Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MartijnGizmo

Re: Fotografie

Bericht door MartijnGizmo » 04 feb 2011, 21:09

Ach, komt die AWD ook goed van pas... ;)

Paar sfeerplaatjes van vanmorgen:
Afbeelding

Weathersealed:
Afbeelding

Liveview is trouwens ook ideaal:
Afbeelding

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 04 feb 2011, 21:28

Mooie foto's Martijn! Geweldige wagen ook. 8)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 feb 2011, 21:33

Fotootjes zijn door m'n vriendin gemaakt met de PEN (anders stond ik er zelf niet op), resultaat zal ik tzt hier laten zien uiteraard... :)

Tom

Bericht door Tom » 04 feb 2011, 22:00

Zag het op de twitters langskomen, heel gaaf! AMG = 8)

WJ

Bericht door WJ » 04 feb 2011, 23:01

Wat een geweldig mooi slagschip! :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 feb 2011, 23:15

Deze is ook nog voorzien van het Performance Pack, dus 571pk en 900 torques. Zelf ook nog een stuk gereden, zelfs bij 130 nog wielspin in in de regen, met ESP aan en zonder me ernstig te misdragen. Bij lagere snelheden helemaal belachelijk, zelfs bij gematigd vlot wegrijden bij een verkeerslicht. :hmmm:

KW

Bericht door KW » 05 feb 2011, 01:34

Dat soort beestjes mag ik ook wel es vertroetelen, maar dan helaas wel de minder vermogende :P Maar ook de minder vermogende zijn leuk speelgoed.

markk

Bericht door markk » 05 feb 2011, 17:39

Erg mooie foto's van je vriendin Martijn :-)

Weathersealed. Hmmm, dat is dat spul van mij ook maar echt niet dat ik dat zo in de regen ga gebruiken. Dan wacht ik wel.

Gisteren avond een SU-800 commander opgehaald en een extra SB700 flitser. Ga vanavond in een donker bos even oefenen spelen met de 130i met stadlicht / angeleyes en aan twee kanten een flitser. Aan te sturen via de commander. Idee van de foto is een beetje dat je de angeleyes in een pikzart donkerbos (weinig detail) moet zien met natuurlijk wel details in de auto zelf die lich opgelicht zijn door de flitsers. Ben benieuwd of het lukt. Altijd leuk qua oefenen. Ennuh het moet wel droog zijn natuurlijk...

Heb wel al een beetje zitten spelen. SB700 in group A, SB900 in group B en je kan ze gewoon op afstand regelen. Qua intensiteit, qua verdeling, etc. Geniale techniek...Nu nog zinvolle foto's ermee maken ;-)

Inmiddels ook de zoom editie binnen met m'n foto erin...

Mark.

markk

Bericht door markk » 05 feb 2011, 21:13

Zo dan dat ging niet goed. Had bijna m'n flitsers door de lucht gesmeten en Martijn gelijk moeten geven en aan de PW's gegaan.

Ik had alleen maar problemen buiten in het donker. Dan reageerde flitser 1 niet, dan flitser 2 niet, dan beide niet :evil:

Alles proberen, hoog zetten, laag zetten. Niets. Dichterbij op 1m en dan opeens FLITS ik zag 3 min. sterretjes.

Vrouw erbij gehaald om flitser vast te houden in de lucht. Niets mocht baten. Het werkte gewoon niet betrouwbaar. Arghhh. Totdat ik de flitsers op de bestuurdersstoel flikkerde om ermee op te houden en in het binnenlicht van de auto een "oog" op de flitser zag dat ik nog niet eerder had gezien. Hmmm, nog een oog, de AF-assist lamp aan de voorkant van de flitser is toch ook de IR ontvanger dacht ik, toch ? Toch ? Dit oog zit aan de achterkant, is toch niet goed, toch ?

Kortom nogmaals alles in stelling gezet met het nieuw gevonden (IR) oog naar de camera toe. Dus omgekeerd zoals ik al een uur gefrustreerd bezig was. En toen, eh, werkte alles feilloos. :banaan:

Pffff....

Na het weekend maar eens kijken of het leuke foto's zijn geworden. Bedoeling was bekend worden met de techniek, en dat is goed gelukt. Dit vergeet ik echt nooit meer :-)

Mark.
(zojuist ook even in de handleiding geverifieerd, en idd daar staat bij dat je dat IR oog naar de camera moet richten :hammer: )

Tom

Bericht door Tom » 06 feb 2011, 01:33

Luister voortaan gelijk naar Martijn.. als iemand veel ervaring met flitsspul heeft! :)

markk

Bericht door markk » 06 feb 2011, 10:54

Tom schreef:Luister voortaan gelijk naar Martijn.. als iemand veel ervaring met flitsspul heeft! :)
Heb heel goed geluisterd. Heb er enkel niet naar gehandeld :-)
Vond het te duur. En een nieuwe flitser, en twee PW ontvangers voor de flitsers en een zender voor op de body.

Maar waarschijnlijk krijg ie natuurlijk wel een keer gelijk...

Nu ik weet hoe het Nikon spul werkt is dat is voor mij nu meer dan voldoende. Doe nog niet zoveel met flits. Maar idd als je veel met een flitser achter een auto of een portret gaat werken kan IR problemen geven. Even afwachten dan maar. In dat geval heb ik alleen een SU800 commander over en kan ik altijd nog PW's kopen. De flitsers heb je sowieso nodig.

Mark.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 06 feb 2011, 11:30

Heb je mijn post ook gelezen op de vorige pagina Mark?? Je kan het altijd als goedkoop alternatief eerst proberen. Zo deed ik het ook. Mij bevalt het echter zo goed dat ik het nu niet weg doe en dus voor 70 dollar een prima triggerset heb voor 3 flitsers.

Mark Nauta schreef: Ik gebruik al een tijdje RF-602 van Yungnuo. Je koopt op eBay voor nog geen 30 euro een setje met 1 receiver en een trigger. Voor iets meer heb je ook meer receivers. Werkt top!

markk

Bericht door markk » 06 feb 2011, 11:37

Mark Nauta schreef:Heb je mijn post ook gelezen op de vorige pagina Mark?? Je kan het altijd als goedkoop alternatief eerst proberen. Zo deed ik het ook. Mij bevalt het echter zo goed dat ik het nu niet weg doe en dus voor 70 dollar een prima triggerset heb voor 3 flitsers.

Mark Nauta schreef: Ik gebruik al een tijdje RF-602 van Yungnuo. Je koopt op eBay voor nog geen 30 euro een setje met 1 receiver en een trigger. Voor iets meer heb je ook meer receivers. Werkt top!

Ik had 'em zeker gelezen Mark. Eerlijkgezegd nog niet verder naar gekeken / gegoogled. De set heeft wel een prijskaartje om te proberen of om erbij te hebben als je 1 flitser hebt die niet "in line of sight" ligt qua IR triggering.
Zijn deze systemen Nikon iTTL compatible ? De PW"s zijn dat ook maar sinds pas !

Aan de andere kant merkte ik gisteren bij het "oefenen" wel dat ik alles gewoon op Manual zetten. De camera in M-mode en de belichting angel-eyes zetten zoals je hem wilt hebben en da de 2 flitsers erbij in M mode hoe je de belichting wilt hebben.

Mark.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 06 feb 2011, 12:14

Oef. of ze compatible zijn weet ik niet. Dat gebruik ik zelf ook niet omdat ik oude Nikon SB24 en SB25's gebruik. DIe hebben die functie überhaupt niet met de D300 samen. Misschien dat Martijn dit eventueel weet?

Maar ik heb zelf dus nu een set met die flitsers, triggers/receivers, statieven, paraplu's, etc etc voor minder geld dan 1 nieuwe SB800/900 kost.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 feb 2011, 14:22

Die simpele triggers werken uiteraard niet met TTL. Heel vaak is dat geen probleem, vooral geparkeerde auto's zijn erg geduldig. Maar het is niet altijd de handigste oplossing nee... ;)

KW

Bericht door KW » 06 feb 2011, 14:23

Op http://www.interfacelift.com" onclick="window.open(this.href);return false; staan vaak hele mooie platen. En deze vind ik zo mooi dat ik die hier wilde posten.

Klik voor groot
Afbeelding

Camera/foto info:
View from Monaco Ville (Le Rocher) on Fontvieille and the second harbor of Monaco. 5 exposure HDR @ f11 with +/-1 and +/-2. Tried a few similar shots the days before, but the weather wasn't perfect. Today, the sky was so clear, so I just had to use this chance! Enjoy!
Canon EOS 5D Mark II, Canon EF 14mm f/2.8L II USM @ f/11.

Owja, deze kwam ik van de week ook nog tegen, ook zo'n gave maar bizarre plaat.

Klik voor groot
Afbeelding

Camera/foto info:
This castle was build in the late 1800s and was abandoned in 1991. Since then it has been rotting away.
Canon EOS 7D, Tokina 12-24, Hama Traveller tripod, Adobe Lightroom 3, Photomatrix Pro 3.
HDR, f/6.3 at 1/640th, 1/160th, 1/40th, ISO 160.

markk

Bericht door markk » 06 feb 2011, 15:52

Mooie platen idd. Wel heel duidelijk en herkenbare HDR foto's...

Mark.

frankv

Bericht door frankv » 06 feb 2011, 17:06

Ik dacht er vanmiddag ook eens op uit te gaan, even een eindje rijden met de E30 M3 en bekijken of ik wat foto's kon nemen. Onderstaande zijn uit de hand genomen en aardig gelukt ondanks de keiharde wind. Camera is een Panasonic GF1 met een Canon FD 135/2.0 lens op f4.0. Vanwege de cropfactor van de m4/3 sensor wordt de FD 135/2.0 een 270mm lens op de GF1. Ik vind dit een fantastische lens, echt de foto's die je er mee maakt hebben dat "iets" dat een lens speciaal maakt. Voor mij althans.

Hmm, ik heb ze net geupload naar photobucket en vind ze er minder uitzien dan zonet op mijn pc, maar eens kijken wat het op DF wordt. Hmm, de kleuren zijn echt anders op het internet. Anyway, ik heb ze ook niet te vet ge-unsharped om ze nog wat natuurlijk te laten lijken.

edit, vanwege commentaar mark de #1 er weer bij gezet zodat het weer klopt (denk ik)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door frankv op 06 feb 2011, 17:29, 4 keer totaal gewijzigd.

KoenM

Bericht door KoenM » 06 feb 2011, 17:09

Zijn imo een beetje krap gecropt..

Werk je kenteken is fatsoenlijk weg :lol:

frankv

Bericht door frankv » 06 feb 2011, 17:13

KoenM schreef:Zijn imo een beetje krap gecropt.
:-) dat is een effect van dat ik in het weer geen zin had om verder weg te lopen, en je kunt niet "bij" croppen, maar je hebt gelijk, wat meer ruimte was beter geweest

markk

Bericht door markk » 06 feb 2011, 17:23

#1 vind ik erg mooi. Idd net een beetje te sterk gecropped maar toch erg geslaagd.
#2 vind ik een leuke foto en that's it.
#3 vind ik erg mooi. Zie de auto liever aan de voorkant maar deze is ook prima en beter gecropped dan #1
#4 beetje saai zo bijna recht van achteren
#5 is ook gewoon een mooie foto. Zie #3

Mijn favoriet is #1, croppen stoort me niet en ik vind dit de mooiste hoek.

Mark.

EDIT: Moet je niet ondertussen de 1e foto weghalen ;-) Dat maakt het verwarrend, zeker als je er geen nummers bij zet :-)

frankv

Bericht door frankv » 06 feb 2011, 17:30

Ik heb de #1 er weer bij gezet zodat mark zijn commentaar hopelijk weer klopt :-)

Ik heb geen photosjop oid, maar omzetten naar zwartwit en wat contrast er bij maakt een foto al gelijk wat mysterieuzer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 06 feb 2011, 18:01

Ik vind Nrs 1, 3 & 4 het mooist Frankv. Nr 2 is net oke. Zal wel door de kleuren komen...

De B&W shops van je auto vind ik niet echt mooi. Brug foto is zeker leuk voor in de woonkamer of op kantoor. :)

markk

Bericht door markk » 06 feb 2011, 19:05

Zet nou eens nrs bij je foto's.

Brug / water vind ik leuke foto
M3 schijn in z/w vind ik ook erg mooi, misschien wel mooier dan de kleuren versie
M3 van achter blijft gewoon voor mijn het niet doen, ook niet in z/w

Mark.

allen

Bericht door allen » 06 feb 2011, 19:11

@Maarten, die logo's die bij de eerste twee foto's net even door de auto gaan zijn erg storend.

Van Frank vind ik die zwart wit foto van de brug mooi. Ben overigens sowieso al gecharmeerd van zwart/wit.

Plaats reactie