Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*
- Gijs Evo
Re: Calibra AWD roestauratie *08-01: nieuw plaatwerk binnen!
Zal een kijken of ik dat rubber nog heb liggen.
Klep is al weg, deuren met electrische inhoud heb ik nog wel.
Klep is al weg, deuren met electrische inhoud heb ik nog wel.
- GTRene
hier een gebruikte
http://cgi.ebay.de/Opel-Calibra-Heckkla ... 0645108131" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier
http://cgi.ebay.it/Heckklappendichtung- ... 3a60be1325" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.de/Opel-Calibra-Heckkla ... 0645108131" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier
http://cgi.ebay.it/Heckklappendichtung- ... 3a60be1325" onclick="window.open(this.href);return false;
- InjectTheVenom
Rene en Gijs beiden bedankt maar voor zover ik kan bepalen is mijn rubber nog wel in goede conditie.. kun je die eigenlijk bepalen zonder iemand de brandspuit op de auto te laten zetten en in de koffer te gaan liggen in afwachting van eventuele lekkages die er hopelijk nooit komen?
De reden dat ik erover begon was dat het mooi zou zijn als ik nog aan een splinternieuwe OEM strip kon komen wat toch een beter gevoel geeft.
De reden dat ik erover begon was dat het mooi zou zijn als ik nog aan een splinternieuwe OEM strip kon komen wat toch een beter gevoel geeft.
- GTRene
ik denk dat je eerder last krijgt van lekkage via een slecht raamrubber/kit of een kitnaad ergens.
- InjectTheVenom
Zo het is stiekem toch nog snel gegaan, de auto staat sinds vanmiddag op zijn nieuwe adres voor de eerstkomende maanden
Gisteravond zijn beide achterschermen er lekker vlug af gekomen, helaas niet alles af kunnen krijgen dus vanochtend heb ik nog 3 uur extra moeten besteden aan de afwerking en toen was het ineens zover.. had echt een WOW gevoel toen ik naar de auto keek en kon moeilijk geloven dat ik alles zelf gedaan had, laat staan dat het zo goed gelukt was.. WAT een kick man :drinking:
Mijn baas moest nog een paar ritten doen en rond 13:15 hebben we de auto de paar honderd meter naar de plaatwerker versleept en naar binnen geduwd.
1 klein minpuntje, ik heb serieus geen tijd gehad voor foto's omdat het persé af MOEST aangezien de auto zonder achterschermen niet buiten kan blijven staan en mijn baas het niet wil hebben dat de auto langer dan 1 nachtje binnen blijft staan. Hopelijk gaat het wel mogelijk worden om een fotoverslag van de verdere werkzaamheden mogelijk te maken..

Gisteravond zijn beide achterschermen er lekker vlug af gekomen, helaas niet alles af kunnen krijgen dus vanochtend heb ik nog 3 uur extra moeten besteden aan de afwerking en toen was het ineens zover.. had echt een WOW gevoel toen ik naar de auto keek en kon moeilijk geloven dat ik alles zelf gedaan had, laat staan dat het zo goed gelukt was.. WAT een kick man :drinking:
Mijn baas moest nog een paar ritten doen en rond 13:15 hebben we de auto de paar honderd meter naar de plaatwerker versleept en naar binnen geduwd.
1 klein minpuntje, ik heb serieus geen tijd gehad voor foto's omdat het persé af MOEST aangezien de auto zonder achterschermen niet buiten kan blijven staan en mijn baas het niet wil hebben dat de auto langer dan 1 nachtje binnen blijft staan. Hopelijk gaat het wel mogelijk worden om een fotoverslag van de verdere werkzaamheden mogelijk te maken..
- Gijs Evo
Re: Calibra AWD roestauratie *20-01: fase 1 is afgerond*
Ben benieuwd 8)
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD roestauratie *20-01: fase 1 is afgerond*
Deze zijn zaterdag in de oud ijzer container beland uiteraard na verwijdering van alle plastic doppies, sierlijsten en 1 of ander rooster op het rechter scherm

Hier moest even een stukje extra ingeslepen worden om de stress uit het paneel te halen

Hier moest even een stukje extra ingeslepen worden om de stress uit het paneel te halen
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD roestauratie *24-01: fotooo's fase 1*
Deze zijn vanochtend geschoten met uitzondering van de eerste. Hij was trouwens tevreden met wat ik hem aangeleverd heb
Now you see me

Now you don't

Now you see me
Now you don't

Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 24 jan 2011, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik dB
-
Goed bezig man 

- Luc B
Je weet in ieder geval dat je een echte opel hebt ! anders rotte die niet zo hard
Mijn opel had gelukkig alleen roest op de achterklep ( is weggewerkt) voorderest nog helemaal hard.
Hopelijk blijft het nu weer een tijd uit met de roest! mooi dat je er toch nog zoveel werk in steekt !

Hopelijk blijft het nu weer een tijd uit met de roest! mooi dat je er toch nog zoveel werk in steekt !
- GTRene
en dan zit ik al te balen van wat afgebladderde blanke lak en wat erosie onder en op op men velgen 

- InjectTheVenom
Het is toch echt wel de bedoeling dat die roest VOORGOED weg blijftLuc B schreef:Hopelijk blijft het nu weer een tijd uit met de roest! mooi dat je er toch nog zoveel werk in steekt !

Ik heb er alles bij elkaar 4 avonden van 16:30 tot 21:00 op gezwoegd en de ochtend na de laatste dag nog 3 uur om het af te maken. Het was echt heerlijk werk wat ik graag vaker zou willen doen!
- Niels
- Auto: Prius+
Laswerk lijkt (niet) mee te vallen 

- InjectTheVenom
- InjectTheVenom
WOEHA ik heb van mijn ouders gehoord dat ze me beide voorschermen, de motorkap en voor -en achterbumper willen sponsoren zodat mijn spuiter alles in 1 keer binnen heeft en zonder te hoeven wachten door kan werken
Ok ik moet het ze uiteindelijk wel terug betalen maar toch!

- Niels
- Auto: Prius+
Mooi man, kun je lekker doorpakken 

- GTRene
Re: Calibra AWD roestauratie *28-01: sponsor gevonden*
cool, kunnen wij ook sneller het eindresultaat zien 

- Tim N
En dan zeggen ze dat Mini's roesten......
Goed werk maar die Calibra stickers gaan wel verdwijnen toch?
mooi! maar over 2 jaar kun je op REPEAT knopje drukken... 

- InjectTheVenom
Wat denk jij dan die stickers zijn er de dag na aankoop meteen van af geriptTim N schreef:En dan zeggen ze dat Mini's roesten......

- InjectTheVenom
Ik dacht het toch niet! Geert weet wat hij doet dat gaat echt wel goed komen.Paul schreef:mooi! maar over 2 jaar kun je op REPEAT knopje drukken...
- InjectTheVenom
Oho als het goed is heb ik iets gaafs en behoorlijk zeldzaams gevonden
Even op mute drukken wegens vreselijke grafherriemrapmuziek:
Originele uitsluitend in Japan geleverde spiegelmotoren met inklapstand! 1 motor heb ik al in mijn handen gehad, nu nog kijken of het exemplaar voor de andere kant nog steeds leverbaar is en beiden betalen.

Originele uitsluitend in Japan geleverde spiegelmotoren met inklapstand! 1 motor heb ik al in mijn handen gehad, nu nog kijken of het exemplaar voor de andere kant nog steeds leverbaar is en beiden betalen.
-
Re: Calibra AWD roestauratie *01-02: zeldzame fabrieksoptie*
Je moet wel alleen de motoren gebruiken denk ik. Japan is immers een RHD land dus de spiegels ansich zal niet werken.
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD roestauratie *01-02: zeldzame fabrieksoptie*
Ik heb alle bedradingsschema's van de Calibra in PDF formaat en dit onderdeel staat daar ook bij dus werken zullen ze!Harrie schreef:Je moet wel alleen de motoren gebruiken denk ik. Japan is immers een RHD land dus de spiegels ansich zal niet werken.