xenon op goedkope auto's
-
xenon op goedkope auto's
Volgens mij is dit weer een nieuwe mode ofzo...
Hebben we de spinners, veels te grote velgen tov de auto etc gehad krijg je dit..
Ik zag gisteren wen suzuki alto rijden met xenon....ik kan me voorstellen dat dit er ook niet uitziet op auto's zoals kia e.d.
Dat het een goede lichtopbrengst heeft snap ik wel..maar ik vind het er niet uitzien...
Hebben we de spinners, veels te grote velgen tov de auto etc gehad krijg je dit..
Ik zag gisteren wen suzuki alto rijden met xenon....ik kan me voorstellen dat dit er ook niet uitziet op auto's zoals kia e.d.
Dat het een goede lichtopbrengst heeft snap ik wel..maar ik vind het er niet uitzien...
-
- Tommy
ligt eraan wat voor xenon.
Op een oude auto vind ik 4300 kelvin prima. Gewoon met de bedoeling om meer te zien, niet voor de pats.
Hoger dan 6000k vind ik altijd onzin. Helaas is dit wat je meestal ziet. Op mp adverteren ze met 8000-14000 kelvin, ja t'is blauw, maar je ziet praktisch niets meer dan halogeen op deze manier.
Op een oude auto vind ik 4300 kelvin prima. Gewoon met de bedoeling om meer te zien, niet voor de pats.
Hoger dan 6000k vind ik altijd onzin. Helaas is dit wat je meestal ziet. Op mp adverteren ze met 8000-14000 kelvin, ja t'is blauw, maar je ziet praktisch niets meer dan halogeen op deze manier.
- Fabian
eens. Echter 8000K geeft toch een prima lichtbeeld? Had dit ook (origineel) op mijn 7-serie volgens mij, niets te klagen.Tommy schreef:ligt eraan wat voor xenon.
Ik ga nu ook voor een aftermarket setje van 8000K. Ga je richting 10000K dan heb je volgens mij gewoon infra-rood voor je neus, dan zie je echt nix nee

- Mari Oh Oh!
- Joy
- Jan Visser
Bij 8000K heb je nog steeds een lichte blauwe gloed in het beeld en bij 6000K of lager niet meer volgens mij.Fabian schreef:eens. Echter 8000K geeft toch een prima lichtbeeld? Had dit ook (origineel) op mijn 7-serie volgens mij, niets te klagen.Tommy schreef:ligt eraan wat voor xenon.
Ik ga nu ook voor een aftermarket setje van 8000K. Ga je richting 10000K dan heb je volgens mij gewoon infra-rood voor je neus, dan zie je echt nix nee
En Fabian, als je aftermarket xenon gaat of laat monteren zorg er dan wel voor dat je een beetje kwaliteit laat monteren want bij de goedkopere setje is vaak het lichtbeeld niet super (soms zelfs APK afkeur) en heb je een hoop strooilicht.
- volvoc30
- RVV
Wat ik doe is even de xenon lampen uitzetten als ik mijn ruiten sproei. dan heb je die troep ook niet over de motorkap.Rebel schreef:Nee Arthur, ik haat die dingen, je hele front en kap zit vol opgedroogde druppels.
Tis wel fraai hoe ze naar buiten komen en dan 90 graden draaien alvorens te spuiten. Beste was als ze een apart reservoir hadden, gewoon leeg laten.
-
Fabian,Fabian schreef:eens. Echter 8000K geeft toch een prima lichtbeeld? Had dit ook (origineel) op mijn 7-serie volgens mij, niets te klagen.Tommy schreef:ligt eraan wat voor xenon.
Ik zou zeker niet voor 8000k gaan.
Buiten dat je er een lagere lichtopbrengst mee hebt is de kleurtemperatuur niet mooi. (Blauw)
Het lijkt mij ook zeker niet de kleurtemperatuur die BMW standaard monteert!
De beste lichtopbrengst is te verkrijgen bij een kleurtemperatuur tussen de 4300k en 5500k (Audi monteert nu standaard 4300k)
Dit is ook een neutrale kleur licht (wit of wit met een beetje blauwzweem)
Ik heb via Ebay een setje ballasten en originele lampen van BMW gekocht en ga deze komend weekend monteren.
Voor een overzichtje van de verschillen in kleurtemperatuur kijk jehier maar even.
Ik deel mijn inbouwervaringen t.z.t wel even mee in dit draadje.

- Ahmed
Slijt xenon eigenlijk ? Die oude e-klasses W210, daar zie ik sommige van met een paarse/roze gloed in de xenon-lampen..
Heb zulke lampjes in de 190 gezet:
http://www.xenonwhite.de/eng/216bd896e8 ... /index.php
Mtec Superwhite
, zitten ergens tussen de 4000 en 5000k 
Heb zulke lampjes in de 190 gezet:
http://www.xenonwhite.de/eng/216bd896e8 ... /index.php
Mtec Superwhite

- Fabian
Klopt, dat is zeker zo. Ook voor wat betreft het lichtbeeld.Stéphane schreef:Ik denk trouwens dat het ook wel scheelt wat voor lichtunits je in je auto hebt. Als je zo'n plastic lampunit hebt vind ik het er zelf wat minder uit zien dan met projectoren/lenzen.
Maar mij interesseert het dus geen REET hoe het eruitziet. Het gaat mij erom dat ik wat zie voor mijn auto

Als je eenmaal Xenon gewend bent, dan wil je niet anders meer is mijn ervaring.