De verf die ik gebruik is leerverf van HG. Speciaal geschikt voor ondermeer deze soort leer, elastisch van eigenschap etc.
Inmiddels staat de teller op 127.7xx waar ik met 119.5xx begonnen ben. 8200km dus al inmiddels
De M3 was en is bedoeld als fun auto, niet als daily. In de praktijk komt het daar echter wel op neer.
Komt eigenlijk met name omdat de echte daily (Caddy 2) toch echt een traag hok blijft.. Maar dat is het niet, hij rijdt 145 dus prima mee te kachelen. Ding trekt alleen gruwelijk naar links, en na uitlijning en check van zowat alle rubbers doet 'ie het nog. Geen tijd/zin voor gehad, de M3 stond er toch altijd en na alle maanden arbeid blijft het lonend om erin te stappen en daar heerlijk mee te rijden.
Ten gunste van de lage km-stand toch maar de caddy eens goed maken.
De M3 is met deze stand inmiddels ook toe aan een Oil Inspection, die doe ik binnenkort even. Verder heb ik preventief al de bakolie vervangen. Zat nog te twijfelen over Castrol SMX, maar dat zou het schakelen bij koud niet ten goede komen. Vandaar gekozen voor het origineel, ATF.
De Hawk HPS zitten er voor inmiddels ook op, achter heb ik laten schieten. Remt een stuk beter, maar ben denk ik toch toe aan nieuwe schijven. Ik ga eens kijken wat PFC's kosten, of BMW Performance.
De laatste zijn ook geventileerd en geboord (en volgens mij ook gegroefd).
Bougies had ik van de week gewisseld. Bij koud start vond ik hem wat ruig lopen, plofde soms alsof die een kleine misfire had. Na wat lezen en vergelijken gekozen voor Denso Iridium IXU22.
Een vriend van me had ze toevallig gewoon op voorraad, dus snel gewisseld.
De origineel voorgeschreven NGK PGK7A's kwamen mooi tevoorschijn. Droge bougieschachten, helemaal top! Een rubbertje wat naast het bougiegat lekt wel een klein beetje, dus die gaan we vervangen.
Ws. meteen een hele nieuwe klepdekselpakking, kan ik meteen de klepspeling meten.
Na montage bougies loopt de motor nog mooier, fijner. Loopt vloeiender door, gewoon overall nog beter.
Heb daarnaast nog een originele achteras op de kop getikt. Subframe, diff, draagarmen, remmen, alles.
Daar gaat eerst de stabi vanaf, en de 328i M-technic stabi die ik nu heb er terug op. Nieuwe rubbers erin, en dan monteren. Het spul ligt er immers toch naast!
Tot slot heb ik nog een klein lijstje besteld bij Bas, met wat afdekdingetjes voor schroefjes onder het dashboard, originele schroeven voor het dashboardkastje met bijbehorende afdekdopjes, rubber strips voor op de sideskirts (een zit er op, de ander ligt ook maar stof te happen..), baksteun voor de uitlaat, Vanos oliefiltertje en de beschermfolie voor op de achterschermen van een GT.
Het is immers een originele GT-spoiler die er op zit, hoef ik me daar niet druk om te maken.
Ook nog een setje Kicker QS speakers gemonteerd voorin, met de tweeters in de deurpanelen.
Mooi bitumen eromheen gedaan, speakerwol in de gaten zodat alles goed dicht zit en de speaker denkt dat het "ruimer" is.
Ik heb van Alpine ook een digitale equalizer, sluit je aan op een laptop, microfoon erbij op een aantal verschillende plaatsen en dan meet dat ding je Hz-band, tijdsfrequentie, pieken, dalen etc. om daar een mooie waarde van te maken.
Na dit gedraaid te hebben heb ik echt een enorm zuivere klankkast op wielen. Ik ben geen Sjonny die de hele buurt / het terras wil laten meegenieten, maar een mooi, kwalitatief stukje muziek wat ook hard nog goed klinkt kan me wel bekoren.
Voor de kenners: Alpine CDA-105Ri headunit (3x 2v pre-out), Imprint Sound processor, Kicker qs65.2 voorspeakers, GroundZero GZHA5125X versterker (4x 70w RMS + 1x 210w RMS @ 4 Ohm) en een Polk dB1212. Al met al een leuke sound quality setup die loepzuiver klinkt.
Voor de rest geen moment spijt van de auto, alles werkt top, geen piepjes, geen kraakjes.
Binnenkort eens laten taxeren, ben erg benieuwd.