Dit naar aanleiding van de McLaren MP4-12C die hij net had gereden. Supersnel en goed maar hij had er geen emotionele 'klik' mee. Ik zat even te denken en er zit heel wat in. Het is wel leuk, al die auto's die steeds meer PK's en Nm's hebben maar de rijbeleving wordt ook steeds minder. Nu heb ik zelf niet heel dure auto's (een Golf GTI met 270 PK en een 206 GTI met 138 PK). De Golf heeft dus 2x zoveel vermogen en is ook veel sneller maar qua puur rijplezier is de 206 GTI eigenlijk leuker. Het is minder gefilterd, het is puurder en het is levendiger. Rij vaak een B-weggetje hier in de buurt, meestal met de Golf waarmee je hier vrij gemakkelijk snoeihard kunt maar met de 206 heb je je handen vol, als je die snelheden benadert. Uiteindelijk ga je minder hard maar het is wel leuker.Cars need to connect emotionally. Speed is irrelevant unless competing and most fast cars are too fast for the road anyway.
Zelfde met zo'n nieuwe M5, RS6 of Mercedessen.... 500/600 PK.... maar je merkt er niets meer van, tot je op je snelheidsmeter kijkt.
Mijn Golf is dus aangepast.... leuk dat extra vermogen... maar na 1 week dacht ik al dat de tuning verwijderd was... vond hem al niet eens zo snel meer.... het went allemaal. En dan rij ik eens een dagje in een leen-auto (VW Fox laatst, met 60 PK)... en dan heb ik ook plezier... het gaat niet hard... het heeft geen grip...de grenzen zijn erg snel bereikt... maar daardoor is het ook erg leuk.
Geef mij maar iets met beleving