Je eerste auto!?
- Tomassen
Re: Je eerste auto!?
Gemaakt door Austin
-
Mijn eerste auto was een heuse 4 deurs E30 318i (sterling zilver ofzo) van 1991. Was een van de laatste modellen toen.
Als optie had hij de bodybuilding stuurwiel en tikkende kleppen doordat de nokkenas was versleten. Veel mee gedrift toen. Was wel een opvallend nette en mooie auto maar hij is later gejat en getotalled. Jammer.
Ergste was dat ik een keer met dat ding achterstevoren stond bij een bochtige snelwegoprit, met de voorkant de binnenste vangrails geraakt
Maar ik heb heel veel geleerd van die auto, vooral het driften. Uiteraard niets vergeleken met een pro maar voor toen was het echt wel wat.
Als optie had hij de bodybuilding stuurwiel en tikkende kleppen doordat de nokkenas was versleten. Veel mee gedrift toen. Was wel een opvallend nette en mooie auto maar hij is later gejat en getotalled. Jammer.
Ergste was dat ik een keer met dat ding achterstevoren stond bij een bochtige snelwegoprit, met de voorkant de binnenste vangrails geraakt

Maar ik heb heel veel geleerd van die auto, vooral het driften. Uiteraard niets vergeleken met een pro maar voor toen was het echt wel wat.
- 911-lover
De Allegro was van Austin .Joy schreef:Nooit van gehoord, Allegro. Grappig. Ziet er een beetje Simca achtig uit.
Engelse makelijk en destijds niet zo'n goede reputatie
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
M'n auto van de zaak (leasert) is direct mijn eerste 'eigen' auto..

- Joopieboy
Ik heb mij nog niet echt voorgesteld hier, maar velen zullen mij wel kennen van mijn nickname haha.
Mijn 1e auto dan maar, ook geen onbekende:

Renault 19 Latitude 1.4 Energy 1995 80 pk/107 Nm koppel standaard, na aanpassingen zal het vermogen rond de 100 pk hebben gelegen. En hiermee ik mijn 1e rondjes ring meegemaakt.
Speclist:
- 8v voorpoten met Bilstein B8 sprint dempers en geperste verlagingsveren (1,5 graad camber per voorwiel)
- Verlaagde torsieas van de achteras
- 19 16v 23mm stabilisatorstang
- Remus 110mm sportuitlaat
- K&N inlegfilter met 1.8 8v luchtfilterbak
- Osram All Season H4 en T10 gele lampen
- 238mm massieve schijven voor, Clio RSI remklauwen met Textar sportblokken
- Mistlampen verwijderd en kappen open gefreesd voor remkoeling
- NGK bougies met dikkere Beru bougiekabels en andere ontsteking (ook iets vervroegd)
- Koudere thermostaat
- Pirelli P Zero Nero banden (meesterlijke banden) voor en Goodyear Eagle F1 achter (205-45-16)
Exterieur
- 16 inch Rial Le Mans sportvelgen
- Espace lip voorzijde
- 16v spoiler achter
- Witte zijscherm knipperlichten
- Renault Tuning Club kentekenplaat houders

Interieur
- Lederen bekleding uit een 16v
- 16v lederen sportstuur
- 16v deurhendels
- Lederen renault sport pookknop
- Lederen pookhoes
- Zwarte middenconsole
- Zwarte hoedenplank + steunen

Audio
- Pioneer DEH-P6000UB headunit
- MTX Thunder THS652 16,5cm compo set voorin
- MTX Thunder THX502 13cm speakers achterin
- Parrot CK3100 Black Edition

Mijn 1e auto dan maar, ook geen onbekende:
Renault 19 Latitude 1.4 Energy 1995 80 pk/107 Nm koppel standaard, na aanpassingen zal het vermogen rond de 100 pk hebben gelegen. En hiermee ik mijn 1e rondjes ring meegemaakt.

Speclist:
- 8v voorpoten met Bilstein B8 sprint dempers en geperste verlagingsveren (1,5 graad camber per voorwiel)
- Verlaagde torsieas van de achteras
- 19 16v 23mm stabilisatorstang
- Remus 110mm sportuitlaat
- K&N inlegfilter met 1.8 8v luchtfilterbak
- Osram All Season H4 en T10 gele lampen
- 238mm massieve schijven voor, Clio RSI remklauwen met Textar sportblokken
- Mistlampen verwijderd en kappen open gefreesd voor remkoeling
- NGK bougies met dikkere Beru bougiekabels en andere ontsteking (ook iets vervroegd)
- Koudere thermostaat
- Pirelli P Zero Nero banden (meesterlijke banden) voor en Goodyear Eagle F1 achter (205-45-16)
Exterieur
- 16 inch Rial Le Mans sportvelgen
- Espace lip voorzijde
- 16v spoiler achter
- Witte zijscherm knipperlichten
- Renault Tuning Club kentekenplaat houders
Interieur
- Lederen bekleding uit een 16v
- 16v lederen sportstuur
- 16v deurhendels
- Lederen renault sport pookknop
- Lederen pookhoes
- Zwarte middenconsole
- Zwarte hoedenplank + steunen
Audio
- Pioneer DEH-P6000UB headunit
- MTX Thunder THS652 16,5cm compo set voorin
- MTX Thunder THX502 13cm speakers achterin
- Parrot CK3100 Black Edition
- Niels 155
- Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq
Mijn eerste auto was een VW Golf GTI G60 uit 1990!
Ik was helemaal gek van dit model, en vooral dit type motor. Ik kocht de auto in Juni 2003, toen was ik nog 17. Even nadat ik 18 was had ik me rijbewijs, en ben ik hier mee gaan rijden. Al snel was dit zo'n ver uitgegroeide hobby (auto) dat ik dr een auto bij moest nemen voor het dagelijkse gebruik.
Zo heb ik de auto verkocht afgelopen Juni na 7 jaar! Toch wel met pijn in het hart, maar ik gebruikte em bijna niet meer, en de racerij heeft nu prioriteit. Daarbij komt ook dat de auto al even ''klaar'' was, dus ook de hobby dr een beetje afging. Was wel echt een beest! Nadat in 2005 de motor stuk was gegaan, volledige nieuwe motor gebouwd, waar op de bank 265pk uit rolde. Toch leuk met een gewicht van 1032kg.
Zo was de mijn eerste auto afgelopen Juli, nadat die dus na 7 jaar wegging

Ik was helemaal gek van dit model, en vooral dit type motor. Ik kocht de auto in Juni 2003, toen was ik nog 17. Even nadat ik 18 was had ik me rijbewijs, en ben ik hier mee gaan rijden. Al snel was dit zo'n ver uitgegroeide hobby (auto) dat ik dr een auto bij moest nemen voor het dagelijkse gebruik.
Zo heb ik de auto verkocht afgelopen Juni na 7 jaar! Toch wel met pijn in het hart, maar ik gebruikte em bijna niet meer, en de racerij heeft nu prioriteit. Daarbij komt ook dat de auto al even ''klaar'' was, dus ook de hobby dr een beetje afging. Was wel echt een beest! Nadat in 2005 de motor stuk was gegaan, volledige nieuwe motor gebouwd, waar op de bank 265pk uit rolde. Toch leuk met een gewicht van 1032kg.
Zo was de mijn eerste auto afgelopen Juli, nadat die dus na 7 jaar wegging

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
BMW E36 318i sedan, mijn hemel wat heb ik me met die auto vermaakt... 

- Bijlagen
-
- BMW E36 318i.jpg (142.76 KiB) 300 keer bekeken