Grootste pech op autogebied

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Grootste pech op autogebied

Bericht door Tom » 09 feb 2007, 00:22

N.a.v. het ongeluk van Luca... dat is gewoon ontzettend veel pech hebben, alsof het je niet gegund is... :(

Maar hij is niet de enige.. wat hebben jullie in het verleden meegemaakt waarbij je echt dikke pech had en jezelf daarom een hele tijd klote hebt gevoelt.

Ik toen ik de motor van m'n S2000 kapot reed. Maar mijn vader heeft ooit eens een gloednieuwe auto opgehaald en van de dealer naar huis reed er iemand achter naar binnen. Dan baal je ook ontzettend....

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 feb 2007, 00:30

Net de M3 gekocht, rij over het parkeerterrein bij de Mac, rijd er een peugot weg bij het loket en die schampt zo van achteren mijn linker deur. Zat niet op de letten en was al aan zijn hamburger begonnen. Vul je het schadeformulier in, vraagt hij naar een groene kaart. Tsja nog niet eens binnen gehad met de post.

Trouwens nog lulliger bij dat voorval was dat ik op dat moment 2 scharrels tegelijk had. 1 zat er bij in de auto en de ander zat daar op het terras, niet handig :roll:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 feb 2007, 00:31

Ik heb ongeveer een jaar lang een donker blauwe e36 328i sedan gehad. Echt een super ding, helemaal in nieuwstaat met 85.000km

Werd op een avond gejat, heb hem een week later zelf terug gevonden, alle ramen kapot, bekleding kapot gesneden, overal uitwerpselen uitgesmeerd, banden lek, velgen kapot.

Was er echt niet lekker mee, wou de auto ook niet meer hebben daarna.

RVV

Bericht door RVV » 09 feb 2007, 00:50

Ongeluk met mijn vrouw op de A7 (130 plus meervoudig over de kop) en de dader reed door. daardoor dochtertje 3 maanden te vroeg geboren.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 09 feb 2007, 01:21

Renault Alpine A310 gejat en terug gekregen met 8000,- gulden schade. :?

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 feb 2007, 01:23

Rico v Velzen schreef:Ongeluk met mijn vrouw op de A7 (130 plus meervoudig over de kop) en de dader reed door. daardoor dochtertje 3 maanden te vroeg geboren.
:shock: Heeft dat nog verdere gevolgen gehad voor je dochter Rico?
Menselijk leed telt zoveel zwaarder als blikschade.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 09 feb 2007, 02:33

Een keer dat ik bij de auto terugkwam en deze van voor te achter bekrast was, niet all risk en geen briefje.
En afgelopen week dat iemand met achteruit rijden z'n auto in mijn zijkant zette :(.

J

Bericht door J » 09 feb 2007, 09:19

Onze net 4 dagen geleden opgehaalde Civic die gesandwiched werd omdat een puistige puber het belangrijker vond om de bas van z'n radio omhoog te draaien, waardoor hij niet (of te laat) zag dat mijn voorganger en ik gestopt waren voor een zebrapad.

En dat hij nog bedreigend werd ook, met 4 man politie in de buurt. erg onhandig op zijn minst

Uiteindelijk wel alles vergoed gekregen

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 09 feb 2007, 09:43

nieuwjaarsdag 2006.

met een zware kater moest ik even de wagen van me pa uit de garage rijden. helaas geven muren niet mee, waardoor er recht op de voorbumper een DIEPE kras zat. hij vond het niet eens zo erg, de eerste keer dat een kater als excuus hielp 8)

Rnd

Bericht door Rnd » 09 feb 2007, 10:58

Drie weken mijn rijbewijs en had de auto van mijn ma gekregen. Voelde me helemaal de koning. Totdat ik over een kruispunt rechtdoor reed (oke iets te hard) en een tegenligger linksaf voor mij afsloeg. Geen riem om en gelukkig zag ik het aankomen en kon me schrap zetten. Sindsdien altijd een riem om.

Renault Megane coupe van een paar maanden oud. Rijd ik met mijn vriendin over een polderweg. Komt er een tegenligger als een idioot aanrijden, raakt in de berm stuurt weer terug en ramt ons vol. Auto total loss en wij gelukkig niets. Wel vreselijke striemen op ons lijf van de riemen.

Nieuwe GTT van een paar maanden oud. Rijdt er een taart voor me met zo'n grijs kenteken familiebus. Stoplicht springt op oranje terwijl ze over de streep rijdt. We konden makkelijk doorrijden en ineens trapt ze boven op haar rem als een blind paard. Tja, klassiek geval....ik klap dus achterop.

Nog wat kleine dingetjes gehad, maar dit waren de ergste.

Rnd

Bericht door Rnd » 09 feb 2007, 11:04

Hier nog een foto van het resultaat van het eerste ongeluk en dus mijn eerste autootje, een peugeot 205 XT:

[img:694:464]http://www.xs4all.nl/~armon/205.jpg[/img]

Tristan

Bericht door Tristan » 09 feb 2007, 11:13

Mocht voor het eerst mijn pa z'n X5 meenemen op te gaan stappen. Normaal reed ik in mijn moeders auto, maar die was weg. Dus ik trots rijden (auto was 3 weken oud).

's Nachts kom ik thuis, doe de deur op slot en zie een dikke kras van voorscherm tot kofferbak. Moest ik dat de ochtend daarna even vriendelijk vertellen. :(

RVV

Bericht door RVV » 09 feb 2007, 11:25

Sander Spoolder schreef:
Rico v Velzen schreef:Ongeluk met mijn vrouw op de A7 (130 plus meervoudig over de kop) en de dader reed door. daardoor dochtertje 3 maanden te vroeg geboren.

Nouja ze werd dus 3 maanden te vroeg geboren, veel te klein en veel te licht, (680 gram) En na een zware conveuse periode kwam ze thuis, en sindsdien doet ze het qua gezondheid wel goed. Maar ze heeft wel de typische kenmerken die extreem te vroeg geboren kindertjes hebben. Ze is nog steeds erg klein en licht voor haar leeftijd, Maar wel heel goed bij de tijd, Mischien wel iets te goed :wink: Gaat sinds een half jaar naar de peuterclub waar ze goed in de groep mee draait.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 09 feb 2007, 11:28

Goed om te horen dat het goed gaat, Rico :D

HSR

Bericht door HSR » 09 feb 2007, 11:52

Rico v Velzen schreef:
Sander Spoolder schreef:

Nouja ze werd dus 3 maanden te vroeg geboren, veel te klein en veel te licht, (680 gram) En na een zware conveuse periode kwam ze thuis, en sindsdien doet ze het qua gezondheid wel goed. Maar ze heeft wel de typische kenmerken die extreem te vroeg geboren kindertjes hebben. Ze is nog steeds erg klein en licht voor haar leeftijd, Maar wel heel goed bij de tijd, Mischien wel iets te goed :wink: Gaat sinds een half jaar naar de peuterclub waar ze goed in de groep mee draait.

Een vriend van mij is ook een aantal maanden te vroeg geboren. Heeft hem 1 voordeel opgeleverd. Hij is nooit, maar dan ook nooit ziek. Ligt iedereen verkouden of met griep op bed, heeft hij nergens last van.

Terug ontopic:

Mijn ergste schade was met de Alfa 75 TS. Hartje Antwerpse haven, iets te enthausiast gedrift en breekt de rechter aandrijfas as. Het was voornamelijk een financieel debacle. Kosten auto, kosten sleper, kosten vervoer terug naar Enschede enz enz enz....

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 feb 2007, 12:00

Fasteddie schreef:Goed om te horen dat het goed gaat, Rico :D
Inderdaad! Gelukkig alles wel goedgekomen. :)

Daniel

Bericht door Daniel » 09 feb 2007, 12:04

Behalve dan drie inbraken in twee maanden om mijn navigatiesysteem te jatten valt het wel mee. Heb nog nooit een ongeluk gehad *afklop*

De grootste 'pech' was toen ik diezelfde auto ging ophalen en met 30 km op de teller een enorme steen op de voorruit kreeg. Ruit meteen aan barrels, lekker begin. :evil:

Maar dat valt in het niet bij avonturen zoals van Rico, fijn om te horen dat het goed gaat.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 feb 2007, 12:12

Rico,

Misschien dat het ergens op de site staat hoor, maar hoe heeft die mede-weggebruiker ervoor gezorgd dat jullie met 130 meerdere malen over de kop zijn gegaan?

Verder inderdaad fijn om te horen dat het goed gaat met je dochter.

RVV

Bericht door RVV » 09 feb 2007, 12:20

Sander hij haalde mij met een snelheid van pak em beet 160/170 rechts in (geschat) terwijl ikzelf links aan het inhalen was met 130 . Voor me zat een auto die ook iets van die snelheid reed. Een SUV achtige auto ramde hem er gewoon tussen en mij dus vol van de weg. rechtervoorwiel in de berm, auto hapt gelijk en slaat meerdere keren over de kop en komt onderste boven op de vangrail tot stilstand. Mijn toen zwangere vrouw en ik hingen onderste boven in de gordel.

RVV

Bericht door RVV » 09 feb 2007, 12:21

Auto was compleet totall los, aankoopprijs van 25K ineens oud ijzer prijs van 1000 euro.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 feb 2007, 12:24

:shock:

Dat is toch serieus geluk hebben Rico! Dat je uberhaupt blijft hangen in zo'n simpel gordeltje.

Vind het echt een klein wonder dat je daar ongeschonden uitstapt. Zeker je vrouw met een kind in haar buik.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 feb 2007, 12:43

Tja, wel wat 'pech' momentjes meegemaakt.

Porsche 924 S ging in Galgenkopf stuk. Blok zit zo vast, dat je het niet meer kunt laten draaien.

Aandrijfas van Alfa 75 die explodeerde bij 200 km/u, op de plek waar Rico over de kop is geslagen volgens mij. :evil:

Motorblok van 535 natuurlijk dat stuk liep door losgeschoten koelslangklem. :(

Maar heftigste klapper voor mijn gevoel was deze:
Ik stapte eens in een BMW 7 serie toen ik nog in Lelystad werkte bij Prodrive. Collega hangt door het raam en zegt: kijk, daar zit een hydraulische handrem is, handig voor sliptraining met directiechauffeurs. Ik moest de auto even naar de RDW baan brengen.

Ik rijd weg en het leek net of de handrem erop stond. Dus ik geef meer gas, trek wat aan die handrem om hem los te krijgen. Draai het erf van kantoor af en kom na 5 meter met KLABANG BENG BOEM tot stilstand en zie dat ik rechts wordt ingehaald door de Toyota Pick Up van Bert van den Dool. Die vliegt VOL het perkje in en ik denk: welke idioot haalt hier nu in?

Op dat moment kijk ik in mijn binnenspiegel en zie een E30 racer staan op 'ooghoogte'. Dus ik denk: nee he?

Ja dus, er zat een aanhanger achter die 7-boot!! :shock:

Wist ik niet, had ik niet gezien. Erg stom, afleiding door collega etc. Maar ik ramde dus met de spatborden van de trailer de pickup van Bert en die stond niet op de handrem.

Mijn toenmalige werkgever MM en hij hebben dat keurig opgelost. Ik stond voor lul voor het hele kantoor en Bert omcirkelde de mooie deuk met een stift: RDW 2005. Aan de andere kant zat Mille Miglia 2004, etc. 8)

Ik ben er niet trots op, maar op het moment van de klap besefte ik me even niet wat er gebeurde. Bizar wat er allemaal door je kop kan gaan in 1 seconde als je er heel even met je gedachten niet bij bent. Leermomentje... :roll:

Dutch

Bericht door Dutch » 09 feb 2007, 13:31

hugo schreef:
Rico v Velzen schreef:Nouja ze werd dus 3 maanden te vroeg geboren, veel te klein en veel te licht, (680 gram) En na een zware conveuse periode kwam ze thuis, en sindsdien doet ze het qua gezondheid wel goed. Maar ze heeft wel de typische kenmerken die extreem te vroeg geboren kindertjes hebben. Ze is nog steeds erg klein en licht voor haar leeftijd, Maar wel heel goed bij de tijd, Mischien wel iets te goed :wink: Gaat sinds een half jaar naar de peuterclub waar ze goed in de groep mee draait.
Een vriend van mij is ook een aantal maanden te vroeg geboren. Heeft hem 1 voordeel opgeleverd. Hij is nooit, maar dan ook nooit ziek. Ligt iedereen verkouden of met griep op bed, heeft hij nergens last van.
Weet niet of dat verband met elkaar heeft - mijn zoon is ook bijna drie maanden te vroeg geboren en loopt z'n hele leven al snotterend en hoestend rond. Iemand met een kuchje hoeft 'm maar aan te kijken en hij heeft 't ook.

Maar jemig, Rico, 680 gram. Ik wist dat ze licht was, maar dat is wel héél licht. Kijk, dat 't met die van mij is goedgekomen, is nog wel enigszins te begrijpen met z'n 1680 gram (ja, precies een kilo meer!). Is precies die twee weken verschil, kun je nagaan. Maar voor haar is 't dan echt een wondertje.

En on-topic: ik moet 't nog meemaken en hoop dat me zulke dingen bespaard blijven. Geen autodrama's tot nu toe.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 09 feb 2007, 13:57

gelukkig maar een paar dingen.

Het begon toen ik nog jong was... :D Mocht altijd van mijn vader de Range-Rover achter het huis parkeren en vervolgens de garage in rijden op de spiegels...

echter reed ik altijd met 1 voet ga en 1 voet rem (automaat)... Mijn pa zijn toen, doe het nu eens met 1 voet. So I did.. Rij het bochtje om op het terrein staat er opeens een klein boompje geplant (bedankt zwager) Ik wil vol op mijn rem trappen en ja hoor VOL het gas erop en dwars door de tuinmeubels en de schutting!!!! :D Mijn pa gelukkig lachen en mijn moeder boos. Nog geen 15 min. later hele familie aanwezig hahahaha Ik was 16 toen!

En met mijn eerste Opel Kadett een keer snoeihard uit de bocht gevlogen omdat een vrachtwagen door de berm was gegaan. Uiteindelijk mazzel gehad dat ik precies door een open hek van een weiland heen vloog. :shock:

En dan alleen nog een keertje met 60 van achter geramd door een ouwe geit die niet doorhad dat ik stilstond voor een rotonde.. Daar had ik echter nog wel lang last van gehad...

Dit alles is meer dan 4 jaar geleden.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 09 feb 2007, 16:21

Grootste pech (laten we hopen dat het hierbij blijft):

1. net voor Stuttgart een 180-graden draai op de Autobahn...had behoorlijk erg kunnen zijn allemaal...maar gelukkig de berm in gedraaid...

2. met 270 op de klok de visco koppeling van de koelfan die vastslaat, en vervolgens een carambol maakt onder de motorkap...zodat alle slangen doorgesneden worden en de motorkap in een keer bol staat...sta je dan in de "Kasseler Berge" om 01:00 's nachts in de middle of nowhere !

Plaats reactie