Race golf IV

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Niels K.

Re: Race golf IV

Bericht door Niels K. » 03 jan 2011, 11:37

Dag Roy,

Heb je auto al eens in het echt bewonderd. Echt geweldig :thumbup: .
Respect voor al het (vak) werk wat je in je auto stopt.

leonard

Bericht door leonard » 03 jan 2011, 11:58

Super project Roy

Respect voor de enorme energie die je er in steekt!! wat wil je er mee gaan doen, Trackdays of sprintwedstrijden?

Sander W

Bericht door Sander W » 03 jan 2011, 12:51

Bijzonder gaaf project! Auto komt me ook erg bekend voor; vast eens in een tijdschrift gezien. Vanwaar de keus voor de OZ velgen in plaats van de LM's? Gewicht? Boy oh boy wat stonden die LM's er mooi onder...

MartijnS

Bericht door MartijnS » 03 jan 2011, 12:55

Mooi ding!
Doet me denken aan de Golf IV Kitcars zoals deze jaren terug in Nederland rondreden bij rally's :)

Afbeelding

Afbeelding

roka

Bericht door roka » 03 jan 2011, 16:28

de bbsen zijn heel wat zwaarder dan de OZ velgen, en het was 19" en dat vind ik te groot in samenwerking met de toyo's. Nu heb ik 18" OZ met toyo's en deze zijn nu net zo hoog als de BBSen met platte 19'' banden.
Dus ik kan nog steeds vrij laag gaan met de auto.
En van de OZ velgen heb ik er 6 dus dat is wel gemakkelijk ivm schade, of regen.

Verder thx allemaal voor de reacties.

grtn Roy

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 jan 2011, 19:26

Hier nog een mooie link ter inspiratie, gewoon even een R32 bodempartij in een Golf 1 plempen INCLUSIEF aandrijflijn en motor waar bovendien 2 turbo's op komen:

http://www.stanceworks.com/forums/showt ... 983&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

daNpy

Bericht door daNpy » 03 jan 2011, 19:31

Wil je ook races gaan rijden? Of alleen trackdays?

roka

Bericht door roka » 03 jan 2011, 21:38

alleen track days is de bedoeling en dan wel track days waar het er een beetje netjes aan toe gaat...
Ik ben (voor zover het kan) nog wel zuinig op mijn golfje!

Joene

Bericht door Joene » 04 jan 2011, 13:36

Roy, top project zo!

Mag ik je vragen wat voor intercooler jij gebruikt?
Ik ben namelijk zelf ook bezig, m`n golf 4 om te bouwen voor circuit gebruik. En ben bezig met het blok 1.8 20VT met een GT3076. :thumbup:

roka

Bericht door roka » 05 jan 2011, 08:52

Welkom,

mijn intercooler is custom made, gewoon een koelblok gekocht en zelf de monden er aan gelast.
Op deze manier is de pasvorm perfect en heb je de in en uitgang exact op de juiste plaats zitten.

Ik heb zelf ook een GT3076 gehad is wel een turbo die vrij laat opspoelt, voor circuit gebruik is dat misschien niet zo'n groot probleem omdat je dan toch vrij veel op hoge toeren rijdt maar verder....
Als je met 500 pk wilt gaan rijden dan is dat wel mogelijk met die turbo maar wil je bv 380/400pk dan zijn er veel betere opties.
Suc6 met je project.

grtn

intercoolertje
Afbeelding
Afbeelding

en met wat creatief zaagwerk past je bumper ook nog
Afbeelding

Linds155

Bericht door Linds155 » 05 jan 2011, 10:44

:shock: :shock:
Damn wat een apperaat zeg!! ik vind die kleur echt heel erg stoer! :love:
Wat een gaaf project zeg ! Keep up the good work

Groetjes lindsay
http://www.race-point.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

RJay

Bericht door RJay » 05 jan 2011, 14:24

Welkom op DF, prachtig project zeg :o Ben niet zo van de golfjes maar jij pakt 'm echt grondig aan.

Joene

Bericht door Joene » 05 jan 2011, 14:48

Bedankt voor de info, is misschien beter te doen voor mijn auto. Ik zal binnekort nog even contact met je opnemen ivm inlaat en uitlaatspruitstuk, misschien dat je ook een intercooler voor me kan lassen?

En ik ben nu indd ook bezig met een andere turbo, ik had deze turbo van mijn oude project, en het was het testen waard.

Ik ben trouwens voor een paar jaar terug, nog bij je geweest die xenon lampen halen :wink:
Toen was ik al flink onder de indruk van je auto, blijft een all-time favorit! :D

roka

Bericht door roka » 06 jan 2011, 10:06

ja dat weet ik nog wel, uit het noorden van het land dacht ik?

Intercooler lassen is geen probleem en in/uitlaatspruitstuk ook niet laat maar weten.
Heb nog wel een mooie 380 pk turbo (nieuw) eentje die super opspoelt en op de juiste brandstof wel 400 kan doen, heb je de internals ook aangepakt of is het onderblok nog standaard?

suc6 met je project.

grtn

Joene

Bericht door Joene » 06 jan 2011, 10:13

Inderdaad uit Drenthe..

Ik heb weer een nieuw blok gekocht een AGU, de motor waar ik mee bezig was, heb ik verkocht.

Ik bel je binnenkort wel ff over de opbouw van de motor, en de turbo heb ik ook wel belang bij!
Bedankt alvast :thumbup:

roka

Bericht door roka » 06 jan 2011, 10:38

oke, je kunt me berijken via info@sennaproducts.nl

Van die bumper is niet veel meer over, maar het past precies nouja bijna dan.
ps het is een R32 bumper ;-)

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 06 jan 2011, 13:38

Potverd.......

Die Roy is weer goed bezig! :shock:
Dit topic ga ik volgen. Succes met je project!

Niels 155
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO4 Seq

Bericht door Niels 155 » 06 jan 2011, 18:51

Brute wagen hoor! :df:

WJ

Bericht door WJ » 06 jan 2011, 21:25

Misschien interessant voor jou?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=21210" onclick="window.open(this.href);return false;

roka

Bericht door roka » 07 jan 2011, 09:48

@ InjectTheVenom, die golf 1 R32 build is niet normaal!!!!!!!!

Ik heb zelf best wat projectjes gezien en gedaan maar dit is wel even iets anders :clap: .

RESPECT!

@ WJ, bedankt voor de tip.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 07 jan 2011, 17:34

Erg gaaf project, kan het project al van jaren terug op de VW forum :D

Heeft de auto nog mooi gereden met G60 lader en turbo, ik kan me iets herinneren dat je er toen nog problemen mee had..

Ps.
Mooi gemaakt die achterbrug, daar kan VW motorsport nog een puntje aan zuigen ;)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 08 jan 2011, 18:59

Zou je nu niet gewoon je originele aandrijflijn willen behouden na het zien van dit project :wink:
roka schreef:@ InjectTheVenom, die golf 1 R32 build is niet normaal!!!!!!!!

Ik heb zelf best wat projectjes gezien en gedaan maar dit is wel even iets anders :clap: .

RESPECT!

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 19 jan 2011, 22:16

Nog met de Golf bezig geweest Roy?

roka

Bericht door roka » 20 jan 2011, 18:58

Jaja het is een soort eindeloos project waar ik altijd wel mee bezig ben. En in de wintermaanden heb ik er meestal iets meer tijd voor omdat het in de bouw dan meestal iets rustiger is, en ook de diverse turboprojecten en spruitstukken staan dan meestal op een laag pitje.

Ik ben bezig geweest met de achterwiel ophanging deze moest nog worden uitgelijnd, ik heb hiervoor wat ''tools'' gemaakt om sporing en camber af te kunnen stellen.
Ik probeer alles zo goed mogelijk af te stellen, de fijn afstelling gebeurd later, ik heb zelf geen weegschalen en uitlijn apparatuur dus ik doe het met een waterpas en wat touwtjes.

Om het camber af te stellen gebruik ik een alu koker met 2 bouten aan de uiteinden, deze bouten zitten hoh op 49cm (diameter wiel) , de onderste bout is nul en de bovenste draai je bv 33mm verder uit nu hou je het waterpas tegen de koker aan en je kunt allebei de wielen op dezelfde graden negatief zetten.
Ik heb dan ongeveer 4 graden camber, ik weet niet of het goed rijd met deze set-up dus daar zal nog wel wat aan versteld moeten worden. Maar dit is mijn basis afstelling en misschien kom ik er op het circuit achter dat het 30mm of 35 mm moet zijn, graden zeggen me dan niet zoveel meer ,ik ga gewoon van mijn basis gegevens uit.

Afbeelding

Ik heb ook 2 alu kokers aan mijn auto vast gemaakt hieraan heb ik 2 touwtjes getrokken om de sporing af te stellen. De touwtje zitten exact parallel aan de auto en nu meet je gewoon aan de voorzijde en aan de achterzijde van het wiel om de sporing goed te zetten. Als je bv iets toespoor wil dan zet je de voorste touwtje iets naar binnen, dit kun je dan gemakkelijk afschrijven op de kokers zo kun je elke keer vrij gemakkelijk de sporing controleren. Ik heb hem heel iets op toespoor staan ook hiervan weet ik niet of het goed is de tijd zal het leren. Ik heb natuurlijk wel wat info ingewonnen omtrent de basis afstelling maar of dit ook voor mijn auto gaat werken dat weet ik dus nog niet.

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik de brandstofpompen en filters gemonteerd en aangesloten het zijn 2 Boch pompen van elk 7,5 bar.
Ook de ATL race tank heb ik nu aangesloten, 2x aanvoerleiding 1x retour en 1x tank ventilatie.
Nu ga ik voor de tank nog een alu vulhals maken omdat de tank nu een andere positie heeft dan voorheen (verder naar het midden) ben ik bang dat de vulslang gaat doorhangen en dat dan de brandstof niet lekker de tank in loopt. Maar hier een andere keer meer over.

Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik begonnen met het tekenen van de flensen voor de turbo, spruitstuk en downpipe, tevens even een nieuwe tekening gemaakt voor mijn nieuwe schakeltoren de oude toren was niet solide genoeg dus ik heb er nu een gemaakt die iets steviger is en die tevens de schakelkabel op zijn plaats moet houden.
Op de schakeltoren komt ook de hoofdstroomschakelaar te zitten dus ook hier heb ik gelijk rekening gehouden in het ontwerp.

schakeltoren
Afbeelding
flens 1.8T
Afbeelding
twinscrol turbo flens
Afbeelding

verder nog een aantal losse eindjes afgerond zodat ik me nu verder kan gaan richten op de motor, ik wil namelijk niet aan 10 dingen te gelijk werken, dus eerst het een afmaken en dan pas aan het volgende beginnen.

Nou dit was het dan zo ongeveer, meer heb ik niet gedaan...

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 20 jan 2011, 19:26

Ziet er weer top uit Roy!
Mooi tooltje ook. Simpel, maar effectief.

Afbeelding

Plaats reactie