Het huurHOKkentopic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Het huurHOKkentopic

Bericht door G Kolkman » 21 jan 2011, 21:37

Volgens mij is hier nog geen topic over :)

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die wel eens te maken heeft met een huurauto. Wellicht op vakantie, of voor je werk: je stapt ergens ver weg uit het vliegtuig, en je weet dat er een plorkenbak ergens in een parkeergarage op je te wachten staat. Thuis, zo verzucht je, is misschien niet alles beter, maar je auto tenminste wel. Maarja, toch nieuwsgierig want het blijft een rollend iets op 4 wielen en hoe dan ook: it beats lopen.

Kortom een centraal topic om de meevallers, de tegenvallers, de klaagzangen of de lofliederen te delen. Want onderstuur is ook sturen. Of zoiets.

Ik steek zelf af (ook omdat ik verwacht dat ik het komende jaar nogal eens zal verzuchten 'had ik m'n mx-5je maar bij me' - dat deed ik namelijk gisteren op een geniale 3 baan-brede en compleet lege bergpas namelijk nog).

Numero uno:

2006/2007 Chevrolet 'malibu will do fine sir?' Malibu. (plaatje als voorbeeld)

Afbeelding

Uiteindelijk niet heel veel mee gereden (paar honderd km van het vliegtuig naar het bedrijf waar ik moest zijn). Ding had achterwielaandrijving, een V6 (4.0 uit m'n hoofd) en ik durfde 'm niet te vloeren (in de bochten) vanwege de onvoorspelbare kickdown. Trok wel prima strepen op het asfalt, is ook wat voor te zeggen. De amerikaan die ik bezocht (zelf Jaguar-rijder dus ik wist dat ik het kon maken) vroeg nog wat ik van de auto vond. 'Give me half an afternoon and I draw you a nicer looking car!'

In 2009 met deze Kia Rio sedan op pad geweest:
Afbeelding
Het was een budgetvakantie, maar het ding reed beter dan verwacht. Aandrijflijn met nopower-automaat-combi was weinig inspirerend, maar ding had verassend veel grip en bood me uiteindelijk best veel plezier op de bochtige bergwegen waarvan er in de 8800 afgelegde km's (in 4 weken!) vele, vele van voorbij gekomen zijn. Aangezien het sowieso een supervakantie was krijg je bijna een zwak voor zo'n ding. Nou verkopen ze in NL de sedan niet maar ik zie 'm hier in Korea (zit ik nu, kom ik zo op terug) weer regelmatig rijden en moet dan toch stiekem grinniken :bag: .

No. 4 & 5 waren busjes (caddy/inca) in NL omdat m'n mazda weer eens z'n vloeistoffen eruit liet lekken en ik dat niet op tijd kon repareren :oops: . Nou vind ik zulke dingetjes wat hebben maar ben ze na een week ook weer he-le-maal zat.

No. 6: Hyundai Avante S16. S16 is misschien een typeaanduiding die bij de peugeotkenners warme herinneringen naar boven brengen (306 S16, voorloper van de GTI-6 voor de nono's), maar dit is gewoon weer een hok zoals een hok moet zijn. 12 in het dozijn, niet vooruit te branden, betrouwbaar, saai, deinerig, karakterloos, etc. etc... leent zich wel prima voor lege parkeerplaatsen van 200 bij 200 met vastgereden sneeuw maar dat doet elke auto met een normale handrem. Ander pluspunt: stoelverwarming. Heerlijk als bij -15 bij je auto komt! Overigens is deze auto voor m'n werk, 4 weekjes in de omgeving van Seoul. Inmiddels met m'n 3e tank peut bezig. Zoals m'n collega het zegt: 'ik kan niet wachten weer in m'n bmw te stappen!'. Oja, en weer een fokking automaat! Ik haat automaten!

Afbeelding

To be continued!
Laatst gewijzigd door G Kolkman op 21 jan 2011, 22:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Re: Het huurHOKkentopic

Bericht door Martijn_bmw » 21 jan 2011, 21:44

leuk topic idd! zelf huur ik nooit een auto maar heb wel als bijbaantje voor een huurmaatschappij auto's gehaald en gebracht dus ken idd wel je gevoel.

soms denk dat is best een leuke auto en valt ZWAAR tegen en soms verwacht je er niks van en stuurt het juist verassend leuk! :D

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 21 jan 2011, 21:59

Heb nu een MB C 180 Kompressor Estate Elegance voor de deur, best een fijne auto. Heb 'm nu een maandje, paar keer mee naar Leipzig en terug gereden.. prima hoor. Wel een tragomaat die af en toe een beetje eigenwijs is en de ruitenwissers die spontaan gaan wissen zonder dat er een druppel op de voorruit te bespeuren is. Ook de parkeersensor linksvoor doet af en toe gek.. ding begint te piepen als een malle terwijl ik gewoon op de autobahn rij zonder verkeer om me heen.

Uitrusting is meer dan voldoende wat mij betreft, alleen de motorisering is wat aan de lage kant (kuch) voor een auto als deze (156pk/230Nm op 1450-1500kg).

steve smith

Bericht door steve smith » 21 jan 2011, 22:03

LOL! The world's fastest car? A rental!

Er waren leuke, er waren drama's. Eentje waar ik langdurig op gevloekt heb was een Avensis D4D die na 100km geen turbodruk mere had, en dus niet vooruit te schieten was. Nog 2000 creatieve kms mee gedraaid om de gang erin te houden.

De 118d in Portugal deed het erg goed today de remmen ginger faden.

En vroegah ging de zekering van de tellerbak weleens spontaan los, waardoor de overkilometers per ongeluk niet geregistreerd werden. Bij BMW's gaf dat geen probleem, die schijt-S80's bleven een airbagstoring aangeven.

Er was ook eens een aanbieding voor een lang weekend een toen nieuwe Vectra 2.0 16V kilometervrij voor een redelijk bedrag. Ze hadden vast niet gedacht dat we er mee op en neer mee naar Polen zouden klappen om m'n maatje's Oma op te halen van haar vakantieadres :mrgreen: je kan dat ouwe mensje toch niet in de bus terug laten zitten als de heenweg slecht beviel :lol:

Of met een Mondeo TDCi combi een rondje van 2900km in anderhalve dag met Dick om CSL's te zoeken. Diep respect voor het product van Ford gekregen tijdens die reis. Ook voor de meneer in een donkerrode Espace 3.5 die ff voorbij kwam in een bocht terwijl de banden van de Mondeo al kermden :shocking:

En een gehuurde A4 2.0 heeft ooit een recordtijd gezet door een door ons destijds regelmatig gebruikt bos. Er was weinig anders wat zulke lange veerwegen combineerde met een beetje neutraal weggedrag. Een vergelijkbare 320i kwam ff 40 sec achterop.... En een 1-serie sprong achteruit het decor in door de te harde achterwielophanging.

Qua gehuurde busjes: let's not go there :roll:

De fijnste meevaller? Stilvallen (voor de zoveelste keer) met een Thesis in garantie na het wegbrengen van een klant, afgesleept worden naar een Lancia dealer die niks heeft staan, dus komt Hertz een voor mij gratis auto brengen. Op de sleutelhanger staat M-B E-klasse, Poolwit. Zucht. Totdat je naar buiten komt lopen, blauw glas ziet en E320CDI op de kofferbak ziet staan. :thumbup: Deed het prima op en neer naar Adenau die W211.

Oh en dan vergeet ik nog een 530i leenauto die "een paar rondjes" :wink: l Ring-ervaring heeft opgedaan, maar dat was niet mijn huurhok, dus dat mag een andere DFer vertellen :mrgreen: Hij beviel me best goed op de baan, die auto...
Laatst gewijzigd door steve smith op 21 jan 2011, 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 21 jan 2011, 22:14

Hier ook regelmatig wat gehuurd, vaak voor mijn werk. In de US heb ik een week of 2 in New Jersey rondgereden in een Sonata V6 met open dakkie. Prima als hotel-werk auto, en ook om de politieagent te overtuigen dat ik toch écht niet de Holland tunnel inwilde, en of hij een way-out voor me kon regelen :mrgreen: .

Hierbij een fotootje uit een andere rental, een Chrysler Pacifica met grote motor. Ik was erg blij met de grote motor, want de evengrote mannen uit onderstaande foto (niet de meest handige foto uit mijn carriere....) keken niet zo vriendelijk (zoom maar eens :whistle: )en ik was bang dat ze in die Passat zouden stappen voor een achtervolging gevolgd door een kleine zeep-buk-sessie.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Erik dB op 21 jan 2011, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 21 jan 2011, 22:15

steve smith schreef:LOL! The world's fastest car? A rental!

.

Do go there :mrgreen: , om zulke verhalen gaat het juist :banaan: .

steve smith

Bericht door steve smith » 21 jan 2011, 22:24

G Kolkman schreef:

.

Werktechnisch is dat niet handig. Sorry. Laten we zeggen dat de "meter hoog club" minder leden heeft dan de "mile high club" en daar hou ik het bij. :wink:

EG

Bericht door EG » 21 jan 2011, 22:47

Ik heb zelf niet zo veel ervaring met huurhokken, ja een paar busjes niet interessant qua verhaal denk ik veel te langzaam. Behalve een 90 pk Renault Trafic personenbusje die ik bergaf op 190 km/u heb gekregen in zijn vaderland :mrgreen:

Maar vraagje, weet iemand waar je met 1 (zegge EEN) creditcard een auto met redelijk vermogen kan huren? Dus geen 318i maar bijv. een 325i ofzo. Of een Volvo D5 oid. Allemaal hebben ze instapmotoren en dat is niet leuk als je in D het gaspedaal diep in wil trappen :roll:

Hoop dat topicstarter het niet erg vind, gaat toch over huurHOKken :-)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 21 jan 2011, 22:48

Don't be gentle, it's a rental. :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 jan 2011, 22:51

Leuk topic, great topic Gerdinand. :)

Moet lang nadenken wat ik allemaal gehuurd heb.

Umm ff snel dan maar; meest memorabele renty's (gekste shit uitgehaald zowel heerlijk in gecruised):

- Chevrolet Cobalt 2010
- Chevrolet Blazer 4.3 Vortec, lekker motor voor deze SUV imho bj 2004
- Citroen C3 bj 2004 , Hahahhaah
- Hyundai Getz (dohc en sohc)
- Hyundai Sonata V6 bj. 2001 / 2006
- Jeep Wrangler 4.0L bj 2000
- Jeep Cherokee Laredo 4.0L bj 2001
- Jeep Grand Cherokee 5.2L V8 :df:
- Jaguar X-type bj 2004
- Mazda 323 bj 1998
- Opel Astra bj 2003 / 2004
-Toyota Corolla bj 2001/ 2003/ 2007
- Volvo V50 bj 2007

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 jan 2011, 22:52

EG schreef:Ik heb zelf niet zo veel ervaring met huurhokken, ja een paar busjes niet interessant qua verhaal denk ik veel te langzaam. Behalve een 90 pk Renault Trafic personenbusje die ik bergaf op 190 km/u heb gekregen in zijn vaderland :mrgreen:

Maar vraagje, weet iemand waar je met 1 (zegge EEN) creditcard een auto met redelijk vermogen kan huren? Dus geen 318i maar bijv. een 325i ofzo. Of een Volvo D5 oid. Allemaal hebben ze instapmotoren en dat is niet leuk als je in D het gaspedaal diep in wil trappen :roll:

tja elke standaard huurmaatschappij bied de instappers aan omdat die het meest concurrenrent en goedkoop aan te bieden zijn ;) tussenstap is er niet echt, daarna ga je meteen naar excusieve verhuur van porsche, ferrari etc...

of je moet massel hebben bij een kleine huurmaatschappij gekoppelt aan een leaseclub. wij hadden bij onze rentalafdeling wel eens vroegtijdig terug gekomen leaseauto's die nog even in de rental mochten en dat waren soms wel dikke auto's/uitvoeringen/motoren :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 jan 2011, 22:53

Wouter81 schreef:Don't be gentle, it's a rental. :)
This made me smile. Je wilt soms niet weten wat er allemaal met deze bakken gebeuren, net als met hotelkamers. :sealed: :lol:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 21 jan 2011, 22:54

Met deze goedzak van 0 naar 2.356 meter hoogte gereden. Ging wel aardig, lekker cheap :D
Benzine kostte 70 cent per liter :mrgreen:

Prachtige wegen daar, trouwens _O_
Maar in de zomer touristen voor je die langzaam rijden. En met een Clio kom je trekkracht tekort om in te halen op de kleine stukjes dat het kan :+

Afbeelding

Afbeelding

Ahmed

Bericht door Ahmed » 21 jan 2011, 22:58

EG schreef:Ik heb zelf niet zo veel ervaring met huurhokken, ja een paar busjes niet interessant qua verhaal denk ik veel te langzaam. Behalve een 90 pk Renault Trafic personenbusje die ik bergaf op 190 km/u heb gekregen in zijn vaderland :mrgreen:

Kijk eens bij: http://www.centraalautoverhuur.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; , geen ervaring met ze.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 21 jan 2011, 22:59

Cadillac DTS
4.6 V8 met 275pk op de voorwielen :mrgreen: . Heerlijke cruizer.

Afbeelding

Veel opties erop, ding was zelfs te starten met de afstandbediening.

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 jan 2011, 22:59

G Kolkman schreef: Numero uno:

2006/2007 Chevrolet 'malibu will do fine sir?' Malibu. (plaatje als voorbeeld)

Afbeelding

Uiteindelijk niet heel veel mee gereden (paar honderd km van het vliegtuig naar het bedrijf waar ik moest zijn). Ding had achterwielaandrijving, een V6 (4.0 uit m'n hoofd) en ik durfde 'm niet te vloeren (in de bochten) vanwege de onvoorspelbare kickdown. Trok wel prima strepen op het asfalt, is ook wat voor te zeggen.
Heel herkenbaar dat over de kickdown enzo. Afgelopen zomervakantie met een Malibu V6 in LT uitvoering mogen rondrijden. Geleend voor een week dus niet als huurauto. Is en 3.5L for whatever it's worth.

Maar ben je zeker over achterwielaandrijving? Alle Malibu's inclusief de SS editions hebben voorwielaandrijving....

Ahmed

Bericht door Ahmed » 21 jan 2011, 23:10

Afgelopen zomer met precies zo een ding door Egypte getrokken:

Afbeelding
Een T&C Limited(fully loaded), 6 man + bagage en nog genoeg ruimte :shock: , wat een ruimteschip zeg! De 3.8 V6 schreeuwt het uit bij kickdown, maar veel gebeurt er niet. Bij 170km/h vond ik het wel genoeg, werd wat trillerig :D. Dat deinen is helemaal lachen, een echte Amerikaan :D.

Domste actie: 's nachts met 60km/h een drempel(lees: flinke bult in het asfalt) genomen, nog nooit zo een klap meegemaakt met een auto. Bij het uitstappen vreesde ik al het ergste, maar alles deed het nog... :lol:

SteV6

Bericht door SteV6 » 21 jan 2011, 23:27

Ik heb een paar jaar tijdens mijn studie bij Budget Autoverhuur in Nijmegen gewerkt ... dus ik kan ze niet opnoemen ...

jaydee

Bericht door jaydee » 21 jan 2011, 23:28

Erik dB schreef:Hier ook regelmatig wat gehuurd, vaak voor mijn werk. In de US heb ik een week of 2 in New Jersey rondgereden in een Sonata V6 met open dakkie. Prima als hotel-werk auto, en ook om de politieagent te overtuigen dat ik toch écht niet de Holland tunnel inwilde, en of hij een way-out voor me kon regelen :mrgreen: .

Hierbij een fotootje uit een andere rental, een Chrysler Pacifica met grote motor. Ik was erg blij met de grote motor, want de evengrote mannen uit onderstaande foto (niet de meest handige foto uit mijn carriere....) keken niet zo vriendelijk (zoom maar eens :whistle: )en ik was bang dat ze in die Passat zouden stappen voor een achtervolging gevolgd door een kleine zeep-buk-sessie.

Afbeelding
He! Die kerels ken ik van tv...

:mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 jan 2011, 23:33

De Caravans/Town & Country's zijn relaxt idd. Afgelopen najaar in NY hebben wij een 2010 Dodge Caravan maar dan met 3.3L V6 voor 2 dagen gehuurd. Rijdt lekker op de freeway.

In convoy met mijn vaste Cherokee vervoer voorop. Lekker 'sociaal' zo in de VS. The bigger the better!!
Afbeelding

Over de looks van de nieuwe Caravan ben ik niet zo enthusiast. Who cares anyway about soccer mom cars.
Afbeelding

@ Erik db - LOL @ "wrong turn". Misschien waren het heel vriendelijk gasten die je graag aanwijzingen hadden gegeven. :lol:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 22 jan 2011, 13:36

steve smith schreef:
G Kolkman schreef:

.

Werktechnisch is dat niet handig. Sorry. Laten we zeggen dat de "meter hoog club" minder leden heeft dan de "mile high club" en daar hou ik het bij. :wink:

Herkenbaar :D, zodra ik achter een fatsoenlijke comp zit zal ik ook wel ff eea posten. Waar Steve die Vectra had, haalde wij ook altijd voor weekend km vrij (Vento/Mondeo etc), 4 broers en km vrij was meestal echt top :D. Wij deden dat wel eens vaker, onderling voor bday of iets anders gewoon een auto huren, van mx5 tot Previa :D.
Bedenk me btw dat qua gekkigheid het eigenlijk niet eens een huurauto hoefde te zijn :P.
Laatst gewijzigd door Kasteel op 22 jan 2011, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 jan 2011, 13:44

Anderhalf jaar terug dankzij Niels een Audi TT cabrio kunnen huren voor de verjaardag van m'n vriendin:
Afbeelding
Eerste keer dat ze in een auto met meer dan 100pk reed, rode wangetjes na wat wielspin op nat bij een stoplicht... :lol:

In 2009 een Malibu in Florida:
Afbeelding
Zeer saaie edoch als vervoer prettige auto. Max 3000rpm in N, perfect als launchcontrol dus... :mrgreen:

Afgelopen zomer met een Camaro V6 2LT door het zuidwesten van de VS:
Afbeelding
Helaas niet tot een burnout te verleiden, teveel grip + te lange versnellingen (of een computer die nee zei)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 jan 2011, 13:55

Op vakantie eens een Yaris gehuurd... was leuk rallyrijden met dat ding op een onverharde weg vol grote kiezels. :bag:

Huurauto's daaro werden ook elk jaar vervangen aldus de verhuurder. Zal we niet voor niets zijn...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 22 jan 2011, 14:31

In Italië deze Focus gehuurd met drie vrienden. Van Milaan tot Ancona alles gezien, waaronder uiteraard de fabrieken van Ferrari Lamborghini en Pagani!

Afbeelding

Het mooie van het Italiaanse verkeer is dat iedereen gewoon doet wat hij wil. Het gaat er dan ook veel vaker fout dan hier, redelijk wat ongevallen gezien. Hoe je het ook went of keert, je neemt de Italiaanse rijstijl al snel over en gebruikt de claxon in plaats van je stem. Erachter gekomen dat een Focus toch wel erg lekker stuurt, door de mooie gebieden ook erg hard gereden maar de Focus gaf geen krimp. Erg blij geweest met de airco, want op sommige momenten was het 40 graden, dan is het lekker als je koel kan rijden.
Laatste dagen waren we in een geweldige kust plaats Civitanova net onder Ancona. Vanuit daar een feest meegemaakt in Senegallia, het gehele dorp jaren 60 stijl. Op de terugweg moest een vriend van me vlakbij het hotel heel cool over de rotonde gieren. Na 4 rondjes hadden we onze lol gehad en gingen we van de rotonde. Pas toen merkten we dat letterlijk 40 meter na de rotonde de politie stond welke een R8 hadden aangehouden. De grijns van de R8 rijder was echt priceless, duidelijk te herkennen als "jullie zijn echt zó de lul!" Gelukkig konden we het afdoen met 40 euro cash in het handje. Zo kan ik nog wel doorgaan, de Focus was top!

Walter

Bericht door Walter » 23 jan 2011, 17:00

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie