Audi VS BMW deel 2342234

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
RVV

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 11:47

Steve, Andre wil zo'n 1 M hebben ik niet... dus mijn mening op basis van Andre zijn mening zou natuurlijk nergens op slaan. En een mening over een merk hebben en hun strategie, modelpositionering, sportiviteit is ook een andere mening van wat je van een auto vind in zijn grensbereik. Straatauto's die verder niet zijn aangepast zuigen überhaupt in het grensbereik op een circuit. Ook elke M. ze zullen het wat langer volhouden dan een S of RS.. maar na een uurtje staat alles te puffen en te stinken. Dus die 8000 toeren en zogenaamde scherpte heb je zeker niet nodig op het circuit met een standaard M achtig product. Maar dat weet jij als geen ander :wink:

Aan de bar zit ik nooit, buiten DF heb ik zelfs nooit over mijn auto's met anderen. De nieuwe M generatie half zacht.. geen idee.. wat ik wel weet is dat ze me ondertussen net zo veel raken als zo'n Audi S/RS.. en dat is niet best. Gelukkig kunnen we nog een jaar of 5 vooruit met 2e hands BMW'tjes.. daarna moeten we gewoon er aan geloven.

steve smith schreef:Rico, jij en ik weten allebei dat die mening voor 90% gebaseerd is op het feit dat Andre dat van de daken schreeuwt. Maar die zie ik wel een 135i tot en over de grens rijden om die mening te vormen. Jou ik zie ik op een trackday af en toe een laf rondje rijden, dus waar heb je eigenlijk al die scherpte en 8000 toeren voor nodig? Aan de bar? Heb stiekem het vermoeden dat je met zo'n halfzachte M sneller rond zou gaan dan met je ex-M5.

Tristan

Bericht door Tristan » 13 jan 2011, 11:48

Harrie schreef:
Petrolhead Tom schreef:Audi kan toch alleen heel hard rechtdoor richting wintersport? Zo lang je maar quattro hebt. Geniaal ook altijd hoe gefrustreerd die lease-pikkies in die A6 2.0tdi-wheeldop-editions met hun halogeen lichten zitten te seinen als je niet direct voor ze aan de kant gaat omdat hun wel 145-hele-gefrustreerde kilometers proberen te rijden. :mrgreen:
S3 265pk Hockenheim 1;17,5
130i 265pk Hockenheim 1:19,2
.
Heb ik idd al vaker gezien die tijden, maar de 130i had geen sperdiff, dus hoop wielspin (stom van BMW om niet te leveren). Ik weet zeker dat als de 130i een sper had, de tijden gelijkwaardig waren.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 jan 2011, 11:50

@P-Tom: Dat is ook niet mijn punt. Je kunt dan nog veel beter een Skoda kopen. Dan is die BMW ook altijd te duur.
Het ging mij erom of de genoemde BMW nu "heeeeeeel" veel beter rijdt dan de genoemde Audi? En dat vraag ik mij af. Zeker in deze uitvoeringen.

Harrie

Bericht door Harrie » 13 jan 2011, 11:51

Arthur schreef:Zou dat niet eerder gelden voor de wat potentere versies? Zou een 316i nu echt een "heeeeeeel" stuk beter rijden dan een A4 1.8 TFSI?
Petrolhead Tom schreef:Nou Rico, als je een standaard 3 tegenover een standaard A4 zet vind ik de 3 serie toch echt een heeeeeeel stuk beter rijden.
Nee!! Ze rijden anders, maar niet beter of slechter. dat geldt overigens ook voor de meer potentere versies hoor.
Ik denk dat het gevoel door 2 punten wordt gevoed. RWD, dat gevoel wil je of wil je niet, heeft niets te maken met of iets beter rijdt. Het 2e "gevoel" is de roze BMW bril.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2011, 11:55

Als ik een 318D 143 pk vergelijk met een A4 2.0tdi dan vind ik de Bmw echt een heel stuk beter rijden, meer gevoel, voor mijn gevoel tonnen meer grip en een zeker zo comfortabel. De A4 is alleen NOG stiller dan een 3 serie, dat hebben ze bij Audi goed voor elkaar dat kun je niet ontkennen.

RVV

Re: Audi VS BMW deel 2342234

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 12:03

Omdat 1 M topic wel erg off topic ging heb ik hem even doormidden gezaagd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2011, 12:04

Handig! :D

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 12:07

Tom ik vind het knap om in superlatieven te praten over een 318d. Toevallig had ik er eentje mee vorige week maandag als leenauto van de dealer. Vond het een vrij waardeloos ding.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2011, 12:11

Ik praat niet in superlatieven maar als ik het vergelijk met een A4 dan vind ik hem echt een heel stuk beter rijden. De 3 serie geeft gewoon een stuk meer gevoel ten opzichte van een A4. En als je een 318D al niet best vond rijden zou ik maar helemaal uit de buurt blijven van de lokale Audi dealer. :hosanna:

Tristan

Bericht door Tristan » 13 jan 2011, 12:11

Heb een week lang eens in een 318i gereden en vond het echt niet verkeerd rijden. Oke, het is geen kanon maar stuurt wel lekker en is zeker geen straf om in te rijden.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 13 jan 2011, 12:18

Ik heb deze week een A8 4.2 met alles erop en eraan gereden. Nou kun je veel zeggen over de 7 met z'n RWD, maar de handling van de A8 doet er echt niet voor onder. Ik had zelfs het gevoel dat door de quattro de auto beter met z'n gewicht om ging. Feit blijft dat zelfs met de e38 je met een nat wegdek en met sneeuw leuk kunt spelen, maar met quattro kan je in diezelfde sneeuw ook heel leuke dingen doen.

Ik denk dat beide merken een bepaald type rijder aanspreekt en dat het grijze gebied tussen die twee karakters door de jaren heen verschuift. Ik vond een Audi 80 eng slecht rijden, maar de A3 vind ik eigenlijk wel prima, al biedt ie weinig beleving. En de A8 2006 tov de 7 2006... ik denk dat ik een A8 zou kiezen.

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 12:19

Rijden doen ze goed, dat was mijn punt ook niet. Maar de verheerlijking van een standaard BMW'tje die zomaar 45K kost sloeg ook een beetje door imho..

Tom ik ben het wel met je eens hoor, een standaard Audi is helemaal een rijdende zandzak (bv een A4 tdi) maar je moet het wel in het juiste perspectief zien.

Auto rijden is meer dan allleen maar grip en scherp sturen. als BMW rijder vind je het belangrijk, maar een Audi rijder vind andere zaken weer veel belangrijker. Omdat een auto op een bepaald vlak beter is er uit springt maakt dat hem niet automatisch de betere auto dan een van een ander merk die op andere vlakken weer beter is. Ik ben en blijf een BMW man, Audi heb ik afgezworen.. maar na 7 jaar en 10 BMW's ofzo te hebben gereden durf ik de roze BMW bril wel een keer af te zetten.

JP

Bericht door JP » 13 jan 2011, 12:20

Audi's en BMW zijn in de regel veel te duur.

Een instapdiesel A4 (120pk) van €37k, of een 318d (136pk) €36.5k. :nah:

Marc R

Bericht door Marc R » 13 jan 2011, 12:22

Ben net aangekomen in serfaus.....onderweg met wat sneeuw weer de obligate bmw's langs de kant zien staan.
T gaat me gewoon te ver om elke keer weer de reddende engel te spelen voor die gasten...dan blijf ik aan de gang..

Fact is :die hondehokken kunnen gewoon geen winterse omstandigheden aan...t is elk jaar hetzelfde liedje...

Oke op droog en met + 10 graden rijden ze wel goed..volgens sommigen...

Zolang ik blijf wintersporten....QUATTRO!
Laatst gewijzigd door Marc R op 13 jan 2011, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 jan 2011, 12:22

RVV schreef:Rijden doen ze goed, dat was mijn punt ook niet. Maar de verheerlijking van een standaard BMW'tje die zomaar 45K kost sloeg ook een beetje door imho..

Tom ik ben het wel met je eens hoor, een standaard Audi is helemaal een rijdende zandzak (bv een A4 tdi) maar je moet het wel in het juiste perspectief zien.

Auto rijden is meer dan allleen maar grip en scherp sturen. als BMW rijder vind je het belangrijk, maar een Audi rijder vind andere zaken weer veel belangrijker. Omdat een auto op een bepaald vlak beter is er uit springt maakt dat hem niet automatisch de betere auto dan een van een ander merk die op andere vlakken weer beter is. Ik ben en blijf een BMW man, Audi heb ik afgezworen.. maar na 7 jaar en 10 BMW's ofzo te hebben gereden durf ik de roze BMW bril wel een keer af te zetten.
+1000

Tristan

Bericht door Tristan » 13 jan 2011, 12:27

Ravin ///M schreef:Ik heb deze week een A8 4.2 met alles erop en eraan gereden. Nou kun je veel zeggen over de 7 met z'n RWD, maar de handling van de A8 doet er echt niet voor onder. Ik had zelfs het gevoel dat door de quattro de auto beter met z'n gewicht om ging. Feit blijft dat zelfs met de e38 je met een nat wegdek en met sneeuw leuk kunt spelen, maar met quattro kan je in diezelfde sneeuw ook heel leuke dingen doen.

Ik denk dat beide merken een bepaald type rijder aanspreekt en dat het grijze gebied tussen die twee karakters door de jaren heen verschuift. Ik vond een Audi 80 eng slecht rijden, maar de A3 vind ik eigenlijk wel prima, al biedt ie weinig beleving. En de A8 2006 tov de 7 2006... ik denk dat ik een A8 zou kiezen.
Ik ook zou eerder de vorige generatie Audi kiezen dan de vorige gen. 7-serie. Maar enige wat me stoorde aan de A8 was dat de auto een soort van wringt in krappe bochten. Gevoel dat de auto rechtdoor wilt. Dit voel je ook in je stuur. Maar voor de rest is de stabiliteit geweldig.

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 13 jan 2011, 12:33

RVV schreef:Tom ik vind het knap om in superlatieven te praten over een 318d. Toevallig had ik er eentje mee vorige week maandag als leenauto van de dealer. Vond het een vrij waardeloos ding.
Bekijk je het dan wel vanuit het goede perspectief? Hier thuis de keuze gehad tussen genoeg diesels ( A4, 159, Lancia delta, saab ) en uiteindelijk gekozen voor een 318d ( welliswaar met tuning ). Natuurlijk praten we niet over een auto met sportief weggedrag, verre van, maar in zijn klasse toch een van de betere rijders-auto`s in mijn beleving.

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 12:44

Peter, BMW's zijn altijd de rijders-auto's geweest. En een 318d stuurt ook best goed. Maar als package afgezet tegenover wat zo'n ding nieuw kost vind ik het een waardeloos ding. Voornamelijk door de motor, want ik vind al die 4 cilinder knikkerbakken waardeloos. Maar de motor is wel het hart van de auto. Een auto alleen maar op sturen en wegligging beoordelen en niet the whole package meenemen, en dan er over praten dat het een Hulk Hogan op wielen is gaat er bij mij niet in. Dat neemt verder niet weg dat een Audi ook waardeloos is op dit gebied. Maar omdat die Audi waardeloos is, is die BMW niet ineens heel bijzonder ofzo.

Arthur

Bericht door Arthur » 13 jan 2011, 12:54

@Peter; Je hebt nog niet in mijn Mondeo 2.0TDCi gereden :)
Maar ja, die valt ook niet in de Premium klasse :lol: Behalve RWD, is 'ie op alle fronten "beter" :mrgreen: Voor mij :wink: Een 318d zal dezelfde specs hebben en RWD maar verder is het een overpriced hok. Wellicht mijn Mondeo ook als je met Skoda gaat vergelijken. Maar een 318d pakeer ik in kofferbak. Ik ga ervan uit dat verbruik en stilte van de motor elkaar niet ver ontlopen. Voor mij geen "standaard" BMW of Audi, en de opties nekken je. Ik hecht dan ook waarde aan ruimte, gebruiksgemak dus. En daar komt bij dat de Mondeo best scherp schijnt te sturen in z'n klasse, dus da's mooi meegenomen. Dan vallen BMW en Audi eigenlijk altijd af, als het op ruimte aan komt :wink:
Voor een gebruikte 335i touring of RS4 avant zou ik wel willen schipperen met de ruimte maar dan komen de motor en de rij-eigenschappen pas echt om de hoek kijken denk ik. En aangezien ik geen Schumi ben zou ik wellicht zelfs liever voor een dikke 5-serie of A6 gaan.

Eerlijkheidshalve begrijp ik ook vaak de keuze voor een instap BMW of Audi niet. Status? Ik ben zelf ook heus niet vies van een beetje status, begrijp me niet verkeerd, maar sommige mensen hadden gerust iets anders kunnen kiezen.

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2011, 13:00

Arthur schreef:@Peter; Je hebt nog niet in mijn Mondeo 2.0TDCi gereden :)
Maar ja, die valt ook niet in de Premium klasse :lol: Behalve RWD, is 'ie op alle fronten "beter" :mrgreen: Voor mij :wink: Een 318d zal dezelfde specs hebben en RWD maar verder is het een overpriced hok. Wellicht mijn Mondeo ook als je met Skoda gaat vergelijken. Maar een 318d pakeer ik in kofferbak. Ik ga ervan uit dat verbruik en stilte van de motor elkaar niet ver ontlopen. Voor mij geen "standaard" BMW of Audi, en de opties nekken je. Ik hecht dan ook waarde aan ruimte, gebruiksgemak dus. En daar komt bij dat de Mondeo best scherp schijnt te sturen in z'n klasse, dus da's mooi meegenomen. Dan vallen BMW en Audi eigenlijk altijd af, als het op ruimte aan komt :wink:
Voor een gebruikte 335i touring of RS4 avant zou ik wel willen schipperen met de ruimte maar dan komen de motor en de rij-eigenschappen pas echt om de hoek kijken denk ik. En aangezien ik geen Schumi ben zou ik wellicht zelfs liever voor een dikke 5-serie of A6 gaan.

Eerlijkheidshalve begrijp ik ook vaak de keuze voor een instap BMW of Audi niet. Status? Ik ben zelf ook heus niet vies van een beetje status, begrijp me niet verkeerd, maar sommige mensen hadden gerust iets anders kunnen kiezen.
Prima verhaal, mee eens. :thumbup:

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 13 jan 2011, 13:10

Robin schreef:
Arthur schreef:pompiepompiedom STATUS pompiedompiedom.
Prima verhaal, mee eens. :thumbup:
Dan ben ik erg benieuwd naar wat jullie zouden leasen in mijn positie. Met mijn pakket van eisen is de 320d EDE het meeste auto dat ik kan krijgen denk ik.

De draad met de afwegingen: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =2&t=21095

Samengevat pakket van eisen:

- Budget ~40k
- Diesel
- 20% bijtelling
- meer vermogen dan mijn huidige 1.9 met 105 pk
- Navi

Robin

Bericht door Robin » 13 jan 2011, 13:18

Gewoon zo'n 320d lage bijtelling apparaat doen.

Want:
-Is tov 4pots benzinemotoren bij BMW the way to go, ook 163pk
-Mooi model vind ik :D

Koos ik liever dan 'n gelijk gemotoriseerde A4(want daar gaat dit draadje over), maar zoek je ruimte?
Mondeo, Passat etc.

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 13:19

Als je keuze RWD is dan blijft er weinig over. Mercedes mischien? Lexus?

Arthur

Bericht door Arthur » 13 jan 2011, 13:20

En je zoekt een sedan neem ik aan. Ben niet zo thuis in de 20% bijtelling maar dan blijven er niet heel veel over toch in die "klasse"?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 jan 2011, 13:21

Marc RS4 schreef:Ben net aangekomen in serfaus.....onderweg met wat sneeuw weer de obligate bmw's langs de kant zien staan.
T gaat me gewoon te ver om elke keer weer de reddende engel te spelen voor die gasten...dan blijf ik aan de gang..

Fact is :die hondehokken kunnen gewoon geen winterse omstandigheden aan...t is elk jaar hetzelfde liedje...

Oke op droog en met + 10 graden rijden ze wel goed..volgens sommigen...

Zolang ik blijf wintersporten....QUATTRO!
Volgens mij verkoopt BMW wereldwijd meer X-drives dan Audi quattro's verkoopt. In Duitsland en Oostenrijker weten de echte rijders ook wel dat X-drive een betere keuze is dan een RWD.

Plaats reactie