Audi VS BMW deel 2342234

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Tristan

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tristan » 13 jan 2011, 10:52

Wat ik raar vind is dat de RS3 bredere voorbanden heeft dan achter? Is dat om de onderstuur te onderdrukken? Kan me geen ander reden verzinnen....

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2011, 10:54

Audi kan toch alleen heel hard rechtdoor richting wintersport? Zo lang je maar quattro hebt. Geniaal ook altijd hoe gefrustreerd die lease-pikkies in die A6 2.0tdi-wheeldop-editions met hun halogeen lichten zitten te seinen als je niet direct voor ze aan de kant gaat omdat hun wel 145-hele-gefrustreerde kilometers proberen te rijden. :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 jan 2011, 11:01

^^
Och gut, krijgen we dit weer? Meneer heeft z'n Micra verkocht en wil een Citroen kopen? En maar lullig doen over lease-pikkies in een A6?
Typisch...
:mrgreen: :wink:

Ieder z'n ding, toch?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 jan 2011, 11:04

Tristan schreef:Wat ik raar vind is dat de RS3 bredere voorbanden heeft dan achter? Is dat om de onderstuur te onderdrukken? Kan me geen ander reden verzinnen....
Volgens de autobladen is dat inderdaad de reden, voor minder onderstuur.

Verder doet die RS3 me ook helemaal niets, al had hij standaard 500 PK. Straalt niets uit, zoals bijna geen enkele Audi trouwens.

PS. Voor een Nissan Micra ging ik ook niet aan de kant. :)

JP

Bericht door JP » 13 jan 2011, 11:05

Tristan schreef:Wat ik raar vind is dat de RS3 bredere voorbanden heeft dan achter? Is dat om de onderstuur te onderdrukken? Kan me geen ander reden verzinnen....
Zou te maken hebben met de goedkeuring van Tüv. Zal wel niet passen, of dat komt door de quattro?
Velgen achter zijn ook maar 7.5j breed terwijl voor 8j is

De wielkasten breder maken, voor de 235' bandjes, zal wel veel te duur zijn geweest. Al kan het bij andere RS-modellen wel (en de 1M)

wim breman

Bericht door wim breman » 13 jan 2011, 11:05

Valt wel op dat er hier weinig Audi fanaten zitten :D ben ik trouwens ook niet, heb nog nooit met zo'n ding gereden maar vind de specs wel aardig.
Ik heb al heel wat BMW's gehad en met plezier gereden maar om BMW nu als uberauto te bestempelen en te stellen dat er niks beters te krijgen is gaat mee een beetje te ver.
Mijn post heeft in ieder geval weer tot markante uitspraken geleid.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2011, 11:07

Arthur schreef:^^
Och gut, krijgen we dit weer? Meneer heeft z'n Micra verkocht en wil een Citroen kopen? En maar lullig doen over lease-pikkies in een A6?
Typisch...

Ieder z'n ding, toch?
Haha dat sowieso, maar valt me gewoon op. Altijd als er geseind wordt is het een Audi rijder. Haal je een Audi in zit er een chagrijnig iemand in. Echt bijna nooit blije mensen, terwijl het interieur van een Audi toch bijna het enige is waar je nog enigszins vrolijk van kunt worden.

Doe mij maar een Bmw, elke meter puur rijplezier. :D Helaas past alleen een leuke Bmw nog niet in mijn budget.

Arthur

Bericht door Arthur » 13 jan 2011, 11:10

Nu rijd ik geen Audi EN geen BMW en er wordt ook nog eens weinig naar me geseind om aan de kant te gaan... maar Audi rijders vallen daar bij mij niet onder, wel vaak wat anders :wink:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2011, 11:12

Zoals? :mrgreen:

Arthur

Bericht door Arthur » 13 jan 2011, 11:14

Vrachtwagens. Ik durf niet harder :df:

JP

Bericht door JP » 13 jan 2011, 11:14

Wouter81 schreef:
PS. Voor een Nissan Micra ging ik ook niet aan de kant. :)
Inderdaad... :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jan 2011, 11:15

ik moet wel weer lachen om bepaalde uitspraken over audi :mrgreen:

gelukkig zijn er ook uitzonderingen bij audi die wel wat beter/sportiever rijden, maar dan zit je al wel in een TT-RS of RS3 of R8 en kornuiten, over het algemeen bv in verhouding tot dezelfde gewone auto in de bmw klasse (niet de sport) dan rijd de BMW gewoon sportiever.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 jan 2011, 11:16

Petrolhead Tom schreef:
Arthur schreef:^^
Typisch...

Ieder z'n ding, toch?
Haha dat sowieso, maar valt me gewoon op. Altijd als er geseind wordt is het een Audi rijder. Haal je een Audi in zit er een chagrijnig iemand in. Echt bijna nooit blije mensen, terwijl het interieur van een Audi toch bijna het enige is waar je nog enigszins vrolijk van kunt worden.

Doe mij maar een Bmw, elke meter puur rijplezier. :D Helaas past alleen een leuke Bmw nog niet in mijn budget.
Tja, da's maar net waar je op let. Het is mij nml. nog nooit opgevallen. Misschien perceptie.

Anyway... vorig jaar eens met een nieuwe A4 Avant gereden. Gewoon een 143 pk diesel met wat opties. 70K kostte het ding. Bezopen als je het mij vraagt maar goed. Van buiten prachtige auto hoor, niets mis mee. Klein stukje gereden en toen was ik wel genezen. Wat een licht, afstandelijk gedoe. In die paar km met wat bochtjes wist ik al dat ik nooooooit zo'n ding zou hoeven kopen. Klinisch, afstandelijk, emotieloos.

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 11:17

Doe mij maar een Bmw, elke meter puur rijplezier
Nou dat valt ook wel wat mee hoor. BMW's rijden over het algemeen goed, maar het zijn geen goden op wielen ofzo.

Wim, ga eens een proefrit maken in een Audi S3, dan zie je vanzelf of dat bevalt. Zoja kun je best inzetten op een RS3.. praktisch gezien ongeveer 100% meer auto dan die in mekaar gescheten overated 1 M :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2011, 11:18

Wij hebben ook met een A4 gerden voordat pa in een 3 serie stapte. Niet normaal wat een klinisch rijden, nul emotie. En een prijskaart die 15k boven die van een 3 serie lag. De keus was snel gemaakt. :P

steve smith

Bericht door steve smith » 13 jan 2011, 11:18

Begrijp me niet verkeerd, Audi maakt best aardige vervoersmiddelen. Om van A naar B te komen, om mee op wintersport te gaan, om veilig kilometers te vreten, en kinderen te vervoeren. Maar als men twee platformen heeft waarvan het ene de gewichtsverdeling heeft van een omgekeerde slingerklok en het andere voortborduurt op Alec Issigonis' plan uit 1960 hoe je zo goedkoop mogelijk een gemotoriseerde schoenendoos produceert, begrijp ik niet waarom een merk zo fanatiek probeert een "sportief" imago na te streven. Als alle componenten samen nou een utilitair werkpaard zijn uitgekauwd door de volledige VAG groep en geheel vrij van innovatie, waarom moet en zal het dan als zijnde een "dynamisch sportief vooruitstrevend" product in de markt gezet worden???? Dat is het technisch niet en gaat 't ook niet worden.

E46 M3 --> RS3 lijkt me niet een stapje achteruit maar van Mac Pro naar Commodore 64. Van een eerlijke sportieve stuurmans GT naar een schijnheilige opgedirkte mantelpakjesGolf met een "Premium" prijskaartje. Ik hoop voor je dat er een zalig gevuld mantelpakje meegeleverd wordt, dan staat er nog iets nuttigs op de optielijst!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2011, 11:21

Nou Rico, als je een standaard 3 tegenover een standaard A4 zet vind ik de 3 serie toch echt een heeeeeeel stuk beter rijden.

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 11:29

begrijp ik niet waarom een merk zo fanatiek probeert een "sportief" imago na te streven
Nouja het verkoopt.

Overigens vind ik dat BMW, een merk dat juist altijd een sportief imago wilde nastreven precies het tegenovergestelde doet. Van de sportieve heritage is straks echt helemaal niks meer over met de groene weg die ze zijn ingeslagen.

Voor alle duidelijkheid, Audi doet mij al een jaar of 7 niks meer.. maar de S'en en RS'en verdienen toch wel een plekje in het sportieve autolandschap vind ik. Je hoeft ze niet te kopen, maar compleet afbranden omdat het merk Audi kut is, is weer het andere uiterste. Als autovisie zo'n ding test en een 0-100 tijd neerzet van 4,1 seconden (als dat ook klopt) dan is dat een een serieuze prestatie. En nee het gaat niet alleen om rechtuitbranden, weet ik.. Maar BMW's verheerlijken omdat Audi's kut zijn is ook een beetje kinderachtig. Want BMW is ondertussen ook hard op weg om ook een kutmerk te worden. Daar doen ze in ieder geval goed hun best voor...

3 cilinder turbootjes straks in een 1 serie en 3 serie... 6 in lijn atmo gaat gewoon verdwijnen.. FWD zit al in de pen.. M's die alleen nog maar van stofzuigers worden voorzien.. zum kotzen...

Niall

Bericht door Niall » 13 jan 2011, 11:32

Mijn baas heeft zo een nieuwe A4 1.8T automaat. Multitronic is fijn voor achteroverleunend cruisen, voor opschieten geen zak waard. Stuurgevoel is nul in vergelijking tot het vorig model A4, daar heb je tenminste het gevoel dat er iets aan het stuur vast zit ipv electromotor welke stuurgevoel moet genereren

Harrie

Bericht door Harrie » 13 jan 2011, 11:32

Petrolhead Tom schreef:Audi kan toch alleen heel hard rechtdoor richting wintersport? Zo lang je maar quattro hebt. Geniaal ook altijd hoe gefrustreerd die lease-pikkies in die A6 2.0tdi-wheeldop-editions met hun halogeen lichten zitten te seinen als je niet direct voor ze aan de kant gaat omdat hun wel 145-hele-gefrustreerde kilometers proberen te rijden. :mrgreen:
S3 265pk Hockenheim 1;17,5
130i 265pk Hockenheim 1:19,2

De S3 is zoveel sneller omdat er inderdaad veel rechte stukken op Hockenheim zitten. :wink: :goodnight:

Zullen we maar gewoon ontopic gaan en de 1M weer ophemelen? Waarvan ik de orange kleur en de M onderdelen overigens wel mooi vind..
Laatst gewijzigd door Harrie op 13 jan 2011, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2011, 11:33

Petrolhead Tom schreef:Nou Rico, als je een standaard 3 tegenover een standaard A4 zet vind ik de 3 serie toch echt een heeeeeeel stuk beter rijden.
Ja daar ben ik het mee eens. Maar een standaard BMW rijd ook niet bijster bijzonder hoor.

steve smith

Bericht door steve smith » 13 jan 2011, 11:36

Rico, jij en ik weten allebei dat die mening voor 90% gebaseerd is op het feit dat Andre dat van de daken schreeuwt. Maar die zie ik wel een 135i tot en over de grens rijden om die mening te vormen. Jou ik zie ik op een trackday af en toe een laf rondje rijden, dus waar heb je eigenlijk al die scherpte en 8000 toeren voor nodig? Aan de bar? Heb stiekem het vermoeden dat je met zo'n halfzachte M sneller rond zou gaan dan met je ex-M5.

wim breman

Bericht door wim breman » 13 jan 2011, 11:36

@RVV
Dat is mijn idee ook als ik de ontwikkeling zo bekijk.

Arthur

Bericht door Arthur » 13 jan 2011, 11:37

Zou dat niet eerder gelden voor de wat potentere versies? Zou een 316i nu echt een "heeeeeeel" stuk beter rijden dan een A4 1.8 TFSI?
Petrolhead Tom schreef:Nou Rico, als je een standaard 3 tegenover een standaard A4 zet vind ik de 3 serie toch echt een heeeeeeel stuk beter rijden.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2011, 11:47

RVV schreef:
Ja daar ben ik het mee eens. Maar een standaard BMW rijd ook niet bijster bijzonder hoor.
Maar nog steeds wel het beste in die klasse, een Audi rijd heel afstandelijk, een Benz is vooral op comfort gericht en een Bmw is nog steeds voor de sportieve rijder gemaakt. Zo lang ze dat volhouden is het volgens mij goed.

Arthur: het staat buiten kijf dat die kleine turbo motoren van VAG pareltjes zijn. Heb met JP meegereden in zijn Golf VI Gti en dat loopt echt fantastisch mooi. Maar als het om de motor gaat kun je beter 15k in je zak houden en een Passat kopen in mijn ogen. Doet qua rijden niet onder voor een A4 voortrekker.

Plaats reactie