Porsche discussie, het houdt nooit op…….
- Hielke
Re: Porsche discussie, het houdt nooit op…….
Ik heb het over echte Porsches.
Niet over de busjes die ze als cash cows verkopen.
Waar het om gaat is dat je als autojournalist en liefhebber van sportief autorijden (blijkt dat die twee niet noodzakelijkerwijs bij elkaar horen) vanuit de logica der dingen wel een voorliefde voor Porsche sportwagens moet opbouwen.
Die lui van Carros en die Carlo van de radio autoshow (als de act die ze opvoeren op die video gemeend is, het spel is ook leuk natuurlijk, er moet iets te discussiëren blijven) kopen auto's om bij anderen in de smaak te vallen. Ze kopen zo'n auto als het ware voor een ander. Die auto concurreert dan niet met andere auto's maar met huizen, boten, dure horloges en lekkere wijven. Consequentie is wel dat uitspraken van die gasten over auto's in vergelijk met andere auto's als rijmachines vaak als een tang op een varken slaan.
Mijn god, wat zeg ik het weer mooi 8)
Niet over de busjes die ze als cash cows verkopen.
Waar het om gaat is dat je als autojournalist en liefhebber van sportief autorijden (blijkt dat die twee niet noodzakelijkerwijs bij elkaar horen) vanuit de logica der dingen wel een voorliefde voor Porsche sportwagens moet opbouwen.
Die lui van Carros en die Carlo van de radio autoshow (als de act die ze opvoeren op die video gemeend is, het spel is ook leuk natuurlijk, er moet iets te discussiëren blijven) kopen auto's om bij anderen in de smaak te vallen. Ze kopen zo'n auto als het ware voor een ander. Die auto concurreert dan niet met andere auto's maar met huizen, boten, dure horloges en lekkere wijven. Consequentie is wel dat uitspraken van die gasten over auto's in vergelijk met andere auto's als rijmachines vaak als een tang op een varken slaan.
Mijn god, wat zeg ik het weer mooi 8)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik snap je punt Hielke, fair enough. Maar wat zijn dan de échte Porsches? Rij eens een 1978 2.7 en 'n 911 Turbo uit datzelfde jaar en bij wat jij voor ogen hebt (dat weet ik en mee eens hoor) stap je jankend uit , weet ik zeker. DAT zijn echte Porsches. ERGO: Pak eens een 997 C2S uit pakweg 2005 en je mening verdraait 180 graden. For sure.
Een echte Porsche is dus een 997GT3/RS GT2RS 918 bijvoorbeeld, buiten de Cayman/Boxster die qua onstoerheid niet in mijn Porscheboek voorkomen, maar wél de auto's zijn waar jij op doelt (met reden stuurmansautos) ...
Dan blijft van 't merk Porsche als SPORTWAGENFABRIKANT eerlijk gezegd niet veel over. MAAR ze MAKEN iig nog 'n paar heerlijke SPORTWAGENS en dat kan je van bijvoorbeeld BMW niet zeggen.
Een echte Porsche is dus een 997GT3/RS GT2RS 918 bijvoorbeeld, buiten de Cayman/Boxster die qua onstoerheid niet in mijn Porscheboek voorkomen, maar wél de auto's zijn waar jij op doelt (met reden stuurmansautos) ...
Dan blijft van 't merk Porsche als SPORTWAGENFABRIKANT eerlijk gezegd niet veel over. MAAR ze MAKEN iig nog 'n paar heerlijke SPORTWAGENS en dat kan je van bijvoorbeeld BMW niet zeggen.

- Hielke
Zou heel goed kunnen dat die standaard 911 niks is Robin. Maar ik kan het me heel moeilijk voorstellen. Heb nog nooit met zo'n ding gereden. Maar ach, als je 130.000 kunt ophoesten dan moet dat voor 170.000 voor de GT3 ook lukken. Problem solved 

- JP
Ach dan kun je ook wel die 215k voor een GT3 RS opbrengen.....toch?Hielke schreef:(...)Maar ach, als je 130.000 kunt ophoesten dan moet dat voor 170.000 voor de GT3 ook lukken. Problem solved
- Sperdy
Hielke, pak anders een Boxster S Black Editon (85k) ... is al goed genoegHielke schreef:Zou heel goed kunnen dat die standaard 911 niks is Robin. Maar ik kan het me heel moeilijk voorstellen. Heb nog nooit met zo'n ding gereden. Maar ach, als je 130.000 kunt ophoesten dan moet dat voor 170.000 voor de GT3 ook lukken. Problem solved

-
Rij maar eens in 'n 997 basis en dan in 'n 1M/135i Andre edition
Kies jij de 1 M(eerder de 135i Andre edition), en niet alleen financieel.

- Hielke
Misschien, maar kan ik me niet voorstellen. Zo'n Boxster in de basisuitvoering zou het me ook prima kunnen doen. Vermogen went binnen een half uur. Het gaat om het lekkere sturen.Robin schreef:Rij maar eens in 'n 997 basis en dan in 'n 1M/135i Andre edition
-
Ferrari is ooit begonnen met het maken van straatauto's om het racen te bekostigen.Snipe schreef:
Op zich is het wel een knappe marketingstunt dat Porsche desondanks als sportwagenmerk wordt gezien. In feite is het net zoiets als Toyota een sportwagenmerk noemen omdat ze de Lexus LFA bouwen, maar toch vindt iedereen Toyota een suf merk voor hybridefappers en Porsche een geil sportwagenmerk. Of je nou Porsche-fanboy bent of niet, je kunt niet anders dan toegeven dat dat een knappe prestatie is.
Lexus komt eigenlijk alleen met de LFA vanwege imago. Zodat ze meer saaie auto's verkopen. Niet uit noodzaak zoals bij Ferrari en Porsche. Alleen de een is een merk met saaie auto's en komt met wat sportiefs voor imago en de ander is een sportmerk en komt met saaiere auto's om in leven te blijven en leuke speeltjes te kunnen blijven maken.
-
Boxster is een ander verhaal qua sturen. Ik heb 't over de 'essentie' van Porsche voor velen, de 911.Hielke schreef:Misschien, maar kan ik me niet voorstellen. Zo'n Boxster in de basisuitvoering zou het me ook prima kunnen doen. Vermogen went binnen een half uur. Het gaat om het lekkere sturen.Robin schreef:Rij maar eens in 'n 997 basis en dan in 'n 1M/135i Andre edition
- 911-lover
Is de Kever dan in de basis eigenlijk niet de eerste Porsche ?Robin schreef:En 't platte keververhaal is in de basis dus gewoon waar, zeg ik als kenner van het merk.
Deze wagen is door Ferdinand Porsche in opdracht van Hitler gebouwd (1934) .
Ja , er is natuurlijk ook het in de wereld geroepen "Ganz" verhaal dat zich baseert op veronderstellingen , doch zonder concrete bewijzen (die ik nog steeds niet heb gezien) geloof ik er niet veel van .
Idd de rest is eerst rechtstreeks (356) en dan onrechtstreeks (911) hiervan afgeleid .
-
Ja dan is dus de Kever de eerste Porsche zogezegd eigenlijk. Het is ook geen aanval. Mooie geschiedenis en zoals je in m'n DISCLAIMER al las ben ik verre van ANTI Porsche en oude Kevers. Alhoewel ik met de Cayenne NUL emotie heb zou ik met de Panamera toch wel ANTI Porsche feelings kunnen krijgen. Gelukkig maakt de nieuwe 918 dat meer en ook meer dan meer dan goed. Zo ongeveer de mooiste sportwagen anno nu. Ik denk zelfs DE mooiste imo.911-lover schreef:Is de Kever dan in de basis eigenlijk niet de eerste Porsche ?Robin schreef:En 't platte keververhaal is in de basis dus gewoon waar, zeg ik als kenner van het merk.
Deze wagen is door Ferdinand Porsche in opdracht van Hitler gebouwd (1934) .
Ja , er is natuurlijk ook het in de wereld geroepen "Ganz" verhaal dat zich baseert op veronderstellingen , doch zonder concrete bewijzen (die ik nog steeds niet heb gezien) geloof ik er niet veel van .
Idd de rest is eerst rechtstreeks (356) en dan onrechtstreeks (911) hiervan afgeleid .

- GTRene
die 918 vind ik (zover ik zo weet) ook de mooiste auto van wat je nu kan kopen/bestellen, wat een prachtige kar zo op de foto's... 

-
zijn we 't 'n keer eens Rene, dat komt niet vaak voor. 

- Snipe
Ik heb het even niet helemaal scherp op het netvlies, maar volgens mij werd de Porsche 64 ook alleen gebouwd om het imago van de KdF-wagen wat op te poetsen en de tweede Porsche, de 356, was ook niet direct een supersporter.Tom schreef:Ferrari is ooit begonnen met het maken van straatauto's om het racen te bekostigen.
Lexus komt eigenlijk alleen met de LFA vanwege imago. Zodat ze meer saaie auto's verkopen. Niet uit noodzaak zoals bij Ferrari en Porsche. Alleen de een is een merk met saaie auto's en komt met wat sportiefs voor imago en de ander is een sportmerk en komt met saaiere auto's om in leven te blijven en leuke speeltjes te kunnen blijven maken.
De sportauto's zijn geweldig, maar volgens mij bestond de hoofdmoot van de business van Porsche eigenlijk vrijwel altijd uit saaie troep, variërend van de eerste 356 wat nauwelijks een sportwagen was tot de 912, 914, 924 en Cayenne. Kun je je die Seat Ibiza's ook nog herinneren waar groot System Porsche op stond?
-
Wordt ze deze week 30 , krijgt ze van de bf een echte sportwoage:

-
@ Snipe: Die Ibiza met 'Motor System Porsche', wow da's 20 jaar en de rest geleden...
:morecoffee:

:morecoffee:
- Joop
Lekker flauw filmpje...
...een sportwagen koop je in eerste instantie toch echt voor je zelf en niet om er mee te patsen naar je 'so called friends'; laat staan dat je ze op de achterbank meeneemt zoals Carlo Brandtsen aan geeft... (waardeloze autojournalist idd...)
...bovendien zijn het allemaal voorkeuren. Het karakter van de/een (sport)auto moet je aanspreken. De één zoekt een gedistingeerd, luxe en vooral snelle GT, die zal inderdaad snel bij Aston Martin uitkomen; de andere zoekt een echte stuurmansauto, waar ook ook nog enigszins comfortabel dagelijks mee te sturen valt en die gelijk ook niet echt heel opvallend oogt; die komt dan als vanzelf bij Porsche uit.
...en zo kun je nog wel even doorgaan; we hebben de sportieve 'players' uit Italië dan nog niet eens gehad.
...een sportwagen koop je in eerste instantie toch echt voor je zelf en niet om er mee te patsen naar je 'so called friends'; laat staan dat je ze op de achterbank meeneemt zoals Carlo Brandtsen aan geeft... (waardeloze autojournalist idd...)
...bovendien zijn het allemaal voorkeuren. Het karakter van de/een (sport)auto moet je aanspreken. De één zoekt een gedistingeerd, luxe en vooral snelle GT, die zal inderdaad snel bij Aston Martin uitkomen; de andere zoekt een echte stuurmansauto, waar ook ook nog enigszins comfortabel dagelijks mee te sturen valt en die gelijk ook niet echt heel opvallend oogt; die komt dan als vanzelf bij Porsche uit.
...en zo kun je nog wel even doorgaan; we hebben de sportieve 'players' uit Italië dan nog niet eens gehad.
- 911-lover
Gezwijge van de 918RSRGTRene schreef:die 918 vind ik (zover ik zo weet) ook de mooiste auto van wat je nu kan kopen/bestellen, wat een prachtige kar zo op de foto's...

En smaak en kleuren zijn zeer persoonlijk en relatief .
Ja , de meeste vinden de Cayenne en de Panamera niks .
Ieder zijn groot recht natuurlijk .
Doch de rij-eigenschappen liegen er niet om dat dit toch perfecte machines zijn .
En ik kan je verzekeren dat veel P eigenaars/liefhebber ook AM liefhebbers/eigenaars zijn .
Ikzelf heb er verschillende in mijn kennissenkring die beide merken bezitten .
De 356 is zeker niet DE sportwagen bij uitstek , doch een zeer geliefd en gewaardeerd model dat tegenwoordig (in goed staat) kleine fortuinen kost .
Een kennis van me die oa een Cayenne TurboS , AM DB9 cabrio , SLS , 356 coupé en 356 Speedster in zijn garage heeft , zegt dat zijn 356 Speedster het duurste is dat in zijn garage staat . Ook is dit zijn meest favoriete wagen , de 356 Coupé staat op de tweede plaats in zijn favorietenlijst .
Zoals wel meer gezegd , bij Porsche gaat het om meer dan de snelste zijn .
- Downforce Hans
+ 100Tom schreef:+1Hielke schreef:Jezelf zoals die Carlo autojournalist noemen en dan de essentie van Porsche niet snappen. Aaaaiii.
Ik snap ook niet dat mensen zo'n gigantisch grote afkeur hebben voor sommige auto's. Als autoliefhebber is alles met genoeg cilinders, een gaaf geluid en sportief rijgedrag al gaaf? Voor mij wel, of er nou AM, Porsche, Ferrari of Corvette op staat. Zeg maar auto's waarbij je zelf je raampje omlaag doet als ze voorbij komen om er even van te genieten. Het enige is dat ik binnen zo'n rijtje wel weer een voorkeur en sommige auto's zou ik zelf niet kopen als ik het geld had (zo heb ik weinig met AM.. vind ze mooi en ze klinken gaaf maar zou ze niet zelf kopen).
Die ene gast loopt alleen over z'n vrienden en indruk maken te lullen. Dan heb je het ook niet begrijpen.

-
Die gasten hebben het allebei niet begrepen want het zijn 2 totaal andere concepten uiteindelijk. een AM met een Porsche vergelijken (snelle luxe vs snel sportief)
Net als de macdrive vs een michelin restaurant. (beetje krom, maargoed)
Net als de macdrive vs een michelin restaurant. (beetje krom, maargoed)
- SteV6
Ach, het merendeel van de bezitters van genoemde merken heeft de auto toch om te pronken of vanwege het merk.
En niet om het maximale eruit te halen. Sterker nog ik gok dat velen niet eens weten welke techniek er in hun Porsche of Aston verwerkt is ...
Stephan
En niet om het maximale eruit te halen. Sterker nog ik gok dat velen niet eens weten welke techniek er in hun Porsche of Aston verwerkt is ...
Stephan
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
+200 met Tom, ik als autoliefhebber vind ze ook allemaal geweldig. Het maakt niet uit wat voor merk het is, ik draai me altijd om als er een Porsche, Ferrari, AM, Corvette of wat dan ook voor sportiefs voorbij komt. Natuurlijk heb je altijd je persoonlijke voorkeuren maar daar gaat het niet om.
Dan over dat filmpje. Ik heb het gevoel dat het met opzet nogal gechargeerd is opgezet, om lekker de tegenstellingen te overdrijven. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je als hoofdredacteur van een 'premium' (verschrikkelijk woord, blijf het zeggen) autoblad zo anti-Porsche bent. Als het wel serieus is, is Carros bij mij definitief gedegradeerd tot Gooisch lifestyle-blaadje waar het niet meer om de kwaliteiten van auto's gaat maar puur en alleen om de patsbaarheid van automobielen en de advertenties van dure jachten en horloges.
Toch heb ik ook wel wat leedvermaak. Zelfs zo'n hoofdredacteur is en blijft uiteindelijk niets meer dan een ietwat omhooggevallen persmuskiet met een waarschijnlijk schamel salarisje die zelf never nooit zo'n auto zal kunnen betalen. Misschien zit er ook gewoon wel een stuk jaloezie in omdat hij zelf geen 997 kan betalen of heeft Porsche hem eens wat minder behandeld tijdens één van die vele luxueuze persintroducties en is hij op z'n pikje getrapt.
Dan over dat filmpje. Ik heb het gevoel dat het met opzet nogal gechargeerd is opgezet, om lekker de tegenstellingen te overdrijven. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je als hoofdredacteur van een 'premium' (verschrikkelijk woord, blijf het zeggen) autoblad zo anti-Porsche bent. Als het wel serieus is, is Carros bij mij definitief gedegradeerd tot Gooisch lifestyle-blaadje waar het niet meer om de kwaliteiten van auto's gaat maar puur en alleen om de patsbaarheid van automobielen en de advertenties van dure jachten en horloges.
Toch heb ik ook wel wat leedvermaak. Zelfs zo'n hoofdredacteur is en blijft uiteindelijk niets meer dan een ietwat omhooggevallen persmuskiet met een waarschijnlijk schamel salarisje die zelf never nooit zo'n auto zal kunnen betalen. Misschien zit er ook gewoon wel een stuk jaloezie in omdat hij zelf geen 997 kan betalen of heeft Porsche hem eens wat minder behandeld tijdens één van die vele luxueuze persintroducties en is hij op z'n pikje getrapt.
- 911-lover
Idd erg vreemd dat een bled als Carros zo negatief over Porsche zou zijn .
Je wilt niet weten hoe dikwijls er hopen positieve info over Porsche in datzelfde blad heeft gestaan .
Je wilt niet weten hoe dikwijls er hopen positieve info over Porsche in datzelfde blad heeft gestaan .
- Tristan
Mwa, denk dat je met de V12 Vantage of N400 spec aardig mee kan komen met deze 2 auto's. Dat zijn serieus snelle auto's en dan bedoel ik niet rechtuit.Snipe schreef:
http://www.driving-fun.com/1-1382/tv/Po ... ckday.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dit filmpje ziet, lul je niet meer over een Aston Martin. Zelfs als je dit met een Aston Martin zou doen, komen je vrienden wagenziek en kotsend van de achterbank. Daar zijn sportauto's voor gemaakt, niet voor de doeleinden die Brantsen kennelijk in gedachten heeft.
Next.
- Snipe
Aston Martin test veel op de Ring, dus ik denk dat je er best een aardig rondje mee kunt rijden. Ik bedoelde het ook eigenlijk meer in relatie tot dat geleuter dat een Aston Martin zo fantastisch is omdat je vrienden er op de achterbank kunnen kaarten.
En al krijg je 'm niet de Ring over, dan zou ik er ook nog wel genoegen mee nemen. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
En al krijg je 'm niet de Ring over, dan zou ik er ook nog wel genoegen mee nemen. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.