Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
richardk

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door richardk » 06 jan 2011, 20:34

richardk schreef:Ik heb bewust voor kinderen gekozen omdat:

- Ik kinderen machtig vind, heb jarenlang lesgegeven en een paar van de boeven leek me prachtig ( klopt)
- Ik en mijn vrouw in de fase waren, getrouwd, financieel alles goed voor elkaar, carriere gemaakt, in de sport alles behaald en de mogelijkheid om mijn kinderen een stabiele toekomst /basis te bieden.
-Ik wilde geen oude pappa worden waarbij je een balletje trapt of in de rekstokken hangt dit niet mogelijk was.
- Ik er tot de dag van vandaag, bij thuiskomst, eerste diploma, pakjesavond etc etc elk moment van de dag trots ben op de kleine meid en man en de keuze voor kinderen.

Daarnaast hebben mijn schoonouders en wijzelf een keer per jaar een franse Algarijnse knaap van 5 jaar in huis. Deze woont in de sloppenwijken van Parijs en krijgt bij ons de 3R'en. Een momentje zorgeloosheid in het jaar voor deze knaap. We kleden hem, nemen hem mee naar pretparken, voetballen met hem. Ik geef die knaap een aai over zijn bol ( zijn vader zit in de gevangenis voor moord) en het kind word weer een kind.

Mijn schoonouders hebben dit jarenlang gedaan en die kinderen hebben daardoor een toekomst gekregen.
Mijn vrouw en mijn kinderen hebben hiervan geleerd dat niet alles vanzelfsprekend is.

We zijn geen wereldverbeteraars, maar met het beetje dat we hebben, kunnen we het ook anderen goed naar hun/haar zin maken.

en wat komt eruiteindelijk terecht van die knapen die je in huis hebt gehad?
http://www.one11.nl/held/17/Mehdi%20Bigaderne/" onclick="window.open(this.href);return false;

men vrouw, schoonouders en ik ben supertrots op die knaap en komt het nieuwe jaar hier weer een keertje langs. Wat een paar maanden per jaar een leven kan veranderen door de kinderen regelmaat te geven.

Xave30

Bericht door Xave30 » 06 jan 2011, 20:41

Geweldig en gefeliciteerd Richard + fam.!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 20:46

Positief verhaal!

Mooi. :thumbup:

dvh

Bericht door dvh » 06 jan 2011, 20:57

Leuk hoor :)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2011, 21:53

Downforce Hans schreef:
Downforce Hans schreef:@ EG,

Ik heb het wel eens eerder gevraagd maar nooit antwoord op gekregen, maar wat voor bedrijf heb je eigenlijk?
We weten nu inmiddels dat je ondernemer bent, maar in wat als ik vragen mag?

Ik heb zo`n idee dat ik nu ook geen antwoord ga krijgen.........ben je soms geheim agent :?:
Nog steeds geen antwoord.
Ik ga er maar vanuit dat hij aan het werk is, anders zou ik het op zijn minst onbeleefd vinden.
Of hij is op een missie, dat zou ook nog kunnen natuurlijk..........

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 jan 2011, 21:55

Das prachtig, maar geen motivatie ( voor mij althans) om aan kinderen te beginnen………….

Je gunt je kind, waar mogelijk iedereen, het beste………….

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jan 2011, 22:06

romo schreef:Das prachtig, maar geen motivatie ( voor mij althans) om aan kinderen te beginnen………….

Je gunt je kind, waar mogelijk iedereen, het beste………….
zo is dat.

weet waar je aan begint,
begin je er aan wordt er ook van je verwacht dat je het goed doet en niet een ander er mee opzadelt.

een goede opvoeding en een warm huis is gewoon erg belangrijk en vraagt een grote verantwoording.

laten we hopen dat het verstand voor de daad komt. :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 07 jan 2011, 09:43

wahahahahaha anders word je gewoon ff wakker met de gedachten: WHAT THE FUCK DID I DO LAST NIGHT of Was in den ficken habe ich letzte nacht getan! :mrgreen: :mrgreen:
Duitse dominee ontslagen na seks in kerk
Uitgegeven: 7 januari 2011 06:45
Laatst gewijzigd: 7 januari 2011 07:53

HAMBURG - De protestantse kerk in de Noord-Duitse stadstaat Hamburg heeft een 49-jarige dominee ontslagen omdat hij seks heeft gehad in zijn kerk.
© NU.nl/Johan OEen 32-jarige vrouw, lid van de kerkenraad, had hem aangegeven. Volgens haar heeft de dominee haar met rode wijn dronken gevoerd en overrompeld.

Dit heeft Bild, de grootste Duitse krant, vrijdag gemeld. Na een kerkdienst in november vorig jaar werd er flink gedronken in de kerk.

Op een gegeven moment na middernacht waren alleen nog de predikant (getrouwd, drie kinderen) en de vrouw in het gebouw, aldus het relaas van het slachtoffer. De vrouw ging op een bankje zitten omdat ze bijna omviel.

De dominee ging aan haar broek zitten en begon te hijgen. Vervolgens verloor de vrouw het bewustzijn. De volgende ochtend werd de vrouw half naakt wakker tussen de kerkbankjes. De dominee lag achter haar.

Haar broek en slipje waren zoek. De dominee probeerde vergeefs de zaak te sussen door via e-mail excuses te sturen.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jan 2011, 10:34

je heilige kruis en de maagd maria gaan ook niet samen :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 07 jan 2011, 10:41

Lol... Flinke hangover !!
Koffie ?....

richardk

Bericht door richardk » 07 jan 2011, 19:42

hele artikel staat in de AD vandaag BTW

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 jan 2011, 19:52

richardk schreef:hele artikel staat in de AD vandaag BTW
Ben wel benieuwd naar die BTW........................19 of 6% :?:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jan 2011, 20:02

:mrgreen:

richardk

Bericht door richardk » 07 jan 2011, 22:37

Downforce Hans schreef:
richardk schreef:hele artikel staat in de AD vandaag BTW
Ben wel benieuwd naar die BTW........................19 of 6% :?:
niet je werk mee naar huis nemen hans.. t is weekend

Metchu

Bericht door Metchu » 07 jan 2011, 23:59

Overal waar Hanzzzz komt is er werk, overal is er wel h2o! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

richardk

Bericht door richardk » 08 jan 2011, 14:14

ach ik zit ook in de H2O

Elise

Bericht door Elise » 10 jan 2011, 08:06

Grote zorgen over Turks-Nederlandse jeugd
AMSTERDAM - De positie van Turks-Nederlandse jongeren is 'bijzonder zorgwekkend'. Hun binding met de Nederlandse samenleving neemt in rap tempo af, waardoor ze in een maatschappelijk isolement dreigen te raken.
Een groeiende groep Turks-Nederlandse jongeren kampt met psychische problemen, vervalt in apathie, is vatbaar voor islamitische radicalisering en glijdt af naar het criminele circuit.

In een open brief aan de Volkskrant luidt een tiental Turks-Nederlandse professionals, die werkzaam zijn in het bedrijfsleven en het maatschappelijk middenveld, de noodklok. Ze zeggen niet naar extra subsidies te hengelen. Ze willen vooral erkenning van hun problematiek.

Veel aandacht
'De Turkse gemeenschap is heel erg naar binnen gericht', zegt bedrijfsadviseur Aydin Daldal, een van de ondertekenaars. 'We hebben zoveel mogelijk geprobeerd de problemen zelf op te lossen. Maar onze zelfredzaamheid blijkt ontoereikend.'

Ondernemer en pedagoog Kadir Tas zegt dat de betrokkenen, ieder vanuit hun eigen discipline, een analyse hebben gemaakt van de jeugdproblemen. Ze richtten een denktank op, klopten aan bij de overheid en de politiek. Tas: 'Maar er wordt niet geluisterd naar onze boodschap. Onze zorgen worden niet serieus genomen.'
Vandaar dat de groep nu naar buiten treedt. In de brief stellen ze dat steeds meer Turkse jongeren het gevoel hebben 'tweederangs burgers te zijn en dat ook te zullen blijven'. Ze worden als buitenstaander aangesproken - als 'allochtoon', 'Turk' of 'moslim'-, maar ook 'feitelijk vaker buitengesloten of erger gediscrimineerd'. Ze sommen problemen op met de arbeidsparticipatie, schooluitval, psychische gezondheid, huiselijk geweld, een brozer wordend sociaal vangnet.

Gure klimaat
Ze wijzen niet alleen naar het gure maatschappelijke klimaat in Nederland voor etnische minderheden, maar steken ook de hand in eigen boezem. Er is een gebrek aan 'aansprekende leiders van Turks-Nederlandse origine'. Huiselijk geweld is moeilijk bespreekbaar. Turkse jongeren 'zijn vaak niet weerbaar tegen de interne druk en sociale controle die door de familie en gemeenschap worden uitgeoefend'.

Jongeren die zich in Nederland steeds minder welkom voelen, zoeken hun heil elders. Moskeeën geven de kwestbare jeugd ruim aandacht. Ze bieden religieuze en culturele activiteiten. Via de moskeeen houden 'de Turkse overheid en religieuze organisaties meer grip op het leven van Turken in Nederland. Religieuze en politieke tegenstellingen in Turkije blijven daardoor ook in Nederland actueel'. In de brief doen ze een klemmend beroep op 'overheid, onderwijs, bedrijfsleven en Turkse organisaties' om zich om deze jongeren te bekommeren. 'Ze moeten het gevoel krijgen dat hun toekomst in Nederland ligt.'

Ben benieuwd wat EG hierover heeft te zeggen :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 10 jan 2011, 08:24

@Elise,

Pretpark Nederland heeft zijn grenzen bereikt, dat begint steeds meer duidelijk te worden. Dan komen de werkelijke problemen boven die de linkse politiek middels subsidie jaren en jaren vooruit geschoven heeft. I.p.v. hard en rechtvaardig intergratie af te dwingen en bij falen de gastarbeiders terug te sturen krijg je nu hele generaties die een tussen wal een schip gevoel hebben, en met zelf 2 paspoorten niet weten waar ze thuis horen....... En daar heeft links zelfs niet het kleinste schuldgevoel bij.

Een logisch denkend mens kan toch op zijn klompen aanvoelen dat als je een grote groep eenvoudige arbeiders voor werk tijdelijk hierheen haalt, en je laat gezinshereniging toe, wetende dat vanuit de culturele achtergrond van deze mensen er grote gezinnen zijn, en men vaak niet in staat is zich aan te passen, de pleuris vanzelf uit gaat breken..... uitzonderingen daar gelaten uiteraard.

De volgende stap in deze tragedie is dat ze zelfs niet meer bereikbaar zijn voor de PVDA omdat de gelden om te pamperen steeds moeilijker te vinden zijn.

Ik denk dat een goed remigratieprogramma een deel oplossing zou kunnen bieden.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2011, 11:29

goede post Michel, wat me opvalt uit dat stuk daar boven is ook dit (buiten de echte Integratie om), waardoor ze nooit los zullen komen van hun Meester als onderdaan zijnde... (wederom heb ik het alleen om die grote groep dus niet die hier niet mee van doen hebben :wink: )
Moskeeën geven de kwestbare jeugd ruim aandacht. Ze bieden religieuze en culturele activiteiten. Via de moskeeen houden 'de Turkse overheid en religieuze organisaties meer grip op het leven van Turken in Nederland. Religieuze en politieke tegenstellingen in Turkije blijven daardoor ook in Nederland actueel'
bemoeinis en de navelstreng enz.... die wordt zo bewust in stand in stand gehouden, zo kom je nooit los er van, zelfde geld voor de meerdere paspoorten.

Metchu

Bericht door Metchu » 10 jan 2011, 11:49

is toch een positieve ontwikkeling dat er kritisch gekeken wordt naar de eigen jongeren. Nou moet er ook iets mee gedaan worden... Overigens is het niet per definitie slecht die activiteiten e.d. die aan worden geboden. Meestal houdt het jongeren van de straat en bied het ze een basis om op terug te vallen e.d.

Maar uit deze observatie blijkt ook eens te meer dat voor een goede integratie jongeren zich ook "thuis" moeten voelen en dat is niet het geval, vooral met de "verharding" en tegenstellingen die alsmaar opborrelen... maw, wat ik had voorspeld, je krijgt meer frictie ipv binding. Logisch gevolg van bijvoorbeeld een wilders of de tegenwoordige agenda uberhaupt (in heel europa trouwens). Er wordt imho een verkeerde toon gevoerd in de discussie.

Robin

Bericht door Robin » 10 jan 2011, 11:58

Metchu schreef:Er wordt imho een verkeerde toon gevoerd in de discussie.
Mee eens, maar moet je dat Wilders kwalijk nemen terwijl Volkert vd G en Mohammed B ons nog vers in 't geheugen zitten. Om maar niet te spreken van de rellen/branden in de buitenwijken van Parijs.

ikzelf vind 't een logische maar ZEER KWALIJKE zaak dat die moslimjeugd dan wel van de straat is , maar dat de moskeeen hun op die manier 'uitkomst' bieden. Slechte zaak in NL/EU anno 2011. Kerken lopen leeg en dat zou ook moeten gelden voor moskeeen.

Religie maakt veel te veel kapot en brengt ons terug in de tijd.

Moeten we niet willen.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2011, 12:05

daarom, mede door die religie en dan ook nog meer zoals blijkt wordt die afstand alleen maar groter.
daarbij leven die jongeren op straat tussen de zeg westerlingen maar thuis leven ze tussen de vaak nog echte oosterlingen (moslim cultuur en niet goed geïntegreerde ouders/grootouders e.d.) en daar krijgen ze telkens die klappen van...de familie houd ze in de gaten enz enz...ja das ook cultuur maar 1 die niet past.

Robin

Bericht door Robin » 10 jan 2011, 12:07

Volgens mij ben je als je in Almeloeh woont ook een oosterling. :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 jan 2011, 12:26

Robin schreef:
Metchu schreef:Er wordt imho een verkeerde toon gevoerd in de discussie.
Mee eens, maar moet je dat Wilders kwalijk nemen terwijl Volkert vd G en Mohammed B ons nog vers in 't geheugen zitten. Om maar niet te spreken van de rellen/branden in de buitenwijken van Parijs.

ikzelf vind 't een logische maar ZEER KWALIJKE zaak dat die moslimjeugd dan wel van de straat is , maar dat de moskeeen hun op die manier 'uitkomst' bieden. Slechte zaak in NL/EU anno 2011. Kerken lopen leeg en dat zou ook moeten gelden voor moskeeen.

Religie maakt veel te veel kapot en brengt ons terug in de tijd.

Moeten we niet willen.
Tsja inderdaad. Hoe lang veroorzaakt botsing tussen religies al geweld dood en verderf? Paar duizend jaar inmiddels? En leren we er iets van? Nee.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 jan 2011, 12:29

Metchu schreef:is toch een positieve ontwikkeling dat er kritisch gekeken wordt naar de eigen jongeren. Nou moet er ook iets mee gedaan worden... Overigens is het niet per definitie slecht die activiteiten e.d. die aan worden geboden. Meestal houdt het jongeren van de straat en bied het ze een basis om op terug te vallen e.d.

Maar uit deze observatie blijkt ook eens te meer dat voor een goede integratie jongeren zich ook "thuis" moeten voelen en dat is niet het geval, vooral met de "verharding" en tegenstellingen die alsmaar opborrelen... maw, wat ik had voorspeld, je krijgt meer frictie ipv binding. Logisch gevolg van bijvoorbeeld een wilders of de tegenwoordige agenda uberhaupt (in heel europa trouwens). Er wordt imho een verkeerde toon gevoerd in de discussie.
Ook mee eens. Het probleem is alleen.... het gaat om veel teveel mensen en je kan er geen zak aan doen. Het is niet dat je 10 mensen (autochtoon of allochtoon) even met de neuzen de juiste kant op zet. Het gaat om vele miljoenen mensen. Je constateert terecht dat het de verkeerde kant op gaat, maar is het dan zaak om te zorgen dat autochtoon (en daarmee bedoel ik de geboren Europeaan dan maar even) zich aanpast of de mensen die van buiten Europa hierheen komen?

Die focus ligt momenteel verkeerd als je het mij vraagt. Teveel wordt er ingezet op autochtoon die maar tolerant moet zijn en zich moet aanpassen aan mensen die immigreren. Trouwens..... hoe intolerant zijn we nu eigenlijk? Er zijn in dit topic al zat voorbeelden genoemd door Robin & Co van mensen die zich prima nestelen hier in Nederland. Mijn ouders hebben servische buren en kunnen goed met ze opschieten (al was het omdat zij misschien wat gebrekkig, maar wel nederlands praten). Ze kunnen het ook al jaaaaaaaarenlang goed vinden met een Turks gezin, spreken ook goed Nederlands. Waar ze echter niks mee kunnen zijn bontkraagjes en (voornamelijk) jonge allochtonen die de hele buurt verzieken. En daar wordt juist terecht wat van gezegd.

Plaats reactie