@ Metchu.
Ik ken een turkse jongen en die is sinds een paar jaar vader.
Nu kwam ik hem onlangs tegen toen ik met mijn kinderen op pad was.. ff babbeltje gemaakt enzo.
We hadden het over onze kinderen, en hij maakte de opmerking dat onze kinderen al zo goed kunnen praten, en zijn kind nog wat minder.
Maar het kindje moest ook eerst turks leren, want dat is zijn moedertaal.
Allemaal best hoor. Maar als je het over acceptatie en intergratie hebt denk ik van ... tja ...
Op die manier , ook al is het niet kwaad bedoelt, blijf je een situatie houden dat je , generatie op generatie , gewoon niet aanpast. De kloof tussen de NL en de Turkse blijft op deze manier behouden.
Ik bedoel.. Dat je trots bent op turkije of op je nationaliteit ( Turks of Nederlands wanneer je in NL geboren bent ? .. ik snap het niet ) prima. Maar als het land van ( de ouders hun ) afkomst zo belangrijk is voor je indentiteit. Waarom trekt Nederland je dan om te blijven ?
Ik snap dat Nederland wellicht ecenomisch aantrekkelijker is en dat is ook allemaal prima.
Alleen wat ik niet begrijp is , dat wanneer ik in Spanje ga wonen en daar kinderen krijg, en ik ben van plan daar te blijven wonen , ik mijn kinderen gewoon volledig op laat gaan in de Spaanse cultuur. Ik ben Nederlands maar mijn kinderen zijn spaans. Ze krijgen wat mee van de Nederlandse cultuur maar voor de rest zou ik persoonlijk willen dat ze gewoon opgaan in het land wat ze kennen. En niet in een land wat ze kennen van verhalen en 2 hooguit 3x een vakantie per jaar.
Just my 2 cents. Zie het ook niet als aanval , ik zeg het nu alleen omdat het even ter sprake is en jij toevallig ook turks bent

... ( of Nederlands... whatever ! )