Mark Nauta - ///M power + Lexus CT200h
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Mark Nauta - ///M power
Aankomende donderdag rij ik al met kids met een hartkwaal op Zandvoort , dat is ook leuk.
Volgend jaar beter.......
Volgend jaar beter.......
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Mark Nauta - ///M power
Mark, kun je niet ruilen met die velgen van Indobesar ?
Op die E36 compact staan jou velgen nog gaver en dan zijn jullie allebei blij ?
Op die E36 compact staan jou velgen nog gaver en dan zijn jullie allebei blij ?
-
BrianV
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Mark Nauta - ///M power
WTF Mark, heb je foto's van die GT2 in het ppp topic geplaatst?!
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mark Nauta - ///M power
Nice
@ Ruben, kan me niet voorstellen dat ik die nooit geplaatst heb
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mark Nauta - ///M power
Vraagje voor de technici.
Sinds vanmiddag brand op de boordcomputer 'Bremslicht Elektrik'. Enkele weken geleden heb ik het ook eens zien branden en na herstarten daarna niet weer gezien. Nu verdwijnt het echter niet. Mijn remlichten werken echter wel. Net ook even getest hier op de parking. Wel gaf ie enkele malen pas later een licht dan dat ik de rem indrukte, een kleine vertraging. Volgens het boekje geeft die code aan dat het een defect is aan een zekering of stroomcircuit. Maar dan zou ie het toch helemaal niet moeten doen??
Wie kan helpen?
Sinds vanmiddag brand op de boordcomputer 'Bremslicht Elektrik'. Enkele weken geleden heb ik het ook eens zien branden en na herstarten daarna niet weer gezien. Nu verdwijnt het echter niet. Mijn remlichten werken echter wel. Net ook even getest hier op de parking. Wel gaf ie enkele malen pas later een licht dan dat ik de rem indrukte, een kleine vertraging. Volgens het boekje geeft die code aan dat het een defect is aan een zekering of stroomcircuit. Maar dan zou ie het toch helemaal niet moeten doen??
Wie kan helpen?
-
Maarten Godschalk
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 17 apr 2008, 18:36
- Locatie: regio Amsterdam
Re: Mark Nauta - ///M power
Ik zou de stekker / draadjes van het remlicht gewoon even loshalen en weer terug doen, misschien dat het een beetje los zit? Aangezien het later aangaat. Er is dus niks kapot.
Misschien dat, omdat het via één circuit loopt, alle remlichten reageren terwijl er maar bij één iets loszit..
Misschien dat, omdat het via één circuit loopt, alle remlichten reageren terwijl er maar bij één iets loszit..
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mark Nauta - ///M power
Heb ik ook met de E34 (bj. 1994) af en toe. CC en LKM bij de E34 is (vermoed ik) een heeel ander ball-game dan bij een E36.Mark Nauta schreef:Vraagje voor de technici.
Sinds vanmiddag brand op de boordcomputer 'Bremslicht Elektrik'. Enkele weken geleden heb ik het ook eens zien branden en na herstarten daarna niet weer gezien. Nu verdwijnt het echter niet. Mijn remlichten werken echter wel. Net ook even getest hier op de parking. Wel gaf ie enkele malen pas later een licht dan dat ik de rem indrukte, een kleine vertraging. Volgens het boekje geeft die code aan dat het een defect is aan een zekering of stroomcircuit. Maar dan zou ie het toch helemaal niet moeten doen??
Wie kan helpen?
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: Mark Nauta - ///M power
Bij een E34 is het ook vaak de remschakelaar onder het pedaal, geen idee of dit ook een E36 issue is.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Mark Nauta - ///M power
Yep, ik heb hetzelfde probleem.
Alleen mijn boordcomputer zegt dan het volgende:Brake Light Circuit Error
http://www.bimmerzone.com/brakelight.htm
Moet ik ooit nog eens laten vervangen.
Alleen mijn boordcomputer zegt dan het volgende:Brake Light Circuit Error
http://www.bimmerzone.com/brakelight.htm
Moet ik ooit nog eens laten vervangen.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Mark Nauta - ///M power
Bekende storing. Heb ik ook een keer gehad met mijn auto.
Serviceboekje gaf aan meteen naar de dealer te rijden
Auto uit en weer starten hielp prima. Daarna niet meer gehad.
Serviceboekje gaf aan meteen naar de dealer te rijden
Auto uit en weer starten hielp prima. Daarna niet meer gehad.
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Mark Nauta - ///M power
Dit was bij mij ook de oplossing, daarna nog een keer gehad, fitting eruit en erin en 2,5 jaar probleemloos nu!Maarten Godschalk schreef:Ik zou de stekker / draadjes van het remlicht gewoon even loshalen en weer terug doen, misschien dat het een beetje los zit? Aangezien het later aangaat. Er is dus niks kapot.
Misschien dat, omdat het via één circuit loopt, alle remlichten reageren terwijl er maar bij één iets loszit..
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mark Nauta - ///M power
Ik zal dat morgen eens proberen, thanks.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Mark Nauta - ///M power
Misschien wat minder remmen, gaat hij ook wat langer meeMathieu schreef:Yep, ik heb hetzelfde probleem.
Alleen mijn boordcomputer zegt dan het volgende:Brake Light Circuit Error
http://www.bimmerzone.com/brakelight.htm
Moet ik ooit nog eens laten vervangen.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mark Nauta - ///M power
Het was vandaag weer zo ver, de jaarlijkse keuring. Uiteraard direct goedgekeurd. Wel 2 kleine aandachtspuntjes voor volgende APK.
- achterbanden hadden nog genoeg, maar zullen volgend jaar wel aan vervanging toe zijn. Dat wist ik al en stond dus al voor binnenkort op de planning.
- fuseekogel rechts voor zit een hele kleine speling op. Zal voor volgend jaar wel een andere op moeten. Binnenkort ook maar even laten doen dus. Hij moet überhaupt weer even voor een beurt, dus komt goed.
Deze week zal ie getaxeerd worden voor een youngtimer verzekering en dan kan ie na binnenkort een beurtje te doen, er weer tegenaan!
- achterbanden hadden nog genoeg, maar zullen volgend jaar wel aan vervanging toe zijn. Dat wist ik al en stond dus al voor binnenkort op de planning.
- fuseekogel rechts voor zit een hele kleine speling op. Zal voor volgend jaar wel een andere op moeten. Binnenkort ook maar even laten doen dus. Hij moet überhaupt weer even voor een beurt, dus komt goed.
Deze week zal ie getaxeerd worden voor een youngtimer verzekering en dan kan ie na binnenkort een beurtje te doen, er weer tegenaan!
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Mark Nauta - ///M power
Laat maar weten wanneer ze vervangen moeten worden 8)Mark Nauta schreef:- achterbanden hadden nog genoeg, maar zullen volgend jaar wel aan vervanging toe zijn. Dat wist ik al en stond dus al voor binnenkort op de planning.
Zonder weinig problemen verder iig, top! Ik had ook alleen maar 2 draagarmrubbers en veren die uit de schotel kwamen vanwege de AST set. Hufterproof zijn ze iig wel, die E36's..
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Mark Nauta - ///M power
Yup, leve de E36! Bij mij moesten de koplampen even weer goed afgesteld worden. Verder niets 8)
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mark Nauta - ///M power
Well lucky you!Mark Nauta schreef:Het was vandaag weer zo ver, de jaarlijkse keuring. Uiteraard direct goedgekeurd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Mark Nauta - ///M power
Mooi werk Mark! 
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mark Nauta - ///M power
Ja, die had ik er pas ook even uitgehad. Ook de hoogteregeling, dacht dat ik die wellicht niet 100% had terug geplaatst, maar bleek ik juist wel goed gedaan te hebbenErik dB schreef:Yup, leve de E36! Bij mij moesten de koplampen even weer goed afgesteld worden. Verder niets 8)
- ///Martijn
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:24
Re: Mark Nauta - ///M power
Dat taxeren heb ik ook in de planning. Gebeurt in Februari. Daarna ook youngtimer verzekering voor de mijne. Dat scheelt toch weer lekker voor die paar km's die ik rij.Mark Nauta schreef:Het was vandaag weer zo ver, de jaarlijkse keuring. Uiteraard direct goedgekeurd. Wel 2 kleine aandachtspuntjes voor volgende APK.
- achterbanden hadden nog genoeg, maar zullen volgend jaar wel aan vervanging toe zijn. Dat wist ik al en stond dus al voor binnenkort op de planning.
Deze week zal ie getaxeerd worden voor een youngtimer verzekering en dan kan ie na binnenkort een beurtje te doen, er weer tegenaan!
Welke bandjes ga je doen? Ik heb nu toch maar besloten voor de PS3's en besteld. Als nu eindelijk die winter eens voorbij is....
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Mark Nauta - ///M power
Vandaag de taxatie gehad. Boven verwachting! Mijn emmetje is getaxeerd op €10.000,-. Het rapport gaat direct naar de verzekering en ik zal ergens volgende week nog een hardcopy van het taxatierapport thuisgestuurd krijgen.
@ Martijn. Ik weet het nog niet. Ik heb nu achter de Dunlop SportMaxx en die bevalt me uitstekend, denk dat ik daar weer voor ga. PS3, zijn die een beetje goed? Ik heb wel de PS1 (dacht ik) gehad. PS1, 2 of 3, er was toch 1 die je beter niet kon nemen?? Of is dat nu met Conti SportContact?
@ Martijn. Ik weet het nog niet. Ik heb nu achter de Dunlop SportMaxx en die bevalt me uitstekend, denk dat ik daar weer voor ga. PS3, zijn die een beetje goed? Ik heb wel de PS1 (dacht ik) gehad. PS1, 2 of 3, er was toch 1 die je beter niet kon nemen?? Of is dat nu met Conti SportContact?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Mark Nauta - ///M power
Ik heb nooit de PS1 en PS2 gehad. Maar de PS3 bevalt me prima, vooral met stuurtje erbij. Met controller vind ik het niet echt wat....
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mark Nauta - ///M power
LOL Macboy.
Volgens mij heb je (ooit) de Pilot Sport 1's op je auto gehad Mark. Was me bij een meet opgevallen.
Verder, van wat ik gelezen heb is dat meer zo bij Continental.
Volgens mij heb je (ooit) de Pilot Sport 1's op je auto gehad Mark. Was me bij een meet opgevallen.
Verder, van wat ik gelezen heb is dat meer zo bij Continental.
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Mark Nauta - ///M power
Heb zowel Conti SP 2 als 3 gehad, en Michelin PS2.
ContiSportcontact 2 heeft de voorkeur boven ContiSportcontact 3. Beide gehad, kan het niet echt omschrijven maar allround is de 2 op ieder aspect gewoon net ff wat meer dan de 3.
Wat hier echter nog wel boven zit (Conti is top, daar niet van) was de PS2. Wat een grip, en in nat lijkt het alsof je door iedere plas kan denderen. He-le-maal top. Slijten alleen wel weer meer dan de Conti.
40K km setje voor, 18K setje achter. Met achter de Michelin 9/10K.
Maar misschien ging ik ook wel meer rijden naar de grip zegmaar
De Conti SC3 zit nu nog achterop, maar die hebben gewoon net wat minder grip, met name in nat, en zijn gewoon wat zoekeriger. Op nat hebben ze eerder de neiging grip te verliezen, zowel met acceleratie als met bochtenwerk. In bochten zit je gewoon eerder in het grensbereik waar ik met een SC2 gewoon voor m'n gevoel nog door kon gaan (en ook ging
). Dit was wel op de 328i waar ik beide heb gehad, het laatste setje van de 328i (de SC3 dus) zit nu onder de M3 dus daar nooit iets anders achterop gehad.
Voor ben ik inmiddels wel overgestapt naar de Hankook Ventus S1 Evo, en qua wat die in testen doet en in de praktijk bij mij vallen ze wat tegen. Rolgeluid en grip op droog goed, alleen veel minder lineair als met een PS2 of een SC2 (waar de PS2 dan weer op 1 staat). In nat is het rechtuit prima, bochten ook maar de grens ligt veeel lager, bijna zenuwachtig/gevoelloos. Rare is dat de meeste testen de Hankook als de betere aanwijzen.
Tussen die 3 is het puur op grip in nat/droog voor mij Hankook als laatste, Conti SC2 op 2 en de PS2 met stip op 1. De PS3 zou weer beter zijn dan de PS2, maar dat is natuurlijk relatief.
Kijk bij een PS2 wel uit dat je geen ZP (Zero Pressure) pakt, die hebben een stijvere wang wegens Run-Flat maar wringen wat meer in snelle lastwisselingen, minder in nat (nog steeds erg goed) en slijten wat harder.
Een heel epistel maar ik heb best wat bandensets versleten in mijn 5 E36 jaren (waarvan 195.000 in de 328i..)
ContiSportcontact 2 heeft de voorkeur boven ContiSportcontact 3. Beide gehad, kan het niet echt omschrijven maar allround is de 2 op ieder aspect gewoon net ff wat meer dan de 3.
Wat hier echter nog wel boven zit (Conti is top, daar niet van) was de PS2. Wat een grip, en in nat lijkt het alsof je door iedere plas kan denderen. He-le-maal top. Slijten alleen wel weer meer dan de Conti.
40K km setje voor, 18K setje achter. Met achter de Michelin 9/10K.
Maar misschien ging ik ook wel meer rijden naar de grip zegmaar
De Conti SC3 zit nu nog achterop, maar die hebben gewoon net wat minder grip, met name in nat, en zijn gewoon wat zoekeriger. Op nat hebben ze eerder de neiging grip te verliezen, zowel met acceleratie als met bochtenwerk. In bochten zit je gewoon eerder in het grensbereik waar ik met een SC2 gewoon voor m'n gevoel nog door kon gaan (en ook ging
Voor ben ik inmiddels wel overgestapt naar de Hankook Ventus S1 Evo, en qua wat die in testen doet en in de praktijk bij mij vallen ze wat tegen. Rolgeluid en grip op droog goed, alleen veel minder lineair als met een PS2 of een SC2 (waar de PS2 dan weer op 1 staat). In nat is het rechtuit prima, bochten ook maar de grens ligt veeel lager, bijna zenuwachtig/gevoelloos. Rare is dat de meeste testen de Hankook als de betere aanwijzen.
Tussen die 3 is het puur op grip in nat/droog voor mij Hankook als laatste, Conti SC2 op 2 en de PS2 met stip op 1. De PS3 zou weer beter zijn dan de PS2, maar dat is natuurlijk relatief.
Kijk bij een PS2 wel uit dat je geen ZP (Zero Pressure) pakt, die hebben een stijvere wang wegens Run-Flat maar wringen wat meer in snelle lastwisselingen, minder in nat (nog steeds erg goed) en slijten wat harder.
Een heel epistel maar ik heb best wat bandensets versleten in mijn 5 E36 jaren (waarvan 195.000 in de 328i..)
