Het salaris van DF-ers ;-)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat verdien jij per jaar bruto (ex. bijtelling en variabel loon)?

<10.000
17
9%
10.000 - 20.000
11
6%
20.000 - 30.000
23
12%
30.000 - 40.000
37
20%
40.000 - 50.000
28
15%
50.000 - 60.000
19
10%
60.000 - 70.000
17
9%
70.000 - 80.000
9
5%
80.000 - 90.000
4
2%
90.000 - 100.000
4
2%
>100.000
17
9%

Totaal aantal stemmen: 186

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Het salaris van DF-ers ;-)

Bericht door smiley » 07 jan 2011, 17:21

33% aan de hypotheek
33% aan de auto(s)
33% overig

..... en dan is het weer op.

Bovenstaand kun je op elk inkomen kwijt :D

Erik335i

Bericht door Erik335i » 07 jan 2011, 17:57

smiley schreef:33% aan de hypotheek
33% aan de auto(s)
33% overig

..... en dan is het weer op.

Bovenstaand kun je op elk inkomen kwijt :D
Haha, hier kan ik mij wel in vinden. Maar ik merk wel dat er veel mensen zijn die je voor gek verklaren als je vertelt dat je 1.5 tot 2 dagen per week voor je auto werkt.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 07 jan 2011, 18:09

Hier gaat het ook ongeveer in die volgorde, maar ik woon relatief goedkoop waardoor de categorie " hypotheek" een stuk lager is en heb een hekel aan het concept afschrijving (hopen dat dat bij de Bertone en E36 M3 wat meevalt, gok van wel). Het geld wat ik daarmee bespaar pis ik vervolgens weer weg aan weekendtrips, vakanties, kleding en leuke etentjes met de dame.

:hmmm:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 jan 2011, 18:11

Dan denk ik dat veel mensen liever niet berekenen wat dat stuk blik werkelijk kost.
Ook bij non DF'ers gaat dit rustig naar 33%.

dvh

Bericht door dvh » 07 jan 2011, 18:13

Ik ga volgend jaar verhuizen maar we hebben ons voorgenomen een modale woning te kopen zodat we lekker veel overhouden voor extra,s .... :mrgreen:
Als je een huis koopt van 5ton dan werk je voor de rente.

Nou ben ik net 29 en heb geen huizenverleden waar we giga overwaarde op hebben..
Ligt bij andere ( oudere ......;) ) net ff anders.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 07 jan 2011, 18:14

dvh schreef:Ik ga volgend jaar verhuizen maar we hebben ons voorgenomen een modale woning te kopen zodat we lekker veel overhouden voor extra,s .... :mrgreen:
Als je een huis koopt van 5ton dan werk je voor de rente.
Ligt eraan hoeveel je verdient en aan eigen geld meebrengt he :nerd:

dvh

Bericht door dvh » 07 jan 2011, 18:18

Verdien zat, maar geen overwaarde ofzo.
En ik ga geen eigen geld stoppen in een huis. Het liefst alles aflossingsvrij ;)

markk

Bericht door markk » 07 jan 2011, 18:21

Zojuist ingevuld. Conservatief dus zonder variabele beloning waarvan ik momenteel over de afgelopen twee jaar (2009/2010) een discussie heb lopen met m'n werkgever hetgeen misschien nog wel tot een rechtzaak zou kunnen leiden. Hoop het niet en is niet de intentie maar wat mot dat mot nietwaar ;-)

NL en NL bedrijven *suck* wat betreft salarissen. Veel verhalen, geheimhouding, en ook vreselijke grote verschillen onderling tussen personen binnen hetzelfde bedrijf bij vergelijkbare leeftijd, functie e.d.

Ik heb ooit gewerkt bij een bedrijf (CMG) dat daar helemaal on Nederland's in was. Alles wat openbaar, tot aan directie, nationale en internale directie en RvB aan toe. Om de 3 maanden zette het MT iedereen qua competentie / waarde op vol een lijstje, vervolgens werden de salarissen bij iedereen erbij gezet. Klopte het lijstje niet dan kon je bij je jaarlijkse "review" rekenen op een goede verhoging waarbij het een en ander werd rechtgezet. Bij grote verschillen zelfs tussendoor. Rechtzetten naar beneden kan daarbij natuurlijk niet maar dan stond je dus gewoon stil totdat de inflatie / tijd het geheel heeft rechtgezet. Heerlijk systeem was dat, geen geneuzel of wat dan ook.

Anekdote:

<Mark loopt in 1994 ofzo als junior (bruto salaris 3,5k gulden per maand op dat moment) naar (senior) directeur die dit systeem en deze bedrijfscultuur net heeft uitgelegd>
Mark: "OK je kan dus gewoon aan iedereen vragen wat ie verdiend en als ie het niet zegt kan je het bij de boekhouder opvragen".
Directeur: "yep".
Mark: "apart systeem, maar eh, wat verdien jij dan ?"
Directeur: "nou zo'n 330k per jaar"
Mark: <gulp>

Ben deze vorm van openheid later echt NERGENS meer tegengekomen ...

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 07 jan 2011, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 07 jan 2011, 18:21

dvh schreef:Verdien zat, maar geen overwaarde ofzo.
En ik ga geen eigen geld stoppen in een huis. Het liefst alles aflossingsvrij ;)
Ben ook 29 en heb in 2007, netjes op de top van de markt, een appartement in A'dam gekocht. Als je nog advies nodig hebt over een knappe timing qua aankoop moet je dus maar even bellen :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 07 jan 2011, 18:23

:mrgreen: ....nah..

dvh

Bericht door dvh » 07 jan 2011, 18:24

* stomme iphone* dubbel

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 jan 2011, 18:34

Tsja ik weet niet wanner het verstandig is om alles 100% aflossingsvrij te doen en wanneer niet.

Op het moment dat je wel aflost hou je er op de lange termijn een stukje vermogen aan over. (welke over 30 jaar misschien geen ruk waard is maar goed) Ik kan doordat ik een buitenlands belast salaris heb geen gebruik maken van hypotheekrente aftrek, dus je bruto hypotheek is ook meteen je netto hypotheek. Ik heb het tegenwoordig niet echt gevolgd, maar toen ik mijn hypotheek afsloot was de rente met een NHG hypotheek een stuk lager als zonder. Alleen dat betekend dat je verplicht 50% aflossen moet. Kijk je dan naar hoeveel rente je betaald en hoe klein dat stukje aflossing eigenlijk is dan is dat ook maar sigarettengeld. Doordat je rente dan lager is, is het verschil niet zo groot meer en krijg je na afloop de helft van je hypotheekbedrag terug.

Kan me andersom ook wel weer voorstellen dat als je toch al die rente terug krijgt van de belastingdienst, je net zo goed dat stuk eigen inleg op de beurs kan investeren oid, zal daar een beter rendement geven als dat het bij de bank op een rekening staat.

Shakes

Bericht door Shakes » 07 jan 2011, 18:47

Gaat jullie geen f***k aan.

Ik leef zeer comfy en dat is genoeg info.
:mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 jan 2011, 18:50

Ik verdien eigenlijk niks, but i am holding on...................

dvh

Bericht door dvh » 07 jan 2011, 18:56

Verdienen is wat anders dan krijgen.... :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 jan 2011, 19:36

Erik dB schreef:
dvh schreef:Verdien zat, maar geen overwaarde ofzo.
Ben ook 29 en heb in 2007, netjes op de top van de markt, een appartement in A'dam gekocht. Als je nog advies nodig hebt over een knappe timing qua aankoop moet je dus maar even bellen :mrgreen:
:mrgreen: hier nog 1, 27 jaar en 4 jaar geleden een middenwoning in Baarn gekocht...

overwaarde wat is dat :bag: :mrgreen: maargoed misschien komt het nog goed de komende 20 jaar ;)

met rente vast van 20 jaar weet ik iig voorlopig wat me maandlast is en met 4 slaapkamers en 110m2 woonopp. heb ik iig genoeg ruimte voor de komende jaren :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 jan 2011, 20:52

Salaris………………….

Niet slecht, lang niet slecht…………………

Maar het kan altijd beter………………………………………………... :hosanna: :roflol:

PD power

Bericht door PD power » 07 jan 2011, 21:14

Ook ingevuld.

Ben zeer tevreden, mijn motto is, ik moet zorgen dat m'n baas aan mij verdient, dit geeft een wisselwerking, waarbij een wisselwerking ontstaat met een win win situatie.

Heb de schurft aan mensen die klagen, die moeten of beter hun best doen, of een andere werkgever zoeken, of voor zichzelf beginnen.

Ben inmiddels 42, heb vanaf m'n 17e geld wat ik overhield geinvesteerd in onroerend goed, waarvan ik nu al profiteer.

jos_br

Bericht door jos_br » 07 jan 2011, 21:56

PD power schreef:Ook ingevuld.

Ben zeer tevreden, mijn motto is, ik moet zorgen dat m'n baas aan mij verdient, dit geeft een wisselwerking, waarbij een wisselwerking ontstaat met een win win situatie.

Heb de schurft aan mensen die klagen, die moeten of beter hun best doen, of een andere werkgever zoeken, of voor zichzelf beginnen.

Ben inmiddels 42, heb vanaf m'n 17e geld wat ik overhield geinvesteerd in onroerend goed, waarvan ik nu al profiteer.
Ben maar voor mezelf begonnen............

Jos. :mrgreen:

jos_br

Bericht door jos_br » 07 jan 2011, 22:01

Maus335i schreef:@kees, ik kan je verzekeren.... voor jezelf werken is elke dag spannend en leuk. Ik zou het voor geen GOUD meer willen missen. Hard werken, veel uren, stress over schulden of marktdipjes... maar je staat zelf aan het roer en maakt zelf de beslissingen. Uiteraard erg veel succes en pak je concurrenten maar in :thumbup:
:thumbup: , kan het niet beter verwoorden.

Jos.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 jan 2011, 22:16

Prachtig, thumbs up voor degene die dit bedacht heeft. Geheimzinnigheid over salaris is de reden/oorzaak van ongelijkheid. Aan de andere kant moet iedereen ook goed voor zichzelf zorgen natuurlijk.
markk schreef:
NL en NL bedrijven *suck* wat betreft salarissen. Veel verhalen, geheimhouding, en ook vreselijke grote verschillen onderling tussen personen binnen hetzelfde bedrijf bij vergelijkbare leeftijd, functie e.d.

Ik heb ooit gewerkt bij een bedrijf (CMG) dat daar helemaal on Nederland's in was. Alles wat openbaar, tot aan directie, nationale en internale directie en RvB aan toe. Om de 3 maanden zette het MT iedereen qua competentie / waarde op vol een lijstje, vervolgens werden de salarissen bij iedereen erbij gezet. Klopte het lijstje niet dan kon je bij je jaarlijkse "review" rekenen op een goede verhoging waarbij het een en ander werd rechtgezet. Bij grote verschillen zelfs tussendoor. Rechtzetten naar beneden kan daarbij natuurlijk niet maar dan stond je dus gewoon stil totdat de inflatie / tijd het geheel heeft rechtgezet. Heerlijk systeem was dat, geen geneuzel of wat dan ook.

Anekdote:

<Mark loopt in 1994 ofzo als junior (bruto salaris 3,5k gulden per maand op dat moment) naar (senior) directeur die dit systeem en deze bedrijfscultuur net heeft uitgelegd>
Mark: "OK je kan dus gewoon aan iedereen vragen wat ie verdiend en als ie het niet zegt kan je het bij de boekhouder opvragen".
Directeur: "yep".
Mark: "apart systeem, maar eh, wat verdien jij dan ?"
Directeur: "nou zo'n 330k per jaar"
Mark: <gulp>

Ben deze vorm van openheid later echt NERGENS meer tegengekomen ...

Mark.

dvh

Bericht door dvh » 07 jan 2011, 22:22

jos_br schreef:
Maus335i schreef:@kees, ik kan je verzekeren.... voor jezelf werken is elke dag spannend en leuk. Ik zou het voor geen GOUD meer willen missen. Hard werken, veel uren, stress over schulden of marktdipjes... maar je staat zelf aan het roer en maakt zelf de beslissingen. Uiteraard erg veel succes en pak je concurrenten maar in :thumbup:
:thumbup: , kan het niet beter verwoorden.

Jos.
Hehe mooi stukje en maar goed dat je er zo over denkt.
Maar er zijn genoeg ondernemers die ergens aan beginnen en grote investeringen doen, dus grote leningen bij de bank hebben. Dan is het geen kwestie meer van niet meer willen missen maar een kwestie van : " je zal wel moeten" ..... :mrgreen:

Ik kan me vandaag de dag erg vinden in je reactie. Maar dat is mede omdat ik tegenwoordig een stabile zaak heb.
Toen ik begon, begon ik met 600k schuld en een gezonde dosis ambitie..
En er zijn tijden geweest dat ik niet zo relaxt was...
Dat zijn de echte " je zal moeten" periodes 8)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 07 jan 2011, 22:36

Hehehe....leuke toevoeging om de zaken enigszins te relativeren

http://www.nu.nl/economie/2417954/apple ... ollar.html

FrankS

Bericht door FrankS » 07 jan 2011, 22:40

Ik vind het idee van 'de deur dichttrekken en het werk ook gelijk' wel fijn. Met alle respect voor de ondernemers maar ik vind mezelf daar nooit echt een type voor. Je moet het wel 'kunnen' of mensen om je heen hebben die het kunnen

Hoewel ik natuurlijk nooit te beroerd ben om wat uurtjes extra te werken (is altijd weer leuk aan het einde van de maand). Heb weleens weekendjes van bijna 40 uur gedaan. Vrijdagavond beginnen en zondagnacht (of maandagochtend) klaar. Een gedeelte 150% en het andere deel 200%.

Verdien opzich, voor mijn leeftijd, ervaring en opleiding met ~25k ex vakantiegeld ex eindejaarsuitkering niet eens zo heel slecht voor mijn gevoel :)

JP

Bericht door JP » 07 jan 2011, 23:01

Truckeren basisloon is laag, maar door overuren en onkostenvergoeding door overnachtingen kun je dit meer dan verdubbelen en dan zit je netto al boven de 3k. Toch is geld verdienen ook niet alles. Net 17u werken er op zitten en nog niet eens thuis. Dat wordt dus morgenvroeg nog een stukje.

Daarom zoek ik ander werk, andere branche. Meer terug naar wat ik geleerd heb. MBO detailhandel Food. Iets met hopelijk groeimogelijkheden. Al zal financieel de stap ff achteruit zijn, maar denk dat je er meer voor terug krijgt. Ook meer tijd voor thuis, wat ook absoluut niet vergeten mag worden. Van maandag tot vrijdagavond van huis.....drukt de stemming ook steeds vaker...

Of toch terug de boeken in duiken

Plaats reactie