Gran Turismo 5

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Macboy

Re: Gran Turismo 5

Bericht door Macboy » 28 dec 2010, 17:09

Gouden medailles bij de licenses bedoel ik. Jij hebt 2 zilver en de rest allemaal goud. Verder heb ik er ook aardig wat, maar de rest is huilen met de pet op.

Trouwens een MEGA FAIL van mij over de Fiat 500 want ik riep met mijn domme kop dat het zo makkelijk was en keek ik gister blijk ik helemaal geen goud te hebben maar zilver :oops:

Nou ja, je kunt me niet verwijten dat ik niet eerlijk ben ... in elk geval alsnog het onderstel moeten aanpassen om de auto iets lager te zetten en de rembalans wat te veranderen. En na 15x proberen alsnog 1e geworden dus de eer is wel weer gered maar wel een afgang :)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 dec 2010, 17:10

Hoe heb jij de auto precies afgesteld Macboy??
Rembalans heb ik nog niks mee gedaan maar de rest wel. Lager zetten, demping, camber etc etc.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 28 dec 2010, 18:03

Net de race met de Fiat 500 tweemaal gereden.

1e keer was ik 2e, eerste twee rondjes wat foutjes gemaakt en nog niet op de limiet. op 2,5sec verloren.
2e keer was ik 1e, clean rijden en soepel overal langs. Gewonnen met 2,5sec verschil :)

Heb meer moeite met de RX-7 race, m'n auto is te zwaar. Maar kan hem niet lichter maken omdat ik dan onder het minimum zit. Heb wel 397pk dus dat is netjes.

Kom niet verder dan de 3e plek, vooral omdat dat ding nogal last van overstuur heeft. Maar 1e lijkt sowieso erg moelijk, die ligt enorm ver voor namelijk. Scheelt aan het eind nog 20sec :?

EDIT: de race op Tsukuba bedoel ik daar mee, van Bonusrace 2

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 28 dec 2010, 18:24

WJ schreef:Heeft iemand die lijst met alle Trophies eigenlijk? Eens kijken of er dingen zijn die ik kan doen.
Trofeecollectie/lijst vind je in het hoofdmenu van Playstation, onder Game.

Artosevo

Bericht door Artosevo » 28 dec 2010, 18:27

Die formula one is tekoop bij de online shop. (bij mij iig)
De used car store geeft elke keer zes nieuwe auto's als je een race laad.(en de onderste zes verdwijnen dan)
Even een noob guestion (ik zit pas op 82%): Waar zit die online-shop :? Ik heb nog nooit online gespeeld, dus dat zal ik waarschijnlijk eerst moeten activeren?

Arjan.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 28 dec 2010, 18:46

Artosevo schreef:
Die formula one is tekoop bij de online shop. (bij mij iig)
De used car store geeft elke keer zes nieuwe auto's als je een race laad.(en de onderste zes verdwijnen dan)
Even een noob guestion (ik zit pas op 82%): Waar zit die online-shop :? Ik heb nog nooit online gespeeld, dus dat zal ik waarschijnlijk eerst moeten activeren?

Arjan.
Heb je wel al de updates uit laten voeren?

Daarmee, kreeg je automatisch de online occasie shop en online seizoens evenementen ;)

Artosevo

Bericht door Artosevo » 28 dec 2010, 19:14

Ik ben nu een update aan het doen, had ik nog niet eerder gedaan.

Onder welk menu moet die online shop straks dan tevoorschijn komen?

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 dec 2010, 20:38

Richardt. schreef:Net de race met de Fiat 500 tweemaal gereden.

1e keer was ik 2e, eerste twee rondjes wat foutjes gemaakt en nog niet op de limiet. op 2,5sec verloren.
2e keer was ik 1e, clean rijden en soepel overal langs. Gewonnen met 2,5sec verschil :)
Maar welke instellingen heb je gedaan?? Daar heb ik wat aan.
Nu ben ik alleen jaloers om ik die ^&*(^&*%&# Audi niet voorbij kom :mrgreen:

Elco

Bericht door Elco » 28 dec 2010, 21:56

Hoe kan ik een back up maken van mn savegame? Net mn eerste vastloper gehad en een beetje huiverig nu om alle progressie kwijt te raken.

Alfistroel

Bericht door Alfistroel » 29 dec 2010, 09:07

Wie heeft de gouden tip voor het seizoensevent met de skyline ( de laatste van de eerste serie )

Ik ben door alles redelijk makkelijk heengekomen maar deze lukt me voor geen meter.
mijn auto ( skyline GTR nurburgring editie weegt 1264 en heeft 498 PK ) hij mag lichter zijn maar gaat niet meer helaas.

Het lijkt me niet dat 164 kilo een verschil van 30 seconden geeft op 5 rondjes?

Macboy

Bericht door Macboy » 29 dec 2010, 10:03

@ Martin: ik zal vanavond even kijken.

Zelf heb ik wat moeite met de NASCAR op de Nordschleife 2 rondes. Heb gisteren heel even geprobeerd maar zag al dat het zeer moeilijk zal gaan worden...

Back up maken van een savegame moet volgens mij zo:
1. Stop een usbstick(of andere opslagmedia) in je PS3 en ga naar Games > Hulpprogramma voor gamedata
2. Druk op het driehoekje op de gewenste gamesave en kies kopieren.
3. Selecteer je usbstick en druk op x

Je backup is nu gemaakt en er is een PS3 map met daarin een SAVEDATA map aangemaakt. Daarin staat de gamesave.
Je kan deze save even simpel renamen met bv een _ voor de naam te zetten. Voor de PS3 is deze dan onherkenbaar als save en kan je ook niet per ongeluk overschrijven. Of even op je PC zetten... nog veiliger.

Je kan vanaf je pc de gedownloade gamesave in de SAVEDATA map zetten.

4. Stop de stick wederom in je PS3
5. Ga naar Games > Hulpprogramma voor opgeslagen data
6. Daar staat als het goed is je Usbstick met daarin je gamesave.
7. Druk op het driehoekje als de gamsave is geselecteerd en kies kopieren.
7.1 'Overschrijven' ? > ja, want we hebben al een backup gemaakt.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 dec 2010, 10:09

Alfistroel schreef:Wie heeft de gouden tip voor het seizoensevent met de skyline ( de laatste van de eerste serie )

Ik ben door alles redelijk makkelijk heengekomen maar deze lukt me voor geen meter.
mijn auto ( skyline GTR nurburgring editie weegt 1264 en heeft 498 PK ) hij mag lichter zijn maar gaat niet meer helaas.

Het lijkt me niet dat 164 kilo een verschil van 30 seconden geeft op 5 rondjes?
Ik vraag me af of je wel de goede wagen hebt. Een auto is meer dan paardenkrachten en kilo's. Ik denk dat je beter de nieuwste GTR in kan zetten, ook al is ie na mods zwaarder(hij zit ruim boven de limiet) is het daarmee in elk geval haalbaar. 2e worden is een eitje met dat ding. Om eerste te worden zal je afhankelijk van je rijstijl misschien in moeten stellen.

Heb meer moeite met de RX-7 race, m'n auto is te zwaar. Maar kan hem niet lichter maken omdat ik dan onder het minimum zit. Heb wel 397pk dus dat is netjes.

Kom niet verder dan de 3e plek, vooral omdat dat ding nogal last van overstuur heeft. Maar 1e lijkt sowieso erg moelijk, die ligt enorm ver voor namelijk. Scheelt aan het eind nog 20sec :?

EDIT: de race op Tsukuba bedoel ik daar mee, van Bonusrace 2
Ik hoop niet dat je dezelfde fout gemaakt hebt als ik en de wagen uit de eerste RX-7 bonus race in hebt gezet(met tuning natuurlijk)? Daarbij geldt hetzelfde als bij de GTR's. Ook al hebben de wagens dezelfde PK/gewichts verhouding, de nieuwere is vaak sneller. Misschien is er op internet wel te vinden wat de ideale wagen is. Ik heb goud gehaald met de Spirit R RX-7(uit 2002).
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 29 dec 2010, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 dec 2010, 10:19

Macboy schreef:@ Martin: ik zal vanavond even kijken.

Zelf heb ik wat moeite met de NASCAR op de Nordschleife 2 rondes. Heb gisteren heel even geprobeerd maar zag al dat het zeer moeilijk zal gaan worden...
Ik was er bijna in één keer..... In de laatste bochtencombinatie nog een fout gemaakt omdat ik teveel tijd in één keer in wilde halen. Maar uiteindelijk was het verschil 6 seconden of zo. Dus bij nog een poging zou het zeker moeten lukken. In het begin loop je vreemd genoeg niet veel in. Ik denk dat de eerste deel van de eerste ronde(tot een derde of iets verder oid) het verschil zeer langzaam van 45(zoiets) naar 40 seconden(ongeveer) daalde. Daarna ging het opeens een stuk harder vreemd genoeg. Ik heb hem trouwens full downforce gegeven en de top iets terug geschroefd, ik denk dat ik zelfs nog minimaal één tikkie terug kan. Verder het standaard recept, dus maximaal verlaagd, meer toe in(-0.15 geloof ik). Volgens mij heb ik ook nog wat meer lock op de rem kant van de LSD gegooid. De auto is in elk geval erg goed bestuurbaar(eitje vergeleken met de SLS in de regen).

Ik heb overigens eerst maar even alles op goud gehaald bij de special event nascar challenges(was al een eind op weg). Anders had ik namelijk een tweede Nascar moeten kopen en dat stuitte me een beetje tegen de borst. De eerste had namelijk al nieuwe olie....(verrekte kansloos trouwens dat alleen olie verversen je auto al onbruikbaar maakt).

ADV

Bericht door ADV » 29 dec 2010, 11:58

Ik krijg sowieso die laatste nascar challenge al niet goud (bij special events)

Gisteren kwam ik op Tsukuba niet verder dan 2e plek in de rx7 spirit.. zat aan het einde nog 12 sec achter de 1e plek.. Kom sowieso daar niet onder de 1.01.004 ofzo.. terwijl ik hoor dat 0,59 mogelijk zou moeten zijn..

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 29 dec 2010, 12:13

ArjandeV schreef:Ik krijg sowieso die laatste nascar challenge al niet goud (bij special events)

Gisteren kwam ik op Tsukuba niet verder dan 2e plek in de rx7 spirit.. zat aan het einde nog 12 sec achter de 1e plek.. Kom sowieso daar niet onder de 1.01.004 ofzo.. terwijl ik hoor dat 0,59 mogelijk zou moeten zijn..
heb je traction control wel uit staan bij die nascar challenge?

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 dec 2010, 12:18

Linc (Bas) schreef:
ArjandeV schreef:Ik krijg sowieso die laatste nascar challenge al niet goud (bij special events)

Inderdaad, bij de Nascar challenges ALLE hulpjes uitzetten(AT/MT maakt niet uit). Dan zijn ze in elk geval met het stuur goed te doen als je maar goed weet te slipstreamen en je tegenstanders niet raakt als ze de bochten inremmen. Ook ABS uitschakelen dus!

Richardt.

Bericht door Richardt. » 29 dec 2010, 12:22

Martin van der Zwaard schreef:

Maar welke instellingen heb je gedaan?? Daar heb ik wat aan.
Nu ben ik alleen jaloers om ik die ^&*(^&*%&# Audi niet voorbij kom :mrgreen:
Tja geen instellingen eigenlijk.

Je kunt hem precies op de juiste pk/kg ratio krijgen.

Verder alles kopen van de ophanging ed. (denk dat vooral de close ratio bak wel een hoop scheelt)
Heb verder alleen de auto zo laag mogelijk gelegd.

Verder gewoon netjes lijnen rijden en snelheid vasthouden, af en toe je auto in een tegenstander hangen om de auto maar snelheid vast te laten houden.
Echt moeilijk is het dan niet ;)
Ik hoop niet dat je dezelfde fout gemaakt hebt als ik en de wagen uit de eerste RX-7 bonus race in hebt gezet(met tuning natuurlijk)? Daarbij geldt hetzelfde als bij de GTR's. Ook al hebben de wagens dezelfde PK/gewichts verhouding, de nieuwere is vaak sneller. Misschien is er op internet wel te vinden wat de ideale wagen is. Ik heb goud gehaald met de Spirit R RX-7(uit 2002).
Die eerste race heb ik nog niet gedaan. Heb gewoon een RX-7 van de occasie markt geplukt, uiteraard zo nieuw mogelijk. Aangeschaft wat kon en verder wat verlaagd ed.

Maar ik kom echt niet in de buurt. Ik zit net als Arjan op maximaal 1.01 qua rondetijd, dat moet veel sneller kunnen. Maar het ding overstuurd behoorlijk. De doordraaier voor de hairpin neem ik elke ronde driftend, gaat prima maar kost teveel tijd.

Elco

Bericht door Elco » 29 dec 2010, 12:44

Thx macboy! Ik kan weer lekker slapen. :wink:

ADV

Bericht door ADV » 29 dec 2010, 13:08

Mari Oh Oh! schreef:
Linc (Bas) schreef:

Inderdaad, bij de Nascar challenges ALLE hulpjes uitzetten(AT/MT maakt niet uit). Dan zijn ze in elk geval met het stuur goed te doen als je maar goed weet te slipstreamen en je tegenstanders niet raakt als ze de bochten inremmen. Ook ABS uitschakelen dus!
Yup alles uit.. zowel AT/MT geprobeerd.. maar maakte niet veel verschil.. heb alles wel brons gehaald, maar verder kwam ik niet echt..

En heb je nog goudentips voor de rx7 op tsukuba?

Daarnaast met SLS in de regen op Nordschleife.. das wel trickie, maar wel cool.. eerste 3 nu goud gehaald.. laatste sector nog ff en dan hele baan..

Richardt.

Bericht door Richardt. » 29 dec 2010, 13:09

Daarnaast met SLS in de regen op Nordschleife.. das wel trickie, maar wel cool.. eerste 3 nu goud gehaald.. laatste sector nog ff en dan hele baan..
Mooiste opdracht van heel het spel. Heb echt genoten 8)

Ik had alles vrij makkelijk goud overigens :)

ADV

Bericht door ADV » 29 dec 2010, 13:16

Ja, heb tot nu toe alles wel in 2-3 keer gehaald.. maar tis heel trickie.. maar ow zo cool..

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 29 dec 2010, 13:33

Alles van de AMG special vind ik fantastisch. Je leert echt goed hoe je snel een auto over de Ring moet gooien. Wel is het frustrerend als je net iets te kort komt voor goud; 0.009 seconden ofzo.... :bag:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 dec 2010, 13:37

Met die RX-7, maar ook die Focus RS heb ik nog wat moeite. Die met de RX-7 is ook echt bizar, want halverwege eerste rondje heeft de Skyline 14-16 seconden voorsprong en aan het eind 40 seconden of iets in die richting. Heb nu een Type R met alles er op en en er aan. Bij beide races kom ik niet verder dan de 2e plaats.

Ik heb die maar even opgegeven voor nu, want dat is haast ondoenlijk. Alle voorgaande dingen zijn me tot nog toe met goud gelukt, inclusief de meeste licenses en special events.

Die met de SLS op de Ring in de regen is erg grappig inderdaad. Lekker op eieren rijden ;) Eerste keer had ik ook net een paar tienden te veel.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 dec 2010, 13:38

Met de SLS AMG in het nat haal ik overal goud, vrijwel alles meteen de eerste keer. De hele ronde in elk geval met 14 seconden onder de gouden tijd zelf. Vind de auto juist heerlijk in de regen, de truc is gewoon op tijd opschakelen.

Maar op droog kom ik niet verder dan zilver, wat niet erg is, aangezien de prijzen bij nat auto's zijn en de prijzen bij droog paar foto locaties dus erg vind ik het niet :) Maar toch raar dat ik op nat wel zeer goed kan en op droog nog niet (hoewel ik ook niet veel heb geprobeerd overigens).
Mari Oh Oh! schreef:In het begin loop je vreemd genoeg niet veel in. Ik denk dat de eerste deel van de eerste ronde(tot een derde of iets verder oid) het verschil zeer langzaam van 45(zoiets) naar 40 seconden(ongeveer) daalde. Daarna ging het opeens een stuk harder vreemd genoeg.
Jeetje goed dat je dit zegt, want ik zakte in mijn eerste ronde amper onder de 40 seconden en heb maar 2 auto's in kunnen halen dus heb het toen maar opgegeven, maar had ik dus niet moeten doen :)

Overigens heb ik natuurlijk alle specials zelf eerst gehaald, omdat je daar auto's wint die je later nodig hebt. Dat vond ik ook veel leuker dan de A-spec. Daar ben ik nu pas bij expert begonnen terwijl ik al ongeveer 5 miljoen bij elkaar heb geharkt. En ik moet nog met expert beginnen en dan nog extreme.

Ik heb alleen even gekeken en zie dat je met de beste expert races maar ongeveer 20k kunt winnen. Hoe hark je dan al dat geld bij elkaar ? Ik neem aan dat je toch niet elke race tig keer gaat doen om geld te winnen ? En zo ja, wat is dan de beste tip ? Welke race (B-spec of A-spec) is het kortst en levert het meeste geld op in korte termijn ?

PS Mijn RUF CTR Yellowbird is een Greenbird (heiligschennis?) geworden. Wie weet toevallig hoe de originele kleur heet om hem terug te spuiten ? Dan kan ik voor Robin paar pics schieten

ADV

Bericht door ADV » 29 dec 2010, 14:40

Ilja, like the wind, 2e race op indy, heb je in ongeveer 3.30 75k bijelkaar ofzo.. dat schiet aardig op.. moet je eerst ff die minolta bak winnen, dan is het eitje..

Plaats reactie