Adaptief onderstel: de moeite waard?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Starred

Adaptief onderstel: de moeite waard?

Bericht door Starred » 23 jan 2011, 07:20

Er zijn verschillende adaptieve onderstellen op de markt. Oa drive select van Audi, dynamic drive control van VW en Four C van Volvo.
Dergelijke onderstellen zijn over het algemeen een prijzige optie, dus ik vroeg me af of ze echt de moeite waard zijn. Zitten er ook nog significante verschillen tussen de verschillende adaptieve onderstellen?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Re: Adaptief onderstel: de moeite waard?

Bericht door Hans R » 07 feb 2011, 13:14

Lekker veel reacties al :wink: maarre.. ik vind het absoluut de moeite waard zeker bij een sportieve straatauto.
In mijn Gof R zat zo systeem en ik gebruikte dat elke dag, sport voor het leuke bochtenwerk en comfort voor het cruisewerk, helemaal top! Op het circuit zal dit systeem direct door de mand vallen..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 feb 2011, 13:49

In m'n ex M3 E90 zat 't . Gebruikte 't amper. Onnodig iets voor 't geld vind ik.
ik gebruikte toch altijd dezelfde setting eigenlijk.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 feb 2011, 14:52

Ik heb op de S8 zitten (fabrieksstandaard) en zou niet zonder willen. Als je het op de heupen hebt is een sportiever onderstel best prettig ;) Daarnaast reageert het gaspedaal, het stuur en ook de bak anders. De genoemde audi drive select etc. is in ieder geval meer dan alleen ophanging.

Plaats reactie