Horloge / Horloges topic
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Horloge / Horloges topic
@Tom die van jou doet er 24h over inderdaad. Die van mij gewoon 12.
-
Ah ok, wist ik niet.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik lees op de Panerai site dat de PAM 386 44mm groot is…….
Das fors, erg fors IMHO, maar 47 mm gaat nergens meer over , maar das die PAM375……………..
Sluiting;

Zijn daar ook variaties in? Ik vind dit de minst mooie, klap/vlindersluitingen vind ik eleganter (ik weet even niet of dit de goede technische term daar voor is, correct me if I`m wrong)
Das fors, erg fors IMHO, maar 47 mm gaat nergens meer over , maar das die PAM375……………..
Sluiting;
Zijn daar ook variaties in? Ik vind dit de minst mooie, klap/vlindersluitingen vind ik eleganter (ik weet even niet of dit de goede technische term daar voor is, correct me if I`m wrong)
-
44mm is die ik draag. 47mm is mij ook te groot.
Die sluitingen: Er zijn vouw/klap/vlindersluitingen leverbaar ja, maar nog niet (voor zover ik weet) in die composietmaterialen, alleen staal.
Hier bij accesoiries bracelets/buckles clicken:
http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_li ... sezione=19" onclick="window.open(this.href);return false;
Die sluitingen: Er zijn vouw/klap/vlindersluitingen leverbaar ja, maar nog niet (voor zover ik weet) in die composietmaterialen, alleen staal.
Hier bij accesoiries bracelets/buckles clicken:
http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_li ... sezione=19" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Thanks
Als er info is hoor ik dat wel van je……….
Ik blijf het een SKITTEREND apparaat vinden…………en dat voor de helft van mijn IWC……..

Ik blijf het een SKITTEREND apparaat vinden…………en dat voor de helft van mijn IWC……..
-
Las net dat Panerai ook een iPhone en iPad app heeft. Kun je mooi op je nieuwe iPhone proberen (zelf nog niet gedaan) 

- dvh
Dit is ook gaaf !
Zou wel wat echte foto's ervan willen zien.
- romo
Dit vind ik ook wel wat, de PAM296

Dat datum loepje is het dan weer net niet, maar ik heb wel weer een zwak voor Titanium klokken……….
Deze is dan beter, als ie met oranje fluorescentie / luminescentie geleverd kan worden zou ik deze ook wel willen………...
PAM 352

Dat datum loepje is het dan weer net niet, maar ik heb wel weer een zwak voor Titanium klokken……….
Deze is dan beter, als ie met oranje fluorescentie / luminescentie geleverd kan worden zou ik deze ook wel willen………...

PAM 352
- dvh
Wat het is met die klokken, ik vind ze er helemaal niet duur of exclusief uitzien. Weet niet of dat moet
... Maar een Rolex, Breitling , IWC, tonen net ff wat sjieker of duurder. Deze Pan. zou ik zo voorbij lopen, valt niet op in de menigte zeg maar.

-
Het is wel een merk met historie en dat kan ik wel waarderen. En zoals Robin dan wel met manufactuur uurwerk graag. Maar over het algemeen doen ze mij ook weinig en vind ik ze te groot... al zou 44mm nog wel kunnen, groter moet het niet worden. Leg ook al snel de link met TW-Steel en UBOAT en daar houd ik absoluut niet van 
Titanium vind ik trouwens niks. Ooit een keer een titanium horloge gehad maar is mij te licht, eerste en laatste keer. Een iets zwaarder horloge voelt gewoon (kwalitatief) beter aan.

Titanium vind ik trouwens niks. Ooit een keer een titanium horloge gehad maar is mij te licht, eerste en laatste keer. Een iets zwaarder horloge voelt gewoon (kwalitatief) beter aan.
- romo
dvh schreef:Wat het is met die klokken, ik vind ze er helemaal niet duur of exclusief uitzien. Weet niet of dat moet... Maar een Rolex, Breitling , IWC, tonen net ff wat sjieker of duurder. Deze Pan. zou ik zo voorbij lopen, valt niet op in de menigte zeg maar.
Die chique IWC heb ik reeds, dus zo`n Panerai kan er mooi "bij" zou ik haast willen zeggen……..wat mij aantrekt in deze klok is de geweldige "rust" c.q. "eenvoud" die deze klok uitstraalt………..prachtig……..daarbij is ie idd relatief onopvallend, daar houd ik dan ook wel weer van……………...
Een Titanium Breitling heb ik ook, die verveelt geen dag………….
Als ik het voor het kiezen had dan in 40mm…………voor mij DE afmeting …………...
- SteV6
Afgelopen woensdag voor het eerst in de wereld van horloges gestapt door een presentatie bij te wonen bij Tourbillon in de PC.
Ik denk dat ik wel het type ben voor de klassiekere modellen. Al die doorkijk modelletjes en overdreven met edelstenen bezette klokjes zijn niets voor mij. Een kalender en maanstand trekt me wel aan. In een geelgouden kast met champagne, zwarte of donkergroene lederen band. Van de merken die ze bij Tourbillon voeren trekt Breguet me het meest op dit moment.
De tijd zal leren hoe mijn smaak veranderd ...
Stephan
Ik denk dat ik wel het type ben voor de klassiekere modellen. Al die doorkijk modelletjes en overdreven met edelstenen bezette klokjes zijn niets voor mij. Een kalender en maanstand trekt me wel aan. In een geelgouden kast met champagne, zwarte of donkergroene lederen band. Van de merken die ze bij Tourbillon voeren trekt Breguet me het meest op dit moment.
De tijd zal leren hoe mijn smaak veranderd ...
Stephan
- romo
Ik geef het eerlijk toe; ik heb niets met ringen, kettingen en oorbellen………………..maar horloges trekken aan als een magneet………………en ik heb hier veel mogen leren op dat vlak……………..fantastisch
-
Same here.romo schreef:
Als ik het voor het kiezen had dan in 40mm…………voor mij DE afmeting …………...
Die 44mm is op het randje.
Ik heb echt helemaal niks met die lompe klokken om je pols.
- remonrace
Ah, een horloge topic!
Heb sinds de zomervakantie dagelijks een Suunto Core Orange-Black om m'n pols hangen (iPhone foto's):

Dit is een van Suunto's ABC (Altitude - Barometer - Compass) horloges, de barometer weergave:

En de compasweergave:

Een erg fijn horloge! Niet door iedereen gewaardeerd maar de kenner haalt hem er wel uit, ook tijdens de wintersport een leuk klokje om mee te spelen.
Heb sinds de zomervakantie dagelijks een Suunto Core Orange-Black om m'n pols hangen (iPhone foto's):
Dit is een van Suunto's ABC (Altitude - Barometer - Compass) horloges, de barometer weergave:
En de compasweergave:
Een erg fijn horloge! Niet door iedereen gewaardeerd maar de kenner haalt hem er wel uit, ook tijdens de wintersport een leuk klokje om mee te spelen.
- dvh
Sodeju wat een crappy foto's
De Iphone kan beter dan dat !

De Iphone kan beter dan dat !
- romo
Suunto erg leuk………………….maaaaaaaaaaaar;
die is 50mm
die is 50mm
- dvh
Mijn FC is 38mm.
Ik heb geen dikke polsen, dus bij mij draagt ie perfect.
Ps.. je kan merken dat deze advertentie van een hondentrainer is.............................................
http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktp ... rloge.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

Ps.. je kan merken dat deze advertentie van een hondentrainer is.............................................
http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktp ... rloge.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

- dale vito
hahahaha! geniaal.dvh schreef:Mijn FC is 38mm.
![]()
Robin, jij hebt de rechter toch?? Is het niet eens tijd dat ie de deur uit gaat?

-
@Dale klopt. We zien wel.
Verder klopt 't dat ze wat eenvoudig overkomen maar dat is ook de kracht aan de andere kant. Je herkent ze van meters afstand, ook al lijken de TW Steels en U Boats daar dan op. En dan nog de nep Panerais. Heb je ook bijn Rolex, Breitling IWC, Cartier etc. Je weet zelf wel wat je draagt en of ie echt is of niet. Fake watches are for fake people. Jezelf voor de gek houden. Koop dan bijv. 'n Swatch, Casio, Seiko, Prisma, Diesel of TW Steel(goed merk niks mis mee) voor 'n normaal bedrag: Tussen de 75- 200 euro heb je 'n echt merk, zonder dat je die nepfabrikanten sponsort.
Hoe vaak heb ik van nep Rolex/Breitling/Panerai dragers wel niet gehoord:"Ben je gek, ik ga geen xx duizend aan 'n echte uitgeven, straks gebeurt er wat mee en of wordt ie gestolen blablabla" Of ze vinden Rolexen en Breitling eerst patsersklokken en dan later zie je ze met 'n nepper....
Zeg dan eerlijk dat je de prijs te hoog vindt en dat dat het probleem is.Nietwaar?
Heb ik ook bijv met Ferraris'en Aston Martins, maar waardeer ze 100%
Of een witgouden Patek Chrono die 80-100k euro kost. Mooier wordt 't niet. De centen is 't probleem.
Er zijn genoeg 'goodlooking' fakes van die modellen in omloop voor een xxx honderd euro, maar dat doe je toch niet? Ik snap dat niet.....echt niet.
Ik vergelijk 1 op 1 de nepdrager met bijvoorbeeld de E60 520d rijder, die totaal 100% M5 incl 4 uitlaten en M5 typeaanduiding uitgevoerd is, die uit de Marktplaats advertenties. We kennen ze hier wel.
8)

TW Steel en vooral U Boat hebben gekeken naar Panerai, het Origineel, net als dat bijv Invicta duikertjes klonen van Rolex's Submariner zijn. Ik met 'n horlogehart prik door de TW Steel en U Boat(het meest walgelijke overgewaardeerde merk op deze aardkloot, by far, nepverhalen en 10x te duur, wie dat draagt/koopt heeft 't net niet begrepen imho en is in de val van de verkopers en U Boat marketing getrapt) look heen. En Beauty is meer dan skindeep(de uurwerken dus)Tom schreef:Het is wel een merk met historie en dat kan ik wel waarderen. En zoals Robin dan wel met manufactuur uurwerk graag. Maar over het algemeen doen ze mij ook weinig en vind ik ze te groot... al zou 44mm nog wel kunnen, groter moet het niet worden. Leg ook al snel de link met TW-Steel en UBOAT en daar houd ik absoluut niet van
.
Verder klopt 't dat ze wat eenvoudig overkomen maar dat is ook de kracht aan de andere kant. Je herkent ze van meters afstand, ook al lijken de TW Steels en U Boats daar dan op. En dan nog de nep Panerais. Heb je ook bijn Rolex, Breitling IWC, Cartier etc. Je weet zelf wel wat je draagt en of ie echt is of niet. Fake watches are for fake people. Jezelf voor de gek houden. Koop dan bijv. 'n Swatch, Casio, Seiko, Prisma, Diesel of TW Steel(goed merk niks mis mee) voor 'n normaal bedrag: Tussen de 75- 200 euro heb je 'n echt merk, zonder dat je die nepfabrikanten sponsort.

Hoe vaak heb ik van nep Rolex/Breitling/Panerai dragers wel niet gehoord:"Ben je gek, ik ga geen xx duizend aan 'n echte uitgeven, straks gebeurt er wat mee en of wordt ie gestolen blablabla" Of ze vinden Rolexen en Breitling eerst patsersklokken en dan later zie je ze met 'n nepper....
Zeg dan eerlijk dat je de prijs te hoog vindt en dat dat het probleem is.Nietwaar?
Heb ik ook bijv met Ferraris'en Aston Martins, maar waardeer ze 100%

Of een witgouden Patek Chrono die 80-100k euro kost. Mooier wordt 't niet. De centen is 't probleem.

Er zijn genoeg 'goodlooking' fakes van die modellen in omloop voor een xxx honderd euro, maar dat doe je toch niet? Ik snap dat niet.....echt niet.
Ik vergelijk 1 op 1 de nepdrager met bijvoorbeeld de E60 520d rijder, die totaal 100% M5 incl 4 uitlaten en M5 typeaanduiding uitgevoerd is, die uit de Marktplaats advertenties. We kennen ze hier wel.
8)
- Downforce Hans
Dat had ik nou nooit achter Rico gezocht.........het was dus een 520 diesel. 

-
Tjeeses, was wel 'n inkoppertje man.Zag 'm zelf niet aankomen, sukkel die ik benDownforce Hans schreef:Dat had ik nou nooit achter Rico gezocht.........het was dus een 520 diesel.

- Downforce Hans
Je bent een man dus je moet niet met twee dingen tegelijk bezig zijn........anders had je hem wel zien aankomen.......Robin schreef:Tjeeses, was wel 'n inkoppertje man.Zag 'm zelf niet aankomen, sukkel die ik benDownforce Hans schreef:Dat had ik nou nooit achter Rico gezocht.........het was dus een 520 diesel.![]()
- romo
Robin..............you`ve got PB....................