E36 ///M3 3.2 Individual- Nachtblau

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
///Martijn

Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!

Bericht door ///Martijn » 12 jan 2011, 20:45

vwk schreef:
///Martijn schreef:
Ik zit al tijden te zoeken, maar helaas zonder resultaat. Nu dus maar zelf regelen.
Weet jij misschien hoe het zit met de onderste helft dashboard, jij hebt het naar mijn weten wel in kleur, en de auto in de foto die ik poste weer niet, hoewel dat er ook wel origineel uit ziet.
Bij mijn auto is de onderste helft van het dashboad ook die kleur, alsmede de middenconsole volledig (heeft die auto op jouw plaatje niet vanwege de armsteun). Daarnaast verder idem als dat plaatje.
Oke dank je! Is de middenconsole en onderste helft van het dashboard bij jou ook het normale materiaal, maar dan in kleur (zoals de achterpanelen van de stoelen in het plaatje), of leer?

Nogmaals bedankt :thumbup:
De achterpanelen in mijn stoelen zijn zwart. Opzich is dat wel vreemd aangezien BMW de auto adverteerde met een bruine achterkant achter de stoelen. Maar blijkbaar zijn ze toch niet heel consistent geweest. :mrgreen:
De onderkant van mijn dashboard is leer. zitten ook stiksels in.

vwk

Bericht door vwk » 13 jan 2011, 17:39

Oke bedankt voor je toelichting! De achterbank is nu in de "final stage" in zijn transformatie naar Hazelnut.
Wat een gave kleur! Wel een hoop werk, maar met goede voorbereiding is het prima te doen.

Leer blijft gelukkig ook mooi glad, en zijn structuur/eigenschappen behouden. Ergens op de zitting induwen, leer buigt mooi mee, gewoon zoals voorheen. Alleen de naden zijn klote. :bag:

Leer onderop het dashboard was volgens mij een optie, dat heb ik dus ook niet ondanks het extended leather op de armleuningen in de deurpanelen. Maakt ook niet zoveel uit, dit is al 10x beter als dat kunstleer op de deurpanelen wat de vroege M3's hadden..

Erik dB

Bericht door Erik dB » 13 jan 2011, 17:43

vwk schreef:Oke bedankt voor je toelichting! De achterbank is nu in de "final stage" in zijn transformatie naar Hazelnut.
Wat een gave kleur! Wel een hoop werk, maar met goede voorbereiding is het prima te doen.

Leer blijft gelukkig ook mooi glad, en zijn structuur/eigenschappen behouden. Ergens op de zitting induwen, leer buigt mooi mee, gewoon zoals voorheen. Alleen de naden zijn klote. :bag:

Leer onderop het dashboard was volgens mij een optie, dat heb ik dus ook niet ondanks het extended leather op de armleuningen in de deurpanelen. Maakt ook niet zoveel uit, dit is al 10x beter als dat kunstleer op de deurpanelen wat de vroege M3's hadden..
Same here, ik heb wel de met leer beklede armleuningen, maar geen leer onderop het dashboard zoals Gosse op dit forum bijvoorbeeld wel heeft (ook in Modena). Het stoort me ook niet echt moet ik zeggen. Heb je wat foto's van het herbekleden? Ik moet die van mij nog steeds colourlocken: in de garage is het te donker en je moet het eigenlijk gewoon met daglicht doen (en een stroomaansluiting voor de fohn)...

vwk

Bericht door vwk » 13 jan 2011, 17:49

Ik ben het niet aan het herbekleden, ik ben het aan het spuiten! :mrgreen:

Factory OEM aangeleverd doen ze het ook niet anders, dus de juiste kleur gekocht, alles goed ontvet, schoongemaakt en gewoon begonnen. Het resultaat is echt top.

Moeilijkste is nog de naadjes en de poezen erbij weghouden :bag:

Deurpanelen zullen een eitje zijn, idem voor de zijbekleding naast de rugleuning. Rugleuning zelf wordt ook nog leuk, aangezien de ///M stiksels wel aanwezig moeten blijven natuurlijk.

Modena is overigens ook een gave kleur. Lijstje voor mij is Hazelnut-Safrangelb-Modena. Aardetinten zijn gewoon gaaf als leerkleur.

Knot

Bericht door Knot » 13 jan 2011, 21:54

Erik K. schreef:
Sebring NL schreef:
Daar kom je niet zomaar voor, zeker niet met een M5 3.6.

Wanna try ? :banaan:
Ja hoor ;)
Maken we er meteen een 4baans battle van, ik heb nieuwe MAFS en reset dus kan mooi worden :D

bilkert35
Auto: E36 M3

Bericht door bilkert35 » 13 jan 2011, 23:29

Kan ik gelijk de mijne(niels ex E36 3,2) ook testen. :df:
Wanneer?

vwk

Bericht door vwk » 13 jan 2011, 23:46

Moeten we nog wachten op droog weer offe? A31 Duitsland was goed te doen dinsdag :mrgreen:

Sowieso rollende runs overigens want met 225 achterop heb ik nog wielspin in z'n 2 :bag:

vwk

Bericht door vwk » 15 jan 2011, 04:58

Al 2 avonden druk bezig met de kleurverandering nu.
Het zijstuk op de foto is al opnieuw gedaan, omdat in de naad toch wat zwart zichtbaar bleef. Dat is nu weg.
Het deukje zat helaas in het leer toen ik het van eigenaar verwisselde.

Verder tevens de Schroth gordels opgehaald bij Tom en meteen 's-avonds geinstaleerd. Enorm fijne dingen en aanrader voor iedere sportieve E36 rijder!

Nu is alleen de achterbank gedaan, de zijstukken en 1 paneel. Ik twijfel er toch sterk aan om het two-tone te maken, dus zitvlak zwart en zijdelen+zijstukken bruin. Combi zwart/bruin misstaat 'm niet!

Let wel, kunstlicht met flits dus in het echt wat tintjes donkerder..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 jan 2011, 09:33

Mooi kleurtje al vind ik de gordels geen combi :wink: Ik ben benieuwd naar een M-battle :banaan: Mijn ex kwam al aardig in Erik K. regionen qua topsnelheid dus het spul loopt gewoon hard :D Als dit ook een gezonde is dan verwacht ik een spannende strijd waar de bestuurder een belangrijke factor in is. Ik denk dat Erik de meeste ervaring heeft dus ik zet mijn geld op hem in :lol:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 jan 2011, 10:00

Tja wie zal het zeggen! :wink:

Rickstah

Bericht door Rickstah » 15 jan 2011, 11:13

Wat voor verf gebruik je precies?

vwk

Bericht door vwk » 04 feb 2011, 01:07

De verf die ik gebruik is leerverf van HG. Speciaal geschikt voor ondermeer deze soort leer, elastisch van eigenschap etc.

Inmiddels staat de teller op 127.7xx waar ik met 119.5xx begonnen ben. 8200km dus al inmiddels :shock:
De M3 was en is bedoeld als fun auto, niet als daily. In de praktijk komt het daar echter wel op neer.
Komt eigenlijk met name omdat de echte daily (Caddy 2) toch echt een traag hok blijft.. Maar dat is het niet, hij rijdt 145 dus prima mee te kachelen. Ding trekt alleen gruwelijk naar links, en na uitlijning en check van zowat alle rubbers doet 'ie het nog. Geen tijd/zin voor gehad, de M3 stond er toch altijd en na alle maanden arbeid blijft het lonend om erin te stappen en daar heerlijk mee te rijden.

Ten gunste van de lage km-stand toch maar de caddy eens goed maken.

De M3 is met deze stand inmiddels ook toe aan een Oil Inspection, die doe ik binnenkort even. Verder heb ik preventief al de bakolie vervangen. Zat nog te twijfelen over Castrol SMX, maar dat zou het schakelen bij koud niet ten goede komen. Vandaar gekozen voor het origineel, ATF.
De Hawk HPS zitten er voor inmiddels ook op, achter heb ik laten schieten. Remt een stuk beter, maar ben denk ik toch toe aan nieuwe schijven. Ik ga eens kijken wat PFC's kosten, of BMW Performance.
De laatste zijn ook geventileerd en geboord (en volgens mij ook gegroefd).

Bougies had ik van de week gewisseld. Bij koud start vond ik hem wat ruig lopen, plofde soms alsof die een kleine misfire had. Na wat lezen en vergelijken gekozen voor Denso Iridium IXU22.
Een vriend van me had ze toevallig gewoon op voorraad, dus snel gewisseld.
De origineel voorgeschreven NGK PGK7A's kwamen mooi tevoorschijn. Droge bougieschachten, helemaal top! Een rubbertje wat naast het bougiegat lekt wel een klein beetje, dus die gaan we vervangen.
Ws. meteen een hele nieuwe klepdekselpakking, kan ik meteen de klepspeling meten.

Na montage bougies loopt de motor nog mooier, fijner. Loopt vloeiender door, gewoon overall nog beter.

Heb daarnaast nog een originele achteras op de kop getikt. Subframe, diff, draagarmen, remmen, alles.
Daar gaat eerst de stabi vanaf, en de 328i M-technic stabi die ik nu heb er terug op. Nieuwe rubbers erin, en dan monteren. Het spul ligt er immers toch naast!

Tot slot heb ik nog een klein lijstje besteld bij Bas, met wat afdekdingetjes voor schroefjes onder het dashboard, originele schroeven voor het dashboardkastje met bijbehorende afdekdopjes, rubber strips voor op de sideskirts (een zit er op, de ander ligt ook maar stof te happen..), baksteun voor de uitlaat, Vanos oliefiltertje en de beschermfolie voor op de achterschermen van een GT.
Het is immers een originele GT-spoiler die er op zit, hoef ik me daar niet druk om te maken.

Ook nog een setje Kicker QS speakers gemonteerd voorin, met de tweeters in de deurpanelen.
Mooi bitumen eromheen gedaan, speakerwol in de gaten zodat alles goed dicht zit en de speaker denkt dat het "ruimer" is.
Ik heb van Alpine ook een digitale equalizer, sluit je aan op een laptop, microfoon erbij op een aantal verschillende plaatsen en dan meet dat ding je Hz-band, tijdsfrequentie, pieken, dalen etc. om daar een mooie waarde van te maken.
Na dit gedraaid te hebben heb ik echt een enorm zuivere klankkast op wielen. Ik ben geen Sjonny die de hele buurt / het terras wil laten meegenieten, maar een mooi, kwalitatief stukje muziek wat ook hard nog goed klinkt kan me wel bekoren. :thumbup:

Voor de kenners: Alpine CDA-105Ri headunit (3x 2v pre-out), Imprint Sound processor, Kicker qs65.2 voorspeakers, GroundZero GZHA5125X versterker (4x 70w RMS + 1x 210w RMS @ 4 Ohm) en een Polk dB1212. Al met al een leuke sound quality setup die loepzuiver klinkt.

Voor de rest geen moment spijt van de auto, alles werkt top, geen piepjes, geen kraakjes.
Binnenkort eens laten taxeren, ben erg benieuwd.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 04 feb 2011, 01:14

wel ff je interieur afmaken hè :jenna:

vwk

Bericht door vwk » 14 feb 2011, 01:12

In afwachting van een nieuwe airbrushspuit moet ik nog even wachten met het afmaken van het interieur.
Er is inmiddels wel de gewenste stoel in gekomen. Had even het op het voorste zitvlak getest of de leerverf daar op hechte, dat doet het dus die komt ook passend in Hazelnut dalijk :thumbup:

LTW vlag zit er ook op, moet alleen nog het deel bij het tankklepje plakken, de boven en achterkant van de klep en er is er een gescheurd tijdens het rijden, heel apart.
Kan ze gelukkig zelf na (laten) maken, maar het deel achterop de klep laat ik denk ik voor wat het is.

Deze week gaan de velgen naar Wheelcare om opnieuw gepolijst te worden. En zo blijven we bezig.. :bag: :mrgreen:

Pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

siep wokkel

Bericht door siep wokkel » 14 feb 2011, 05:49

Die vlag en dat kleur interieur vind ik echt doodzonde.

ErikS

Bericht door ErikS » 14 feb 2011, 08:56

Fout. :bag:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 feb 2011, 09:00

vlag is eeuwig zonde :bag: als het hele interieur in die kleur is en netjes is gedaan kan het wel mooi staan :D

Erik dB

Bericht door Erik dB » 14 feb 2011, 09:09

Ik vind vooral de combi wat vreemd denk ik. Die vlag staat best leuk samen met de zwarte QSP-kuipjes en een kooi oid, als je voor een sportieve/trackracer look gaat, het hazelnut interieur vind ik juist meer " classy".

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen :angel:

Knot

Bericht door Knot » 14 feb 2011, 09:37

Het is wat gewaagd, maar je bent en blijft iig lekker bezig.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 14 feb 2011, 10:00

Interieur wordt echt geweldig volgens mij, stickers en grill-logo hoeven voor mij niet... ;)

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 14 feb 2011, 10:47

MartijnGizmo schreef:Interieur wordt echt geweldig volgens mij, stickers en grill-logo hoeven voor mij niet... ;)
Plus 1 en voor de rest zou ik hem zo kopen

daNpy

Bericht door daNpy » 14 feb 2011, 10:48

Stickers, dunne 4 pt gordels, bruin interieur, audio setup, een "3" in de grille, mega spoiler... :hmmm:
vwk schreef: Ik ben een Sjonny
You got that right :thumbup: :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 feb 2011, 11:01

Stickers zou ik er ook niet op doen maar aan de andere kant: als ze vervelen trek je ze er ook zo weer af.

daNpy

Bericht door daNpy » 14 feb 2011, 11:34

Voor een trackday auto zijn stickers wel handig; je haalt jezelf er zo uit op de foto's :D

Daarom laat ik die sjakenbumper ook mooi zitten, goed voor de herkenbaarheid :mrgreen:

vwk

Bericht door vwk » 14 feb 2011, 17:31

Martijn_bmw schreef:vlag is eeuwig zonde :bag: als het hele interieur in die kleur is en netjes is gedaan kan het wel mooi staan :D
Interieur komt asap af, want dit is ook niks..
Erik dB schreef:Ik vind vooral de combi wat vreemd denk ik. Die vlag staat best leuk samen met de zwarte QSP-kuipjes en een kooi oid, als je voor een sportieve/trackracer look gaat, het hazelnut interieur vind ik juist meer " classy".

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen :angel:
Ik snap je standpunt, en is ook wel zo, maar na 4,5 jaar een zwart interieur ben je er ook wel eens op uitgekeken. :wink:
Knot schreef:Het is wat gewaagd, maar je bent en blijft iig lekker bezig.
Precies, na 4 maanden volle polle bezig val je anders ook in zo'n stil gat qua auto werkzaamheden :mrgreen:
Oof schreef:
MartijnGizmo schreef:Interieur wordt echt geweldig volgens mij, stickers en grill-logo hoeven voor mij niet... ;)
Plus 1 en voor de rest zou ik hem zo kopen
Leuk compliment, thanks!
daNpy schreef:Stickers, dunne 4 pt gordels, bruin interieur, audio setup, een "3" in de grille, mega spoiler... :hmmm:
vwk schreef: Ik ben een Sjonny
You got that right :thumbup: :mrgreen:
Haha. De gordels zijn gewoon top, het bruine interieur had 'ie mee geleverd kunnen zijn (alles beter dan grijze panelen met wit leer zoals die ooit had :bag:).
De M heeft de grille verlaten, dus die komt nog voor de "3" :mrgreen:
daNpy schreef:Voor een trackday auto zijn stickers wel handig; je haalt jezelf er zo uit op de foto's :D

Daarom laat ik die sjakenbumper ook mooi zitten, goed voor de herkenbaarheid :mrgreen:
En daar sla je de hamer op z'n kop.
Linksvoor vind ik de sticker prima, rechtsachter moet ik ook nog aan wennen qua grootte..

Maar voor straks op de ring is het eeuwig geneuzel tussen alle thumbnails ook voorbij, anders is het weer een donkerkleurige E36 in M-stijl..

Plaats reactie