richardk schreef:Ik heb bewust voor kinderen gekozen omdat:
- Ik kinderen machtig vind, heb jarenlang lesgegeven en een paar van de boeven leek me prachtig ( klopt)
- Ik en mijn vrouw in de fase waren, getrouwd, financieel alles goed voor elkaar, carriere gemaakt, in de sport alles behaald en de mogelijkheid om mijn kinderen een stabiele toekomst /basis te bieden.
-Ik wilde geen oude pappa worden waarbij je een balletje trapt of in de rekstokken hangt dit niet mogelijk was.
- Ik er tot de dag van vandaag, bij thuiskomst, eerste diploma, pakjesavond etc etc elk moment van de dag trots ben op de kleine meid en man en de keuze voor kinderen.
Daarnaast hebben mijn schoonouders en wijzelf een keer per jaar een franse Algarijnse knaap van 5 jaar in huis. Deze woont in de sloppenwijken van Parijs en krijgt bij ons de 3R'en. Een momentje zorgeloosheid in het jaar voor deze knaap. We kleden hem, nemen hem mee naar pretparken, voetballen met hem. Ik geef die knaap een aai over zijn bol ( zijn vader zit in de gevangenis voor moord) en het kind word weer een kind.
Mijn schoonouders hebben dit jarenlang gedaan en die kinderen hebben daardoor een toekomst gekregen.
Mijn vrouw en mijn kinderen hebben hiervan geleerd dat niet alles vanzelfsprekend is.
We zijn geen wereldverbeteraars, maar met het beetje dat we hebben, kunnen we het ook anderen goed naar hun/haar zin maken.
en wat komt eruiteindelijk terecht van die knapen die je in huis hebt gehad?
http://www.one11.nl/held/17/Mehdi%20Bigaderne/" onclick="window.open(this.href);return false;
men vrouw, schoonouders en ik ben supertrots op die knaap en komt het nieuwe jaar hier weer een keertje langs. Wat een paar maanden per jaar een leven kan veranderen door de kinderen regelmaat te geven.