Lichter, spartaanser, sneller, geen luxe, enz

Dit is ons algemene autoforum.
Dutch

Re: Lichter, spartaanser, sneller, geen luxe, enz

Bericht door Dutch » 09 feb 2007, 09:36

k33z schreef:Stelling: Veel mensen hier zeggen dat ze wel een pure rijdersauto willen hebben (GT3RS, Radical, Exige, enz) maar is dit niet meer grootspraak dan dat je dit daadwerkelijk zou kopen als het mogelijk is? En als je het daadwerkelijk zou kopen kan je de auto dan gebruiken waarvoor hij gemaakt is en zou je dat dan ook doen?

Pure rijdersauto of het beste van beide werelden (comfort en sportief).
Over dat soort auto's denk ik niet eens na. :lol:

Maar als ik 'm zou kunnen kopen, dan zou ik 'm ook gebruiken waarvoor hij is gemaakt - klar. Als derde auto dus... :wink:

Maar mijn beslissing om naar zo'n rammelhokje als de kleine ST te gaan, had wel degelijk met rijplezier te maken - ik denk identiek aan Rico's stap van S3 naar MCS. Dus wel meer naar puur rijden toe, alleen op een heel ander niveau.

Intussen blijft 't toch het beste van beide werelden. Ik vind 't al puur dat het ding geen TC/ESP heeft, maar je hoort mij niet klagen over de voorruitverwarming, lichtsensor en what have you...

Shakes

Bericht door Shakes » 09 feb 2007, 09:47

Ik heb over Driving -fun een beetje een ander idee.
Voorwaarde 1 is dat de auto "lekker te zetten" moet zijn, voor mij met beperkte rijkunsten betekent dat met name dat hij licht moet zijn. Mijn huidige auto voldoet eigenlijk nog maar net, of net niet meer aan die eis.

"Vroeger" kon je leuke, lichte en snelle gebakjes ophalen. Denk aan de verschillende GTI's, Clio's en dat soort leuk spul.
Wil je vandaag de dag iets lichts hebben moet je gaan shoppen tot zeg 1993. Aan een hele andere kant van markt heb je de CSL's, RSen, Cs'en dat soort materiaal. Zou ik daarmee hetzelfde doen als met een GTI op de Ring? Nee, denk ik.

Gelukkig is er weer enige hoop in de vorm van een nieuwe Swift en Panda. In de laatste ga ik binnenkort een proefrit maken. Het is niet onmogelijk dat ik besluit een Panda te gaan aanschaffen ipv de M3. Ik denk dat ik er meer lol mee heb dan met de M3. Genieten van de M3 doe ik op een andere manier.

N.

Rebel

Bericht door Rebel » 09 feb 2007, 09:52

Ben benieuwd wat je van deze post vindt als je weer nuchter bent :lol:
Laat geworden gisteren?

Shakes

Bericht door Shakes » 09 feb 2007, 09:56

Moi? Zit wel ziek thuis ja 8)

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 09 feb 2007, 10:11

N. je bent echt ziek ja...EEN PANDA...HAAAAALLLLLOOOO....
Doe mij dit niet aan he !

Maar ok..dan wel een volledige fotorapportage van de proeftit in de Panda met tijden van de sprintjes....close-ups van de 13" velgen.....inzoomen op het Fiat-logo....enz. enz..

Leest u nog mee ??..nee toch..! :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 feb 2007, 10:12

Genieten van een auto kan op vele manieren, daarvoor hoef je niet eens op de limiet te rijden. Dromen over GT3RS is voor liefhebbers van een sportauto toch meer dan prima, de mensen die zichzelf zo'n auto daadwerkelijk kunnen permiteren rijder er zelden tot nooit mee zoals de auto middels marketing neer word gezet. Voor velen geld alleen al de gedachten tot wat er met de auto mogelijk is.

Dien je een auto te kopen waarmee je ook je dagelijkse KM dient te rijden, dan zullen velen ook de praktische en confortverhogende aspecten meenemen. (zie bericht Andre/ Stephane) Het lijkt echter wel steed moeilijker deze in een auto te vertegenwoordigd te krijgen. Voor de gene welke de luxe hebben zich een 2e auto als speelgoed te kunnen veroorloven zijn er echter nog vele leuke opties. Gek is wel dat deze veelal in oudere auto's tot midden jaren 90 gevonden worden. Dit zal alleen maar erger worden naarmate milieu maffia en de veiligheidsmaffia (EURO-NCAP) de dienst uit gaan maken. Je ziet dat de marketingafdelingen van vele merken al over zijn gegaan op deze 2 items, Toyota boekt hier wereldwijd al succes mee, maar het is de doodsteek voor de auto liefhebbers.

Ik beleef dan ook telkens weer plezier waneer in mijn e30 M3 stap :D Die mogen ze met wat tweaks door voorschreiding der techniek wel weer in de showroom zetten.

Michel

Tristan

Bericht door Tristan » 09 feb 2007, 10:24

Best of both worlds.

Wat ik in een dagelijkse auto zoek is sportief, luxe en comfortabel. De auto moet zowel blinken op de openbare weg, en ook zijn mannetje kunnen staan op een circuit-dag.

Dus een 5-deurs met airco, CC, etc etc. Maar wel aangepaste motor, onderstel en remmen.

Mocht ik over een paar jaar het vermogen hebben, zal er 1 luxe auto en 1 compromis-loze auto, puur op sportief en rijgenot.

Maar never dat ik een hardcore auto voor dagelijks wil hebben hier in NL, dan moet ik echt verhuizen naar het zuiden.

Hielke

Bericht door Hielke » 09 feb 2007, 10:27

Nandor schreef:
Gelukkig is er weer enige hoop in de vorm van een nieuwe Swift en Panda. In de laatste ga ik binnenkort een proefrit maken. Het is niet onmogelijk dat ik besluit een Panda te gaan aanschaffen ipv de M3. Ik denk dat ik er meer lol mee heb dan met de M3. Genieten van de M3 doe ik op een andere manier.

N.
De autoliefhebberij is een zaak van voortschrijdend inzicht. Ben je daar niet onderhevig aan dan laat je 1. jezelf door anderen voorschrijven wat leuk is en wat niet en 2. jezelf voor de gek houden en doe je jezelf enorm tekort.

In een ander topic werd gevraagd welke auto je beslist nog eens zou willen hebben. Ik kan op die vraag moeilijk antwoorden. Ik weet het nl niet. Wat ik wel weet is dat er door de jaren ontelbaar veel auto's bij zijn gekomen die ik beslist niet zou willen hebben. Als iets je beeld van een auto op de kop kan zetten dan is het een proefrit. Wil je in dromenland blijven hou dan mooi die poster boven je bed hangen en ga beslist niet in zo'n auto rijden.

Panda of E46 M3. Nandor twijfelt misschien nog. Een Panda geeft op een autoforum nagenoeg geen status. Met een M3 sta je momenteel bovenin in de pikorde. Ik ben misschien een vreemde druif (ja echt wel) maar ik heb me nog nooit iets van de waan van de dag aangetrokken. De Panda is tov van de M3 veruit de superieure entertainer. Het toverwoord beleving komt dan weer om de hoek kijken. De Panda doet eigenlijk alles goed om de bestuurder bij het leuke rijden te betrekken, de M3 doet bijna niets goed. Het is verdomd jammer dat bij de Panda de middentunnel zo ver naar binnen steekt. Dit bezwaar ligt hoofdzakelijk bij mezelf. Ik zit graag met de knieën naar buiten, dat lukt in de Panda niet.

Tom

Bericht door Tom » 09 feb 2007, 10:49

Sweet, wat heb je gezopen en gesnoven, nog nooit zoveel onzin gelezen.

kris

Bericht door kris » 09 feb 2007, 10:51

Hylke, je bent een vreemde duif, maar soit
I beg to differ in je Panda vs. M3 verhaaltje

gelukkig maar dat meningen verschillen

stel ik me natuurlijk de vraag: waar is de beleving als je met 20km/uur op een bocht afkomt? :evil:

Tom

Bericht door Tom » 09 feb 2007, 10:54

Ik kan met best veel auto's fun hebben, prijs staat er gewoon los van. Een Panda zal best een prima onderstel hebben vergeleken met andere auto's uit die klasse, maar zo'n boodschappenmobiel met 100pk op de voorwielen doet mij werkelijk NIETS. Voldoet 100% voor het doel waarvoor ie gemaakt is en zal best leuk zijn om eens een dagje mee te spelen (heb je dat ook weer meegemaakt). Niet meer dan dat, een funauto kan ik het niet noemen. Voor dat geld ging ik wel een Swift, gebruikte MINI of 206GTI halen.

Maar geef mij maar de M3. Een 6-in-lijn doortekken naar 8000 toeren waarbij de achterwielen zich in het asfalt schrapzetten bij het verlaten van een rotonde, terwijl je in de stoel gedrukt zit door het vermogen.

Rebel

Bericht door Rebel » 09 feb 2007, 11:05

Met een Fiat Panda lach je iedereen uit...

http://www.youtube.com/watch?v=er53F9iGTR0

Hielke

Bericht door Hielke » 09 feb 2007, 11:09

Die reclame blijft één van mijn all time favourites :)

Hielke

Bericht door Hielke » 09 feb 2007, 11:11

Tom schreef:Sweet, wat heb je gezopen en gesnoven, nog nooit zoveel onzin gelezen.
Het is geen onzin Tom, het is hoe ik het beleef. Het past gewoon niet in het straatje zoals jij het ziet of wilt zien.

Rebel

Bericht door Rebel » 09 feb 2007, 11:14

Hey Nandor, mag ik dan eens een rondje Ring mee lachen op de bijrijderstoel?

Hielke, maar dit was nog een echte panda, een icoon. Die nieuwe is qua prijs maar ook qua auto totaal niet meer te vergelijken met dit model.
Vriendin van ons heeft er een als boodschappenauto. Met toeters en bellen ben je evenduur uit als een tweedehandse M3.

Tom

Bericht door Tom » 09 feb 2007, 11:17

Dan ben je inderdaad een rare snuiter ;)

Ik kan mezelf er nog wel iets bij voorstellen als je liever een Civic Type R, Swift Sport, MINI Cooper, 205GTI hebt dan een M3, maar een Panda met max. 100pk zou ik snel klaar mee zijn. Zo'n auto maakt weinig in mij los en het is niet vanwege de marketing of mooie babbeltjes in folders bij die andere auto's.

Tom

Bericht door Tom » 09 feb 2007, 11:17

Ik neem aan dat het over de nieuwe Panda gaat?

Zo'n oude Panda volledig rally-style afraggen op een bouwterrein a la Knot zou ik ook wel leuk vinden ;)

Shakes

Bericht door Shakes » 09 feb 2007, 11:20

yes,

de nieuwe 100 pk versie. Idd net zo duur als een tweedehands M3. Komt mooi uit 8)

@Rob natuurlijk ben je vrij om in te stappen. Met elke auto is het lachen op de Ring. Eerst eens proefrijden.

N.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 09 feb 2007, 11:23

N. ff serieus....zou je werkelijk je M3 inruilen voor een PANDA indien de proefrit bevalt ??????

Shakes

Bericht door Shakes » 09 feb 2007, 11:27

Jazeker. Zit een liijst andere voordelen aan:

Parkeren waar je wil, kan mijn auto niet voor mijn huis zetten.
Garantie
Onopvallend
Lage verzekering en wegenbelasting
Laag verbruik
Fun, denk ik.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 09 feb 2007, 11:28

Ooit in en ver verleden in een dorp hier ver vandaan heb ik ooit een aantal jaren een VM 77 in het bezit gehad.

Een Super Seven, met twee stoelen, vijf wielen, koppelings, rem- en gaspedaal, contactslot en meer zat er niet aan en op.
Ja, een kap maar als je harder dan 100 km/u reed ging deze bol staan en dan zat je zowat nog met je kop in de wind :lol:

Zoiets dus alleen dan met een wiel aan de kofferbak met een lederenriem erom heen gespannen (het vijfde wiel, dus)
[img:640:480]http://www.vm-77.de/bilder/a060.jpg[/img]

Oh, ja, een de dagelijkse auto was een Daihutsu Cuore in het paars van mijn moeder.
Redelijk hardcore, toch!

Ik heb ook een anderhalf jaar met een E30 gereden met vastgelast diff, was ook wel hardcore.

Dus, ja. Mochten de miljoenjes binnengereden worden.

Donkervoort D8 180R, hoeft geeen strik omheen.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 09 feb 2007, 11:30

Hmmmm...ok, maar blijf het een rare gedachte vinden....maar gelukkig is het nog niet zover ! 8) ....
Is er misschien een vrouw in het spel :?:

Rebel

Bericht door Rebel » 09 feb 2007, 11:30

Gaat de goede kant op met dit forum, verstand komt met de jaren.
En het geld dat je spaart, kun je mooi inversteren in je eigen huis

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 feb 2007, 11:36

Ik kies als Kees voor best of both worlds. Gewoon omdat ik niet dagelijks op de Norschleife zit. RWD MOET IE WEL HEBBEN.

116i vs 530i verhaal dacht ik ook al over:530 is zoveel meer speelbaar en zoveel meer auto.

Elises rijden kut voor dagelijkse kilometers en filewerk. Na 100km in de randstad ben je zo'n ding meer dan beu.

Mocht ik dicht bij een track wonen of meer trackdays doen, mocht 't wel wat spartaanser, maar niet ten koste van alles. Caterham/Donkervoort:PRACHTIG. Maar alleen voor weekendgeweld of een trackday. Rij er maar eens mee naar Zuid Frankrijk. Geinig tot aan de Belgische grens.

Op Assen:EXCELLENT.

Maar we zitten hier meer achter de PC dan op het Isle of Man dus:Best of both worlds.

Poen? GT3 997 met goeie stereo en headset + aircon.
Beetje minder poen? M3 E90. Dan rij ik maar een boot volgens sommigen. :P

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 feb 2007, 11:47

Nandor schreef:Ik heb over Driving -fun een beetje een ander idee.
Voorwaarde 1 is dat de auto "lekker te zetten" moet zijn, voor mij met beperkte rijkunsten betekent dat met name dat hij licht moet zijn. Mijn huidige auto voldoet eigenlijk nog maar net, of net niet meer aan die eis.

"Vroeger" kon je leuke, lichte en snelle gebakjes ophalen. Denk aan de verschillende GTI's, Clio's en dat soort leuk spul.
Wil je vandaag de dag iets lichts hebben moet je gaan shoppen tot zeg 1993. Aan een hele andere kant van markt heb je de CSL's, RSen, Cs'en dat soort materiaal. Zou ik daarmee hetzelfde doen als met een GTI op de Ring? Nee, denk ik.

N.
Nandor, je pillen!!!

Voor de rest neem ik je post voor kennisgeving aan. :P

Plaats reactie