Jaja het is een soort eindeloos project waar ik altijd wel mee bezig ben. En in de wintermaanden heb ik er meestal iets meer tijd voor omdat het in de bouw dan meestal iets rustiger is, en ook de diverse turboprojecten en spruitstukken staan dan meestal op een laag pitje.
Ik ben bezig geweest met de achterwiel ophanging deze moest nog worden uitgelijnd, ik heb hiervoor wat ''tools'' gemaakt om sporing en camber af te kunnen stellen.
Ik probeer alles zo goed mogelijk af te stellen, de fijn afstelling gebeurd later, ik heb zelf geen weegschalen en uitlijn apparatuur dus ik doe het met een waterpas en wat touwtjes.
Om het camber af te stellen gebruik ik een alu koker met 2 bouten aan de uiteinden, deze bouten zitten hoh op 49cm (diameter wiel) , de onderste bout is nul en de bovenste draai je bv 33mm verder uit nu hou je het waterpas tegen de koker aan en je kunt allebei de wielen op dezelfde graden negatief zetten.
Ik heb dan ongeveer 4 graden camber, ik weet niet of het goed rijd met deze set-up dus daar zal nog wel wat aan versteld moeten worden. Maar dit is mijn basis afstelling en misschien kom ik er op het circuit achter dat het 30mm of 35 mm moet zijn, graden zeggen me dan niet zoveel meer ,ik ga gewoon van mijn basis gegevens uit.
Ik heb ook 2 alu kokers aan mijn auto vast gemaakt hieraan heb ik 2 touwtjes getrokken om de sporing af te stellen. De touwtje zitten exact parallel aan de auto en nu meet je gewoon aan de voorzijde en aan de achterzijde van het wiel om de sporing goed te zetten. Als je bv iets toespoor wil dan zet je de voorste touwtje iets naar binnen, dit kun je dan gemakkelijk afschrijven op de kokers zo kun je elke keer vrij gemakkelijk de sporing controleren. Ik heb hem heel iets op toespoor staan ook hiervan weet ik niet of het goed is de tijd zal het leren. Ik heb natuurlijk wel wat info ingewonnen omtrent de basis afstelling maar of dit ook voor mijn auto gaat werken dat weet ik dus nog niet.
Verder heb ik de brandstofpompen en filters gemonteerd en aangesloten het zijn 2 Boch pompen van elk 7,5 bar.
Ook de ATL race tank heb ik nu aangesloten, 2x aanvoerleiding 1x retour en 1x tank ventilatie.
Nu ga ik voor de tank nog een alu vulhals maken omdat de tank nu een andere positie heeft dan voorheen (verder naar het midden) ben ik bang dat de vulslang gaat doorhangen en dat dan de brandstof niet lekker de tank in loopt. Maar hier een andere keer meer over.
Ook ben ik begonnen met het tekenen van de flensen voor de turbo, spruitstuk en downpipe, tevens even een nieuwe tekening gemaakt voor mijn nieuwe schakeltoren de oude toren was niet solide genoeg dus ik heb er nu een gemaakt die iets steviger is en die tevens de schakelkabel op zijn plaats moet houden.
Op de schakeltoren komt ook de hoofdstroomschakelaar te zitten dus ook hier heb ik gelijk rekening gehouden in het ontwerp.
schakeltoren

flens 1.8T

twinscrol turbo flens
verder nog een aantal losse eindjes afgerond zodat ik me nu verder kan gaan richten op de motor, ik wil namelijk niet aan 10 dingen te gelijk werken, dus eerst het een afmaken en dan pas aan het volgende beginnen.
Nou dit was het dan zo ongeveer, meer heb ik niet gedaan...