996 vs 335i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 jan 2007, 19:37

Robin schreef:Over snelheidsbeleving, dat had de M3 meer, maar dat lag aan de sound in 't interieur, want ze zijn even snel. Zoals vanmiddag, moest ik ff naar Joure en weer terug naar Heerenveen. Kom dus uit Joure de GROOOOTE rotonde van Joure op en moet 'm zegmaar meer dan 3/4 naar A7 richting Heerenveen Groningen nemen. Dan zit je in die binnenbaan op de rotonde en geef je gas om de A7 op te gaan bij 80/90 ofzo met daarbij dus die 'bocht die eerst komt om opp de A7 te geraken. Altijd heerlijk want dan gaat de kont net niet aan de haal(was droog maar koud weer) en dan lel je 'm door tot 220 oid in luttele secondes, maar vooral dat eerste gevoel, die bocht plank in z'n 3 nemend.Blijft lekker met dat ding:Snelheidsgevoel 100%. Je voelt de wagen wringen en ik denk dat -ook hier- een aantal personen zitten die op dat moment geen volgas geven, om wat voor reden(in dit geval de kracht) dan ook. :D
Op nat is 't helemaal een schaatsbeleving daar. Power plenty dus, in bepaalde bochten. En dan LEEFT dat ding ook met z'n onderstel/besturing. Daar is ie OOK voor gebouwd, niet alleen immer Gerade aus.Dus BMW moet met de M3 E90/92 V8 echt wel wat gaan doen: Een chip/uitlaat en sperdiff en het feest van nu wordt een grote orgie met dat ding van mij. En geen kip die 't ziet. Ja als ze me bumperkleven:Adios fokkers! LOL

Quote van een insider op E90 post; "The difference will be day and night"
Over verschil tussen de 335i en de "next generation" M3 dus..............

FWIW that is...........................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 jan 2007, 20:39

Robin het word toch echt eens tijd voor een testje ;-)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55708
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 30 jan 2007, 11:28

ik denk dat ze met een andere uitlaat/systeem idd een difference van DAY en NIGHT krijgen ja.(Headsets staan als optie LOL) Iets steviger schokdempers/vering. Dat is M een beetje.

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 jan 2007, 12:00

M is marketing dat weten jullie toch nu wel.

Alleen de M motor is een pareltje. Maar is dat 30 a 40k euro meer waard moet je je af vragen.

M heeft hier en daar een harder rubbertje in de ophanging andere setting in de schokbrekers die nog steeds meuk zijn in vergelijking met het echte spul reiger intrax bilstein etc. Brede spatborden en andere wielen. Hier en daar een M logo. en Het belangsrijkste is het sperdiff maar die kan je na bestellen bij andere fabrikanten of misschien past zelfs het m3 diff er zo onder. De meeste diffhuizen zijn exact gelijk aan de binnenkant alleen buitenkant is anders. Dus misschien is M diff zo over te bouwen. Voor 90 procent buiten de motor komt een M overeen met een standaard model.

Ik zie bijna elke week wel een M van binnen en buiten of bij de beier of bij mijn raceteam.

De M motor das mooi spul. Maar daar wordt overdreven veel voor gevraagd.

Bijv. mijn drexler sper is veel beter dan een M sper.
Mijn intrax set is beter dan van welk M model ook.
Ik heb recaro stoel erin die zit beter dan een CSL stoel.

En met die veranderingen kom ik lang niet aan M geld.

Alleen ze neuken je met de M motor want die krijg je niet. Nou is de 130i motor beslist niet slecht dat moet wel zeggen.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 30 jan 2007, 12:16

@Andre,

Ik denk dat dat bij elk (duits) merk hetzelfde liedje is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jan 2007, 12:20

Andre een losse M3 motor moet toch geen probleem zijn om te bestellen ?

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 jan 2007, 12:26

Nou rico een nieuwe M motor zetten ze een absurd duur prijskaartje op als je die motor zonder ruil M motor koopt. Omdat ze niet willen dat er er straks allemaal M motoren in 116i en 316i liggen. En dan hebben ze nog een probleem dat je het niet aan de praat krijgt. Omdat de sleutel moet corresponderen met de ecu en motorelectronica anders loopt ie niet.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jan 2007, 12:40

Ja oke, dat ruilverhaal wist ik niet maar is wel heel logisch.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 jan 2007, 12:48

gaat voor al dat spul op, als je een SMG bak haalt kost dat je 5000 euro. BMW neemt daarvoor de oude in en Getrag stuurt gewoon een gereviseerde op.

Ik ben het wel eens dat zoals dat Intrax spul veel beter is als bij welke M dan ook. Alleen zit je er als klant op te wachten, dat is 2. Als ik in de M3 door het dorp hier rij dan word ik wel eens moe van dat onderstel en dat is dan nog een straat/sport onderstel, geen raceonderstel. Dat heb je imho ook niet nodig als je er alleen een beetje mee over de snelweg rijd. Plus dat er wel nadelen aan zo'n hard onderstel zitten, alles in je interieur gaat trillen en kraken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jan 2007, 12:56

Ik vond het intrax onderstel van Andre in de 130i weer opvallend comfortabel (relatief dan hé)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 30 jan 2007, 13:18

Ik heb het liggen voor de racer maar dat is echt geen rijden voor op de straat. Maar goed dat is ook helemaal afhankelijk van je wensen hoe het afgesteld word natuurlijk.

Maar buiten dat geef ik Andre wel gelijk in de zin dat het gewoon veel moderner is. Coil Over conversie achter had BMW zelf ook wel kunnen verzinnen voor 95.000 euro die een M3 kost. Zonder verstelling, als de veer maar verder naar buiten staat als bij standaard. Idem met een monotube demper, dat is qua demping al een stuk vooruit tov dat standaard spul en ook de meeste aftermarket rommel. En zo heb je nog wel meer dingen.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55708
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 03 feb 2007, 13:23

Een Noor met z'n 335i touring om Subaru/Audi/Merc rijders af te zeiken :P
[img:640:480]http://img248.imageshack.us/img248/6554 ... 079wq5.jpg[/img]

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 03 feb 2007, 13:46

Robin schreef:Een Noor met z'n 335i touring om Subaru/Audi/Merc rijders af te zeiken :P
[img:640:480]http://img248.imageshack.us/img248/6554 ... 079wq5.jpg[/img]
Gaat 'm niet lukken op die ondergrond :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 03 feb 2007, 14:02

Hij zet vooral zichzelf in de zeik.

Mijn god wat een spuuglelijke achterkant :?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 feb 2007, 14:09

Die 4 pijpen vind ik ook niet echt alles op een "nette" auto.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2353
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Bericht door Will F. » 03 feb 2007, 16:44

Rico v Velzen schreef:Ik vond het intrax onderstel van Andre in de 130i weer opvallend comfortabel (relatief dan hé)
Interessante quote maar bedoel je comfortabel t.o.v. 130i m-onderstel?

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 03 feb 2007, 17:30

ik heb mijn intrax zo laten maken door henk dat ik het comfortabel en snoeihard kan zetten dmv 1 afstelknop op de schokbrekers.

Dus kan met comfort naar de ring eenmaal aangekomen daar kan ie op race stand:)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 03 feb 2007, 17:37

Welke set heb jij Andere, 2 weg verstelbaar? (1K2 set)

Bij mij zit het hem ook in de veren, die zijn voor al 14 kg/mm, niet leuk op straat :mrgreen: Al moet ik ook zeggen dat de corsa's een keiharde zijwang hebben, op een bridgestone straatband was er al beter mee te rijden.

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 03 feb 2007, 21:21


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27094
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 feb 2007, 21:37

Ziet er allemaal heel goed uit, en zal zeker ook dito rijden neem ik aan.

Mag ik vragen hoe je bij dit merk bent gekomen?

Kan je een vergelijking maken met bv Koni of evt andere merken?

En natuurlijk de meest Nederlandse vraag; het kostenplaatje?

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55708
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 feb 2007, 14:49

Hier een test van een gechippede 335i. > 380 krukas pks(= >340 wiel pks) . 580 Nm vanaf 2000 rpm begreep ik. 0-60mph:4,6secondes. Nouja iig en tikkie sneller dan die van mij:
http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr ... d=119037#1

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 13 feb 2007, 16:45

Andre schreef:Nou rico een nieuwe M motor zetten ze een absurd duur prijskaartje op als je die motor zonder ruil M motor koopt. Omdat ze niet willen dat er er straks allemaal M motoren in 116i en 316i liggen. En dan hebben ze nog een probleem dat je het niet aan de praat krijgt. Omdat de sleutel moet corresponderen met de ecu en motorelectronica anders loopt ie niet.
@Andre: Lees deze draad eensLink

S54 met SMGII in een E30 325i.

Is het nu echt zo'n gek idee om de 130i zonder alle goodies in te ruilen en naast een 130i 3drs of coupe een 2dehands 116i te kopen en die zelf op te bouwen, goodies erop/in. Moet je alleen nog een gebruikte S54 kopen en die voor inbouw reviseren. (de vent van die link had er 1 gekocht voor 6k US Dollar incl SMGII bak) Ding moet er standaard uitzien dus geen rare fratsen zoals een kooi e.d., maar hoe minder gewicht (extra's) erin zit, hoe beter toch?

De vent die die swap doet is echt slim, maar met jouw connecties bij de lokale dealer moet je ook een heel eind kunnen komen denk ik.

Ik neem daarnaast aan dat een ombouw naar een E30 toch nog een stuk lastiger is dan naar een moderne BMW zoals de E87?

Zie ook...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 feb 2007, 17:26

Zal je tegenvallen denk ik. Kijk maar naar Hartge, die hebben ook maanden werk gehad om de H50 V10 aan de praat te krijgen, en dat is zelfs nog van dezelfde generatie.

Voor een E36 M3 3.2 blok vragen ze 2dehands nog 5000 euro, zal de S54 er wel boven zitten. Revisie sla je ook nog eens 3K op stuk. En dan komt het hele inbouwdebacle nog (al denk ik niet dat ze er problemen mee hebben bij bijvoorbeeld JR, maar gaat toch tijd in zitten)

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 13 feb 2007, 17:34

Tja, als een E87 met mods en S54 hart dé rijdersauto zou zijn moet je dat als rijder ook iets waard zijn natuurlijk. Dat je er geen dure 130i aan opoffert snap ik ook volledig, maar een basis 116i moet dan toch ook voldoen?

Ik heb een beetje hetzelfde als Joost denk ik: het opbouwen is part of the fun.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 13 feb 2007, 17:44

Ja maar goed je moet er ook rekening mee houden dat je chassis uit balans raakt met een S54 omdat het een gietijzeren blok is. Dus of hij dan nog zo goed stuurt als de 130i is nog maar de vraag :)

Is bij E30's met een M3 motor ook, als je die als racer rijd gaat je gewichtsverdeling ook veel verder naar voren doordat de achterkant juist extra licht is en de voorkant extra zwaar.

Je kan voor het kostenplaatje 130i + S54 zowat net zo goed een M3 CSL importeren denk ik dan. Of een ander setje nokkenassen in een 130i steken, dan is 300 PK ook wel haalbaar gok ik.

Dat opbouwen fun is ben ik het wel met je eens :) Maar dan moet het doel wel zijn een daadwerkelijk beter chassis en niet bouwen omdat je graag wil bouwen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], k33z, Marc Sierra, Martijn_bmw en 10 gasten