Ten eerste bedankt voor al jullie reacties!
Als ik het zo allemaal lees moet ik inderdaad niet aan de slag gaan met commandant 4 op mijn auto. De lak is immers nog niet zodanig verweerd dat het dof is.
Het is 'maar' een oude Impreza plus dus ik ga niet veel geld steken in het aanschaffen van (dure) poetsmiddelen. Ik heb toevallig commandant staan hier en was benieuwd of dit bruikbaar is voor de auto.
Ik moet zeggen dat het resultaat van de Panda hierboven wel zeer netjes is. Maar ik geloof niet dat de lak van mijn auto zo slecht is dat ik echt moet gaan schuren met een middel als commandant. Ik heb hier nog wel Turtle Wax excalibur wash (of iets dergelijks

), scratch remover en nanotech wax staan. Ik ga eens met deze spullen aan de slag dan maar.
Wat betreft de krassen, veel krasjes op bijvoorbeeld de portieren zijn te diep om weg te poetsen, ze zijn echt duidelijk zichtbaar door de lak heen. Zoals ik hierboven al vermeld heb ben ik niet van plan de auto dagelijks grondig te gaan poetsen, dit is deze auto mij niet echt waard. Mede door het feit dat ik 'm te vaak vies maak (leuk joh, AWD

).
In ieder geval bedankt voor de adviezen! Wellicht bij een volgende auto zal ik wat serieuzere poetsmiddelen aanschaffen en wat serieuzer aan de slag gaan.