Alpina BMW
- Sebring NL
Re: Alpina BMW
hehe
Onze M535i werd GISTEREN MRB vrij!
- Chris van S.
Kijk, dat maakt de hobby toch een stukje leuker.
Voor 66,- p/m weet ik wel leukere dingen te doen.
Voor 66,- p/m weet ik wel leukere dingen te doen.

- Tristan
Heb net verzoek de deur uit gedaan voor de M3.Sebring NL schreef:hehe
- Chris van S.
We gaan lekker OT. Maar jouw S14 is toch van Januari "87 Tristan??? Dus wat ga je dan verzoeken?
- Sebring NL
Moet je tegenwoordig verzoek doen?
laatste keer kregen we een onbegrijpelijke brief,
"status verandering MRB blablabla"
Kunnen ze niet gewoon schrijven:
Geachte Sebring,
Uw geweldige wagen, waar we jarenlang sociale huurwoningen, junks en gay-glossies van hebben gefinancierd, is helaas vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Het leed van het feit dat we U jarenlang hebben afgelegd met de hoogste belasting in heel europa is hopelijk wat verzacht. Veel plezier met uw auto, wij dromen er al jaren van maar moeten nog steeds dagelijks in een mintgroene Swift 1.0 GS van Veendam naar Schubbekutteveen rijden.
laatste keer kregen we een onbegrijpelijke brief,
"status verandering MRB blablabla"
Kunnen ze niet gewoon schrijven:
Geachte Sebring,
Uw geweldige wagen, waar we jarenlang sociale huurwoningen, junks en gay-glossies van hebben gefinancierd, is helaas vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Het leed van het feit dat we U jarenlang hebben afgelegd met de hoogste belasting in heel europa is hopelijk wat verzacht. Veel plezier met uw auto, wij dromen er al jaren van maar moeten nog steeds dagelijks in een mintgroene Swift 1.0 GS van Veendam naar Schubbekutteveen rijden.
- Tristan
Klopt, maar productie 07-11-1986. Dus heb uitdraai van BMW met productiebevestiging en probeer op die manier alsnog de vrijstelling te krijgen.Chris van S. schreef:We gaan lekker OT. Maar jouw S14 is toch van Januari "87 Tristan??? Dus wat ga je dan verzoeken?
- Sebring NL
Dan zou je na Jezus de belangrijkste persoon op aarde zijn voor mij.Tristan schreef:Klopt, maar productie 07-11-1986. Dus heb uitdraai van BMW met productiebevestiging en probeer op die manier alsnog de vrijstelling te krijgen.Chris van S. schreef:We gaan lekker OT. Maar jouw S14 is toch van Januari "87 Tristan??? Dus wat ga je dan verzoeken?
Forget about it. Tried it a million times.
Laatst bij de RDW hadden we een E30 M3 die uit UK kwam, daar in 2000 geimporteerd uit D.
De beste man wilde koste wat het kost bouwjaar 2000 op het kenteken zetten , omdat de auto niet in het geweldige internationale systeem waaar alle wagens in de HEULE wereld op staan , in duitsland bekend was.
Godzijdank hadden we de duitse brief nog gekregen van die brit, de mongol wilde echt bouwjaar 2000 afgeven voor een E30 M3.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Is Jezus nog op aarde dan?
- Sebring NL
ja, geruchten gaan dat hij de nieuwe Stig is.Arthur schreef:Is Jezus nog op aarde dan?
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
Ik heb het zelfde verhaal.Tristan schreef:Klopt, maar productie 07-11-1986. Dus heb uitdraai van BMW met productiebevestiging en probeer op die manier alsnog de vrijstelling te krijgen.Chris van S. schreef:We gaan lekker OT. Maar jouw S14 is toch van Januari "87 Tristan??? Dus wat ga je dan verzoeken?
PM.
-
Kijk nou dit vind ik echt super om te zien dat er echt alpina kenners zijn op dit forum...Chris van S. schreef:E46 B3s 3.4 is echt een auto waarbij je totaal niet moet kijken naar de bruutheid of het geweld van die auto. Want dat is de auto echt totaal vreemd. Dus wat dat betreft heeft iedereen gelijk, maar daar ligt ook niet heel de clue van dit 3 serie met wa' spoilertjes.
Alpina heeft met de 3.4 echt een auto neergezet waarbij je echt zulke ongelovelijk hoge gemiddelde snelheden kan bereiken. Als bestuurder word je getrakteerd met een zulks verfijnd onderstel die het comfort van een 5 serie geeft maar de wendbaarheid van een M3 genereerd. Geen enkele E46 is daarmee te vergelijken. Daarbij is het onderstel natuurlijk zo geschikt om een toptijd te neer te zetten op het circuit zoals een M3 dat wel kan. De B3s zet op heel veel vlakken de E46 M3 te kijk wat betreft allround gemak op de openbare weg, onder het motto grote stappen gauw thuis. Is het niet dat minder vaak om peut word gevraagd, is het niet dat je als bestuurder als het ware in een hyperfocus word gepushed omdat er nooit sprake is van enig nerveusiteit.
Zelfs de opvolger B3 Biturbo is kwa knaller een snellere auto. Maar alle B3s afstands records heb ik bij lange na niet kunnen breken met de bislurbo.....

Zoals eerder vermeld mis ik de B3S echt wel erg

Het comfort was gewoon top zelfs aan snelheden van 260/270 km/u en over het verbruik mocht ik echt niet klagen 12l/100km met een zware rechtervoet...ook niet te vergeten dat een B3S veel op koppel rijdt.
Exclusiviteit? Gegarendeeerd! Overal waar ik met deze wagen kwam stonden altijd liefhebbers rond de wagen en stelden ze allerlei vragen over de B3S...

Het geluid? Porsche...zeker 's morgens

Nu rijd ik een ///M E46...ik ben ook tevreden hoor maar de alpina was gewoon iets exclusief.

Laatst gewijzigd door Esco54 op 03 jan 2011, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Sebring NL schreef:Kunnen ze niet gewoon schrijven:
Geachte Sebring,

- Macboy
lol 

- Macboy
Ik heb uiteraard gezocht op "Alpina" en op "onderwerp" maar dit draadje kwam er gisteren en nu net ook niet uit ?? Iemand idee hoe dit kan ???

-
Ik vind net als ilja dat dit draadje wel wat meer aandacht mag krijgen.... 

- Erik dB
***neuriet: " you're not alone"***
Ik had deze een jaar geleden al in de smiezen toen hij nog op mobile.de stond (voormalige Deense wagen), en hij blijft gaaf imho:
http://link.marktplaats.nl/457938769" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had deze een jaar geleden al in de smiezen toen hij nog op mobile.de stond (voormalige Deense wagen), en hij blijft gaaf imho:
http://link.marktplaats.nl/457938769" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim N
Vind de softline Alpina's niet mooi onder een E46, Classic's hadden beter geweest imho.
Stuur ziet er ook aangetast uit (hoeveel zou het ding gedraaid hebben?)
Natuurlijk dik 8K duurder totaal maar toch heel mooi
En voor minder
Stuur ziet er ook aangetast uit (hoeveel zou het ding gedraaid hebben?)
Natuurlijk dik 8K duurder totaal maar toch heel mooi
En voor minder
- Femme
Het leer dat Alpina in die tijd op sturen gebruikte is niet erg duurzaam. Het is glad en glanst nogal en is gevoelig voor beschadigingen.
- RVV
kwijlkwijl.
- Snipe
Volgens mij staat die te koop. De jouwe voor slechts 26k.RVV schreef:kwijlkwijl.
http://link.marktplaats.nl/454380970" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
Geen idee of die 26K waard is, zou het er niet voor neerleggen, neemt niet weg dat ik het een prachtig ding vind. Voor mij ook puur jeugdsentiment.
- Chris van S.
IRL is het een auto die op koppel en v-max een e30 M3 wegrijd. Dus buiten jeugdsentiment is het ook nog een serieuze auto om rekening mee te houden. Aangezien een mooie E30 M3 minimaal 26k moet doen vind ik in dat opzicht de prijs van deze auto best redelijk.
- GTRene
net prijzen in DLD gekeken van de B6
zal het dus wel waard zijn voor een mooie.

zal het dus wel waard zijn voor een mooie.
-
+1!Chris van S. schreef:IRL is het een auto die op koppel en v-max een e30 M3 wegrijd. Dus buiten jeugdsentiment is het ook nog een serieuze auto om rekening mee te houden. Aangezien een mooie E30 M3 minimaal 26k moet doen vind ik in dat opzicht de prijs van deze auto best redelijk.
(kwam trouwens een groene Allrad tegen bij de Tunnel gisteren)