Ahhh...goede tip. Is zo ongeveer bij me om de hoek! Eens een kijkje nemen daar.JP schreef:Er zijn genoeg dealers die wel wat doen voor hun klanten en een detailer naar keus van klant de auto showroomklaar laten maken.
Bart van http://WWW.customcarcleaning.nl bijvoorbeeld, haalt zelf nog de stickers van fabriek/transport eraf.
BMW 1 Serie M Coupé
- Apolo2
Re: 1 ///M Coupé
- Sperdy
Allejezus, 102 pagina's droogfappen. Ik hoef 'm niet meer, hij is doodgeluld. Ik wil een RS3!!! (spreek uit Erres 3, het dochtermerk zaliger van Philips)
-
Harrie
Gaan we nu met z'n allen naar het RS3 draadje? 
- Petrolhead Tom
Ik niet ik blijf hier!
:banaan:
- Aerschtuner
Ze doen toch iets goed bij de M-club. Ze verkopen als een dolle:
https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__2247
https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__2247
- Aerschtuner
http://autos.sympatico.ca/features/7788 ... s-of-bmw-m
De baas van de M-divisie geconfronteerd met de klachten dat de 1 M te zwaar is. Hij antwoordt volgens mij wel vrij eerlijk:
De baas van de M-divisie geconfronteerd met de klachten dat de 1 M te zwaar is. Hij antwoordt volgens mij wel vrij eerlijk:
The 1 Series is built on the same platform as the 3 Series – necessary to make the business
case work for such a niche vehicle. There is a lot of “substance” to the Three he says. The PR bodyguards try to run interference, saying BMW has made great progress in reducing weight, but Segler sticks to his point.
“You have to look into each and every screw, but you cannot expect what people might expect: that you could simply reduce 200 kilos in the snip of a finger… This is an equation which is very difficult and does not have an easy solution. But, we are working on it.”
- GTRene
mooi antwoordt 8)
- Apolo2
Shigeo Mizuno doet daar toch niet zo moeilijk over“You have to look into each and every screw, but you cannot expect what people might expect: that you could simply reduce 200 kilos in the snip of a finger… This is an equation which is very difficult and does not have an easy solution. But, we are working on it.”
http://www.youtube.com/watch?v=cShgzjnbv4E" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
leukApolo2 schreef:Shigeo Mizuno doet daar toch niet zo moeilijk over“You have to look into each and every screw, but you cannot expect what people might expect: that you could simply reduce 200 kilos in the snip of a finger… This is an equation which is very difficult and does not have an easy solution. But, we are working on it.”!
http://www.youtube.com/watch?v=cShgzjnbv4E" onclick="window.open(this.href);return false;
maja daar worden er ook tig tig tig? van verkocht
- Apolo2
En hoe denk je dat dat komtGTRene schreef:leukApolo2 schreef:Shigeo Mizuno doet daar toch niet zo moeilijk over“You have to look into each and every screw, but you cannot expect what people might expect: that you could simply reduce 200 kilos in the snip of a finger… This is an equation which is very difficult and does not have an easy solution. But, we are working on it.”!
http://www.youtube.com/watch?v=cShgzjnbv4E" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
maja daar worden er ook tig tig tig? van verkocht
Je hebt idd een punt maar alle 1 en 3 series kunnen natuurlijk min of meer profiteren van de Mizunoaanse aanpak. Maar goed bij een uitlopende serie is dat geldverspilling, 't is wachten op de nieuwe Einser.
- Macboy
Na een afwezigheid van 18 maanden is Snipe eindelijk weer in ons middenSnipe schreef:En buiten dat probleem van die waterverf, nobody's perfect. Als je een BMW koopt, weet je dat de lak wat minder is. Als je een Audi koopt, weet je dat 'ie kut rijdt. Dan lijkt dat eerste probleem me een stuk makkelijker te verhelpen.
Jammer, want nu zullen we nooit weten welke kleur het was ...Ferdi Gielen schreef:Woehoe, vanmorgen op het werk een 1M Coupé gespot op. Eentje in een kleur die tussen oranje en goud in zat en stond de auto totaal niet verkeerd. Helaas geen tijd gehad om het ding even beter te bekijken of een fotootje te maken
Waarom moet je mij er nu weer bij halen dan Richart ?richardk schreef:ontopic op die andere vetklep de mac1
De 1M kost ongeveer 12k meer t.o.v. de 135i met dezelfde opties. Dat heb ik paar pagina's terug al uitgerekend. Ik geloof niet dat iemand het voor dat geld zo makkelijk voor elkaar kan krijgen om zijn 135i om te bouwen tot een 1M.Niall schreef:Vraagje voor Ferdi, wat kost het om jouw Schnitzel aan de 1//M spec te voldoen, zeker geen 50k gok een paar k euro
Laatst gewijzigd door Macboy op 02 feb 2011, 15:32, 3 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Overigens ga ik maandag weer eens met een Audi rijden. Kijken of het nog steeds klopt 8)
- Sperdy
Dit ben ik wel met je eens MacBoy. Voor 12K extra maak je van je 135i helemaal geen 1M/// (= uitgesloten). Ik denk dat een fully loaded ACS1 versie 2011 ook rond (of over) de 80K zit.Macboy schreef:De 1M kost ongeveer 12k meer t.o.v. de 135i met dezelfde opties. Dat heb ik paar pagina's terug al uitgerekend. Ik geloof niet dat iemand het voor dat geld zo makkelijk voor elkaar kan krijgen om zijn 135i om te bouwen tot een 1M.Niall schreef:Vraagje voor Ferdi, wat kost het om jouw Schnitzel aan de 1//M spec te voldoen, zeker geen 50k gok een paar k euro
Funest voor de idiote 1M/// (idem voor de 135i) prijs zijn de opties natuurlijk. Maar goed, het is de truc natuurlijk om een 'kale' 1M/// te kopen, en dat kan echt goed via DLD.
Ik wacht toch zeker eerst de testberichten af EN ik wil er zelf even in sturen (allemaal voor de show natuurlijk, want waar moet ik nu in godsnaam op letten...)
- Petrolhead Tom
Lol @ zelfkennis Ferdinand, maar komop zeg. Je kunt misschien niet een auto zo analyseren als Chris Harris maar je wee toch wel hoe een auto hoort te sturen?
Niet zo bescheiden.
- Hielke
Of je er zelf voor 12k goodies op kunt schroeven waardoor het een 1M wordt? Ja en nee.
Je kunt er op dit moment geen 1M van maken. Simpelweg omdat nog niemand het uitbouwpakket van bumpers en spatborden aanbiedt. Na een tijdje zal dat wel lukken.
Maar moet je beslist een 1M kopen als je de ueber Einzer wilt hebben en boven de 135i 12000 euro wilt uitgeven? Ik denk het niet.
135i heeft niet zoveel nodig om 'm een stuk interessanter te maken. Om 'm een circuit snelheidsbereik van de 1M te geven:
1. Een kortere eindoverbrenging. Doe dat gelijk met een Drechsler sper en je hebt een technisch betere sper dan de 1M. Auto wordt door de overbrenging veel levendiger en sneller. Daar kunnen de 35 extra 1M pk's niet tegenop.
2. Onderste draagarmen van een M3 om extra camber te krijgen.
3. Andere velgen om op de vooras bredere banden te kunnen monteren.
Kan verder niks bedenken dat echt een groot verschil gaat maken. Onderstel 135i is uitstekend. Remmen zijn standaard niet voor een circuit geschikt, maar dat geldt ook coor de 1M. Daar zul je met andere remblokken en/of andere klauwen moeten gaan werken. 1M is het resultaat van een graai in de onderdelenbak. Een mooie graai maar niet eentje waaraan veel en moeilijk denkwerk vooraf ging.
Je kunt er op dit moment geen 1M van maken. Simpelweg omdat nog niemand het uitbouwpakket van bumpers en spatborden aanbiedt. Na een tijdje zal dat wel lukken.
Maar moet je beslist een 1M kopen als je de ueber Einzer wilt hebben en boven de 135i 12000 euro wilt uitgeven? Ik denk het niet.
135i heeft niet zoveel nodig om 'm een stuk interessanter te maken. Om 'm een circuit snelheidsbereik van de 1M te geven:
1. Een kortere eindoverbrenging. Doe dat gelijk met een Drechsler sper en je hebt een technisch betere sper dan de 1M. Auto wordt door de overbrenging veel levendiger en sneller. Daar kunnen de 35 extra 1M pk's niet tegenop.
2. Onderste draagarmen van een M3 om extra camber te krijgen.
3. Andere velgen om op de vooras bredere banden te kunnen monteren.
Kan verder niks bedenken dat echt een groot verschil gaat maken. Onderstel 135i is uitstekend. Remmen zijn standaard niet voor een circuit geschikt, maar dat geldt ook coor de 1M. Daar zul je met andere remblokken en/of andere klauwen moeten gaan werken. 1M is het resultaat van een graai in de onderdelenbak. Een mooie graai maar niet eentje waaraan veel en moeilijk denkwerk vooraf ging.
- GTRene
wel kort door de bocht Hielke 
- Hielke
Boerenlogica, niet te moeilijk doenGTRene schreef:wel kort door de bocht Hielke
- GTRene
wat'n boer nie kent, dat vret uh neitHielke schreef:Boerenlogica, niet te moeilijk doenGTRene schreef:wel kort door de bocht HielkeEn trouwens, ik rond bochten graag snel
- richardk
Macboy schreef:Waarom moet je mij er nu weer bij halen dan Richart ?richardk schreef:ontopic op die andere vetklep de mac1
hehehehhehe
- Niall
Ik bedoelde om zijn huidige 135i om te bouwen naar 1//M spec. Scheel je even 80k euro. Nu 50k afschrijven voor een 1//M en over een paar jaar nog eens 30k afschrijven.Macboy schreef:De 1M kost ongeveer 12k meer t.o.v. de 135i met dezelfde opties. Dat heb ik paar pagina's terug al uitgerekend. Ik geloof niet dat iemand het voor dat geld zo makkelijk voor elkaar kan krijgen om zijn 135i om te bouwen tot een 1M.Niall schreef:Vraagje voor Ferdi, wat kost het om jouw Schnitzel aan de 1//M spec te voldoen, zeker geen 50k gok een paar k euro
Leuke hobby
- GTRene
als je een nieuwe 760 koopt bv, zonder inruil...en je verkoopt die een jaar later bv, voor het bedrag wat wegvalt kon je een nwe 1M kopen waarschijnlijkNiall schreef:Ik bedoelde om zijn huidige 135i om te bouwen naar 1//M spec. Scheel je even 80k euro. Nu 50k afschrijven voor een 1//M en over een paar jaar nog eens 30k afschrijven.Macboy schreef:De 1M kost ongeveer 12k meer t.o.v. de 135i met dezelfde opties. Dat heb ik paar pagina's terug al uitgerekend. Ik geloof niet dat iemand het voor dat geld zo makkelijk voor elkaar kan krijgen om zijn 135i om te bouwen tot een 1M.Niall schreef:Vraagje voor Ferdi, wat kost het om jouw Schnitzel aan de 1//M spec te voldoen, zeker geen 50k gok een paar k euro
Leuke hobby
ik kan dat nicht leisten? maar anderen wel
- Sperdy
Nieuwe BMW's rijden, en om de drie jaar inwisselen is altijd een dure hobby.Niall schreef:Ik bedoelde om zijn huidige 135i om te bouwen naar 1//M spec. Scheel je even 80k euro. Nu 50k afschrijven voor een 1//M en over een paar jaar nog eens 30k afschrijven.
Leuke hobby
Mijn ACS1 is een 'soort van' 1M///, kostte me 56K. Ombouwen hoeft dus niet meer, is al gebeurd.
De Porsches Boxster, Boxster S en Boxster Spyder buiten beschouwing gelaten, is de ACS1 op afstand de lekkerste auto waar ik tot nu toe in heb gereden.
Een nieuwe 1M/// kost geen 80k, maar 62K (via DLD).
Krijg wellicht nu nog wat terug voor mijn ACS1. Nu een nieuwe 1M/// rijden kan voor pakweg 35K (met inruil acs1, zoiets) is in mijn situatie leuk om te doen. Dure hobby? Jazeker.
-
Harrie
Wat zijn de invoerkosten van zo'n 1M uit Duitsland? Als ik je bericht zo lees slechts 12k? Ik twijfel of dat wel klopt.
Ik meende te herrineren dat je voor een 135i al minimaal 16k af moet tikken en dan was ie nog niet eens als nieuw bestempeld.
Ik meende te herrineren dat je voor een 135i al minimaal 16k af moet tikken en dan was ie nog niet eens als nieuw bestempeld.
- RutgerK
Om even een bijdrage te leveren. Wie gaat er in godsnaam 80.000 euro voor een 1M betalen als bij aankoop de waarde voor de tweedehandsmarkt al direct naar beneden keldert omdat het veel voordeliger is om een gebruikte 1M uit Duitsland te importeren?
Op deze manier schrijft je alleen in het eerste jaar al 20/25 duizend euro af op de auto. Gekkenwerk
Op deze manier schrijft je alleen in het eerste jaar al 20/25 duizend euro af op de auto. Gekkenwerk
- Petrolhead Tom
Tenzij je hem in Duitsland koopt.