Goedkoopste autoverzekering via DF + trackday verzekering

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Goedkoopste autoverzekering via Driving-fun.com

Ja daar heb ik absoluut interesse in
84
81%
Nee geen interesse
20
19%

Totaal aantal stemmen: 104

Martijn_bmw

Re: Goedkoopste autoverzekering via DF + trackday verzekerin

Bericht door Martijn_bmw » 24 jan 2011, 11:22

de tweede:

10 jaar rijbewijs
10 jaar auto op naam
ongeveer 500.000km rijervaring, schadevrij :D
5 jaar schadevrij rijden officeel...

(in de tussentijd 15 verschillende auto's gehad met verschillende polissen waardoor er gaten zijn ontstaan in de vrije jaren is mij verteld :? :hammer: )

Fabian

Bericht door Fabian » 24 jan 2011, 11:48

Ben ook wel benieuwd. Krijg dit weekend de prolongatie van mn polis binnen bij Centraal Beheer en daar wordt de Nurburgring (zoals verwacht) nu inderdaad geheel uitgesloten (zowel WA, als Casco, als inzettenden etc) dus tijd voor een nieuwe verzekering.....................

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jan 2011, 12:06

Dat vind ik naatje van verzekeringsmij's. Ik: 15 jaar rijbewijs, 13 jaar verzekerd, zuivere schadevrije jaren 7. En dat horen er dus 9 te zijn want ik heb een schuldschade. Ik ga hier ooit nog een keer achteraan alhoewel ik bij veel maatschappijen max no-claim zal krijgen volgens mij. Oh en de schuldschade was uiteraard niet mijn schuld. Een of andere leaserijder vond het nodig om mij een lesje te leren door te hard op zijn rem te gaan staan, dat had ik nog moeten zien als het zijn eigen auto was geweest.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 24 jan 2011, 12:08

Fabian schreef:Ben ook wel benieuwd. Krijg dit weekend de prolongatie van mn polis binnen bij Centraal Beheer en daar wordt de Nurburgring (zoals verwacht) nu inderdaad geheel uitgesloten (zowel WA, als Casco, als inzettenden etc) dus tijd voor een nieuwe verzekering.....................
Ik ben naar zelf.nl gegaan, van SNS. Daar wordt de ring niet expliciet uitgesloten, wel impliciet, zoals bij elke verzekeringsmaatschappij :? (iets als, niet verzekerd is het rijden op een circuit of een tracé wat daarvoor is gemaakt).

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 24 jan 2011, 13:00

Ruben schreef: Oh en de schuldschade was uiteraard niet mijn schuld. Een of andere leaserijder vond het nodig om mij een lesje te leren door te hard op zijn rem te gaan staan, dat had ik nog moeten zien als het zijn eigen auto was geweest.
En, lesje geleerd...?

FrankS

Bericht door FrankS » 24 jan 2011, 13:25

Jaar of 6 mijn RBW, 4,5 jaar een auto (diverse) op mijn naam, 4,5 schadevrijejaren (noclaimbeschermer... woei!) betaal 26 euro voor wa+ en 1250 euro voor accessoires.

wjn

Bericht door wjn » 24 jan 2011, 21:44

Ikzelf heb 15 schadevrije jaren op 2 motor polissen en geen idee wat ik met de auto heb ondertussen. Iig. in alle gevallen 75% korting.

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jan 2011, 21:49

Spijkerhard schreef:
Ruben schreef: Oh en de schuldschade was uiteraard niet mijn schuld. Een of andere leaserijder vond het nodig om mij een lesje te leren door te hard op zijn rem te gaan staan, dat had ik nog moeten zien als het zijn eigen auto was geweest.
En, lesje geleerd...?
Ja (komt ook met de jaren), maar had graag gezien dat er met gelijke wapens werd gestreden. Maar die boodschap is waarschijnlijk niet aan je besteed :thumbup:

daNpy

Bericht door daNpy » 24 jan 2011, 21:56

Ruben schreef: Ja (komt ook met de jaren), maar had graag gezien dat er met gelijke wapens werd gestreden. Maar die boodschap is waarschijnlijk niet aan je besteed :thumbup:
:please:

RVV

Re: Goedkoopste autoverzekering via DF ?!

Bericht door RVV » 24 jan 2011, 23:32

wjn schreef:Hoe staat het eigenlijk met het autoverzekeringsverhaal?
Goede vraag. momenteel staat het stil. Dat wil niet zeggen dat we stilgezeten hebben. Maar het is een behoorlijk complexe materie. Omdat we uitsluitend voor een 100% verhaal gaan en dat nog niet kunnen waarmaken hebben we DF-Insurance on hold gezet (kan ook niet anders omdat de wetgeving betreffende financiële dienstverlening terecht heel erg streng is). Dessalnietemin, zijn er partijen die in de verzekeringswereld werkzaam zijn en zeggen goh.. ik zie mogelijkheden, neem gerust met Peter of mij contact op.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 25 jan 2011, 13:44

Ruben schreef:Ja (komt ook met de jaren), maar had graag gezien dat er met gelijke wapens werd gestreden. Maar die boodschap is waarschijnlijk niet aan je besteed :thumbup:
Gestreden?? :oops:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 jan 2011, 19:26

Ik hou me van harte aanbevolen als mijn auto eind dit jaar af is! Oldtimer worden doet hij helaas niet meer dus als er gewerkt kan worden aan een DF verzekeringsoptie voor youngtimers dan graag :)

Hielke

Bericht door Hielke » 26 jan 2011, 12:26

Ik ben even aan het zoeken geweest op de website van DF maar kan niks vinden. Hoe zit het nou precies met die circuit verzekeringen?

Verzeker je op naam van rijder of op auto? Als je op naam rijder verzekert dan zou in principe iedere auto op de trackday die door die rijder bereden wordt verzekerd zijn. Wat kost het? Misschien heb ik het juiste topic wel gemist.

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2011, 12:30

Beste Hielke, Het klopt dat het momenteel niet op de website staat. Dat komt omdat we nog bezig zijn met een juiste invulling hiervoor, voor het komende trackday seizoen.

Zodra we meer kunnen vertellen dan zullen we dat ook doen :thumbup:

Hielke schreef:Ik ben even aan het zoeken geweest op de website van DF maar kan niks vinden. Hoe zit het nou precies met die circuit verzekeringen?

Verzeker je op naam van rijder of op auto? Als je op naam rijder verzekert dan zou in principe iedere auto op de trackday die door die rijder bereden wordt verzekerd zijn. Wat kost het? Misschien heb ik het juiste topic wel gemist.

Hielke

Bericht door Hielke » 26 jan 2011, 19:56

Duidelijk.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jan 2011, 17:13

@ Ruben: probeer je nu serieus op dit forum te beweren dat degene die te hard remt de schuldige is en niet degene die er achterop knalt ??

Rupie

Bericht door Rupie » 28 jan 2011, 20:53

Aangezien je niet mijn advocaat in deze bent. Ja, dat durf ik te beweren. Als iemand harder dan nodig is op zijn rem gaat staan dan werkelijk nodig en hier sprake is van opzet ook omdat iemand dit niet gedaan had als het geen lease auto was geweest ben ik overtuigd dat hier sprake is van schuld. Dit doet niks af aan het feit dat het wettelijk zo geregeld is dat ik schuldig ben en ik de schade zelf had moeten betalen aan de leaseauto (want dan had ik geen achteruitgang in schadevrije jaren en premie gehad). Dit staat in dit geval ook los van de achteruitgang van 6 jaar in schadevrije jaren waar dit 4 jaar had moeten zijn.

By the way, degene waarvoor geremd werd door mijn voorganger reed door rood. Deze persoon werd uiteraard niet aansprakelijk gesteld ondanks dat ik dit op papier had staan en de politie getuige was van de bekenning.

En zo zijn er wel meer redenen om niet per definitie degene die achterop rijdt als schuldige aan te wijzen..

Laat overigens duidelijk zijn dat mijn grootste frustatie zit in de verkeerde berekening van schadevrije jaren en dat ik durf te beweren in dit geval dat als deze persoon geen leaseauto had gehad dit niet gebeurd was.

Plaats reactie