aerschtuner schreef:Binnenkort een gezellig start/stop systeempje erop.... :bag:
One of the first models in the US to have BMW’s Stop-Start system, is the M3. Why would we do this on such a fire-breathing machine? Because if we can demonstrate you can save fuel in an M3 without compromising the excitement one single bit, why not?! We see technologies that enable this level of driver engagement playing a greater role in the future. This is not unlike what we’ve already seen on the safety side, where the risk of injury or ejection in a crash is greatly reduced by the simple act of buckling your seatbelt.
Voorlopig USA only lijkt het, maar het zou logisch zijn als ze dat doortrekken naar Europa, toch?
Volgens mij hebben handgeschakelde M3´s in Europa dit al ruim twee jaar.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Maus335i » 28 jan 2011, 22:39

Aerschtuner schreef:Binnenkort een gezellig start/stop systeempje erop.... :bag:
One of the first models in the US to have BMW’s Stop-Start system, is the M3. Why would we do this on such a fire-breathing machine? Because if we can demonstrate you can save fuel in an M3 without compromising the excitement one single bit, why not?! We see technologies that enable this level of driver engagement playing a greater role in the future. This is not unlike what we’ve already seen on the safety side, where the risk of injury or ejection in a crash is greatly reduced by the simple act of buckling your seatbelt.
Voorlopig USA only lijkt het, maar het zou logisch zijn als ze dat doortrekken naar Europa, toch?
Goede zaak toch? Functie kan je gewoon uitzetten met een knopje. Ondertussen is de gemiddelde CO2 uitstoot lager en dan rij je volgens Den Haag groener, dus betaal je minder BPM ;)

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FreudeamFahren » 29 jan 2011, 08:54

Zo. Die is in ieder geval gebruikt waar ie voor is gemaakt. Rijden!
*klik* 3,5 jaar oud, 178.000 km ervaring...

Online
Rnd
Berichten: 2309
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Rnd » 30 jan 2011, 17:57

Weet iemand wat over de historie van de E92 M3 die bij Baak in voorschoten staat?:

http://www.autobaak.com/occasions/merk/bmw/auto/m3-10

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Thijs-v-d-H » 31 jan 2011, 02:08

weet alleen dat hij er al lang, heel lang staat...

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door bm-dub » 31 jan 2011, 23:08

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pAwkzm_Q ... r_embedded[/youtube]
is een origineel een duitse wagen, en naar mee naar nl gekomen met de verhuizing. ik kocht afgelopen zomer de E46 M3 in bovenstaande filmpje en de eigenaar zat eraan te denken om dan die E92 van z'n kennis over te nemen...[nog] niet gebeurt blijkbaar.[YouTube][/YouTube]

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Joop » 21 feb 2011, 22:19

Uiteindelijk wil je toch de huis-tuin-en-keuken M3 en niet de M3-kraaltjes-editie of een RS5...


Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Sperdy » 22 feb 2011, 01:06

RS5 = understear. Het ziet er niet uit eigenlijk voor zo'n dure racebak. Niet normaal dat Audi dat gewoon op de markt zet. Toont maar aan dat 't ze geen ruk interesseert.
Het extra pakket op een M3 is dus weggegooid geld, maar dat wisten we al.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FreudeamFahren » 22 feb 2011, 06:17

Wanneer heb jij voor het laatst met het DSC uit gereden om van het "oversteer" van je Einser te genieten dan...? :roll:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Snipe » 22 feb 2011, 07:45

FerdiACS1 schreef:RS5 = understear. Het ziet er niet uit eigenlijk voor zo'n dure racebak. Niet normaal dat Audi dat gewoon op de markt zet. Toont maar aan dat 't ze geen ruk interesseert.
Het extra pakket op een M3 is dus weggegooid geld, maar dat wisten we al.
Om die hoeveelheid onderstuur te krijgen zoals je bij Top Gear zag, moet je echt je best doen. Voor de echt goede rijders (Andre en beter) is de M3 zonder meer de betere keus, ook al omdat 'ie flink wat lichter is. Gemiddelde en 'gewoon' goede rijders zouden best naar de RS5 kunnen kijken. Ik durf te wedden, Ferdi, dat jij met een RS5 sneller over Zandvoort gaat dan met een M3.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 22 feb 2011, 08:42

Een heerlijk filmpje om de dag mee te beginnen......................

Voor de rest niets aan toe te voegen............commentaar overbodig...............

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door ErikS » 22 feb 2011, 10:29

FerdiACS1 schreef:RS5 = understear. Het ziet er niet uit eigenlijk voor zo'n dure racebak. Niet normaal dat Audi dat gewoon op de markt zet. Toont maar aan dat 't ze geen ruk interesseert.
Het extra pakket op een M3 is dus weggegooid geld, maar dat wisten we al.
Mischien moeten ze voor bredere banden monteren?












:banaan: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Sperdy » 22 feb 2011, 11:58

Snipe schreef:Om die hoeveelheid onderstuur te krijgen zoals je bij Top Gear zag, moet je echt je best doen. Voor de echt goede rijders (Andre en beter) is de M3 zonder meer de betere keus, ook al omdat 'ie flink wat lichter is. Gemiddelde en 'gewoon' goede rijders zouden best naar de RS5 kunnen kijken. Ik durf te wedden, Ferdi, dat jij met een RS5 sneller over Zandvoort gaat dan met een M3.
Dat geloof ik direct Snipe. Ik denk zelfs dat ik met een 4WD golf tdi sneller over Zandvoort ben dan met de M3 en RS5. Maar dat telt natuurlijk niet in dit voorbeeld (afgezien van het feit dat ik vind dat de M5 tegenover de RS5 moet staan, en niet de M3) en uberhaupt niet voor dergelijke auto's die als echte sportauto's op de markt worden gezet. Bovendien kende Audi het probleem van onderstuur - volgens Jeremy in dit filmpje - en probeerde dat dus aan te pakken. Volgens mij is de fantastische R8 helemaal niet onderstuurt, en ook 4WD. Wat een heerlijke bak is de R8.

Ik begrijp het veiligheidsaspect wel van 4wd en onderstuur. Volgens mij is de massa van alle auto's onderstuurd, da's lekker veilig (in zekere zin). Maar dit is een RS model en die wordt tot aan de limiet gereden in de komende testen. Sportauto's zijn niet onderstuurd, ookal kunnen (top)coureurs laten zien wat de voordelen van overstuur zijn.

Tom
Berichten: 22255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Tom » 22 feb 2011, 12:18

FerdiACS1 schreef: (afgezien van het feit dat ik vind dat de M5 tegenover de RS5 moet staan, en niet de M3
huh? waarom dat?

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 22 feb 2011, 14:22

Ferdi snapt 't niet helemaal betreffende RS5 vs M5, inderdaad Tom. Een F40 heeft in de basis ook onderstuur, een 911 ook(meer dan) Neem van mij aan een E9x M3 ook (meer dan je lief is, denk aan wat Paul Vlasblom in z'n test van de E90 M3 zei) en wat de RS5 laat zien qua onderstuur hoef je juist helemaal niet je best voor te doen, Snipe.(RS6 dik talud afdenderend jaren terug, zelfde verhaal met ook 'n snelheid waar de politie niet blij van wordt)

En voor de rest : Een veel betere rijder dan Andre, die zijn op de vingers van 2 handen te tellen in Nederland zegmaar. ALS dat lukt. Ik hoor bij de mindere goden, maar heb trackervaring in verschillende M3's. En ook in 'n S3. Dan kom je erachter dat je ook met de op de korte duur jammerlijk ondersturende klotestandaardsetup van de E9x M3 op 'n circuit , tóch een veel en veel grotere entertainer en meer gefocuste sporter hebt dan Audi(buiten de R8) ooit zou kunnen leveren met 'n op een fwd gebaseerde quattro.

Neemt niet weg dat 'n RS5 er dik uitziet.

Wat Romo zegt, als je de M3 ziet op die TG track op vochtig wegdek, inspirerend, in zoverre dat ik nogal eens denk om voor 'n Audi te kiezen de volgende keer, met zo'n filmpje dus never. :bag:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Sperdy » 22 feb 2011, 14:34

Tom schreef:
FerdiACS1 schreef: (afgezien van het feit dat ik vind dat de M5 tegenover de RS5 moet staan, en niet de M3
huh? waarom dat?
Nou, ik dacht (as natural competitors):
RS3 vs 1M
RS4 vs M3
RS5 vd M5
.. maar dit klopt niet?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten