33% aan de auto(s)
33% overig
..... en dan is het weer op.
Bovenstaand kun je op elk inkomen kwijt

Haha, hier kan ik mij wel in vinden. Maar ik merk wel dat er veel mensen zijn die je voor gek verklaren als je vertelt dat je 1.5 tot 2 dagen per week voor je auto werkt.smiley schreef:33% aan de hypotheek
33% aan de auto(s)
33% overig
..... en dan is het weer op.
Bovenstaand kun je op elk inkomen kwijt
Ligt eraan hoeveel je verdient en aan eigen geld meebrengt hedvh schreef:Ik ga volgend jaar verhuizen maar we hebben ons voorgenomen een modale woning te kopen zodat we lekker veel overhouden voor extra,s ....![]()
Als je een huis koopt van 5ton dan werk je voor de rente.
Ben ook 29 en heb in 2007, netjes op de top van de markt, een appartement in A'dam gekocht. Als je nog advies nodig hebt over een knappe timing qua aankoop moet je dus maar even bellendvh schreef:Verdien zat, maar geen overwaarde ofzo.
En ik ga geen eigen geld stoppen in een huis. Het liefst alles aflossingsvrij
Erik dB schreef:Ben ook 29 en heb in 2007, netjes op de top van de markt, een appartement in A'dam gekocht. Als je nog advies nodig hebt over een knappe timing qua aankoop moet je dus maar even bellendvh schreef:Verdien zat, maar geen overwaarde ofzo.
En ik ga geen eigen geld stoppen in een huis. Het liefst alles aflossingsvrij
Ben maar voor mezelf begonnen............PD power schreef:Ook ingevuld.
Ben zeer tevreden, mijn motto is, ik moet zorgen dat m'n baas aan mij verdient, dit geeft een wisselwerking, waarbij een wisselwerking ontstaat met een win win situatie.
Heb de schurft aan mensen die klagen, die moeten of beter hun best doen, of een andere werkgever zoeken, of voor zichzelf beginnen.
Ben inmiddels 42, heb vanaf m'n 17e geld wat ik overhield geinvesteerd in onroerend goed, waarvan ik nu al profiteer.
Maus335i schreef:@kees, ik kan je verzekeren.... voor jezelf werken is elke dag spannend en leuk. Ik zou het voor geen GOUD meer willen missen. Hard werken, veel uren, stress over schulden of marktdipjes... maar je staat zelf aan het roer en maakt zelf de beslissingen. Uiteraard erg veel succes en pak je concurrenten maar in
markk schreef:
NL en NL bedrijven *suck* wat betreft salarissen. Veel verhalen, geheimhouding, en ook vreselijke grote verschillen onderling tussen personen binnen hetzelfde bedrijf bij vergelijkbare leeftijd, functie e.d.
Ik heb ooit gewerkt bij een bedrijf (CMG) dat daar helemaal on Nederland's in was. Alles wat openbaar, tot aan directie, nationale en internale directie en RvB aan toe. Om de 3 maanden zette het MT iedereen qua competentie / waarde op vol een lijstje, vervolgens werden de salarissen bij iedereen erbij gezet. Klopte het lijstje niet dan kon je bij je jaarlijkse "review" rekenen op een goede verhoging waarbij het een en ander werd rechtgezet. Bij grote verschillen zelfs tussendoor. Rechtzetten naar beneden kan daarbij natuurlijk niet maar dan stond je dus gewoon stil totdat de inflatie / tijd het geheel heeft rechtgezet. Heerlijk systeem was dat, geen geneuzel of wat dan ook.
Anekdote:
<Mark loopt in 1994 ofzo als junior (bruto salaris 3,5k gulden per maand op dat moment) naar (senior) directeur die dit systeem en deze bedrijfscultuur net heeft uitgelegd>
Mark: "OK je kan dus gewoon aan iedereen vragen wat ie verdiend en als ie het niet zegt kan je het bij de boekhouder opvragen".
Directeur: "yep".
Mark: "apart systeem, maar eh, wat verdien jij dan ?"
Directeur: "nou zo'n 330k per jaar"
Mark: <gulp>
Ben deze vorm van openheid later echt NERGENS meer tegengekomen ...
Mark.
Hehe mooi stukje en maar goed dat je er zo over denkt.jos_br schreef:Maus335i schreef:@kees, ik kan je verzekeren.... voor jezelf werken is elke dag spannend en leuk. Ik zou het voor geen GOUD meer willen missen. Hard werken, veel uren, stress over schulden of marktdipjes... maar je staat zelf aan het roer en maakt zelf de beslissingen. Uiteraard erg veel succes en pak je concurrenten maar in, kan het niet beter verwoorden.
Jos.