
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ach valt mee, zelfs de hoofdsteunen achter hebben het overleefd. 

-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Die ene voorvelg mist wat spaken... kniesoor die daar op let 

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
*klik* Manhart strikes again. 707 pk, 900 nm... Betekent dat ze een X5M/X6M zonder torretje hebben staan 

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
FreudeamFahren schreef:*klik* Manhart strikes again. 707 pk, 900 nm... Betekent dat ze een X5M/X6M zonder torretje hebben staan

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Wat een ding zeg
Die uitlaten zijn echt geweldig en met DKG automaat.

Die uitlaten zijn echt geweldig en met DKG automaat.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
DKG? Die verzin jij er dan bij. Zit de reguliere automaat achter die ook in de X5M / X6M zit 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Onzin.FreudeamFahren schreef: Betekent dat ze een X5M/X6M zonder torretje hebben staan
Manhart is een van de gecertificeerde BMW dumphuizen voor voorproductie en nulserie onderdelen. Dat is hoe ze altijd zo snel aan de nieuwste bijzondere onderdelen komen. Alleen niet zeuren als ze toch niet geheel conform spec blijken te zijn.....
Laatst gewijzigd door steve smith op 27 jan 2011, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Was meer een pseudo grappige verwijzing naar de donor van het blok dan dat ik nu bedoel dat er feitelijk een kaal getrokken X5 of X6 staat. Vandaar de smiley. Maar goed. Jij hebt dus mindere ervaring met ze?
- Aerschtuner
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 17:13
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Binnenkort een gezellig start/stop systeempje erop....

Voorlopig USA only lijkt het, maar het zou logisch zijn als ze dat doortrekken naar Europa, toch?One of the first models in the US to have BMW’s Stop-Start system, is the M3. Why would we do this on such a fire-breathing machine? Because if we can demonstrate you can save fuel in an M3 without compromising the excitement one single bit, why not?! We see technologies that enable this level of driver engagement playing a greater role in the future. This is not unlike what we’ve already seen on the safety side, where the risk of injury or ejection in a crash is greatly reduced by the simple act of buckling your seatbelt.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Volgens mij hebben handgeschakelde M3´s in Europa dit al ruim twee jaar.Aerschtuner schreef:Binnenkort een gezellig start/stop systeempje erop....![]()
Voorlopig USA only lijkt het, maar het zou logisch zijn als ze dat doortrekken naar Europa, toch?One of the first models in the US to have BMW’s Stop-Start system, is the M3. Why would we do this on such a fire-breathing machine? Because if we can demonstrate you can save fuel in an M3 without compromising the excitement one single bit, why not?! We see technologies that enable this level of driver engagement playing a greater role in the future. This is not unlike what we’ve already seen on the safety side, where the risk of injury or ejection in a crash is greatly reduced by the simple act of buckling your seatbelt.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Goede zaak toch? Functie kan je gewoon uitzetten met een knopje. Ondertussen is de gemiddelde CO2 uitstoot lager en dan rij je volgens Den Haag groener, dus betaal je minder BPMAerschtuner schreef:Binnenkort een gezellig start/stop systeempje erop....![]()
Voorlopig USA only lijkt het, maar het zou logisch zijn als ze dat doortrekken naar Europa, toch?One of the first models in the US to have BMW’s Stop-Start system, is the M3. Why would we do this on such a fire-breathing machine? Because if we can demonstrate you can save fuel in an M3 without compromising the excitement one single bit, why not?! We see technologies that enable this level of driver engagement playing a greater role in the future. This is not unlike what we’ve already seen on the safety side, where the risk of injury or ejection in a crash is greatly reduced by the simple act of buckling your seatbelt.

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Zo. Die is in ieder geval gebruikt waar ie voor is gemaakt. Rijden!
*klik* 3,5 jaar oud, 178.000 km ervaring...
*klik* 3,5 jaar oud, 178.000 km ervaring...
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Weet iemand wat over de historie van de E92 M3 die bij Baak in voorschoten staat?:
http://www.autobaak.com/occasions/merk/bmw/auto/m3-10
http://www.autobaak.com/occasions/merk/bmw/auto/m3-10
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
weet alleen dat hij er al lang, heel lang staat...
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pAwkzm_Q ... r_embedded[/youtube]
is een origineel een duitse wagen, en naar mee naar nl gekomen met de verhuizing. ik kocht afgelopen zomer de E46 M3 in bovenstaande filmpje en de eigenaar zat eraan te denken om dan die E92 van z'n kennis over te nemen...[nog] niet gebeurt blijkbaar.[YouTube][/YouTube]
is een origineel een duitse wagen, en naar mee naar nl gekomen met de verhuizing. ik kocht afgelopen zomer de E46 M3 in bovenstaande filmpje en de eigenaar zat eraan te denken om dan die E92 van z'n kennis over te nemen...[nog] niet gebeurt blijkbaar.[YouTube][/YouTube]
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Uiteindelijk wil je toch de huis-tuin-en-keuken M3 en niet de M3-kraaltjes-editie of een RS5...
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
RS5 = understear. Het ziet er niet uit eigenlijk voor zo'n dure racebak. Niet normaal dat Audi dat gewoon op de markt zet. Toont maar aan dat 't ze geen ruk interesseert.
Het extra pakket op een M3 is dus weggegooid geld, maar dat wisten we al.
Het extra pakket op een M3 is dus weggegooid geld, maar dat wisten we al.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Wanneer heb jij voor het laatst met het DSC uit gereden om van het "oversteer" van je Einser te genieten dan...? 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Om die hoeveelheid onderstuur te krijgen zoals je bij Top Gear zag, moet je echt je best doen. Voor de echt goede rijders (Andre en beter) is de M3 zonder meer de betere keus, ook al omdat 'ie flink wat lichter is. Gemiddelde en 'gewoon' goede rijders zouden best naar de RS5 kunnen kijken. Ik durf te wedden, Ferdi, dat jij met een RS5 sneller over Zandvoort gaat dan met een M3.FerdiACS1 schreef:RS5 = understear. Het ziet er niet uit eigenlijk voor zo'n dure racebak. Niet normaal dat Audi dat gewoon op de markt zet. Toont maar aan dat 't ze geen ruk interesseert.
Het extra pakket op een M3 is dus weggegooid geld, maar dat wisten we al.
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Een heerlijk filmpje om de dag mee te beginnen......................
Voor de rest niets aan toe te voegen............commentaar overbodig...............
Voor de rest niets aan toe te voegen............commentaar overbodig...............
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Mischien moeten ze voor bredere banden monteren?FerdiACS1 schreef:RS5 = understear. Het ziet er niet uit eigenlijk voor zo'n dure racebak. Niet normaal dat Audi dat gewoon op de markt zet. Toont maar aan dat 't ze geen ruk interesseert.
Het extra pakket op een M3 is dus weggegooid geld, maar dat wisten we al.
:banaan:

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Dat geloof ik direct Snipe. Ik denk zelfs dat ik met een 4WD golf tdi sneller over Zandvoort ben dan met de M3 en RS5. Maar dat telt natuurlijk niet in dit voorbeeld (afgezien van het feit dat ik vind dat de M5 tegenover de RS5 moet staan, en niet de M3) en uberhaupt niet voor dergelijke auto's die als echte sportauto's op de markt worden gezet. Bovendien kende Audi het probleem van onderstuur - volgens Jeremy in dit filmpje - en probeerde dat dus aan te pakken. Volgens mij is de fantastische R8 helemaal niet onderstuurt, en ook 4WD. Wat een heerlijke bak is de R8.Snipe schreef:Om die hoeveelheid onderstuur te krijgen zoals je bij Top Gear zag, moet je echt je best doen. Voor de echt goede rijders (Andre en beter) is de M3 zonder meer de betere keus, ook al omdat 'ie flink wat lichter is. Gemiddelde en 'gewoon' goede rijders zouden best naar de RS5 kunnen kijken. Ik durf te wedden, Ferdi, dat jij met een RS5 sneller over Zandvoort gaat dan met een M3.
Ik begrijp het veiligheidsaspect wel van 4wd en onderstuur. Volgens mij is de massa van alle auto's onderstuurd, da's lekker veilig (in zekere zin). Maar dit is een RS model en die wordt tot aan de limiet gereden in de komende testen. Sportauto's zijn niet onderstuurd, ookal kunnen (top)coureurs laten zien wat de voordelen van overstuur zijn.
-
- Berichten: 22252
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
huh? waarom dat?FerdiACS1 schreef: (afgezien van het feit dat ik vind dat de M5 tegenover de RS5 moet staan, en niet de M3
-
- Berichten: 55093
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ferdi snapt 't niet helemaal betreffende RS5 vs M5, inderdaad Tom. Een F40 heeft in de basis ook onderstuur, een 911 ook(meer dan) Neem van mij aan een E9x M3 ook (meer dan je lief is, denk aan wat Paul Vlasblom in z'n test van de E90 M3 zei) en wat de RS5 laat zien qua onderstuur hoef je juist helemaal niet je best voor te doen, Snipe.(RS6 dik talud afdenderend jaren terug, zelfde verhaal met ook 'n snelheid waar de politie niet blij van wordt)
En voor de rest : Een veel betere rijder dan Andre, die zijn op de vingers van 2 handen te tellen in Nederland zegmaar. ALS dat lukt. Ik hoor bij de mindere goden, maar heb trackervaring in verschillende M3's. En ook in 'n S3. Dan kom je erachter dat je ook met de op de korte duur jammerlijk ondersturende klotestandaardsetup van de E9x M3 op 'n circuit , tóch een veel en veel grotere entertainer en meer gefocuste sporter hebt dan Audi(buiten de R8) ooit zou kunnen leveren met 'n op een fwd gebaseerde quattro.
Neemt niet weg dat 'n RS5 er dik uitziet.
Wat Romo zegt, als je de M3 ziet op die TG track op vochtig wegdek, inspirerend, in zoverre dat ik nogal eens denk om voor 'n Audi te kiezen de volgende keer, met zo'n filmpje dus never.
En voor de rest : Een veel betere rijder dan Andre, die zijn op de vingers van 2 handen te tellen in Nederland zegmaar. ALS dat lukt. Ik hoor bij de mindere goden, maar heb trackervaring in verschillende M3's. En ook in 'n S3. Dan kom je erachter dat je ook met de op de korte duur jammerlijk ondersturende klotestandaardsetup van de E9x M3 op 'n circuit , tóch een veel en veel grotere entertainer en meer gefocuste sporter hebt dan Audi(buiten de R8) ooit zou kunnen leveren met 'n op een fwd gebaseerde quattro.
Neemt niet weg dat 'n RS5 er dik uitziet.
Wat Romo zegt, als je de M3 ziet op die TG track op vochtig wegdek, inspirerend, in zoverre dat ik nogal eens denk om voor 'n Audi te kiezen de volgende keer, met zo'n filmpje dus never.

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Nou, ik dacht (as natural competitors):Tom schreef:huh? waarom dat?FerdiACS1 schreef: (afgezien van het feit dat ik vind dat de M5 tegenover de RS5 moet staan, en niet de M3
RS3 vs 1M
RS4 vs M3
RS5 vd M5
.. maar dit klopt niet?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Joost H. en 5 gasten