Horloge / Horloges topic
-
Re: Horloge / Horloges topic
Mooi !
- RVV
Gefeliciteerd ermee. Mooi ding, zo kijk ik ook altijd een beetje tegen Panerai aan. Ben benieuwd hoe 'krasvast' de lunnet is in de dagelijkse praktijk.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Rico, die lunette heb je 'n punt, maar het is een gepolijste (gladde als een spiegel) lunette en niet brushed en geloof 't of niet, in de praktijk zie je daar veel minder tot geen haarlijnkrasjes op tov de gebrushede(denk AP Royal Oak....
) lunettes. EN 't is makkelijk polijstbaar. Glas afplakken, polijstborstel van de polijstmotor hier: 30 secondenwerk.
Dit hele verhaal uit eigener ervaring met andere klokken met dit soort en gebrushede lunettes, want ik erger me er mateloos aan, net als jullie/horlogeliefhebbers denk ik.

Dit hele verhaal uit eigener ervaring met andere klokken met dit soort en gebrushede lunettes, want ik erger me er mateloos aan, net als jullie/horlogeliefhebbers denk ik.
-
Feli Robin!
Ik vind Panerai op een bepaalde manier wel mooi maar het heeft ook geen aantrekkingskracht op mij. Denk dat ik er wat te snel op uitgekeken zou zijn.
Maar what happened met die Zenith? Die vind ik persoonlijk veel mooier en specialer. Geannuleerd?
Hoe zit het met die uurwerken van Panerai? Waar moet ik dat als leek plaatsen/mee vergelijken?
Ik vind Panerai op een bepaalde manier wel mooi maar het heeft ook geen aantrekkingskracht op mij. Denk dat ik er wat te snel op uitgekeken zou zijn.
Maar what happened met die Zenith? Die vind ik persoonlijk veel mooier en specialer. Geannuleerd?
Hoe zit het met die uurwerken van Panerai? Waar moet ik dat als leek plaatsen/mee vergelijken?
-
Zenith is uit de wereld, Tom.
Qua uurwerken (de eigen calibers) vergelijk ik ze een beetje met Jaeger Le Coultre(met alle respect voor beide!) maar met 'n huiseigen look. Ze hebben 'n tourbillon en een nieuwe serie handopwinders P 3000. Heel erg mooi inmekaar gezet spul. Hoe 't loopt? Afwachten.
Panerai zit net als Jaeger, IWC, Vacheron en Cartier in de Richemont Group. Dus ik meen dat ze nogal wat Know how/engineers van JLC/IWC(?) hebben gebruikt voor hun P2000/9000/3000 manufactuurlijnen.
Wie weet daar meer van?

Qua uurwerken (de eigen calibers) vergelijk ik ze een beetje met Jaeger Le Coultre(met alle respect voor beide!) maar met 'n huiseigen look. Ze hebben 'n tourbillon en een nieuwe serie handopwinders P 3000. Heel erg mooi inmekaar gezet spul. Hoe 't loopt? Afwachten.
Panerai zit net als Jaeger, IWC, Vacheron en Cartier in de Richemont Group. Dus ik meen dat ze nogal wat Know how/engineers van JLC/IWC(?) hebben gebruikt voor hun P2000/9000/3000 manufactuurlijnen.
Wie weet daar meer van?
-
Why?Robin schreef:Zenith is uit de wereld, Tom.![]()
-
Levertijd icm prijs. Plus dat ik Zeniths nou niet ken als de meest waardevaste(of 't minst in waarde dalende) merk/type klok. Maar ja. Ieder z'n meuk he.Tom schreef:Why?Robin schreef:Zenith is uit de wereld, Tom.![]()

-
Jammer maar begrijpelijk.
Zou daar ook geen zin in hebben.. al dure hobbies genoeg
Zou daar ook geen zin in hebben.. al dure hobbies genoeg

-
Hoe groot is dit Robin? Ziet er groot uit.
Mijn voorkeur zou hier naar uitgaan (zoals eerder gepost):

Mijn voorkeur zou hier naar uitgaan (zoals eerder gepost):
- dale vito
Gaaf robin, van harte!
- dvh
Opzich een gaaf ding ! Zo aan de pols issie mooier dan op de advertentiefoto !
Alleen zou ik hem zelf ook niet zomaar kopen. Heb er tevens weinig klik mee.
Overigens denk ik dat het zowiezo moeilijk is met horloges. Als ik zo kijk dan zijn er veel horloges die ik wel mooi vind, waaronder deze. Alleen blijven er maar weinig over waar ik daadwerkelijk ( een pak ... ) geld voor over zou hebben om aan te schaffen.
Maar desalniettemin , mooi ding
Alleen zou ik hem zelf ook niet zomaar kopen. Heb er tevens weinig klik mee.
Overigens denk ik dat het zowiezo moeilijk is met horloges. Als ik zo kijk dan zijn er veel horloges die ik wel mooi vind, waaronder deze. Alleen blijven er maar weinig over waar ik daadwerkelijk ( een pak ... ) geld voor over zou hebben om aan te schaffen.
Maar desalniettemin , mooi ding

-
Dat luminova lichtgevend spul werkt enorm. De wijzerplaat bestaat uit 'n onderplaat met dat luminor spul en 'n bovenplaat daarbovenop met de 12, 9, 6 etc uitgesneden, even opladen onder 'n lamp en zelfs de Rolex met dat cerachrom lichtgevend spul is ie bijna de baas.
Ik denk ook dat ik met 'n Geigerteller aardig wat uitslag krijg, lol, nee dat was met radium zo, maar dit luminova is niet radioactief(meer) of iig zo'n klein percentage.

Op de foto is 't lichtblauw, maar in 't echt is 't fel lichtgroen....

Ik denk ook dat ik met 'n Geigerteller aardig wat uitslag krijg, lol, nee dat was met radium zo, maar dit luminova is niet radioactief(meer) of iig zo'n klein percentage.
Op de foto is 't lichtblauw, maar in 't echt is 't fel lichtgroen....
-
Blijft de vraag hoe groot ie is. Of heb je smalle polsjes?
-
Ik heb redelijk smalle polsjes, maar dit is 44mm en 'n aardig hoog dik/ ding.Ruben schreef:Blijft de vraag hoe groot ie is. Of heb je smalle polsjes?
-
Ah, thx 

- Mr. Blue Eyes
iemand hier die een hublot f1 in bezit heeft ?
- RVV
Robin, mooi man. Kan de zonnebank ook de deur uit 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1Macboy schreef:Ik raak er hoe langer ik er naar kijk gefascineerd door. Prachtig ding in al zijn eenvoud.
Ik vind het een heerlijk rustgevende klok…………………….je zou je zelf zowat hynotiseren met het ding………..
Jammer dat ze zo onbenullig groot zijn…………….
En ik wil oranje verlichte wijzers, dat past beter bij het interieur van de kar…………………...

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Titanium, maar wel oranje wijzers graag;

-
GTS al besteld? 

- romo
Schuif maar door……….
Let vooral op het ontbreken van vergrootglas venster voor de datum, perfect IMHO…….

Let vooral op het ontbreken van vergrootglas venster voor de datum, perfect IMHO…….
- dale vito
robin, speciaal voor jou:
prachtig geluid komt er uit deze versies van de Memovox (kal 918 met gongstaaf)..
prachtig geluid komt er uit deze versies van de Memovox (kal 918 met gongstaaf)..

Laatst gewijzigd door dale vito op 20 jan 2011, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
vin niet veel horloges mooi maar ditromo schreef:Schuif maar door……….

- dale vito
Panerai moet voor mij zo eenvoudig mogelijk zijn.. de datum is al iets te veel, al begrijp ik goed dat die voor veel mensen onmisbaar is..
-
Mee eens, en ik kijk naar de oude/originele modellen uit de '30/'40/'50s van toen: Uren en minutenwijzer, 12-3-6-9 net als de nieuwe supermooie PAM 372 (zie hier ergens boven) die mij net te groot(47mm) is en plexiglas heeft. Als ie 44mm was en met bol saffierglas was geweest had ik me ingeschreven op zo'n ding en niet de 320 genomen, ook al is het de handopwinder.dale vito schreef:Panerai moet voor mij zo eenvoudig mogelijk zijn.. de datum is al iets te veel, al begrijp ik goed dat die voor veel mensen onmisbaar is..
Ook mooi van Panerai om de kleine secondewijzer bij de '9' te laten en niet over te stappen op centrale seconde. (Net als Rolex blijven ze bij hun historie op 1 of andere manier qua look, weinig verandering door de decennia)
Less is more, mee eens, maar secondes en datum vind ik wel vreselijk handig in de praktijk. Dat ie nog 'n GMT wijzer heeft is ook een functie die ik 'gebruik'(m'n schoonmoeder woont 6 uur vroeger bij mij vandaan

En dan te bedenken dat zo'n Luminor kast met die Grolsch