Tegenwoordig is het toch 55min later...? Ivm ruimte voor de airbag, mocht die wakker worden...Martin van der Zwaard schreef:Voor zover ik het geleerd heb, moet je je stuur op 10 voor 2 vasthouden.
Afgeplat stuur
- JP
- Berichten: 34335
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Afgeplat stuur
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Afgeplat stuur
Dacht dat ook, zodat je handen opzij klappen en niet richting je gezicht gaanJP schreef:Tegenwoordig is het toch 55min later...? Ivm ruimte voor de airbag, mocht die wakker worden...Martin van der Zwaard schreef:Voor zover ik het geleerd heb, moet je je stuur op 10 voor 2 vasthouden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Afgeplat stuur
Het lijkt me een typisch VAG modeverschijnsel. Ben er nog niet helemaal over uit of ik het mooier vind dan een rond stuur. Maar ach je koopt een auto, en je neemt genoegen met het stuur wat er in zit. Of niet dan koop je een ander model.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Afgeplat stuur
10 voor 2 leren ze je met autorijles, maar voor sportief / op de limiet rijden altijd kwart voor negen. Dan heb je de grootst mogelijke stuuruitslag zonder overpakken (180 graden in beide richtingen) en je kunt bij bijvoorbeeld een RWD wagen sneller corrigeren op overstuur. Dat is cruciaal omdat je meer corrigeren moet naarmate je drifthoek oploopt. Moet jij voor een correctie dus eerst je hand verplaatsen dan ben je dus trager. Ook is je stuur een belangrijke bron van feedback, door het stuurgevoel kan je beoordelen hoeveel grip je hebt bij turn in. Laat jij vlak voor turn in je stuur los om over te pakken dan ben je die bron dus even kwijt.
Bij de meste sportieve auto's kan je zo goed als alle bochten nemen zonder over te pakken als je je handen op 9-3 houd, alleen een krappe draai, 90 graden een straat in draaien bijvoorbeeld gaat dan net niet. Alleen vereist het vaak even wat zoekwerk qua stoelsetting en afstand naar het stuur.
Bij de meste sportieve auto's kan je zo goed als alle bochten nemen zonder over te pakken als je je handen op 9-3 houd, alleen een krappe draai, 90 graden een straat in draaien bijvoorbeeld gaat dan net niet. Alleen vereist het vaak even wat zoekwerk qua stoelsetting en afstand naar het stuur.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Afgeplat stuur
Heb het net even geprobeerd, maar mijn handen in de stand kwart voor negen was niet echt een succesBert ///M3 schreef:10 voor 2 leren ze je met autorijles, maar voor sportief / op de limiet rijden altijd kwart voor negen. Dan heb je de grootst mogelijke stuuruitslag zonder overpakken (180 graden in beide richtingen) en je kunt bij bijvoorbeeld een RWD wagen sneller corrigeren op overstuur. Dat is cruciaal omdat je meer corrigeren moet naarmate je drifthoek oploopt. Moet jij voor een correctie dus eerst je hand verplaatsen dan ben je dus trager. Ook is je stuur een belangrijke bron van feedback, door het stuurgevoel kan je beoordelen hoeveel grip je hebt bij turn in. Laat jij vlak voor turn in je stuur los om over te pakken dan ben je die bron dus even kwijt.
Bij de meste sportieve auto's kan je zo goed als alle bochten nemen zonder over te pakken als je je handen op 9-3 houd, alleen een krappe draai, 90 graden een straat in draaien bijvoorbeeld gaat dan net niet. Alleen vereist het vaak even wat zoekwerk qua stoelsetting en afstand naar het stuur.

-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Afgeplat stuur
LOL @ kwart voor negen 
@Bert , volgens mij zit je met je kop nog op 'half zeven'

@Bert , volgens mij zit je met je kop nog op 'half zeven'

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Afgeplat stuur
Megalol
Het was half 5 vannacht en het wekkertje op 8 uur vanmorgen dat zal het zijn
Strekking van het verhaal is dat IMHO 9-3 altijd voorkeur heeft over 10-2.


Strekking van het verhaal is dat IMHO 9-3 altijd voorkeur heeft over 10-2.
-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Afgeplat stuur
Zou een auto er niet voor laten staan (duh) maar vind een stuur wel belangrijk. Is het enige wat je heel de tijd vast hebt. Bepaald voor een groot deel het gevoel wat je hebt.RVV schreef:Het lijkt me een typisch VAG modeverschijnsel. Ben er nog niet helemaal over uit of ik het mooier vind dan een rond stuur. Maar ach je koopt een auto, en je neemt genoegen met het stuur wat er in zit. Of niet dan koop je een ander model.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Afgeplat stuur
Tom daar ben ik het ook 100% mee eens, sterker nog als ik ontevreden ben over het stuur dan laat ik het vervangen. Altijd M sturen laten zetten in mijn auto's als er een standaard stuur in zat. Indertijd ook bij mijn Audi's andere sturen er in gezet. Uitzondering is een de Z4 Coupé. Eerste wat ik dacht, er moet een M sportstuur in, maar nu na een paar weken rijden vind ik het stuur eigenlijk wel prima. Minder dik dan gewend maar wel goed hanteerbaar.
-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Afgeplat stuur
Bert ///M3 schreef:MegalolHet was half 5 vannacht en het wekkertje op 8 uur vanmorgen dat zal het zijn
![]()
Strekking van het verhaal is dat IMHO 9-3 altijd voorkeur heeft over 10-2.
Wat is dit? GTRene @PC Bert?
*pakt geodriehoek en telraam*
Straks beginnen EG en Metchu nog over 9-11 en Tom uit regio Eindhoven tegenover Hanz06 regio Rotterdam over 10-0

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Afgeplat stuur
bepaalde auto's hebben zo'n lelijk stuur iiii sommige moderne natuurlijk ook maar ook bepaalde types van bv Porsche (oude types)
een stuur kun je gelukkig vrij makkelijk verwisselen :banaan:
best belngrijk, immers je houd het vast en het zit in je zicht
ik zat ooit eens in een Noble M12 GT0 3R bij vd Kooi en dat stuurtje zag er wat vreemd uit...
ik pakte het vast en dat voelde toch goed aan
dacht damn, das een fijn stuurtje 8)
en zoals je ziet staat ie ook op 9-3

erg prettig die ruimte om je duimen in te leggen.

whaha lol @Robin analyseert
een stuur kun je gelukkig vrij makkelijk verwisselen :banaan:
best belngrijk, immers je houd het vast en het zit in je zicht

ik zat ooit eens in een Noble M12 GT0 3R bij vd Kooi en dat stuurtje zag er wat vreemd uit...
ik pakte het vast en dat voelde toch goed aan

dacht damn, das een fijn stuurtje 8)
en zoals je ziet staat ie ook op 9-3
erg prettig die ruimte om je duimen in te leggen.
whaha lol @Robin analyseert
- Martijn_bmw
- Berichten: 28591
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Afgeplat stuur
+1 ik rij altijd met me handen op 9-3.Bert ///M3 schreef:10 voor 2 leren ze je met autorijles, maar voor sportief / op de limiet rijden altijd kwart voor negen. Dan heb je de grootst mogelijke stuuruitslag zonder overpakken (180 graden in beide richtingen) en je kunt bij bijvoorbeeld een RWD wagen sneller corrigeren op overstuur. Dat is cruciaal omdat je meer corrigeren moet naarmate je drifthoek oploopt. Moet jij voor een correctie dus eerst je hand verplaatsen dan ben je dus trager. Ook is je stuur een belangrijke bron van feedback, door het stuurgevoel kan je beoordelen hoeveel grip je hebt bij turn in. Laat jij vlak voor turn in je stuur los om over te pakken dan ben je die bron dus even kwijt.
Bij de meste sportieve auto's kan je zo goed als alle bochten nemen zonder over te pakken als je je handen op 9-3 houd, alleen een krappe draai, 90 graden een straat in draaien bijvoorbeeld gaat dan net niet. Alleen vereist het vaak even wat zoekwerk qua stoelsetting en afstand naar het stuur.
geeft beter controle gevoel ook gewoon op de openbare weg en idd mocht het ooit fout gaan en de klapzak komt er uit krijg je op deze manier niet eerst je eigen arm in he gezicht


toevallig gister nog een stuk bij kassa over klapzakken en hun veroorzaakte letsel...
- JP
- Berichten: 34335
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Afgeplat stuur
Je ziet ze geregeld rijden....; linkerpols op 12u, rechterarm op middenarmsteun. Dan zit je wel wat schuin naar rechts, maar als de airbag gaat, dan slaat je linkerarm net langs je hoofd.
Wel uitkijken dat je niet te schuin zit, want dan krijg je de airbag van de bijrijder in je mik...
Wel uitkijken dat je niet te schuin zit, want dan krijg je de airbag van de bijrijder in je mik...

- Martijn_bmw
- Berichten: 28591
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Afgeplat stuur
JP schreef:Je ziet ze geregeld rijden....; linkerpols op 12u, rechterarm op middenarmsteun. Dan zit je wel wat schuin naar rechts, maar als de airbag gaat, dan slaat je linkerarm net langs je hoofd.
Wel uitkijken dat je niet te schuin zit, want dan krijg je de airbag van de bijrijder in je mik...


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Afgeplat stuur
Jezus Tom wat kies jij 2 begeerlijke plaatjes uit zeg !!!!!!!!






- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: Afgeplat stuur
Wat me niet lekker lijkt van een afgeplat stuur is bij het uitkomen van een bocht je stuur in je (statische) handen zelf rond te laten draaien. Waarschijnlijk hebben auto's met een korte overbrenging zo'n plat deel. Functioneel lijkt het me niet, liever een kleiner en dikker stuur dan een stuur dat op de grond is gevallen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Afgeplat stuur
dat platte is meer voor het in en uit stappen toch? bij sommige auto's heb je daar weinig ruimte.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Afgeplat stuur
Ik heb in de R32 destijds een afgeplat stuur gehad en eigenlijk nooit problemen mee gehad en weinig meerwaarde aan ontleend
. Het moet gewoon bij een auto passen imho
.


- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Afgeplat stuur
Inderdaad "lijkt'Ravin ///M schreef:Wat me niet lekker lijkt van een afgeplat stuur is bij het uitkomen van een bocht je stuur in je (statische) handen zelf rond te laten draaien. Waarschijnlijk hebben auto's met een korte overbrenging zo'n plat deel. Functioneel lijkt het me niet, liever een kleiner en dikker stuur dan een stuur dat op de grond is gevallen.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Afgeplat stuur
Afgeplat stuur is gaaf:

http://www.karting1.co.uk/offenbach-2008.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom heeft dat de voorkeur in de kartsport?
http://www.karting1.co.uk/offenbach-2008.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom heeft dat de voorkeur in de kartsport?
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: Afgeplat stuur
Er zijn vast liefhebbers voor een platje
, maar ik vind dat een stuur rond moet zijn, afgezien van formule auto's. Ziet er toch niet uit, zo'n ei?

- Olivier Faber
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 17:44
- Locatie: Utrecht
Re: Afgeplat stuur
Ik stem ook voor rond. Vooral dat M stuur..
Of in een oude engelse wagen:


Of in een oude engelse wagen:
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 23:47
Re: Afgeplat stuur
Kan iemand met drift ervaring bevestigen of een afgeplat stuur nadelig is voor het driften?