Tja, wel wat 'pech' momentjes meegemaakt.
Porsche 924 S ging in Galgenkopf stuk. Blok zit zo vast, dat je het niet meer kunt laten draaien.
Aandrijfas van Alfa 75 die explodeerde bij 200 km/u, op de plek waar Rico over de kop is geslagen volgens mij.
Motorblok van 535 natuurlijk dat stuk liep door losgeschoten koelslangklem.
Maar heftigste klapper voor mijn gevoel was deze:
Ik stapte eens in een BMW 7 serie toen ik nog in Lelystad werkte bij Prodrive. Collega hangt door het raam en zegt: kijk, daar zit een hydraulische handrem is, handig voor sliptraining met directiechauffeurs. Ik moest de auto even naar de RDW baan brengen.
Ik rijd weg en het leek net of de handrem erop stond. Dus ik geef meer gas, trek wat aan die handrem om hem los te krijgen. Draai het erf van kantoor af en kom na 5 meter met KLABANG BENG BOEM tot stilstand en zie dat ik rechts wordt ingehaald door de Toyota Pick Up van Bert van den Dool. Die vliegt VOL het perkje in en ik denk: welke idioot haalt hier nu in?
Op dat moment kijk ik in mijn binnenspiegel en zie een E30 racer staan op 'ooghoogte'. Dus ik denk: nee he?
Ja dus, er zat een aanhanger achter die 7-boot!!
Wist ik niet, had ik niet gezien. Erg stom, afleiding door collega etc. Maar ik ramde dus met de spatborden van de trailer de pickup van Bert en die stond niet op de handrem.
Mijn toenmalige werkgever MM en hij hebben dat keurig opgelost. Ik stond voor lul voor het hele kantoor en Bert omcirkelde de mooie deuk met een stift: RDW 2005. Aan de andere kant zat Mille Miglia 2004, etc. 8)
Ik ben er niet trots op, maar op het moment van de klap besefte ik me even niet wat er gebeurde. Bizar wat er allemaal door je kop kan gaan in 1 seconde als je er heel even met je gedachten niet bij bent. Leermomentje...