Goedkoopste autoverzekering via DF + trackday verzekering

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Goedkoopste autoverzekering via Driving-fun.com

Ja daar heb ik absoluut interesse in
84
81%
Nee geen interesse
20
19%
 
Totaal aantal stemmen: 104

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Goedkoopste autoverzekering via DF + trackday verzekering

Bericht door RVV » 02 feb 2010, 22:12

Klein markt onderzoekje..stel dat je via Driving-fun.com een autoverzekering kunt afsluiten met gegarandeerd de laagste prijs garantie en de juiste dekking. Ofwel goedkoper dan welke aanbieder dan ook, heb je daar dan ook interesse in ?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Niels » 02 feb 2010, 22:14

Yep, ik heb toch niks collectief.

Roman S.
Berichten: 699
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Roman S. » 02 feb 2010, 22:15

Zou ik ook zeker wel interesse in hebben. Vraag me dan eerder af wie daar géén interesse in zou hebben?

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Richardt. » 02 feb 2010, 22:16

Waarom zou ik daar geen interesse in hebben?

Ben benieuwd naar het hoe en wat 8)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door JP » 02 feb 2010, 22:17

Misschien dat DF dan ook iets kan doen/betekenen qua verzekering op trackdays?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door romo » 02 feb 2010, 22:17

+1

Waar het mij omgaat;

1 Wie is de risico drager

2 De voorwaarden (kleine lettertjes dus)

3 Combi polis met bv motor mogelijk?


De ervaring leert dat verzekeringen onderling vergelijken een hell of a job is, zeg maar nagenoeg een mission impossible...................

Het komt uit de lengte of uit de breedte...............
Laatst gewijzigd door romo op 02 feb 2010, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2010, 22:18

JP schreef:Misschien dat DF dan ook iets kan doen/betekenen qua verzekering op trackdays?
Gedachtelezen op DF is verboden! :mrgreen: ;)

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Eric H » 02 feb 2010, 22:19

Roman S. schreef:Zou ik ook zeker wel interesse in hebben. Vraag me dan eerder af wie daar géén interesse in zou hebben?
Nou, er is een grote groep mensen die het niet erg vinden om net iets meer te betalen, maar dan wel de zekerheid hebben dat ze :
A : een tussenpersoon hebben die zijn klanten persoonlijk kent
B : daardoor bij schadegevallen net iets verder gaat in dienstverlening dan een ander
C : vanuit dat oogpunt ook strakker de markt in de gaten houdt en zijn/haar klant van tijd tot tijd passende verbeterde voorstellen doet.

Om maar een paar puntjes te noemen.

Ik ben nu vrij goedkoop verzekerd ( voor een all risk ) maar bovenstaande punten zijn zeker zaken die ik mis bij mijn huidige verzekering.

Kijk, je weet pas of je verzekeringsmaatschappij goed is, op het moment dat je er een beroep op moet doen.
En dan is het meestal te laat.......

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door RVV » 02 feb 2010, 22:19

Risico dragers zijn de bekende grote verzekeringsmaatschappijen. punt A, B, en C kunnen wij voor zorg dragen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Niels » 02 feb 2010, 22:23

Eric H schreef:
Roman S. schreef:Zou ik ook zeker wel interesse in hebben. Vraag me dan eerder af wie daar géén interesse in zou hebben?
Nou, er is een grote groep mensen die het niet erg vinden om net iets meer te betalen, maar dan wel de zekerheid hebben dat ze :
A : een tussenpersoon hebben die zijn klanten persoonlijk kent
B : daardoor bij schadegevallen net iets verder gaat in dienstverlening dan een ander
C : vanuit dat oogpunt ook strakker de markt in de gaten houdt en zijn/haar klant van tijd tot tijd passende verbeterde voorstellen doet.
Goede post Eric. Daarom zit ik met de meeste auto's nu ook bij een verzekering waar ik vrij bewust voor gekozen heb. Vrij veel filialen en goede ervaring met zaken uit het verleden. Maar dat neemt niet weg dat ik best wel interesse heb in een goedkoper DF collectief maar het hangt er wel vanaf waar het onder wordt gebracht en of er enige vorm van service zal zijn.

Ik kies voor die paar Euro per maand niet automatisch voor de goedkoopste :wink:

Roman S.
Berichten: 699
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Roman S. » 02 feb 2010, 22:25

Eric H schreef: Nou, er is een grote groep mensen die het niet erg vinden om net iets meer te betalen, maar dan wel de zekerheid hebben dat ze :
A : een tussenpersoon hebben die zijn klanten persoonlijk kent
B : daardoor bij schadegevallen net iets verder gaat in dienstverlening dan een ander
C : vanuit dat oogpunt ook strakker de markt in de gaten houdt en zijn/haar klant van tijd tot tijd passende verbeterde voorstellen doet.

Om maar een paar puntjes te noemen.

Ik ben nu vrij goedkoop verzekerd ( voor een all risk ) maar bovenstaande punten zijn zeker zaken die ik mis bij mijn huidige verzekering.

Kijk, je weet pas of je verzekeringsmaatschappij goed is, op het moment dat je er een beroep op moet doen.
En dan is het meestal te laat.......
Zit wat in. Daarentegen zijn er ook klanten die het fijner vinden om direct in contact te staan met de verzekeraar ipv een tussenpersoon. Daarbij vind ik dat de correctheid van de afhandeling van een schade niet afhankelijk mag zijn van een tussenpersoon. Maar wat je zegt, je weet vaak pas wat je aan een verzekeraar hebt zodra je er echt gebruik van moet maken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door RVV » 02 feb 2010, 22:25

Niels het is geen collectief hoor :wink:

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Tom » 02 feb 2010, 22:27

romo schreef:+1

Waar het mij omgaat;

1 Wie is de risico drager

2 De voorwaarden (kleine lettertjes dus)

3 Combi polis met bv motor mogelijk?


De ervaring leert dat verzekeringen onderling vergelijken een hell of a job is, zeg maar nagenoeg een mission impossible...................

Het komt uit de lengte of uit de breedte...............
Mee eens. Wil liever wel iets met kwaliteit waar je ook op aan kunt als je ze nodig hebt.

Maar als het goedkoper kan (met daadwerkelijke besparing, geen zin in rompslomp voor 20 euro per jaar minder betalen ;)) why not.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2010, 22:29

Overigens, als dit iets wordt (en dat ligt gewoon aan de animo die ervoor is), zal de service uiteraard ook van het hoogste niveau zijn. Daar durf ik persoonlijk mijn hand wel voor in het vuur te steken.
De goedkoopste zijn is gewoon een leuk extra'tje voor de DF'ers. :mrgreen:

Roman S.
Berichten: 699
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Roman S. » 02 feb 2010, 22:30

Maar pas wel op met goedkoop. Ik denk dat weinig mensen voor een paar tientjes op jaar basis gaan overstappen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2010, 22:32

Roman S. schreef:Maar pas wel op met goedkoop. Ik denk dat weinig mensen voor een paar tientjes op jaar basis gaan overstappen.
En als we Frans Bauer nou eens inhuren om reclame voor ons te maken? :bag:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door romo » 02 feb 2010, 22:33

En je kan ook niet zo maar overstappen, de meeste auto verzekeringen zit je 1 jaar aan vast, dacht ik zo?

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Eric H » 02 feb 2010, 22:33

Roman S. schreef:Zit wat in. Daarentegen zijn er ook klanten die het fijner vinden om direct in contact te staan met de verzekeraar ipv een tussenpersoon. Daarbij vind ik dat de correctheid van de afhandeling van een schade niet afhankelijk mag zijn van een tussenpersoon. Maar wat je zegt, je weet vaak pas wat je aan een verzekeraar hebt zodra je er echt gebruik van moet maken.
Het voordeel van een tussenpersoon is dat deze vaak ( als je een goede tussenpersoon hebt ) ingangen bij verzekeringsmaatschappijen heeft die jij en ik als "janboerelul" niet hebben.

Hierdoor kan een tussenpersoon doordingen tot afdelingen die er wel wat toe doen, terwijl jij en ik blijven hangen op het call centre waar schoolverlaters een rijtje standaard vragen en daarbij behorende antwoorden voor zich hebben.

Heb het in het verleden al eens meegemaakt dat juist door een goede tussenpersoon een schade vergoed werd die anders niet vergoed zou zijn.
Pas na interventie van de tussenpersoon, bij de juiste afdeling en de juiste persoon werd de claim gehonoreerd.....
Hem koste het één telefoontje, jij en ik zitten een jaar lang brieven te schrijven en ons ongenoegen kenbaar te maken in internetfora....

Roman S.
Berichten: 699
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Roman S. » 02 feb 2010, 22:35

Wil niet te ver offtopic gaan hoor, maar een schade hoort toch gewoon op basis van de situatie vergoed te worden? Niet op basis van wat de tussenpersoon 'regeld'?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2010, 22:36

romo schreef:En je kan ook niet zo maar overstappen, de meeste auto verzekeringen zit je 1 jaar aan vast, dacht ik zo?
Niet per sé, de manier om daar omheen te komen hebben we al wel in gedachten, maar dat zijn uiteindelijk ook maar details in feite. :)

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Goedkoopste autoverzekering via DF ?!

Bericht door Snipe » 02 feb 2010, 22:38

Klinkt wel goed.
Waarschijnlijk niks voor mij, omdat mijn auto's een klassiekerverzekering hebben, maar als ik een nieuwe of nieuwere zou hebben zou ik het wel doen.

Roman S.
Berichten: 699
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: Goedkoopste autoverzekering via DF ?!

Bericht door Roman S. » 02 feb 2010, 22:39

Sinds 01-01-2010 is d'r trouwens ook een nieuwe regelgeving dat je tegenwoordig vanaf het 2e verzekeringsjaar er niet meer een jaar aan vast zit.
Laatst gewijzigd door Roman S. op 02 feb 2010, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Marco R. » 02 feb 2010, 22:39

romo schreef:En je kan ook niet zo maar overstappen, de meeste auto verzekeringen zit je 1 jaar aan vast, dacht ik zo?
Dat kun je oplossen door de auto 'even' te verkopen (op papier althans) en na een week weer op eigen naam te zetten.



Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe zit het met de geschiedenis van de bestuurder? Ik heb in februari 2008 een rijontzegging gehad wegens fors hard rijden, hoe is de acceptatie wat dat soort dingen betreft?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Goedkoopste autoverzekering via DF ?!

Bericht door Steven N. » 02 feb 2010, 22:40

Ik heb ook wel interesse, al betaal ik al weinig voor de E36 dus ben ik benieuwd wat het daadwerkelijke voordeel zal zijn.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Goedkoopste autovezekering via DF ?!

Bericht door Eric H » 02 feb 2010, 22:41

Roman S. schreef:Wil niet te ver offtopic gaan hoor, maar een schade hoort toch gewoon op basis van de situatie vergoed te worden? Niet op basis van wat de tussenpersoon 'regeld'?
uhuh......
En wie bepaald of de schade vergoed wordt....Das meestal iemand bij de maatschappij zelf.
En als jij en ik al die kleine lettertjes al niet helemaal begrijpen, denk jij dan dat er bij de maatschappijen ook niet mensen zitten die niet weten wat wel en niet vergoed behoort te worden.

( kijk in dat kader eens naar Capitalism, A Love Story ( van Michael Moore ) over een ontluisterend beeld van bankmedewerkers die producten verkopen waarvan ze zelf niet weten wat het inhoudt !! )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten