Laura's zeilreis rondom de wereld

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Laura's zeilreis rondom de wereld

Bericht door GTRene » 05 jan 2011, 13:08

Metchu schreef:René, wat een slap geouwehoer, ben het met Allen eens.
kontkruiper :wink:

KW

Bericht door KW » 05 jan 2011, 14:40

Sebring NL schreef:OK, ik wens haar niet toe dat ze die piraten tegenkomt, maargoed, het is wel iets om over na te denken. Ze vaart onder Nederlandse vlag dus eventueel losgeld en ellende komt weer van de overheid (lees, de ondernemers)

Kan er slecht tegen als mensen altijd maar alles in de trant van 'dromen najagen' en ' moet toch kunnen, je doet er niemand kwaad mee' allerhande onzin verdedigen.

Doe toch eens normaal. Snap niet dat er uberhaupt over een meisje van 13 (nu 14) gepraat is, mag gewoon niet, klaar. Dat kind kan daar toch niet over beslissen, ik zie hetzelfde beeld als de ouders van die kids die bij zo'n Idols programma auditie doen. Geen zuivere koffie . En als het nu opeens over poen gaat, onderschrijft dit mijn verhaal alleen maar.

En de commentaren als 'laat haar toch' etc , ook niet helemaal terecht want Dick en Laura zoeken zelf ENORM de publiciteit , dus dan komt het in handen van 'het volk' . Bovendien zou ik geen precedent willen scheppen als overheidsorgaan (hoewel je uiteraard aan mag nemen dat er zat fouten gemaakt worden zoals bij elke overheidsinstelling)

Daarbij komt ook nog het Gumball-argument,

Zodra zij zoiets wil gaan doen, zegt iedereen '' jaaa wat geweldig zon meisje helemaal alleen wat super oh wat een droom wat een sterke wilskracht en daar kunnen hangjongeren een voorbeeld aan nemen". Leuk.

Maar zodra er dan gezegd is dat het gevaarlijk is, zegt men " Nou, er gaat wel een medische hulpboot mee, support crew, tech support, satelliet monitoring, enz enz" . Dan is het dus niet zo cool meer.

Net als bij Gumball, OF het is dom en onverantwoordelijk (zie de beelden ) OF het is voor mietjes (omdat ze ZELF claimen de wet niet te overtreden en niet te drinken de avond ervoor, yeaaah right)

Dus niet EN EN. Als ze alleen zeilt, is het te link voor zo'n kind . Als ze met een hele crew erom zeilt, kan Corkey Thatcher het ook.
Eigenlijk geen woorden voor. Kan er gewoon met m'n kop niet bij hoe erg je het plezier van de ander niet gunt :?. Pure afgunst dit. Slaat helemaal nergens op wat je hier uitkraamt. Het zijn de mensen zoals jij die het plezier van de ander verpesten omdat ze bang zijn voor mensen die niet met de kudde meelopen. Het is maar net waar je je druk over wil maken.

'zeg mag het niet', 'ze kan het niet', 'ze moet in de schoolbanken zitten'... Hoezo in hokjes duwen?? :please: :bag: Echt, flikker op met die crap en accepteer en respecteer dat er mensen anders zijn dan jij :thumbup:
Laatst gewijzigd door KW op 05 jan 2011, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 jan 2011, 14:43

Als jij dat dan ook doet kan het draadje op slot :)
KW schreef:accepteer en respecteer dat er mensen anders zijn dan jij.

allen

Bericht door allen » 05 jan 2011, 14:46

Dat had je al 23 pagina's eerder moeten doen. :lol:

KW

Bericht door KW » 05 jan 2011, 14:47

Ik respecteer en accepteer z'n mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ieder z'n smaak, ieder z'n ding. Maar zo iemand perse in hokjes willen stoppen gaat echt te ver, je kan en mag niet voor de ander bepalen wat wel en niet mag.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 jan 2011, 14:59

Da's ook weer waar :D
allen schreef:Dat had je al 23 pagina's eerder moeten doen. :lol:

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 05 jan 2011, 16:50

KW schreef:r gewoon met m'n kop niet bij hoe erg je het plezier van de ander niet gunt :?. Pure afgunst dit. Slaat helemaal nergens op wat je hier uitkraamt. Het zijn de mensen zoals jij die het plezier van de ander verpesten omdat ze bang zijn voor mensen die niet met de kudde meelopen. Het is maar net waar je je druk over wil maken.

'zeg mag het niet', 'ze kan het niet', 'ze moet in de schoolbanken zitten'... Hoezo in hokjes duwen?? :please: :bag: Echt, flikker op met die crap en accepteer en respecteer dat er mensen anders zijn dan jij :thumbup:
Idem van mijn kant.

Altijd maar die drang om niet normaal te zijn. Allemaal prima, maar dan moet je als Laura en Dick ook geen normale reacties verwachten. Natuurlijk is zij anders en respecteer ik Laura als mens, maar moet ik het dan ook met dit soort dingen eens zijn? Ik heb een klant met een zeiljacht uit 1929 wiens zoon van 8 dat ding de haven in en uit kan zeilen, hartstikke mooi. Maar, zodra hij over 5 jaar alleen rond de wereld zou willen, zou ik het ook raar vinden. En zijn vader (2x de Atlantic over gevaren en Volvo Ocean Race etc) idem.

Echt een heel slecht argument, dat 'hokjes stoppen' . Als een kind van 14 met een .356 revolver wil gaan schieten, moet dat zeker ook maar kunnen? Zelfs als ze de complete specificaties van zo'n wapen op kan dreunen en er als Lucky Luke mee speelt, kan een kind van 14 een dergelijke verantwoording niet aan. Dus, moet je die dan ook haar 'kans op een revolverheld' ontnemen? Nee, die moet gewoon dat wapen kunnen gebruiken zeker!! Als zij dat toch wil, prima? Wil haar niet in het ongewapende hokje plaatsen. En coke snuiven, lekker doen. Anders doen ze het wel waar je niet bij bent. En, als we dan het gevaarlijke aspect weg zouden halen, nl , een lege revolver of poedersuiker ipv coke, dan is het helemaal een non-discussie. Dan is het niet eens waard er over te praten.

Nog altijd beantwoordt niemand de vraag, waarom zit dat meisje niet op school?? Denk dat er zat kinderen in de wereld zijn die de hele dag lekker in de jungle spelen of op een bootje werken die liever op school zitten.

Mijn ouders hebben mij nooit een strobreed in de weg gelegd (ook niet geholpen trouwens :D) met autosport. Maar, school ging wel voor. Niet alleen vanwege het leren, maar ook het sociale aspect. Dat meisje gaat zich niet normaal ontwikkelen. Gedrag tot nu toe is al weinig hoopgevend, nu doorzetten met dergelijke onzin en ze is verknipt voor het leven. Legio voorbeelden van topsporters of artiesten die heel jong doorbraken (vaak met ouders die pushten).

Ze waren op latere leeftijd vaak heel gelukkig, omdat ze echt kind zijn geweest en niet door jaloerse domme Sebrings in hokjes zijn gestopt:
Afbeelding

KW

Bericht door KW » 05 jan 2011, 17:40

Als eerste, schieten en drugs zijn geen vergelijk met een zeiltochtje. Net als appels en peren niet vergelijkbaar zijn.

Verder heb je het mis over Laura. Ze volgt school wel degelijk, maar dan onderweg. Via internet krijgt ze huiswerk en stuurt ze het gedane werk ook weer terug ter controle. Het op school moeten zitten vind ik ook al onzin. Niet elk mens is hetzelfde en dus ook niet iedereen heeft dat perse nodig. Ja het gros wel, maar er blijven altijd uitzonderingen en legio mogelijkheden genoeg om in andere vormen toch de nodige educatie te krijgen. Over de sociale contacten zullen we het dan ook nog maar even hebben, aangezien ze onderweg meer nieuwe mensen leert kennen dan menig kind op school in dezelfde tijdsperiode. Wat dat betreft kun je beter een grote reis maken dan op school zitten! Haar gedrag weinig hoopgevend? ZEER hoopgevend bedoel je!

Mensen die het hier niet mee eens zijn zijn of jaloers of willen dat iedereen hetzelfde kuddevolk wordt (iets dat helaas voor hun toch niet te voorkomen blijkt te zijn).

Ik ben overigens met je eens dat ze er helemaal geen media bij hebben moeten halen en dit gewoon zelfstandig hebben moeten beginnen zonder dat de rest van het land er vanaf weet.
Laatst gewijzigd door KW op 05 jan 2011, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 05 jan 2011, 17:42

Als een kind (meestal jongetjes) van 10, wil gaan racen in een kart van tig cc, dan heeft hij ambitie/is het een aanstormend talent.

KW

Bericht door KW » 05 jan 2011, 17:45

Inderdaad, sommige kinderen hebben echt talent, en voor sommige dingen moet je er van zeer jongs af aan in gegroeid zijn omdat het later niet meer mogelijk is. Geef ze de ruimte zich te ontwikkelen in hun talent ipv tegen te werken en stug op school te houden.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 05 jan 2011, 18:04

KW schreef:
Ik ben overigens met je eens dat ze er helemaal geen media bij hebben moeten halen en dit gewoon zelfstandig hebben moeten beginnen zonder dat de rest van het land er vanaf weet.
dat ben ik helemaal met je eens.

En dat was ook een van de eerste indicatoren waarom ik anti dit verhaal ben geworden.

Denk dat er thuis nog genoeg dingen op te lossen zijn in dit gezin alvorens aan dit soort dingen te beginnen.

Het is gewoon TE belangrijk geworden dat ze de jongste ooit gaat worden etc. Ongezonde situatie. Zelfs jij moet met me eens zijn dat ze niet in staat is om een beslissing als deze te nemen. Kinderen van 13/14 willen ook liefste elke dag patat eten. Dat kan ook niet.

En begrijp me niet verkeerd, niks mis met aanstormende talenten etc. Maar, als het al met zoveel haken en ogen en ellende en onder 'begeleiding' van zo'n Dick als vader begint, dan hou ik mijn hart vast.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2011, 18:11

KW schreef:Ik respecteer en accepteer z'n mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ieder z'n smaak, ieder z'n ding. Maar zo iemand perse in hokjes willen stoppen gaat echt te ver, je kan en mag niet voor de ander bepalen wat wel en niet mag.
en dan zeg je een klein eindje verder dit>
KW schreef:Mensen die het hier niet mee eens zijn zijn of jaloers of willen dat iedereen hetzelfde kuddevolk wordt (iets dat helaas voor hun toch niet te voorkomen blijkt te zijn).
:hmmm: :nerd:

Luc B

Bericht door Luc B » 05 jan 2011, 18:21

KW schreef:Ik ben overigens met je eens dat ze er helemaal geen media bij hebben moeten halen en dit gewoon zelfstandig hebben moeten beginnen zonder dat de rest van het land er vanaf weet.
Maar dan was het helemaal niet interressant geweest om als bedrijf zijnde dit te sponseren. en zouden ze al helemaal geen geld hebben om er Uberhaubt aan te beginnen. Terwijl het nu ook weer oninterressant is voor bedrijven omdat ze zo negatief in beeld komt.

Kan er trouwens geen polletje bij ofzo ? Zien we eens wat df echt denkt. Meningen verschillen volgensmij nogal .

Thom

Bericht door Thom » 05 jan 2011, 19:06

Luc B schreef:Meningen verschillen volgensmij nogal .
Zou je denken? :wink:

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 05 jan 2011, 19:15

Wat is gevaarlijker?

Op een schietbaan schieten
Een snuif cocaine nemen
In je eentje de wereld rondzeilen

HJ2

Bericht door HJ2 » 05 jan 2011, 19:21

... gevaarlijker voor henzelf... of de omstanders? :spin:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jan 2011, 19:32

KW schreef:Ik respecteer en accepteer z'n mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ieder z'n smaak, ieder z'n ding. Maar zo iemand perse in hokjes willen stoppen gaat echt te ver, je kan en mag niet voor de ander bepalen wat wel en niet mag.

Bel Welten even…………………..

Wel eens van wet en regelgeving gehoord?

Ik ben het volledig, kan niet verrassend zijn, eens met Sebring…………….(zie ook even mijn begin postings, die staan als het spreekwoordelijke huis)

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 05 jan 2011, 19:53

je kan en mag niet voor de ander bepalen wat wel en niet mag.
Dat mag dus wel. Zij is nl. minderjarig.Als Dick dit soort dingen goedkeurt, is hij ontoerekeningsvatbaar. Voeg er nog de factor geld aan toe en het is helemaal een twijfelgeval.

En dit is geen walk in the park. Heb met diverse zeilers over gesproken, en zelfs ervaren, verweerde types (nee niet in de kroeg) zouden nog aarzelen.

Bovendien, als ze ECHT alleen is, is het wachten op ellende. Als ze NIET alleen is maar met een enorme support erbij, dan heb ik er al helemaal geen respect voor.

Lijkt me :
Afbeelding

OF:

Afbeelding

En niet wat KW in gedachten heeft ;) :
Afbeelding

KW

Bericht door KW » 05 jan 2011, 20:05

Sebring NL schreef:dat ben ik helemaal met je eens.

En dat was ook een van de eerste indicatoren waarom ik anti dit verhaal ben geworden.
Dat snap ik dan weer niet, nogal krom. Je bent er voor of je bent het niet, ongeacht of het wel of geen bekendheid krijgt. Afhaken zogauw er bekendheid komt, wtf? Ben je een watje of zo? :P

Het is gewoon TE belangrijk geworden dat ze de jongste ooit gaat worden etc. Ongezonde situatie. Zelfs jij moet met me eens zijn dat ze niet in staat is om een beslissing als deze te nemen. Kinderen van 13/14 willen ook liefste elke dag patat eten. Dat kan ook niet.
Ik ben van mening dat je daar best wel es naast kan zitten en dat sommigen op zo'n leeftijd al best dergelijke beslissingen kunnen nemen. Ook niks ongezonds aan. Zoals eerder gezegt kan ze het natuurlijk niet in haar eentje: Officiële dingen regelen, geld, technische werkzaamheden, enz. Maar daarom met wat steun kan ze de werkelijke zeiltocht waar het juist om gaat prima zelfstandig uitvoeren.

Luc B schreef:Terwijl het nu ook weer oninterressant is voor bedrijven omdat ze zo negatief in beeld komt.
Ze wordt onterecht negatief in beeld gebracht, da's heel andere kwestie.

romo schreef:
Wel eens van wet en regelgeving gehoord?
Die zijn krom en zuigen aan alle kanten.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jan 2011, 20:09

Ik weiger de discussie nogmaals te doen, wij gaan het niet eens worden……………...

KW

Bericht door KW » 05 jan 2011, 20:10

dat kan en dat mag, zoals ik zei, ieder z'n mening, ieder z'n ding ;-)

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 05 jan 2011, 20:14

KW

niet krom. Ik ben het met de onderneming niet eens, ook omdat er zoveel media gezocht is. Jij stelde dat je het ook niet eens was met de media-geilheid, en daar sluit ik me dus bij aan. Je bewijst dus dat je in de goede richting kan denken, alleen nu moet je nog een niveautje verder gaan.

Net als met een raceteam dat sponsors en media-aandacht heeft (kijk even naar de F1!) komen er dan andere belangen bij kijken. Dan ben je niet meer de baas over je eigen mensen en je eigen auto. (en zeg nou niet, "poeh dan heb je de verkeerde sponsors!! Mijn zwager/neef/buurjongen/Hh Frentzen had hele fijne sponsors!!" ,)

Extra belangen dus .Belangen die de toch al rare situatie geen goed doen. Die Dick heeft opeens een podium. De lat ligt nog hoger. Het vertroebelde gedachtenwereldje van een meisje van 13 is nog troebeler geworden.

En, stel je eens voor, Dick zou willen stoppen? Of Laura? Lijkt me een wat hogere drempel als alle ogen op je gericht zijn en je net de grootste mond van het westelijk halfrond hebt opgezet en allerlei instanties afgezeken.

De media is bewust gezocht. Omdat die Dick niet goed bij z'n hoofd is, en Laura normaal idioot voor een kind.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jan 2011, 20:31

:mrgreen:

KW

Bericht door KW » 05 jan 2011, 23:17

Haar droom een wereldreis te maken had ze van kleins af aan al, daar is sinds de media aandacht niks aan veranderd en haar hoofd is ook niet vertroebeld. Ze weet heel goed wat ze wil en wat wel en niet haalbaar is.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 05 jan 2011, 23:35

Nee, denk ook ABSOLUUT niet dat ze vertroebelde gedachten heeft.
Op 18 december 2009 meldde de familie bij de politie dat Laura vermist werd.[7] Ze zou 3.500 euro hebben opgenomen en zou na 17 december niet meer bij haar vader geweest zijn.[8] Ze zou na de zaak over de zeiltocht depressief geworden zijn
eerder:
De Raad voor de Kinderbescherming vond het plan onverantwoord en diende op 20 augustus 2009 bij de rechtbank Utrecht een verzoek in de ouders tijdelijk in de uitoefening van het gezag over Dekker te schorsen en Bureau Jeugdzorg te belasten met de voorlopige voogdij en tevens Dekker tijdelijk uit huis te plaatsen
Denk dat haar moeder wel een idee heeft over hoe haar dochter in elkaar zit, dat hoor je wel meer :
In een interview met de Volkskrant verklaarde Dekkers moeder het niet eens te zijn met de plannen van haar dochter en dat zij na eerdere aarzeling besloten had zich tegen de plannen te verzetten. Zij vertelde van mening te zijn dat haar dochter zeiltechnisch in staat was de reis te volbrengen maar nog niet volwassen genoeg om de sociale en psychologische aspecten van de soloreis te hanteren.[14]
Dacht dat ze zoveel ervaring had, kennelijk is daar nog discussie over :
De beperkte solozeilervaring van Dekker, onvoldoende kennis en vaardigheden op het gebied van EHBO, en gebrek aan vaardigheden met betrekking tot slaapmanagement waren voor de rechtbank doorslaggevend in haar oordeel,
Ze is vast heel erg geschikt om op zo'n bootje huiswerk te maken:
n contact met de pers werd door de advocaat aangegeven dat verslechterde schoolprestaties en spijbelen de aanleiding vormden voor het verzoek tot uithuisplaatsing
Ik zie het helemaal niet zitten. Hier komen drama's van.

Maar goed, laten we er over ophouden. Als die Dick maar weet dat het ZIJN verantwoording is mocht er iets gebeuren. En dat allerlei fantasten hem steunden.

Plaats reactie