kontkruiperMetchu schreef:René, wat een slap geouwehoer, ben het met Allen eens.

kontkruiperMetchu schreef:René, wat een slap geouwehoer, ben het met Allen eens.
Eigenlijk geen woorden voor. Kan er gewoon met m'n kop niet bij hoe erg je het plezier van de ander niet guntSebring NL schreef:OK, ik wens haar niet toe dat ze die piraten tegenkomt, maargoed, het is wel iets om over na te denken. Ze vaart onder Nederlandse vlag dus eventueel losgeld en ellende komt weer van de overheid (lees, de ondernemers)
Kan er slecht tegen als mensen altijd maar alles in de trant van 'dromen najagen' en ' moet toch kunnen, je doet er niemand kwaad mee' allerhande onzin verdedigen.
Doe toch eens normaal. Snap niet dat er uberhaupt over een meisje van 13 (nu 14) gepraat is, mag gewoon niet, klaar. Dat kind kan daar toch niet over beslissen, ik zie hetzelfde beeld als de ouders van die kids die bij zo'n Idols programma auditie doen. Geen zuivere koffie . En als het nu opeens over poen gaat, onderschrijft dit mijn verhaal alleen maar.
En de commentaren als 'laat haar toch' etc , ook niet helemaal terecht want Dick en Laura zoeken zelf ENORM de publiciteit , dus dan komt het in handen van 'het volk' . Bovendien zou ik geen precedent willen scheppen als overheidsorgaan (hoewel je uiteraard aan mag nemen dat er zat fouten gemaakt worden zoals bij elke overheidsinstelling)
Daarbij komt ook nog het Gumball-argument,
Zodra zij zoiets wil gaan doen, zegt iedereen '' jaaa wat geweldig zon meisje helemaal alleen wat super oh wat een droom wat een sterke wilskracht en daar kunnen hangjongeren een voorbeeld aan nemen". Leuk.
Maar zodra er dan gezegd is dat het gevaarlijk is, zegt men " Nou, er gaat wel een medische hulpboot mee, support crew, tech support, satelliet monitoring, enz enz" . Dan is het dus niet zo cool meer.
Net als bij Gumball, OF het is dom en onverantwoordelijk (zie de beelden ) OF het is voor mietjes (omdat ze ZELF claimen de wet niet te overtreden en niet te drinken de avond ervoor, yeaaah right)
Dus niet EN EN. Als ze alleen zeilt, is het te link voor zo'n kind . Als ze met een hele crew erom zeilt, kan Corkey Thatcher het ook.
KW schreef:accepteer en respecteer dat er mensen anders zijn dan jij.
allen schreef:Dat had je al 23 pagina's eerder moeten doen.
Idem van mijn kant.KW schreef:r gewoon met m'n kop niet bij hoe erg je het plezier van de ander niet gunt. Pure afgunst dit. Slaat helemaal nergens op wat je hier uitkraamt. Het zijn de mensen zoals jij die het plezier van de ander verpesten omdat ze bang zijn voor mensen die niet met de kudde meelopen. Het is maar net waar je je druk over wil maken.
'zeg mag het niet', 'ze kan het niet', 'ze moet in de schoolbanken zitten'... Hoezo in hokjes duwen??![]()
Echt, flikker op met die crap en accepteer en respecteer dat er mensen anders zijn dan jij
dat ben ik helemaal met je eens.KW schreef:
Ik ben overigens met je eens dat ze er helemaal geen media bij hebben moeten halen en dit gewoon zelfstandig hebben moeten beginnen zonder dat de rest van het land er vanaf weet.
en dan zeg je een klein eindje verder dit>KW schreef:Ik respecteer en accepteer z'n mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ieder z'n smaak, ieder z'n ding. Maar zo iemand perse in hokjes willen stoppen gaat echt te ver, je kan en mag niet voor de ander bepalen wat wel en niet mag.
KW schreef:Mensen die het hier niet mee eens zijn zijn of jaloers of willen dat iedereen hetzelfde kuddevolk wordt (iets dat helaas voor hun toch niet te voorkomen blijkt te zijn).
Maar dan was het helemaal niet interressant geweest om als bedrijf zijnde dit te sponseren. en zouden ze al helemaal geen geld hebben om er Uberhaubt aan te beginnen. Terwijl het nu ook weer oninterressant is voor bedrijven omdat ze zo negatief in beeld komt.KW schreef:Ik ben overigens met je eens dat ze er helemaal geen media bij hebben moeten halen en dit gewoon zelfstandig hebben moeten beginnen zonder dat de rest van het land er vanaf weet.
Zou je denken?Luc B schreef:Meningen verschillen volgensmij nogal .
KW schreef:Ik respecteer en accepteer z'n mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ieder z'n smaak, ieder z'n ding. Maar zo iemand perse in hokjes willen stoppen gaat echt te ver, je kan en mag niet voor de ander bepalen wat wel en niet mag.
Dat mag dus wel. Zij is nl. minderjarig.Als Dick dit soort dingen goedkeurt, is hij ontoerekeningsvatbaar. Voeg er nog de factor geld aan toe en het is helemaal een twijfelgeval.je kan en mag niet voor de ander bepalen wat wel en niet mag.
Dat snap ik dan weer niet, nogal krom. Je bent er voor of je bent het niet, ongeacht of het wel of geen bekendheid krijgt. Afhaken zogauw er bekendheid komt, wtf? Ben je een watje of zo?Sebring NL schreef:dat ben ik helemaal met je eens.
En dat was ook een van de eerste indicatoren waarom ik anti dit verhaal ben geworden.
Ik ben van mening dat je daar best wel es naast kan zitten en dat sommigen op zo'n leeftijd al best dergelijke beslissingen kunnen nemen. Ook niks ongezonds aan. Zoals eerder gezegt kan ze het natuurlijk niet in haar eentje: Officiële dingen regelen, geld, technische werkzaamheden, enz. Maar daarom met wat steun kan ze de werkelijke zeiltocht waar het juist om gaat prima zelfstandig uitvoeren.Het is gewoon TE belangrijk geworden dat ze de jongste ooit gaat worden etc. Ongezonde situatie. Zelfs jij moet met me eens zijn dat ze niet in staat is om een beslissing als deze te nemen. Kinderen van 13/14 willen ook liefste elke dag patat eten. Dat kan ook niet.
Ze wordt onterecht negatief in beeld gebracht, da's heel andere kwestie.Luc B schreef:Terwijl het nu ook weer oninterressant is voor bedrijven omdat ze zo negatief in beeld komt.
Die zijn krom en zuigen aan alle kanten.romo schreef:
Wel eens van wet en regelgeving gehoord?
eerder:Op 18 december 2009 meldde de familie bij de politie dat Laura vermist werd.[7] Ze zou 3.500 euro hebben opgenomen en zou na 17 december niet meer bij haar vader geweest zijn.[8] Ze zou na de zaak over de zeiltocht depressief geworden zijn
Denk dat haar moeder wel een idee heeft over hoe haar dochter in elkaar zit, dat hoor je wel meer :De Raad voor de Kinderbescherming vond het plan onverantwoord en diende op 20 augustus 2009 bij de rechtbank Utrecht een verzoek in de ouders tijdelijk in de uitoefening van het gezag over Dekker te schorsen en Bureau Jeugdzorg te belasten met de voorlopige voogdij en tevens Dekker tijdelijk uit huis te plaatsen
Dacht dat ze zoveel ervaring had, kennelijk is daar nog discussie over :In een interview met de Volkskrant verklaarde Dekkers moeder het niet eens te zijn met de plannen van haar dochter en dat zij na eerdere aarzeling besloten had zich tegen de plannen te verzetten. Zij vertelde van mening te zijn dat haar dochter zeiltechnisch in staat was de reis te volbrengen maar nog niet volwassen genoeg om de sociale en psychologische aspecten van de soloreis te hanteren.[14]
Ze is vast heel erg geschikt om op zo'n bootje huiswerk te maken:De beperkte solozeilervaring van Dekker, onvoldoende kennis en vaardigheden op het gebied van EHBO, en gebrek aan vaardigheden met betrekking tot slaapmanagement waren voor de rechtbank doorslaggevend in haar oordeel,
Ik zie het helemaal niet zitten. Hier komen drama's van.n contact met de pers werd door de advocaat aangegeven dat verslechterde schoolprestaties en spijbelen de aanleiding vormden voor het verzoek tot uithuisplaatsing