Mini stuk
- ADV
Re: Mini stuk
Morgen belt de Dekra expert mij.. dus we zullen zien..
De eerste keer is de koppeling, drukgroep en het vliegwiel onder garantie door Ekris vervangen.. Dat was na 38 of 40k km.. hoe kan het dan dat nu na weer zo'n aantal km's (terwijl er andere bestuurders mee hebben gereden) weer stuk gaat?
De koppeling was overigens blauw en het vliegwiel zaten scheurtjes in..
Er zijn drie dingen die ik raar vind:
- Wij als bedrijf hebben ervoor gekozen om te gaan leasen nadat bij een auto van ons een hoge incidentele post kwam (smart, cilinder stuk..), wij betalen een bepaald tarief aan de leasemij, daarvan betalen zij: verzekering, belasting, rente op aanschafbedrag, afschrijving, banden, onderhoud en eventuele reparaties. In dit geval heeft de leasemij nog nooit iets zelf hoeven te betalen, alles viel tot nu toe onder de garantie, dus wat lopen ze nou te zeiken? Je calculeert dit toch in?
- Hoe kan het dat er na ongeveer dezelfde afstand er weer iets stuk gaat, terwijl er een andere bestuurder op zit waarvan ik kan zeggen dat hij in de 14 jaar dat hij zijn rijbewijs heeft nog nooit iets met een koppeling heeft gehad..
- Hoe kan het dat er zoveel aan deze auto stuk gaat? Dit is niet geheel normaal meer lijkt me?
De eerste keer is de koppeling, drukgroep en het vliegwiel onder garantie door Ekris vervangen.. Dat was na 38 of 40k km.. hoe kan het dan dat nu na weer zo'n aantal km's (terwijl er andere bestuurders mee hebben gereden) weer stuk gaat?
De koppeling was overigens blauw en het vliegwiel zaten scheurtjes in..
Er zijn drie dingen die ik raar vind:
- Wij als bedrijf hebben ervoor gekozen om te gaan leasen nadat bij een auto van ons een hoge incidentele post kwam (smart, cilinder stuk..), wij betalen een bepaald tarief aan de leasemij, daarvan betalen zij: verzekering, belasting, rente op aanschafbedrag, afschrijving, banden, onderhoud en eventuele reparaties. In dit geval heeft de leasemij nog nooit iets zelf hoeven te betalen, alles viel tot nu toe onder de garantie, dus wat lopen ze nou te zeiken? Je calculeert dit toch in?
- Hoe kan het dat er na ongeveer dezelfde afstand er weer iets stuk gaat, terwijl er een andere bestuurder op zit waarvan ik kan zeggen dat hij in de 14 jaar dat hij zijn rijbewijs heeft nog nooit iets met een koppeling heeft gehad..
- Hoe kan het dat er zoveel aan deze auto stuk gaat? Dit is niet geheel normaal meer lijkt me?
- Martijn_bmw
op je vraag, dit calculeer je toch in?? NEE dus... je verwacht niet bij 80K km de koppeling en het vliegwiel te moeten vervangen...
blauw en scheuren is wel duidelijk te veel hitte! dus of foute bediening of toch weer materiaal fout (druklager wat niet genoeg aandrukt waardoor er slip ontstaat tijdens het gas geven...)
blauw en scheuren is wel duidelijk te veel hitte! dus of foute bediening of toch weer materiaal fout (druklager wat niet genoeg aandrukt waardoor er slip ontstaat tijdens het gas geven...)
- Hielke
Arjan,
jij kent de bestuurders van die auto. Zitten daar pedaalridders bij? Zoniet dan ligt het aan die auto. Het is op zich al vrij dramatisch hoe die auto (soms wel en soms niet) in elkaar geschroefd is.
jij kent de bestuurders van die auto. Zitten daar pedaalridders bij? Zoniet dan ligt het aan die auto. Het is op zich al vrij dramatisch hoe die auto (soms wel en soms niet) in elkaar geschroefd is.
- ADV
Hielke..
Ik ken inderdaad de berijders.. maar er is maar 1 die ik echt goed ken.. Die heeft ook toevallig de laatste 35000km gereden en als er iemand geen "pedaalridder" is dan is hij het.
@martijn, ik bedoel meer van je bouwt toch een spaarpotje op? Wat Arthur al zei, de ene heeft wel problemen en de andere niet.. ach..
Ik ken inderdaad de berijders.. maar er is maar 1 die ik echt goed ken.. Die heeft ook toevallig de laatste 35000km gereden en als er iemand geen "pedaalridder" is dan is hij het.
@martijn, ik bedoel meer van je bouwt toch een spaarpotje op? Wat Arthur al zei, de ene heeft wel problemen en de andere niet.. ach..
-
OnlineFabian
Spaarpotjes zijn marginaal hoor....
1 bandje teveel en 1 setje remmen teveel en het spaarpotje is al op.
De werkgevers willen scherpe tarieven, dus de marges zijn echt minimaal op een leasecontract.
En dan moet je nog maar hopen dat je een nette auto terugkrijgt na 4 jaar....
De werkgevers willen scherpe tarieven, dus de marges zijn echt minimaal op een leasecontract.
-
Ach zoals schijnbaar alle bedrijven in NL. Eerst 15 vette jaren en dan een jaartje dat minder gaat en het eind is zoek....... *ot*
- Martijn_bmw
+1! maar als jullie echt van mening zijn dat het niet door gebruik komt, contra expertise aanvragen en claim bij BMW leggen ivm product / materiaal foutFabian schreef:Spaarpotjes zijn marginaal hoor....

- Gijzer
De reactie van de Dekra al bekend??
- Bert ///M3
Druklager drukt niks aan tijdens rijden. Het enige wat die doet is tijdens afkoppelen de drukgroep aandrukken, die heb je nodig zodat je gelijkmatige druk op de tanden houd, de schakelhevel kan dat niet zonder druklager.Martijn_bmw schreef:op je vraag, dit calculeer je toch in?? NEE dus... je verwacht niet bij 80K km de koppeling en het vliegwiel te moeten vervangen...
Ook kan een blauw vliegwiel gewoon veroorzaakt zijn door slippen van de koppeling, dus de klacht waarvoor hij sowieso naar de garage ging. Slippen = hitte en daardoor krijg je een blauw frictievlak.
- Martijn_bmw
bedankt voor de uitleg bert! idd stom van me gedacht, koppeling is natuurlijk standaard aangedrukt en ontkoppel je met de hevel / druklager...Bert ///M3 schreef:Druklager drukt niks aan tijdens rijden. Het enige wat die doet is tijdens afkoppelen de drukgroep aandrukken, die heb je nodig zodat je gelijkmatige druk op de tanden houd, de schakelhevel kan dat niet zonder druklager.Martijn_bmw schreef:op je vraag, dit calculeer je toch in?? NEE dus... je verwacht niet bij 80K km de koppeling en het vliegwiel te moeten vervangen...
Ook kan een blauw vliegwiel gewoon veroorzaakt zijn door slippen van de koppeling, dus de klacht waarvoor hij sowieso naar de garage ging. Slippen = hitte en daardoor krijg je een blauw frictievlak.
maar iig wat ik bedoelde stuk door hitte is duidelijk, alleen nu is de hamvraag hitte ontstaan door gebruikersfout of door materiaalfout....
- Sjoerd MP BMW
Gefabriceerd door PSA, ontwikkeld door BMW...Robertdj schreef:Zijn het nog steeds PSA blokken?
Een Cooper vonden wij destijds te zwak, maar mede vanwege de motorische perikelen van de Cooper S hebben we een diesel gekocht. Koppelrijden is ook leuk.

Dieselblok is overigens het bekende Hdi blok van PSA, vanaf de facelift (sept 2010) is het blok van BMW zelf. Medio 2011 komt er ook een Cooper SD met 2.0 oliestoker uit de x18d lijn.
Ben toch wel blij dat ik niet lease als zo de verhalen hoor op diverse fora over het gesteggel heen en weer. Het bekende verhaal van kastje en muur. Kan me wel vinden in het kort door de bocht argument van Arthur, moeten ze maar incalculeren.
Ik slijt ook meer banden en remblokken dan gemiddeld. Ik ben dan ook geen slepert met mijn remmen maar druk graag op het pedaal op uitvoegstrook net voor je bocht ingaat. Mijn credo: Wer später bremst ist länger Schnell.
Ik bedenk me net: hoe zit dat dan in Duitsland? Daar remmen ze echt af als ze een bord zien met snelheidsbeperking. Reed van de week achter een lesauto en het wordt hier gewoon zo geleerd: 70 op de rem, 50 op de rem.
- ADV
Hmm vandaag de mini weer opgehaald.. koppeling is nog nooit zo licht geweest.. gister ook discussie met dekra man gehad, waarbij bleek dat het volgens hem overmatig gebruik van de koppeling was, maar niet perse misbruik. Volgens hem kon je bijvoorbeeld ergens vast hebben gestaan, vervolgens veel op de koppeling rijden en daarna rij je met een slippende koppeling door.. dus dat is nog punt van discussie met leasemij..
aan de andere kant moet zo'n koppeling dat toch aankunnen?
- Martijn_bmw
tuurlijk moet dat kunnen!! het overgrote deel val leaserijdend NL rijdt de meeste kilometers in de spits/file en gemiddeld gaat een koppeling 200.000km mee 
ook vreemd dat hij nog nooit zo ligt is gegaan, misschien toch een teken dat ook in de tweede set een productfout zat!

ook vreemd dat hij nog nooit zo ligt is gegaan, misschien toch een teken dat ook in de tweede set een productfout zat!
- Sjoerd MP BMW
Koppeling
Mijne is ook terug geweest bij dealer vanwege een "knoep" in de koppelingspedaal.
Hierover moet iets in PUMA staan. Was iets bekends bij BMW, onder garantie vervangen.

Mijne is ook terug geweest bij dealer vanwege een "knoep" in de koppelingspedaal.
Hierover moet iets in PUMA staan. Was iets bekends bij BMW, onder garantie vervangen.
-
OnlineFabian
Volgens mij hoef je nu nergens meer bang voor te zijn. De uitspraak van de expert is toch duidelijk? Misbruik kan niet aangetoond worden, het is gewoon gebruik. Dan is er geen zaak.ArjandeV schreef:Hmm vandaag de mini weer opgehaald.. koppeling is nog nooit zo licht geweest.. gister ook discussie met dekra man gehad, waarbij bleek dat het volgens hem overmatig gebruik van de koppeling was, maar niet perse misbruik. Volgens hem kon je bijvoorbeeld ergens vast hebben gestaan, vervolgens veel op de koppeling rijden en daarna rij je met een slippende koppeling door.. dus dat is nog punt van discussie met leasemij..