Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
EG

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door EG » 06 jan 2011, 14:18

Maus335i schreef:Er wordt inderdaad veel opgeblazen (zowel figuurlijk als letterlijk :mrgreen:) maar wat doe je er aan? Wilders verbieden? Geenstijl verbieden? Is het niet gewoon een onomkeerbaar proces? De onvrede vind je in alle lagen van de bevolking, universitair tot vbo, miljoenen tot blut. Van Geenstijl is bekend dat ze rechts zijn, van de NOS dat ze links zijn. Elke "media" is gekleurd, kan je niks aan doen...
Ik weet zeker dat veel PVV stemmers juist voor Wilders hebben gestemd omdat ze ontevreden zijn over het huidige beleid, en dan heb ik het niet over immigratie.

Ieder jaar worden de belastingen hoger, de boetes hoger, we worden steeds harder met minder glijmiddel genaaid en wat zegt Wilders? Ik ga ervoor zorgen dat de belastingen omlaag gaan. Maar integendeel, het enige wat hij doet is zijn Israelische agenda afmaken.

De boetes gaan godverdomme WEER omhoog, en alsof dat niet genoeg is, komt er nog een schepje bij dit jaar ergens. Waar blijft Wilders met zijn schreeuwlelijke rotkop? Zodra iets over die burkaverbod, waar NIEMAND op zit te wachten, op TV komt schreeuwt ie het van de daken af. Maar als de boetes verhoogd worden houd ie zijn mond dicht, omdat hij weet dat hij teveel weerstand zal krijgen. Het is gewoon een politicus die slim zijn grote bek kan gebruiken. Verontwaardigd tot op het bot, tenzij het op echte zaken aankomt. Het enige wat ik van die gast zie is schuimbekken over de Islam, immigratie en Israel. Voor de rest zit ie daar van mijn belastinggeld. MIJN geld want ik ben ondernemer met een eenmanszaak en ik betaal de volle mep inkomstenbelasting.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 06 jan 2011, 14:23

Ik word helemaal vies van de regen. Smerige sneeuwresten. Bah.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2011, 14:27

@ EG,

Je lijkt wel en klein kind wat geen snoep krijgt in die laatste alinea......
Wat je daar omschrijft hebben vele andere ondernemers hier met hun bedrijf al veeeeeeeeel langer last van.
Stop ff met mekkeren zeg..................net of wat Wilders nu doet nooit eerder door anderen is gedaan, of ben je dit jaar pas begonnen met belasting te betalen dat jij je het nu zo opeens zo aantrekt :?: .

Tom

Bericht door Tom » 06 jan 2011, 14:35

EG schreef:
Wacht effe, hierboven lees ik dat er dus gegeneraliseerd mag worden, want het gebeurt ook bij bomenknuffelaars etc. maar als een Marokkaan het doet is het opeens racistisch?

Ik zie het verschil niet als iemand die alle moslims geitenneuker noemt, dan iemand die alle Nederlanders kaaskoppen etc. noemt.
Ik vind generaliseren niet goed, maar kan het wel begrijpen. Dat is iets anders dan goedkeuren. Het is een logisch vervolg. Met een BMW ben je voor veel mensen ook een aso. Moet ik mij daar druk om maken? Ik kan het wel begrijpen hoor, er rijden veel eikels rond in BMW's. Dat is de hele reden dat mensen generaliseren!
En het komt ook wel eens voor dat het daardoor in mijn eigen nadeel werkt (dus kun je zeggen dat het iets opgeblazen is). Ik heb wel een gezeik met een buurtbewoner die mij in het hokje 'stom jong gastje in te snelle foute bmw' zet. Nu vind ik dat vervelend maar uiteindelijk haal ik m'n schouders een keer op en geloof ik het wel.

Vergelijk dat met hoe jij en Metchu reageren op dit soort kwesties? Jullie voelen je beide persoonlijk aangesproken.

Elise

Bericht door Elise » 06 jan 2011, 14:38

EG schreef:Ik weet zeker dat veel PVV stemmers juist voor Wilders hebben gestemd omdat ze ontevreden zijn over het huidige beleid, en dan heb ik het niet over immigratie.
Hou toch eens op met die flauwekul postings, slaat echt helemaal nergens op.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 14:42

Tom schreef:
EG schreef:
Wacht effe, hierboven lees ik dat er dus gegeneraliseerd mag worden, want het gebeurt ook bij bomenknuffelaars etc. maar als een Marokkaan het doet is het opeens racistisch?

Ik zie het verschil niet als iemand die alle moslims geitenneuker noemt, dan iemand die alle Nederlanders kaaskoppen etc. noemt.
Ik vind generaliseren niet goed, maar kan het wel begrijpen. Dat is iets anders dan goedkeuren. Het is een logisch vervolg. Met een BMW ben je voor veel mensen ook een aso. Moet ik mij daar druk om maken? Ik kan het wel begrijpen hoor, er rijden veel eikels rond in BMW's. Dat is de hele reden dat mensen generaliseren!
En het komt ook wel eens voor dat het daardoor in mijn eigen nadeel werkt (dus kun je zeggen dat het iets opgeblazen is). Ik heb wel een gezeik met een buurtbewoner die mij in het hokje 'stom jong gastje in te snelle foute bmw' zet. Nu vind ik dat vervelend maar uiteindelijk haal ik m'n schouders een keer op en geloof ik het wel.

Vergelijk dat met hoe jij en Metchu reageren op dit soort kwesties? Jullie voelen je beide persoonlijk aangesproken.
+1

Maar 't boetekleed aantrekken ho maar, dat is jullie EER te na. Nooit zeggen: Verrek die van onze 'groep/cultuur/traditie/religie zijn fout bezig, ik ageer daar tegen. Nee hoor.

Nu maken 'jullie' 't makkelijk af met: Dát zijn Marokkanen. DIE doen zoiets, wij(Turken) nooit.

Ik heb 't al zo vaak gezegd: Wat er in de RK Kerk gebeurt/de en met de Paus veroordeel ik als(oud) RKer en meer dan scherp. Ik schaam me d'r kapot voor bijna. Bij jullie/ de Islam kun je 't niet over je lippen krijgen om een negatief oordeel over dit soort zaken te geven.

Jammer.

EG

Bericht door EG » 06 jan 2011, 14:51

Ik ben niet verplicht het boetekleed aan te trekken voor iets wat iemand anders heeft gedaan, of moet ik van jou soms verwachten dat jij je verontschuldigd wat Richard van O (ja die ken je heel goed) heeft gedaan? Is ook een Nederlander of niet soms.

Als ik iets zie wat een Turk heeft gedaan beoordeel ik dat ook hoor, er is zelfs een kennis van ons doodgeschoten omdat hij in de drugswereld zat, iedereen bij ons zei hetzelfde: gecondoleerd, maar dit is toch echt eigen schuld dikke bult.

Edit: ik ga het zelfs NOG sterker zeggen, ik ga ook geen boetekleed aantrekken voor iets wat helemaal niet in de Islam hoort. Ga naar een Turkse moskee en praat dan beste Robin. Want wat die Marokkanen doen hoort bij hun cultuur NIET BIJ MIJN CULTUUR.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jan 2011, 14:58

smiley schreef:
EG schreef:Mooiste moslims wilden een eigen bejaardenhuis whatever, zal ik je vertellen dat er al jaren eentje voor ALLEEN Joden is in Buitenveldert? (Beth Shalom) en daar WORD ALLEEN KOOSJER gegeten. Maar NIEMAND die er zich druk over maakt. Selectieve verontwaardiging you know?
Als moslims een eigen bejaardentehuis opzetten waar alles haram is, zal daar geen haan naar kraaien.

Zodra er bij een bestaand bejaardentehuis de linkervleugel opgeeist wordt, al het voedsel haram gemaakt wordt, er geen mannelijke verzorgers toegelaten worden, de vrouwelijke verzorgers een hoofddoek om moeten en de hele verbouwing op kosten van de staat moet, dan zal er wel verontwaardiging zijn.
+1 al is financiering tegen voorwaarden uit Saoedi-Arabië lijkt me anders ook niet gewenst.......

@Hans, :roflol:
Je was al te oud om misdienaar te zijn :hosanna:

@EG, het gedrag van de moskee voorzitter was uiteraard een stukje multiculturele verrijking.......... en goed voorbeeld van de voorzitter doet volgen..........

En generaliseren, komt ie dan: alle geloofswaanzinigen (insert geloof naar keuze) zijn gewoon gestoorde figuren........ en daar zit de maatschappij niet op te wachten.

@Maus :thumbup:

Michel

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 14:59

EG schreef:Ik ben niet verplicht het boetekleed aan te trekken voor iets wat iemand anders heeft gedaan, of moet ik van jou soms verwachten dat jij je verontschuldigd wat Richard van O (ja die ken je heel goed) heeft gedaan? Is ook een Nederlander of niet soms.

Als ik iets zie wat een Turk heeft gedaan beoordeel ik dat ook hoor, er is zelfs een kennis van ons doodgeschoten omdat hij in de drugswereld zat, iedereen bij ons zei hetzelfde: gecondoleerd, maar dit is toch echt eigen schuld dikke bult.

Edit: ik ga het zelfs NOG sterker zeggen, ik ga ook geen boetekleed aantrekken voor iets wat helemaal niet in de Islam hoort. Ga naar een Turkse moskee en praat dan beste Robin. Want wat die Marokkanen doen hoort bij hun cultuur NIET BIJ MIJN CULTUUR.
Wat maak je je dan druk als 't niet bij jouw cultuur hoort. :hmmm:

Even voor de goede orde en help me even: Richard van O?

Wie is dat? :bag:

Ja ik veroordeel de slavernij/apartheid/JP Coen/Onze veldslagen honderden jaren terug wat bij de NL cultuur hoort, maar kan 't niet terugdraaien.

JIj veroordeelt de NLer die op Wilders stemt, vervloekt Wilders, ons, Nederland, etc.

Waarom zoek je 't niet gewoon bij jezelf en 'je cultuur' dan?
Je (familie)komt uit 'n land/cultuur waar je niet al te trots op hoeft te zijn, snap ik. Is dat 't?
En hier de boel vervloeken....wees blij dat je hier de boel kán vervloeken, zonder dat je eindigt als Pim of Theo. :wink:

Tom

Bericht door Tom » 06 jan 2011, 15:08

EG schreef:Ik ben niet verplicht het boetekleed aan te trekken voor iets wat iemand anders heeft gedaan
Uiteraard niet. Maar dat doe je wel keer op keer. Je lijkt je drukker te maken omdat we zeggen 'die moslimgroep' (of vervang door boomknuffelaars, bmw rijders, enz.) dan het feit zelf.
In discussies ga je nou eenmaal snel generaliseren en in groepen praten. Als we hier over de politie zeiken dan bedoelen we het deel dat bestaat uit vadsige angstige ambtenaren of flitsagentjes, terwijl er natuurlijk ook agenten zijn die wel met de juiste instelling en met veel motivatie het werk doen.

EG

Bericht door EG » 06 jan 2011, 15:10

Robin schreef:
EG schreef:Ik ben niet verplicht het boetekleed aan te trekken voor iets wat iemand anders heeft gedaan, of moet ik van jou soms verwachten dat jij je verontschuldigd wat Richard van O (ja die ken je heel goed) heeft gedaan? Is ook een Nederlander of niet soms.

Wat maak je je dan druk als 't niet bij jouw cultuur hoort. :hmmm:

Even voor de goede orde en help me even: Richard van O?

Wie is dat? :bag:

Ja ik veroordeel de slavernij/apartheid/JP Coen/Onze veldslagen honderden jaren terug wat bij de NL cultuur hoort, maar kan 't niet terugdraaien.

JIj veroordeelt de NLer die op Wilders stemt, vervloekt Wilders, ons, Nederland, etc.

Waarom zoek je 't niet gewoon bij jezelf en 'je cultuur' dan?
Je (familie)komt uit 'n land/cultuur waar je niet al te trots op hoeft te zijn, snap ik. Is dat 't?
En hier de boel vervloeken....wees blij dat je hier de boel kán vervloeken, zonder dat je eindigt als Pim of Theo. :wink:
Richard van O:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... doclub.xml

Ten tweede, je zegt eerst dat ik de cultuur/Islam whatever moet veroordelen. En daarna zeg je waar maak je je druk om? Om het feit dat jij vind dat ik iets moet veroordelen wat helemaal niet bij "mijn cultuur" hoort.

Voor de goede orde, jij hoeft niets te veroordelen wat vroeger in NL is gebeurd, ik zou het zelfs vreemd vinden (zoals je het nu doet). Het is als een geforceerde "schaamte" over iets waar jij helemaal geen schuld aan hebt gehad. Ik het ook vreemd vinden als je je schaamt voor Balkenende (bijv.), jij hebt toch helemaal niet op die knakker gestemd? Nou dan?

En ik heb nog nooit Nederland vervloekt. Ga geen dingen beweren die niet waar zijn beste Robin. Ik vervloek alleen die Mozart met zijn neppartij. Niet meer, niet minder.

En met die laatste opmerking laat jij je serieus kennen zeg, waarom zou ik niet trots mogen zijn op mijn cultuur of Turkije? Als zoeits aan de hand zou zijn zou ik net als Wilders mijn haar geel verven en mijn afkomst proberen te verdoezelen (wat hij zeer zeker nu doet).

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jan 2011, 15:14

EG schreef:Edit: ik ga het zelfs NOG sterker zeggen, ik ga ook geen boetekleed aantrekken voor iets wat helemaal niet in de Islam hoort. Ga naar een Turkse moskee en praat dan beste Robin. Want wat die Marokkanen doen hoort bij hun cultuur NIET BIJ MIJN CULTUUR.
Hahahahaha nee, pedo gedrag is iets wat op pagina 1 voor het handboek van een goed Katholiek staat........... LOL.

Al die scheeuwende haatbaarden horen natuurlijk niet bij de islam, dan zijn toevallig een stel gestoorde baardfreaks die in een moslimland wonen.......

Michel

@Tom
+1 je bent gewoon een BMW tokkie auto Branant Jonghe!!!

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2011, 15:14

Tom schreef:
EG schreef:Ik ben niet verplicht het boetekleed aan te trekken voor iets wat iemand anders heeft gedaan
Uiteraard niet. Maar dat doe je wel keer op keer. Je lijkt je drukker te maken omdat we zeggen 'die moslimgroep' (of vervang door boomknuffelaars, bmw rijders, enz.) dan het feit zelf.
In discussies ga je nou eenmaal snel generaliseren en in groepen praten. Als we hier over de politie zeiken dan bedoelen we het deel dat bestaat uit vadsige angstige ambtenaren of flitsagentjes, terwijl er natuurlijk ook agenten zijn die wel met de juiste instelling en met veel motivatie het werk doen.
Gelijk Tom zijn favoriete Politiefoto even opgezocht. :D

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 15:15

De enige in dit draadje die verontwaardigd overkomt ben jij, EG.

Je weet best dat Turkije naast 'n aantal andere landen niet als Utopia te boek staat.
Vind je van wel dan wens ik je sterkte met je waanbeeld van je 'land van herkomst' of hoe je dat zelf noemt.

Waar 't mij om ging dat Metin en jij met een Islam achtergrond de schrijver van dat stuk meteen veroordelen en 'en passant' de Marokkanen.
Ik zie 't groter, het is de islam die langzamerhand teveel invloed krijgt in de NL maatschappij en ook bij de politie blijkbaar.

Anyway:
Afbeelding

EG

Bericht door EG » 06 jan 2011, 15:17

Maarja als ik een opmerking over de VS maak is het hek bij jou ook gelijk over het dam, terwijl je dondersgoed weet dat het daar ook geen Utopia is. :wink:
Laatst gewijzigd door EG op 06 jan 2011, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 15:19

EG schreef:Maarja als ik een opmerking over de VS maak is het hek bij jou ook gelijk over het dam, terwijl je dondersgoed weet dat het daar ook geen Utopia is. :wink:
Fair enough. :beer:
Maar gaven ze me de keus: Emigreren naar de USA of Turkije....pfff dat wordt moeilijk.....

:hmmm:

Ik zal Maus335i eens om raad vragen. :mrgreen:

Jouw 'fout' is dat je Marokkanen als heetgebakerd ziet en jezelf blijbaar niet. :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Robin op 06 jan 2011, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jan 2011, 15:20

EG schreef:Maarja als ik een opmerking over de VS maak is het hek bij jou ook gelijk over het dam, terwijl je dondersgoed weet dat het daar ook geen Utopia is. :wink:

Waar zie jij trouwens dat ik die schrijver beoordeel? Ik heb nergens niemand beoordeeld Robin, beter opletten. Ik heb alleen opgemerkt dat het Marokkanen zijn en dat zo een reactie te verwachten is bij die heetgebakkerde gasten (ik weet dat ik generaliseer, no ant fucking here please).

Dus ik vertel me mijn fout maar nog eens? Maar dan met juiste argumenten graag.
Ach er is genoeg over de VS te zeggen, dat zal Robin ook niet erkennen. Maar menig moslim is net zo anti Israel als anti VS.....

En ook over Isreal is genoeg te zeggen!

Alleen al dat gehaat is zo vermoeiend.........

@Robin prachtige cartoon :mrgreen:

EG

Bericht door EG » 06 jan 2011, 15:21

Trouwens Robin:

Waar zie jij trouwens dat ik die schrijver beoordeel? Ik heb nergens niemand beoordeeld Robin, beter opletten. Ik heb alleen opgemerkt dat het Marokkanen zijn en dat zo een reactie te verwachten is bij die heetgebakkerde gasten (ik weet dat ik generaliseer, no ant fucking here please).

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 15:22

EG schreef:Trouwens Robin:

Jij hebt geen fouten :wink:

EG

Bericht door EG » 06 jan 2011, 15:24

Niet zo sarcastisch, volgens jou heb ik die schrijver afgebrand. Ik heb geen woord over die schrijver gerept, alleen dat die reactie te verwachten is omdat het om Marokkanen gaat (de bekende disclaimer, no ant fucking, weet ook wel dat ik generaliseer).

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jan 2011, 15:27

Robin schreef:
EG schreef:Trouwens Robin:

Jij hebt geen fouten :wink:
Een Ubermensch gespot Robin ;-)

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 15:28

EG schreef:Niet zo sarcastisch, volgens jou heb ik die schrijver afgebrand. Ik heb geen woord over die schrijver gerept, alleen dat die reactie te verwachten is omdat het om Marokkanen gaat (de bekende disclaimer, no ant fucking, weet ook wel dat ik generaliseer).
Dan was 't Metin.
Het gaat mij erom dat in NL en verder de islam veel teveel vat krijgt op de maatschappij en dus blijkbaar ook bij de politie in de grotere steden.

De omgekeerde wereld is hier al jaren aan de gang: Wij moeten ons maar blijven verontschuldigen voor niet westerse immigranten met hun makken en tradities/cultuur. Word ik wel wat moe van eerlijk gezegd.

Ook typisch Nederlands imho

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2011, 15:32

Even voor de goede orde: Ben bijna beste maatjes /zeer goede kennis van de 2 Syrische broers die hier een straat verderop een supershoarmatent hebben. Topgozers. :thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2011, 15:32

@ EG,

Ik heb het wel eens eerder gevraagd maar nooit antwoord op gekregen, maar wat voor bedrijf heb je eigenlijk?
We weten nu inmiddels dat je ondernemer bent, maar in wat als ik vragen mag?

EG

Bericht door EG » 06 jan 2011, 15:33

Wat mij meer vermoeid is dat er een discussie is om iets wat niet eens is gebeurd. Ik heb de reacties van Metin ook gelezen en die rept ook geen woord over de schrijver, er was alleen een discussie met Tom over generaliseren whatever.

Je moet ook begrijpen dat dat ook vrij vervelend is Robin. Niemand heeft die schrijver hier afgefikt. Alleen maar terecht opgemerkt dat het om Mocro's ging. Klaar. En dat het bij een Turkse moskee echt anders gaat. En blijkbaar is dat tegen de zere tenen van bepaalde lieden hiero. Ik weet waar ik over praat. Je mag met je camera komen bij iedere Turkse moskee in Amsterdam.

Plaats reactie