Cars need to connect emotionally - Chris Harris

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Re: Cars need to connect emotionally - Chris Harris

Bericht door Tom » 14 feb 2011, 20:20

Robin schreef: EEN MODDERFOKKING MP4-12C..
Wil best geloven dat een McLaren minder is dan z'n concurrenten. Dat ze te ver de Audi kant zijn opgegaan, te klinisch,.. wie zal het zeggen.
Genoeg DFers rijden hier in auto's van 50-100k(nieuwprijs). Praten ook over auto's in die klasse.
Vervang MP4-12C door Audi S4 en open vervolgens een topic hier op DF over die Audi.. dan is het ook kut, emotieloos en vooral BMW wat de klok slaat...
Laat dan een Opel Astra rijder dat S4 DF-topic lezen... :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 14 feb 2011, 20:23

Waar vind ik dat artikel van Harris over die McLaren?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 14 feb 2011, 21:07

Nutkees schreef:Beleving, daar draait het inderdaad om!

Had een tijd geleden een 300zx twinturbo met 380pk, prachtwagen maar beleving ho maar!

De Z3 Coupe bracht licht in de duisternis en de viper, tja hoeveel beleving wil je hebben, inclusief de geur en herrie!
Sinds oktober vorig jaar weet ik ongeveer waar je het over hebt... jammer dat ik hem in Salt Lake City achter moest laten :'(

Snipe

Bericht door Snipe » 15 feb 2011, 00:15

Hielke schreef:Waar vind ik dat artikel van Harris over die McLaren?
Voor dit moment hier: http://community.evo.co.uk/users/Monkey ... en-MP4-12C" onclick="window.open(this.href);return false;

Er geldt kennelijk een embargo voor de verhalen over het rijden, want niemand schrijft er nog over.

Joy

Bericht door Joy » 15 feb 2011, 00:19

Ik heb eigenlijk geen enkele klik met deze McLaren gevoeld, van de ontwerpschetsen tot het uiteindelijke resultaat aan toe. Jammer maar vooralsnog lijken de Italianen 'emotie' en auto's het beste te combineren.

Andre

Bericht door Andre » 15 feb 2011, 00:27

Tuurlijk moet een auto rijbeleving hebben. Maar een auto met een top rijbeleving en een bromfiets motor is gewoon half werk.

Tuurlijk kan je een vrouw treffen op valentijnsdag die mooie tieten heeft en een top lichaam, maar als haar klit dan niet werkt. Tja.

:)

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 15 feb 2011, 01:53

Hier kijkt hij nog wel redelijk vrolijk, of is het angstig?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ha6sC0Aq ... ture=feedu[/youtube]

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 feb 2011, 07:55

Beleving is wat JIJ voelt en ervaart....voor de 1 dus anders dan de andere :D

Snipe

Bericht door Snipe » 15 feb 2011, 08:02

Hoppa, meer tekst en video bij Evo: http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 feb 2011, 09:23

duifjes.com schreef:Beleving is wat JIJ voelt en ervaart....voor de 1 dus anders dan de andere :D

QUOTE VAN DE EEUW.Dat is 't :thumbup:

Een rijdende doodskist als een Donkervoort /Caterham, ik vind het fan-tas-tisch, werkelijk. Maar daarom heb ik ook geen motorfiets.

De waarheid ligt hier ergens in 't midden. En vermogen MOET ook. wat Andre zegt. GT Rene heeft een prima verhaal.

Als 't aan 'n paar hier ligt gaan ze zelfs een Caterham 500 nog boven een McLaren F1 of F40 zetten ofzo. :lol:

Ik zeg 't voor de 1000e keer, een F1 auto van 600kg compleet wordt ook niks met 250/300pk....

Dan liever 'n auto van 1000-1300kg met 400-600 en de rest pk's. Vanwege DELA redenen :goodnight:

:wink:

Robin

Bericht door Robin » 15 feb 2011, 09:27

Tom schreef:
Robin schreef: EEN MODDERFOKKING MP4-12C..
Wil best geloven dat een McLaren minder is dan z'n concurrenten. Dat ze te ver de Audi kant zijn opgegaan, te klinisch,.. wie zal het zeggen.
Genoeg DFers rijden hier in auto's van 50-100k(nieuwprijs). Praten ook over auto's in die klasse.
Vervang MP4-12C door Audi S4 en open vervolgens een topic hier op DF over die Audi.. dan is het ook kut, emotieloos en vooral BMW wat de klok slaat...
Laat dan een Opel Astra rijder dat S4 DF-topic lezen... :lol:

Ik geloof 't eigenlijk niet helemaal....aan de andere kant misschien ok weer wel.

Kijk naar de Veyron, de eerste klinische supercar ever? :hmmm:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 feb 2011, 09:36

Als ze de MP4-12C net zo ontwikkeld hebben als het hoofdkantoor wordt het een ongelooflijk saai en klinische auto. Dat kantoor van hun is maniakaal afgewerkt en schoon omdat meneer Ron Dennis het zo heeft gewild. Als ze de auto net zo grondig hebben doorontwikkeld en afgesteld kan ik me voorstellen dat je je als rijder niet echt betrokken voelt bij het rijden met deze speedfreak.

Wat ze eigenlijk zouden moeten doen is een doorzichtige body monteren want dat spul wat onder het plaatwerk zit vind ik heel wat mooier dan de buitenkant! :love: Ik vind hem te gek, ongeacht hoe hij rijd.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 feb 2011, 09:50

CAR heeft er ook mee gereden, die zijn een behoorlijk stuk positiever:
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... view-2011/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 15 feb 2011, 09:52

ErikMartijn schreef:Hier kijkt hij nog wel redelijk vrolijk, of is het angstig?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ha6sC0Aq ... ture=feedu[/youtube]
Op de vragen of ie de auto en het geluid wat vond, hield ie zich toen al verdacht stil. Vind ik wel stijl hebben.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 11:00

ik vond hem wel lekker klinken die V8 TT, en zo te lezen zo goed als geen turbo-lag en snelle respons en 8.500rpm...hm, best impressive.

eneuh ze zijn toch ook bezig met een meer hardcore Maclaren? en nog een type ?

Andre

Bericht door Andre » 15 feb 2011, 11:11

Als ze jenson morgen zouden ontslaan bij mac laren kocht ie never zo n auto. Allemaal marketing praat.

Ik wordt trouwens ook niet warm van zo n ding. Te clinisch inderdaad.

Mooie reactie van iemand op Evo

So to sum up what we see from the top three sports cars available today: Porsche GT3 RS -- Exciting, electrifying to drive, the ultimate no nonsense race car on the road. A boy racer's dream come true, if he knows how to drive. Ferrari 458 Italia -- Gorgeous futuristic Italian exotica meets video gamer's wet dream. Perfect for rich boys who don't know how to drive, but enthusiasts will still love it. McLaren MP4-12C -- Engineered using alien technology captured at Roswell to make a supercar unlike any other to drive. Got it.

Robin

Bericht door Robin » 15 feb 2011, 11:45

Ik vind de MP4-12C op de video's en foto's verre van 'n schoonheid, buiten het rijden.

Wat is een Gallardo, Murcielago bijvoorbeeld dan een schoonheid en 'n 458 zelfs dan opeens wél erg mooi.

Macca Sound:Tja. De F40 V8 twinturbo LM versie klinkt alsof de wereld vergaat, en veel mooier qua sound wordt 't niet(geen discussiepunt!) dus alles kán, Macca heeft voor deze sound gekozen...misschien als daily wat relaxeder?

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 12:01

iedereen praat wel over de F40, maar oe groot is die turbo-lag van zo'n oud ding...?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 feb 2011, 12:08

En Robin laten we eerlijk wezen, mocht de sound je niet hard genoeg zijn dan zullen er binnen een paar maand wel een paar gasten van Akropovic of Supersprint meer dan bereid zijn om je aan meer geluid te helpen. :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 15 feb 2011, 12:16

Petrolhead Tom schreef:En Robin laten we eerlijk wezen, mocht de sound je niet hard genoeg zijn dan zullen er binnen een paar maand wel een paar gasten van Akropovic of Supersprint meer dan bereid zijn om je aan meer geluid te helpen. :mrgreen:
exactemente.

@GTRene, vanuit eerste hand(iemand die hier soms post en 'n maatje van mij) weet ik dat er wel inderdaad een stuk turbolag was(vanaf 4/4500 begint er pas iets...) , maar dat was een aantal jaren terug toen z'n pa een F40 had met sportuitlaat. 215* op de teller op de Afsluitdijk? Inderdaad. Mooi dat 130 nu mogelijk is. :D

Hier 'n rijimpressie anno 'nu'van die gouwe ouwe:
http://www.uniquecarsmag.com.au/news-an ... 55278.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

*mph

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2011, 12:46

Of course there’s some of the famous old-technology turbo lag, but once the turbos start spinning, there’s an incredible push in the back... that doesn’t stop.
ah...zal mij benieuwen hoeveel, dat het een beest is geloof ik graag :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 15 feb 2011, 13:16

Petrolhead Tom schreef:En Robin laten we eerlijk wezen, mocht de sound je niet hard genoeg zijn dan zullen er binnen een paar maand wel een paar gasten van Akropovic of Supersprint meer dan bereid zijn om je aan meer geluid te helpen. :mrgreen:
Vooral harder ja, maar ook mooier?!

Dat vind ik nou juist vaak de kunst van de af- fabriek uitlaatsystemen.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 feb 2011, 14:22

Ontwerp van de auto doet me in ieder geval helemaal niks.

Nou ja, het geeft me een gevoel van teleurstelling. Als dit een directe concurrent van Ferrari moet worden dan verwacht je ook bijpassende looks. Ongeacht van welke kant je 'm bekijkt, het ontwerp is zwak.

Plaats reactie