Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 14 feb 2011, 16:23

Ravin ///M schreef:Typisch. Kan me overigens wel voorstellen dat dit hele verhaal met ongelooflijke stress gepaard is gegaan.
Vraag ik me af wat de meeste stress heeft veroorzaakt:

- De rellen en het aftreden
OF
- Het (mogelijk) bevriezen van de tegoeden in Zwitserland

GTRene

Bericht door GTRene » 14 feb 2011, 17:44

Elise schreef:
Ravin ///M schreef:Typisch. Kan me overigens wel voorstellen dat dit hele verhaal met ongelooflijke stress gepaard is gegaan.
Vraag ik me af wat de meeste stress heeft veroorzaakt:

- De rellen en het aftreden
OF
- Het (mogelijk) bevriezen van de tegoeden in Zwitserland
of een samenzwering...vergiftiging oid?
die Israëlische kwam ook al in coma, niet goedschiks dan.... :hmmm:

WJ

Bericht door WJ » 14 feb 2011, 18:12

Als je 82 bent en je volk heeft je net het land uitgeschopt, je fortuin word bevroren, en weet ik wat je nog allemaal boven het hoofd hangt, dan kan ik me voorstellen dat je rikketik even een slag overslaat.

PD power

Bericht door PD power » 14 feb 2011, 18:44

Maus335i schreef:
PD power schreef:Klopt, inversteerders/beleggers kiezen weer meer voor vastgoed, grond gebouwen, dus "probleem" huizenmarkt zal zichzelf grotendeels verkapt oplossen.
Hm? Ik hoor en zie alleen maar het tegendeel. Voorlopig dalen de huizenprijzen nog steeds: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... &STB=G2,G3" onclick="window.open(this.href);return false;

En ook kantoorruimte komt meer en meer leeg te staan. Inmiddels staat al 7 miljoen vierkante meter leeg (en stijgende).

Het probleem van de huizenmarkt bestaat nog steeds en zoals terecht boven opgemerkt, wordt het in Nederland continu gebagatelliseerd. Economen zijn het er al over eens dat de huizenmarktsituatie in Nederland een enorme zeepbel is (al was het omdat een Nederlander gemiddeld de hoogste hypotheekschuld ter wereld heeft). Als je kijkt naar de prijsstijgingen van de afgelopen 15 tot 20 jaar in verhouding met ons gestegen salaris, kan je niet eens anders concluderen. Het moet alleen nog doordringen bij de mensen die niet zo met economie bezig zijn.

Edit: ik zie dat het Bouwfonds zegt dat investeren in vastgoed in 2011 weer veilig is. Iets met WC Eend?

Vrijwel elk signaal staat op rood, das een andere kleur dan groen.

Edit 2: omdat ik hem al voel aankomen. Ik zeg dus niet dat je geen huis meer kan kopen, maar verwacht geen prijsstijgingen van 50.000 euro in 3/4 jaar tijd. Wat de laatste tijd vrij normaal was. Koop een huis om in te leven, niet als investering.
Klopt, alleen je ziet nu de grondprijzen (landbouwgrond) al stijgen, dit zal ook doorwerken naar de rest van de grondprijzen, als je kijkt, waardoor de prijs stijgt, inversteerders en beleggers die zekerheid willen hebben.

In een deel van de kantoren en huizen zit idd heel veel lucht in, dit is met name in bepaalde gebieden.
Maar er zijn ook gebieden, waar het steeds meer moeite kost om een huis te bouwen incl aankoop grond, voor de regionale vraagprijs van een vergelijkbare bestaande woning.

De leegstand van kantoor gebouwen en industrie hallen heeft gewoon als oorzaak, dat nieuwbouw vaker interessanter is, dus m.a.w. oude parken zijn te duur, mede omdat ze vaak weer specifiek weer aangepast moeten worden aan de nieuwe koper/huurder.

Als ik nu nog in huurhuis zou zitten, zou ik juist nu een huis kopen, en pogen voor een langere tijd een scherpe rente af te dingen, tuurlijk moet je wel de mogelijkheden hebben.

Want de huizen worden niet meer waard, maar het geld wordt minder waard.

dvh

Bericht door dvh » 14 feb 2011, 18:46

Wat me zowiezo opviel is dat deze man er nog erg kek uitziet voor zijn 82 jaar !

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 feb 2011, 19:51

dvh schreef:Wat me zowiezo opviel is dat deze man er nog erg kek uitziet voor zijn 82 jaar !

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 14 feb 2011, 20:12

Voor de liefhebbers van Wilders nu een documentaire op bbc2. Niet voor mij dus..

wjn

Bericht door wjn » 15 feb 2011, 09:14

PD power schreef:De leegstand van kantoor gebouwen en industrie hallen heeft gewoon als oorzaak, dat nieuwbouw vaker interessanter is, dus m.a.w. oude parken zijn te duur, mede omdat ze vaak weer specifiek weer aangepast moeten worden aan de nieuwe koper/huurder.
Klopt helemaal. Wat dat betreft is het raar dat er niet een soort recyclingbelasting op kantoorpanden zit, of breng ik nu iemand op een idee?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 feb 2011, 09:37

Je kan het dan natuurlijk ook zien als dat de ruimte in de basis al te duur aangeboden word.

Ga maar na, als je voor dezelfde prijs nieuw bouwen kan als dat je het op de markt kunt kopen, dan zit er toch ook wat scheef? Zakelijke markt is dan misschien nog weer een ander verhaal als de parteculiere markt. In de parteculiere markt zie je dat mensen gewoon blijven zitten waar ze zitten. Willen niet tegen minder verkopen dus dan maar wachten op betere tijden. Vraag is alleen wanneer komt die, als mensen niet meer gaan verdienen dan kan je ook moeilijker doorgroeien. Mensen die al lang in hun huis zitten hebben een stapel overwaarde, alleen zolang je die niet verkoopt is het fictieve waarde op papier.

Dan heb je nog wat slimme koppen inmiddels zoals Nederlandse Vastgoed Maatschappij die daar handig op in proberen te springen, huizen die niet verkocht worden tegen een flink lager bedrag proberen te kopen enz.

wjn

Bericht door wjn » 15 feb 2011, 09:45

Dat is natuurlijk sowieso waar, huizenprijzen in Nl zijn gewoon te duur. Vrije handel, nietwaar.

Wat me meer ergert, is dat huurprijzen gekoppeld worden / zijn aan die vrije markt. Je ziet dan ook weinig mensen die vanuit een groot huurhuis (kinderen de deur uit etc.) kleiner gaan wonen, omdat ze dan vaak zelfs meer huur gaan betalen. En dief uit eigen portemonnee wil niemand zijn, dus ik kan ze geen ongelijk geven.

Maar ja, de huizenprijzen zakken en zullen nog wel blijven zakken, tot een realistisch niveau (hopelijk).

Elise

Bericht door Elise » 15 feb 2011, 12:40

wjn schreef:Dat is natuurlijk sowieso waar, huizenprijzen in Nl zijn gewoon te duur. Vrije handel, nietwaar.

Wat me meer ergert, is dat huurprijzen gekoppeld worden / zijn aan die vrije markt. Je ziet dan ook weinig mensen die vanuit een groot huurhuis (kinderen de deur uit etc.) kleiner gaan wonen, omdat ze dan vaak zelfs meer huur gaan betalen. En dief uit eigen portemonnee wil niemand zijn, dus ik kan ze geen ongelijk geven.

Maar ja, de huizenprijzen zakken en zullen nog wel blijven zakken, tot een realistisch niveau (hopelijk).
Iedereen klaagt wel dat huizenprijzen te hoog zijn, maar is dat ook werkelijk zo?
Ik denk namelijk dat het wel meevalt.....

GTRene

Politie Maleisië pakt geliefden op

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 12:55

Politie Maleisië pakt geliefden op
Moslimjongeren die op Valentijnsdag in Maleisië de liefde wilden bedrijven, hadden pech. De religieuze politie arresteerde in Kuala Lumpur 96 mensen omdat die te dicht bij elkaar kwamen.

Khalwat (directe nabijheid) is volgens de islamitische wetgeving een misdrijf. Het betekent dus dat het verboden is voor ongehuwde moslims en moslima's om zich samen af te zonderen.

De politie in Maleisië waarschuwde al dat zou worden opgetreden tegen moslims die de dag van de liefde zouden vieren met 'losbandige activiteiten'. De arrestanten riskeren twee jaar cel
Afbeelding

bron: ANP

gaat best ver in die Moslim landen...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 feb 2011, 12:58

Elise schreef:
wjn schreef:Dat is natuurlijk sowieso waar, huizenprijzen in Nl zijn gewoon te duur. Vrije handel, nietwaar.

Iedereen klaagt wel dat huizenprijzen te hoog zijn, maar is dat ook werkelijk zo?
Ik denk namelijk dat het wel meevalt.....
Ik vind van niet!

Ik heb in Leeuwarden 3 jaar in een 2 onder 1 kap gewoond voor 900 euro per maand ("particulier", via makelaardij). Paar deuren verderop stonden dezelfde huizen te koop voor 295.000kk.

Rekensommetje:

320.000 hypotheek tegen 5,5% rente 30 jaar = 1354 euro per maand rentelasten. Trek die dikke HRA er af (52%) en je houdt netto pakweg 700 euro over voor een aflossingsvrije hypotheek. Je gemeentelasten zijn echter hoger (OZB e.d.) dan bij huren, maar laat dat een verschil van 25 euro per maand zijn.

Huur: 900 euro incl. onderhoud (!). Als mn ketel stuk is, de klink van de achterdeur, er een scheur in het toilet zit (allemaal gebeurd) of noem maar op, dan wordt dat kostenloos voor je gerepareerd.

Laat het een euro of 100 goedkoper zijn om van de bank een huis te huren dan dat gewoon via een makelaar te doen. Met het enige verschil dat als ik de lasten niet meer zou kunnen dekken of wil verhuizen, ik met een maand van mn huis af ben. Je creeert geen overwaarde nee, maar daar moet je in deze tijd sowieso geen rekening meer mee houden.

Tom

Bericht door Tom » 16 feb 2011, 00:21

http://www.nu.nl/media/2447948/correpon ... cairo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

als het mijn vrouw was ging ze thuis aan de ketting...

Afbeelding

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 16 feb 2011, 08:00

Weet je ook gelijk wat voor debielen daar rondliepen.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2011, 09:50

wow, mooi vrouw...en pfff scary shit als ze zoiets met je doen op brute manier, hopelijk kan ze er mee overweg, dit kan een goede knauw in je koppie geven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 feb 2011, 10:11

>Paar duizend jaar gelden waren het daar hoogstaande culturen waar we veel van hebben geleerd.

Nu is 't 180 graden omgedraaid.... :(

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2011, 10:41

wat zouden die lijfwachten nog hebben gedaan dan? dar lees ik niks over, ja dat ze hen bij haar wegdreven...verdorie het zijn toch lijfwachten?
waarschijnlijk daar ingehuurd dan?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 16 feb 2011, 10:44

Lijfwacht vs. angry mob. Vergeet het maar.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2011, 10:59

Ravin ///M schreef:Lijfwacht vs. angry mob. Vergeet het maar.
dat is ook zo, dat wordt niet wat, maar je zou toch niet zomaar die wat je met je leven zou beschermen zo laten verkrachten?
so not without a fight eventueel tot de dood, magoed staat verder niet wat ze wel hebben gedaan...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 17 feb 2011, 10:07

http://www.nu.nl/buitenland/2448992/ben ... oerte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
'Ben Ali in coma na beroerte'

AMSTERDAM – De ex-president van Tunesië Zine al-Abidine Ben Ali ligt volgens Tunesische media in coma. De dictator die zijn land op 14 januari na betogingen verliet, zou een beroerte hebben gekregen.
Het heerst.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 feb 2011, 10:24

hoe is het Mozes :wink: ...(niet zo goed)
toch wel apart...
zou het zo'n stress zijn dat ze zoiets krijgen...of zou het zoals heel vroeger gaan, dat de machthebbers vergiftigd werden...
toeval bestaat niet zeggen ze wel eens...een toeval krijgen wel :hmmm: :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 feb 2011, 18:49

L ekker zo doorgaan, echt sympathiek hoor. :evil:

http://www.nu.nl/buitenland/2449424/tun ... -laag.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PD power

Bericht door PD power » 17 feb 2011, 21:00

Robin schreef:L ekker zo doorgaan, echt sympathiek hoor. :evil:

http://www.nu.nl/buitenland/2449424/tun ... -laag.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan kunnen we dat geld wel anders gebruiken, dat volk spoort echt niet.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 18 feb 2011, 02:19

"Jullie niet betalen, wij nog meer migrantenbootjes sturen" :bag:

Plaats reactie